/spanien/barcelona/forum/11618.aspx/spanien/barcelona/forum/11618.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-17 14:05
underbara nyheter, särskilt de om Abidal! Även Fontas kontraktförnyelse är såklart brl nyheter och ger säkert en liten boost. Visar ju att man faktiskt tror på honom! Lite speltid nu framöver på det och självförtroendet lär vara på topp hos den unge katalanen :)
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-10-17 13:59
Official: Fontas has today signed a contract renewal until 2014/15. #fcblive
Barcelona NoGo™
2011-10-17 13:57
Fontas har idag skrivit på ett nytt kontrakt som sträcker sig till 2014/15 och utköpsklasulen höjdes till 70 milj euro.

Abi hade en presskonferens idag och har är lite som han sa.

Abidal: "I've had days to rest and recover well. Now I'm perfect."

Abidal: "On Thursday my agent has an appointment with the Club. I want to stay here."

Abidal: "My wish is to retire at Barça."

Abidal(on the negotiations for his renewal): "We will find an agreement. Signing for two more years would be fine."

Abidal: "I hadn't tried an overhead kick for years. I didn't do it well, otherwise it'd have been a goal."
Barcelona Rambla~
2011-10-17 13:47
Förresten, när tog Raul på egen hand ett VM för Spanien? Detta verkar ju vara alla Messis kritikers riktmärke. Klarar man inte att på egen hand ta ett VM för sitt land så är man ingen stor spelare. Vilket jävla löjligt resoneman.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-17 13:27
när fan slänger dom upp ET då? tretiden?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-17 13:23
visste inte att wilbacher var anti-barca.

tycker det är löjligare att påstå att messi måste ta VM-guld för att klassas som Raul än att typ Nesta hade platsat i Milan. Nesta är en riktigt bra spelare, visst hade han inte platsat i Barca men det gör mig inte speciellt upprörd när någon påstår det.

Messi - Raul grejen däremot...med all respekt för Raul som är en riktig gentlemannamadridista jämfört med slöddret dom har nu är han inte på långa vägar så bra som Messi. Nu har jag inte kollat på ET än och vet inte om diskussionen handlade om hur bra dom är eller deras storhet (två klara skillnader) oavsett vad så är Messi före. Spelmässigt - långt före, storhetsmässigt - svårt att bedöma, tror ingen kan göra det på rak arm men det faktum att Messi jämförs med de allra största, om han inte redan är det, säger det mesta.
Barcelona Rambla~
2011-10-17 13:18
Haha, en medelmåtta som Cassano hade gått in i Barcas startelva? Jag dööör. Cassano kan mellan varven (det är sällan) stå för smått geniala prestationer men det sker så sällan. I det stora hela är han en medelmåtta som ibland får till det mot lite sämre motstånd. Han är alldeles för ojämn för att platsa i ett topplag. Det är inte första gången Wilbacher är ute och cyklar. Spanienhatet och framför allt Barcahatet från Serie A-älskarna är välkänt vid det här laget.

Cassano ska heller inte platsa i Milan.
Barcelona Larsson1333
2011-10-17 13:08
Abbe.

Förstod detta, jag var nog inte tydlig nog att understryka vilken del av hans uttalanden som jag inte köpte.

Men annars är det som sagt Wilbacher som är ute på vädligt hal is, dock känner jag överlag att det finns en tendens till att överskatta italienska spelare och dess liga? Iallafall om jag drar egna slutsatser av hur diskussionerna med mina kompisar brukar se ut, där både Marchisio, Cambiasso, Nesta och Giovinco skulle vara givna i dagens Barcelona t.ex.
Barcelona Abbe.
2011-10-17 13:04
Larsson1333

Okej, då förstår jag. Förblindades av den avslutade diskussionen i programmet. Håller med dig i det du tar upp.
Barcelona Larsson1333
2011-10-17 12:59
Just den diskussionen med Wilbacher om Milans trupp osv har han helt rätt i.

Men att sitta och säga att Messi måste ta Argentina till ett VM-guld innan han klassas med spelar som Raul? Sen när är Raul bättre än Messi och när har han lett Spanien till VM-guld ? Han säger att Argentina har ett världslag och får det att låta hur enkelt som helst. Vad jag vet har Argentina ett världslag framåt, men knappast bakåt och mittfältet är även det tveksamt, lägg till värdelösa coacher så är det inte såpass enkelt?

Abbe.

Ja alltså just i den frågan är ju Wilbacher ute och cyklar helt, men de jag syftade på togs upp tidigare i programmet och jag köper inte att det är så enkelt som Kviborg vill få det till.
Barcelona Abbe.
2011-10-17 12:57
Larsson1333

I dagens avsnitt så tycker jag det är Wilbacher som är ute och cyklar. Han påstår att många underskattar Milan medan han själv sitter och säger att spelare som Nesta och Cassano skulle gå in i Barças startelva. Snarare han som överskattar det italienska laget.
Grace/Wastelands
2011-10-17 12:53
Larsson1333

På vilket sätt? Han har ju rätt i allt han säger.
Barcelona Larsson1333
2011-10-17 12:50
Seriöst, det är fan sjukt hur mycket Kviborg är ute och cyklar ibland i Euro Talk
Barcelona Abbe.
2011-10-17 11:56
Fàbregas genomförde delar av övningarna under morgongens träningspass. Enligt EMD så kan han få el alta medica lagom till matchen mot Sevilla på lördag.
Barcelona Denyo ©
2011-10-17 11:37
med tanke på att botia har stor potential så skulle det vara kul om pep väljer att hämta hem honom, det kanske kan bli den förlorade sonen 2.0 ala (Pique). Ung håller i la liga nyligen uppkallad till det spanska landslaget det måste betyda något. bra back up.

Men jag ser helst att thiago silva kommer till barca, vilket mittbackpar dem skulle bilda thiago/pique.! samt att om masken och buaqi skulle gå sönder så har thiago så pass bra passnings fot att han kan lira pivote.
Atlético addeh
2011-10-17 11:21
Är det bara jag som inte vill lägga stora pengar på en mittback nästa sommar? Botía hade jag sagt okej till, men lirare som Hummels & Thiago Silva hade blivit väldigt dyra.

Puyol verkar ändå hålla nu, och har varit väldigt stabil. Sedan finns både Mascherano & Abidal tillgängliga som håller yppersta klass.

Det bästa nästa sommar vore att låna ut Fontás för att ge honom speltid. Svaret på frågan vem som skall ersätta honom är enligt mig Bartra. Han känns bättre och mer redo för uppgifterna i A-laget. Fast då gäller det att ge honom chansen och att han tar för sig, annars hamnar han i frysboxen som Fontás.
Real Madrid BB-Barceloneta
2011-10-17 06:49
Blackburn are expected to make a formal offer for Barcelona centre back Andreu Fontas (21) next week. Fulham are also interested. [the sun] Intressant, han behöver ju speltid. Men frågan är hur mycket som är sant i detta "The Sun" rykte.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2011-10-17 01:34
Denyo ©

MD nämnde att han var ett alternativ inför nästa säsong. Likaså Thiago Silva och Mats Hummels.

Thiago Silva verkar dock vara förstavalet och vi ska vara villiga att betala €30 Miljoner för honom.

Botia hade blivit betydligt mycket billigare, men känns inte som om Pep är så sugen på att värva honom, hade man velat ha honom så hade han nog värvats redan i sommras då vi kunde fått honom för "bara" €2 Miljoner.
Barcelona Denyo ©
2011-10-17 00:52
Någon som hört något rykte på att Botia ska hämtas in tills nästa säsong, han har presterat jävligt bra hittills hoppas han kommer till nästa år!
2011-10-17 00:31
Någon som vill köra några matcher på fifa
Barcelona Éluc
2011-10-17 00:06
Håller helt klart med. Vi skulle kunna sätta en frispark varannan match om Pep och spelarna lägger ner tid på det.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-10-17 00:05
En av de stora anledningarna till att Sevilla är så starka där bak är just Martin Cacéres. Vilken spelare alltså!
Barcelona barca_joe
2011-10-16 23:45
Åker imorrn och Plzen och Sevilla ska ses på plats! Är i extas
2011-10-16 23:37
,Sami

Hahaha den där snor man
,Sami
2011-10-16 23:34
Fan vad lika dom är!
,Sami
2011-10-16 23:33
Barcelona Barca4eva
2011-10-16 23:26
CL på onsdag. Awsome.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-16 23:16
Lite random - satt och googlade på Martin Caceres av någon anledning (fick för mig att läsa lite fakta om honom). Slår sedan på TV:en, och vad är det absolut första man ser? Caceres nickar in 2-0 för Sevilla.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2011-10-16 23:11
Fan vad skönt de har det på träningen:D
Real Madrid BB-Barceloneta
2011-10-16 23:03
Levante ska ha sjukt med cred efter deras ligastart men det kommer inte hålla, men hoppas de är med ett tag. Vore kul!
Annons: