/spanien/barcelona/forum/11611.aspx/spanien/barcelona/forum/11611.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-07-03 23:03
Hmm så både Argentina och Brasilien får "bara" oavgjort och visar upp ett ganska blekt spel så här inledningsvis.

Ska bli intressant att se Chile och Sanchez, tror dem har stor chans utmana, likaså Uruguay.

Alves var för övrigt riktigt bra ikväll.
Barcelona Rambla~
2011-07-03 23:03
Bra jobbat Venezuela! Brasilien lika tafatta som Argentina.

Jag hoppas Jeffren tänker om. Han kommer aldrig att slå sig in i Spaniens landslag och istället borde han spela för sitt riktiga hemland.
Barcelona DM1982
2011-07-03 23:02
Wow...sjukt dålig match. Ett möte mellan två mittenlag i ligan hade varit roligare att titta på, det här var ju nästan damVM klass på. Nä, det här vinner Argentina.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-03 23:00
"Pedro är mycket bättre på allt som Lavezzi är bättre på."

Yeah, that made a lot of sense.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-03 23:00
Vad är det för jävla pissmatta på La Plata. Kom igen, det är trots allt Copa America.
Barcelona barcetia
2011-07-03 22:59
addeh

Men jag säger det. Lavezzi är dålig. I jämförelse med Pedro så att säga.
Pedro är mycket bättre på allt som Lavezzi är bättre på.
Barcelona Vampíro - Gràcies equip 2010/2011!
2011-07-03 22:50
Ride_the_big_one: Både och, tycker det finns mycket bättre vänsterbackar än Santos i Brasilien, Adriano och Marcelo borde vara de som slåss om platsen. Lucas är alldeles för dålig för att vara bollvinnaren på mittfältet, killen väger typ 65kg och bidrar med väldigt lite, han har visserligen haft en bra säsong i PL men han känns för tam. Ramires är väl den enda som håller någorlunda klass även om han knappt visat det i Chelsea.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2011-07-03 22:42
Nu är det inte rättvist att döma någon för en match men kan inte se storheten i Neymar. Visst, han är ung och kan utvecklas men jag har svårt att se att han skulle ta en startplats i ett storlag, typ Barcelona, Real, Chelsea eller ManU. Får Robinho vibbar av honom, en bra spelare som man trodde mycket mer om.

Sedan är ju i och för sig hela det brasilianska laget rätt dåliga, trist spel.
2011-07-03 22:40
Having received an improved 38.7M offer last week, there is an acceptance at Arsenal that the Cesc story is nearing a conclusion. [guardian]

Arsenal expect Cesc to return for pre-season training this week despite the likelihood he won't be at the club when EPL starts. [guardian]

Det verkar som att det börjar dra ihop sig.
Barcelona Barca<3
2011-07-03 22:38
Vad är det senaste om Fabregas o sanchez idag?
Barcelona comprende
2011-07-03 22:26
Lavezzi är för dålig för Barca, han slarvar i bollmottagningar, missar passningar och ser klumpig ut och är ojämn för den delen med. Han gör ca 7 mål per säsong och inte så många assist heller för den delen.

Det enda som hade vart positivt med han är att han visade upp ett någorlunda bra samarbete med Messi i matchen mot Bolivia.

Sen den här Neymar är det allt man får för 40 miljoner euro? En ny Robinho? Kanske en aning överskattad
2011-07-03 22:25
addeh

Skillnaden är att Lavezzi är mycket bättre på att skapa saker på egen hand, han kan dribbla förbi 2-3 spelare och sätta en boll på Cavani eller Hamsik som kommer på andra våg.

Pedro är fantastisk, jag skulle inte byta ut honom mot någon i världen (ok, Batistuta, skiter i om han är gammal nu :P), men hans styrka är inte att dribbla och vara kreativ.
Barcelona Rambla~
2011-07-03 22:24
Rondon kan bli riktigt bra. Hade Arango varit lika bra som han var för några år sen så hade Rondon fått lite bättre bollar att jobba med.
Barcelona Rambla~
2011-07-03 22:22
Jag säger så här. Aldrig att jag hade bytt Thiago mot den här Ganso. No way. :P
Barcelona Blaugrana91
2011-07-03 22:22
FcB - I Motgång Och Framgång!

Sant, men dem fanns fortfarande där som spelare att använda om någon var skadad eller liknande. Säljer vi båda och inte köper in t.ex. Sanchez, så vem ska spela om både Messi och Villa är skadade t.ex.?

Nej jag anser att det är helt logiskt att vi köper in Sanchez om man väljer att sälja Bojan och Jeffren.
Barcelona Rambla~
2011-07-03 22:21
Alves passningar är sylvassa. Lite sjukt att högerbacken är den farligaste framspelaren i laget.
Atlético addeh
2011-07-03 22:20
Hehe, Dani Alves har väl varit mer spelfördelare än Ganso än så länge. Han är överallt.
Atlético addeh
2011-07-03 22:18
Hetfield

"den är han som oftast startar deras anfall genom att springa och pressa försvararna."

Du förklarar precis det Pedro är bäst på i Barcelona, dvs pressa försvararna och vinna boll. Och du hävdar att de inte är lika i sitt spelsätt?

Lavezzi är väldigt snabb det håller jag med om, men utan boll är det inte många som är snabbare än Pedro. Han är inte särskilt dålig man-mot-man heller.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-03 22:17
Rambla~

Haha ja stackars Perez.... ;)

Har ryktats om att Rosell sagt till Neymar att han ska vänta ett år med att komma till Barca.
Men som du säger så tror jag inte heller att Rosell kan övertala Pep om att värva Neymar.
Atlético addeh
2011-07-03 22:16
Brasilien har inte övertygat alls. Har inte sett tillräckligt av varken Ganso eller Lucas för att avgöra vem som är bäst lämpad för nummer tio rollen, men den förstnämnde har inte imponerat i den första halvleken.

Defensivt är brassarna väldigt starka men jag ifrågasätter deras spets. Pato är visserligen bra, men har varit borta från spel i över en månad nu. Det blir lite upp till bevis för Neymar på den här nivån också.

Rambla

Jag säger inte att Lavezzi är dålig, han är hur bra som helst, men när vi har en likadan spelartyp fast i en bättre version redan känns det som ett onödigt köp. Vi behöver någon som skulle kunna erbjuda något nytt.
2011-07-03 22:15
addeh

Lavezzi är långt ifrån Pedro. Lavezzi är Napolis motor, det är oftast han som startar deras anfall genom att springa och pressa försvararna.

Dessutom så är han mycket snabbare än Pedro och otroligt bra på 1 mot 1 lägen.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-07-03 22:13
Blaugrana91

Som att Jeffren och Bojan ändå tillförde mycket? Ingen av dom fick knappt spela. Och om dom inte var skadade fick dom hoppa in sista 3 minuterna.
Barcelona *klappklapp* Pique!
2011-07-03 22:12
Sorry för stavfel. *skriver från mobil*
Barcelona Rambla~
2011-07-03 22:12
Blaugrana91

Nu lär Perez bli lite orolig. Är det något Rosell kan så är det att få till en bra relation med brassar.

Jag tror dock inte att Sandro kan övertala Pep till att värva Neymar.
Barcelona *klappklapp* Pique!
2011-07-03 22:11
Lite pinsamt aragerad match, sen match start och hund på plan.
Barcelona Rambla~
2011-07-03 22:11
Laveizzi har grinta, springer tills han stupar. Det är därför Hetfield gillar honom. Att han sen är en värdelös avslutare och inte har mycket till fotbollshjärna spelar däremot mindre roll. :P Fast jag gillar också Lavezzi, han hade varit nyttig i Barcas spel. Kan väl med lätthet spela på vilken kant som helst?
Barcelona Blaugrana91
2011-07-03 22:10
Rosell är på plats, men det visste dem flesta kanske redan? :P

Rambla han först. ;)

Folk kommer väl börja tjata om att han vill värva Neymar nu, vilket han iof vill.
Barcelona Rambla~
2011-07-03 22:09
Hehe, Rosell gör visst allt för att synas nu. Han kom till stadion inför matchen tillsammans Brasiliens delegation precis som om han ingick i den. Förbundskapten Menezes och förbundets ordförande Teixeira. Jag kan nästan slå vad om att snacket om någon brassevärvning i morgondagens tidningar. :P
Barcelona Hola Culès
2011-07-03 22:03
Landinho, här har du hela copa america truppen

Goalkeepers: Julio Cesar (Inter Milan), Victor (Gremio), Jefferson (Botafogo)

Defenders: Dani Alves (Barcelona), Maicon (Inter Milan), Andre Santos (Fenerbahce), Adriano (Barcelona), Lucio (Inter Milan), David Luiz (Chelsea), Thiago Silva (Milan), Luisao (Benfica)

Midfielders: Lucas (Liverpool), Ramires (Chelsea), Sandro (Tottenham), Elias (Atletico Madrid), Lucas (Sao Paulo), Jadson (Shakhtar), Elano (Santos), Paulo Henrique Ganso (Santos)

Forwards: Alexandre Pato (Milan), Neymar (Santos), Fred (Fluminense), Robinho (Milan)
Atlético addeh
2011-07-03 21:59
Hetfield

Lavezzi är ju en sämre version av Pedro. Vad skulle han tillföra?
Annons: