/spanien/barcelona/forum/1161.aspx/spanien/barcelona/forum/1161.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barclasico
2016-06-23 15:08
@Liunil Masse:

Nope! Hellre Bellerin
Barcelona NoGo™
2016-06-23 15:01
@Liunil Masse:

Ja! Varför inte!
Barcelona Liunil Masse
2016-06-23 14:51
Barcelona made contact with Chelsea full back César Azpilicueta (26). Price is 18M. Player prefers to join Barça [as] Hade ni?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-06-23 12:44
Junta Dimision

Ryktas om att Nani går att får för 3-5 miljoner. Därför jag nämnde honom. Tror han hade varit en bra truppspelare.
Barcelona Junta Dimision
2016-06-23 12:29
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

Tar Nolito före Nani alla dagar i veckan. Jämnare och bättre, men han verkar tyvärr vara förlorad till Manchester City.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-06-23 12:10
Vad sägs om att värva Nani och ha på bänken?. skön högsta nivå. Och spelar på båda kanterna med grymma skott o grym tekning.
Barcelona LennyRomario
2016-06-23 09:57
Det har absolut ingenting med Barcelona att göra, men det första som slog mig när jag vaknade i morse är att John Guidetti är en tönt. Hann han inte vara inne i mer än 30 sekunder innan han hetsade på svenska fansen efter att ha fixat en hörna. Mot Italien var det i stort sett det enda han bidrog med. Ursäkta, men det enda Sverige har av världsklass är just fansen. De behöver absolut ingen hejarklacksledare. John borde fokusera på att uträtta något på planen istället. Det här är inte U21.
Barcelona rANDOMhERO
2016-06-23 09:51
Hur stor är chansen att Neymar lämnar i sommar? Någon som är orolig?
Barcelona Kröjff
2016-06-23 09:45
neymar JR

Hppas kan man ju alltid. Men rubbad dygnsrytm gör nåt med en. Hen får väl sova på saken. Det ska i alla fall jag göra. Fortsätt håll ställningarna mot oäkta "culés".
Barcelona neymar JR
2016-06-23 09:34
Ja det om något borde ta slut på den diskussionen :). Grymt kröjff!
Barcelona Kröjff
2016-06-23 09:27
El Conejo Jag påstår inte alls att du kritiserar USA. Det är jag som kritiserar dig för att du uppenbarligen inte förstått att USA inte längre är någon blåbärsnation, till vilken fotbollskonsten måste spridas med en fejkad variant av Copa América. Och som ett led i detta till synes fruktlösa försök, framhöll jag bl a att USA deltog i det "äkta" Copa América redan 1995 i Uruguay. Och då precis som i år gick till semifinal och manglade ditt (?) Argentina med 3-0, innan Brasilien fick stopp på dom med 1-0. Samma siffror med vilken semifinalen i USA - VM slutade 94. Det verkar som du i egenskap av argentinare gör dig till talesman för ett helt folk på vårt forum. Och har i dina inlägg en tydlig tendens att gräma dig evigt bitter över finalförluster, i vilka Messi har medverkat. Så som den mot Tyskland 2014. Men det finns nog en och annan landsman till dig som grämde sig minst lika mycket över förlusten i VM-finalen mot Tyskland 1990. Jag vet åtminstone en, nämligen Diego Maradona. Han till och med grät som ett litet barn, så mycket grämde han sig. En seger på fyra finaler blev det allt som allt för argentinarnas speciella älskling. Pelé lyckade betydligt bättre. För honom blev det tre pokaler på fyra försök. Men det vänder ni mig veterligen inte emot honom. Men när det gäller Messi så är det bara seger som gäller. Och apropå Pelé: Varför framhåller du att Neymar "inte ens är utttagen", som ett argument för att detta är ett andra klassens Copa América? Skulle det gjort turneringen mer äkta ur en sann argentinares ögon, om han varit med? I så fall, varför då? Om inte, varför nämner du då Neymar? Som sparar sig till OS på hemmaplan av uppenbara skäl när som alla oympiska spel betyder oändlig prestige och PR för den arrangerande nationen. Och Gud ska veta att staden nedanför kristusstatyn med omnejd behöver goodwill efter alla bedrövelser som drabbat landet som helhet under senare år. Han behövs kort sagt mer där än i USA och folket kräver sannolikt hans medverkan om han ska kunna förbli en folkkär ikon (viktigt att vårda varumärket). Kommer säkert att fälla en och annan tår han också. Och vad vill du egentligen ha sagt när du nämner att Chile vann över Mexico med 7-0 i årets semifinal, men bara fick 3-3, mot vad du beskriver som sämre motstånd förra året? Att årets Argentina som vann med 4-0 mot USA på deras hemmaplan (med allt vad det innebär av prestige och eventuella besök i Vita Huset vid vinst för jänkarna) är sämre än 1995 års upplaga; som fick stryk av USA med 3-0 i vad du kallar äkta Copa América? Eller att Brasilien som vann Confederation Cup 2013 i överlägsen stil, tog mindre allvarligt på sitt officiella VM året efter genom att få stryk med 7-1 mot Tyskland i semifinalen? Eller vad? Sammantaget anar jag ugglor i mossen. Du gillar helt enkelt inte Messi. Och vill förta det faktum att han i mycket hög grad bidragit till att Argentina tagit sig ur den långa skugga som fallit över deras landslag i årtionden och tagit dom till tre stora finaler på lika många år. Och du kör med både hängsle och livrem om "ni nu skulle slå Chile eftersom det inte är "äkta". Antar att du även värjer dig med hela argentinska folket i ryggen, mot blotta tanken att tre mål på mindre än tjugo minuter som avbytare efter skadefrånvaro, ska klassas som en äkta sådan. Är DU äkta? Pratar du portugisiska?
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-23 09:18
På vissa håll kan man undra eller är det kraven, när typ Zlatan, Alaba, Muller, Ronaldo etc. Ser ut som om dem går på halvfart
Barcelona neymar JR
2016-06-23 08:54
Har 0 förståelse hur man kan vara så ödmjuk men ändå ha så många hatare. Han filmar aldrig, inga röda kort, han klagar inte, han hånar ingen, han kastar inga mikrofoner, han är inte skrytsam and so on. Det enda han gör är att rada upp titlar, lagmässigt/individuellt. Men men man respekterar förlorare mer än vinnare nuförtiden, tydligen så är det för tröttsamt med samma vinnare år efter år (Zlatan undantaget för zverige). Men till det positivt, det hade varit optimalt för Messi att lyfta bucklan just i USA, utav den simpla anledning där älskar man vinnare. Riktigt högt uppskattad är han där och precis så borde det vara i resten av världen!
Barcelona Andrés V
2016-06-23 08:49
Men vadå, oavsett om Argentina vinner turneringen står Chile fortfarande som dom riktiga vinnarna av Copa Amerika då dom vann den "riktiga"?

Barcelona Deulofeu
2016-06-23 08:41
Hur kommer det sig då att Messi tex nyss har fått rekordet med antal assist i copa america om de inte räknas i denna turnering....

Räknas inte landskamperna heller?

Argentina vinner copa america och spanien vinner em trots att Ramos snodde straffen och gjorde resan 10 ggr svårare!
Barcelona Deulofeu
2016-06-23 08:40
Så nu när Messi återigen fört sitt land till en final är detta plötsligt en plojturnering?

Spelare som Suarez,Messi,A:Sanchez,Vidal ingen spelare har tackat nej till denna turnering...

Nu kommer aftonbladet alltså skriva detta när messi lyfter pokalen och det kommer fortfarande sägas att Messi aldrig fört Argentina till en titel med landslaget om han lyckas i finalen förstås.

Jag blir så trött stackars Messi ständigt denna jakt! Vad krävs för att han äntligen ska få erkännandet som den allra största som han givetvis är och nu har varit i flera år!
Barcelona DM1982
2016-06-23 08:16
Vare sig turneringen är ploj eller inte, när spelarna står på planen finns det inget plojigt över det hela.
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-23 07:40
EM är en plojturnering fotbollsmässigt! Dem flesta lagen skulle inte hänga kvar i LaLiga!
El Conejo
2016-06-23 07:38
@Kröjff:
Mitt inlägg var ingen kritik till USA. Utan endast ett konstaterande att dom har denna Copa för att sprida fotboll i USA? Denna Copa är inte värd lika mycket som den tidigare Copan? Det är inte en diskussion? Vinnarnas namn kommer inte skrivas ner på den officiella pokalen. De kommer få en annorlunda pokal och inte komma med i historieböckerna som officiell Copa America vinnare. Vinnarna får inte heller någon plats i confed. Vilket vinnarna i Chile fick. Turneringen spelas ett år efter den äkta copan vilket är löjligt. Att säga att denna Copa är lika värd som den "äkta" eller den i Chile är bara fel. Samtliga sydamerikanska medier har diskuterat värdet på denna Copa inför turneringen och alla är överens. både chilenarna och argentinarna är överens om att denna vinst inte kommer vara värd lika mycket som den officiella, äkta copan. Det betyder inte att den inte är värd någonting, men den är inte värd lika mycket som den vanliga. Det är vad jag vill få fram, inget annat. Vinner Chile denna, kommer om få höra att dom endast har 1 copa. Vinner Argentina, kommer Messi få höra att han vann den falska. Det är så tongången går just nu i sydamerika. Gilla eller inte det är så diskussionerna går där nere. Men självklart ska jag kolla på denna underbara final och heja på mitt Argentina. Men samma sak som den äkta kommer det inte vara. Förstår att alla här inne älskar Messi mer än allt i världen och vill att han ska vinna den ÄKTA Copan. Men tyvärr kommer den aldrig räknas som det oavsett hur mycket ni vill det. 2019 har han dock chansen att ta den ÄKTA. När pokalen skickas vidare år efter år kommer varken vinnaren av Chile eller Argentina vara med på botten av pokalen som vinnare av Copa America 2016. Jag förstår att alla sydamerikanska länder vill vinna detta, men det jag vill säga och menar är att den inte håller samma värde som en äkta copa america titel.
Barcelona Dûssel
2016-06-23 07:35
@El Conejo:
Zlatan leverade mot dansk jävlarna när det som behövdes. 4 mål på 2 matcher. Sen finns de 9 andra utespelare som måste dra sitt strå också. Han ska inte behöva göra allt. Sen kan man inte klandra honom för Hamréns uttagningar.
Barcelona Kröjff
2016-06-23 06:20
@El Conejo:
Att USA arrangerar Copa América i år gör alltså turneringen till en "plojturnering", som syftar till att introducera riktig fotboll i USA? Jaha, då kanske vi i Sverige bör sluta att fortsätta glädjas åt vår bronsmedalj 1994? D v s året när USA var officiell värd för VM, i hopp om att "vår" fotboll äntligen skulle få fäste även "over there". Och Argentina som året innan tog sin senaste stora titel genom att vinna det "riktiga" Copa América, tog kanske inte VM i USA på fullaste allvar, så som vi i Sverige? Vilket i så fall skulle kunna förklara vår första stora framgång i fotboll sedan sent femtiotal (men det förklarar definitivt inte varför Maradona valde att dopa sig) Och Spaniens VM-guld i Sydafrika skulle väl på samma grundval, kunna hävdas sakna den tyngd som tyskarnas i Brasilien fyra år senare, eftersom dom sistnämnda från skillnad till spanjorerna, ju grävde sitt guld på vad de flesta fotbollsälskare ser som helig mark. Och då finns det väl heller ingen större anledning för dom allra tyngsta betitlade fotbollsnationerna i världen att lägga ned någon engergi på ett eventuellt VM i Qatar, med tanke på vilket "cirkus" det jippot redan kommit att bli? Med allt från FIFA:s korrupta mutkolvar , till den svinrika kungafamiljen vars asiatiska slavarbetskraft fått till sin uppgift att under tidspress, bygga fotbollsarenor med liv och lem som insats. "Riktiga" Copa América må vara stort. Men knappast större än den VM-turnering som USA alltså fick äran att arrangera redan på början av 90-talet. Och som många hoppades skulle ge "vår" fotboll så som vi känner den, en skjuts framåt i "staterna". Och det fick den ju bevisligen också. Inte nog med att man sen dess nått minst åttondelen i officiella VM tre gånger av fem. I sitt VM på hemmaplan innan dess. så åkte man ut först i just åttondelen mot de blivande världsmästarna Brasilien. Med en uddamålsförlust; 0-1. Och inte nog med det. Nej, redan året efter, 1995, deltog USA i det "riktiga" Copa América och slutade på en fjärdeplats. Efter att i tur och ordning vunnit över Chile, Argentina och Mexico. Åter igen var det Brasilien som satte stopp för segertåget i en av semifinalerna och med samma siffror (0-1). Och det kunde knappast kallas för en "plojturnering" för att sprida fotbollen till USA, eftersom den spelades i Uruguay; d v s den nation som har vunnit Copa América flest gånger. Och av Luis Suárez reaktioner att döma när han mot sin uttryckliga vilja, inte blev inbytt i ett läge där Uruguay låg under med 1-0 mot Venezuela och var på god väg att åka ur redan i gruppspelet i årets Copa América , så var det nog inte p g a att man såg det som en "plojturnering". Eller?
Barcelona neymar JR
2016-06-23 05:43
Han valde OS för att det är på hemmaplan, använd huvudet för fan.
El Conejo
2016-06-23 03:15
@Lionel "Rey" Messi:

haha andra halvlek uppskjuten pga åskväder och blixtar. Åskådarna har sprungit från arenan tydligen. sjukt
El Conejo
2016-06-23 03:09
@Gio Style:

Självklart tas den till viss del seriöst. Man representerar ju trotts allt sitt land. Men den har verkligen inte samma prestige som en vanlig copa. Den förra betydde mer inför turneringen och under.

Att säga att den här betyder lika mycket som den förra är tyvärr inte korrekt. Men självklart vill dom länderna som är kvar vinna den. Ingen vill ju förlora.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-06-23 02:17
Chile leder med 2-0 mot Colombia efter 11 minuter. 9 mål senaste 100 minuterna för Chile. Kommer bli en magisk final mellan 2 lag i storform. Men i år ska Argentina med Messi i spetsen få sin revansch.
Barcelona Gio Style
2016-06-23 01:36
@El Conejo:

Fast jag är Sydamerikan och jag upplever att du har fel bild av det hela. Samtliga spelare och fans vill vinna detta.
Att det skulle va en plojturnering är kanske nåt som de som åkt tycker, inge illa menat mot dessa nationer, för samtliga kvarvarande lag tänker i varje fall göra sitt yttersta för att vinna.
Tycker att man kan se klart och tydligt via presskonferenser och liknande att detta tas seriöst.
El Conejo
2016-06-23 01:06
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:
Ett land är alltid större än individ. Landslagsfotboll handlar i slutändan om att sprida glädje till sitt land. Även för Messis skull är det så tråkigt om han vinner denna men inte förra. Man vill ju att han och hela landet ska få ett fullt accepterande. Men det kommer man inte få efter denna... känns som man har allt att förlora. Man måste bara vinna. Det värsta skulle vara om Chile skulle kalla sig 2faldig mästare när man endast har vunnit 1. Dom vann med 7-0 mot Mexico denna Copa men 3-3 förra Copa mot ett sämre lag.
El Conejo
2016-06-23 01:04
@Liunil Masse:

Neymar har aldrig vunnit copa och aldrig OS. Och han valde OS pga att detta är ingen prestigefull copa vinst om han vinner? Man får inte ens confed? detta är en inofficiell turnering skapad för att sprida fotboll i USA?

Som icke-sydamerikan och Barca-fan är det säkert svårt för många att förstå. För många vill att Messi ska vinna. Men ingen vill vinna den här copa lika mycket som den förra. Detta är ett jippo.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-06-23 01:02
El Conejo

Jag önskar att Messi aldrig hade valt Argentina som sin landslag.

Men nu är det som det är. Vi får hoppas att han vinner skiten, inte för er skull utan för hans skull.

Era otacksamma. (Nej, jag menar inte dig utan alla som har buaat och gnällt om Messi).
El Conejo
2016-06-23 00:54
@Vlom:
Det är en plojturnering? Man får inte ens confed plats för denna turnering. Är själv Argentinare och vad folk tycker är att man måste vinna för att inte skämma ut sig 3 finaler i rad. Men vinsten i sig betyder ingenting. Neymar är inte ens uttagen. Vi är så jävla besvikna över att man floppar i VM-finalen och sedan äkta copa men så ska man vinna den här jävla skitcopan när man möter USA i semi. Kommer aldrig bli accepterad av dom andra sydamerikanska länderna. Man blir inte ens inskriven som en officiell copa america vinnare vid vinst av denna turnering. Detta är endast ett försök till att sprida fotboll i USA....
Annons: