/spanien/barcelona/forum/11607.aspx/spanien/barcelona/forum/11607.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-29 23:39
el Maestro!

Nja, före Cesc är lite att ta i.. Han har mycket kvar att bevisa, även om han gjorde en riktigt bra match idag.
Atlético Sportuga
2011-08-29 23:38
Stängde av efter 3-0....villareal och så är ni SÅ överlägsna, finns ingen spänning i denna ligan längre, tyvärr
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-29 23:37
Basuuka

Han deltog i flest matcher, men flest minuter fick Alvés
Barcelona Basuuka
2011-08-29 23:36
Den engelska kommentator sade att den Barcelona spelare som spelade flest matcher förra årey var Keita, föga förvånande :D
Barcelona Rambla~
2011-08-29 23:35
Roma 4you

Nej, inga rykten som jag sett åtminstone. De enda spelare som ryktats till Roma är ju Thiago och högerbakcen Montoya, men det är spelare som Pep verkar hålla hårt i. De blir nog väldigt svåra att få loss. Sergi Roberto är annars efter Thiago en av de mest lovande spelarna från ungdomsleden. Han förlängde just sitt kontrakt.
Barcelona el Maestro!
2011-08-29 23:35
Med kvällens prestation är Thiago given i landslaget. Han kanske går före Cesc till och med i valet på mittfältare. Det händer saker....
Barcelonistas
2011-08-29 23:31
PL har: Man Utd, Man City, Arsenal, Liverpool, Tottenham och Chelsea.. Klaga inte.. Och första omgången.. "

Man United-Man City ( Chelsea) är dom enda lagen som kan vinna pl. Tottenham, Liverpool och Arsenal kommer verkligen inte ha någon chans på titeln. I alla fall inte i dagsläget.
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2011-08-29 23:31
messi har gjort 101 mål på camp nou. Det är rekord om jag har inte fel.
Barcelona Andreas V.V - Seydou Keita!!!!!!
2011-08-29 23:29
Är ni beredda??...

Okej, här kommer det...

"Och så klagar ni på att PL är en rutten liga.. La Liga har bara Barcelona och Real Madrid som kan vinna ligan.. PL har: Man Utd, Man City, Arsenal, Liverpool, Tottenham och Chelsea.. Klaga inte.. Och första omgången.. "

Snälla, ge mig samma röka som PL nissarna puffar på varje dag, det måste vara riktigt bra grejer.
Fernando Gago - King Of Barcelona
Winning! Jag citeras i kvällens awards. Då kan jag sova lyckligt. Vann dessutom pengar på HJK och Barcelona. En bra dag.

Och min favorit Thiago var bäst på plan.
Real Madrid Roma 4you
Ja det låter intressant med dom spelarna ni nämner , dom kan bli något i vår klubb. Utvecklas osv,
Men det har inte varit några rykten ellerhur?
Hade varit kul och höra lite rykten om dessa spelarna men tyvärr verkar inte Luis Enrique vilja ha fler spelare från Barcelona förutom Bojan då, som har sett väldigt bra ut.
Barcelona II Barça II
2011-08-29 23:23
Diar Iniesta Shekha

Ja det är sant, de borde ha fått hörna om det inte var offisde, så han kanske blåste för offside då.

Blaugrana91

Jaha, men det låter ju som en bra grej, ska googla och läsa lite om de. Det behövs bättre levnandssituation för de flesta arab länderna..

Tack för svaret.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-29 23:22
II Barça II

Qatar Foundation är en icke-vinstdrivande organisation som jobbar för att göra levandssituationen bättre i Qatar.
Barcelona Rambla~
2011-08-29 23:22
Diar Iniesta Shekha

Det bör vara offside för annars ska domaren inte blåsa. Det ska heller inte spela någon roll om passningen först tar på en barcaspelare om adressen på passningen ändå var Rossi. Då är det offside ändå, tanken var ju trots allt att passa honom.
Barcelona Frodo
2011-08-29 23:21
Essienesque

Co-sign. Det är populärt att klanka ner på la liga utan att egentligen föra en riktigt diskussion om förbättringsmöjligheterna.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-08-29 23:20
II Barça II
Jo, annars hade de ju fått hörna. För Valdes var ju sist på bollen. Fan va efterblivna de är:P
Barcelona Rambla~
2011-08-29 23:20
Essienesque

Jag håller med. Det har endast spelats 1 omgång. Vi vet att spelet kommer att jämna ut sig framöver. Vem minns inte de svårhämtade poängen på tex Mestalla och El Madrigal förra säsongen? Barca vann med ett nödrop i båda matcherna.
Barcelona Frodo
2011-08-29 23:19
Förutom trebackslinjen som inte innehöll en enda renodlad mittback var det intressant att Pep spelade med två falska nior i Messi och Cesc. De skiftade med att vara högst uppe på plan medan Thiago och Iniesta spelade som riktiga mittfältare. Peps taktik bygger på totalfotboll med ständigt rörliga och spelskickliga spelare. Vem som gör målen spelar ingen större roll så länge spelet flyter på och chanser skapas. Puyol är förmodligen den sista riktiga mittbacken under Peps era.
Barcelona II Barça II
2011-08-29 23:17
Diar Iniesta Shekha

Men domaren blåste inte för offisde. Inte vad jag såg allfall..
Barcelona Essienesque
2011-08-29 23:17
Tycker det här snacket om att ligan tråkig och ojämn börjar bli rätt tjatigt. Ursäkta, men vem f*n följer en liga endast för lagen som har chans på titeln. Sanningen är att i nuläget finns det två lag som kan utmana om titeln i Spanien, tre lag med chans i England och 1! lag i Italien. Tittar man historiskt sätt så finns det perioder där ett eller två lag dominerar ligorna och vi får tyvärr uppleva en sådan period just nu.

Trots att det endast finns två lag med chans på titeln i i Spanien betyder det inte att det är en tråkig liga. Kampen om CL platserna kommer exempelvis vara extremt intressant då Atletico har värvat riktigt bra och verkar inte vara färdiga än?. Det finns 4-5 lag med en god chans på CL platserna och även Malagas jakt på en europaplats kommer vara extremt intressant att följa. Sedan är Betis tillbaka i ligan och det blir riktigt kul att få vittna Sevilla - Betis matcherna igen.

Kort och gott; i de allra största ligorna (minus Tyskland) är det 1-2-3 lag som har chans på titeln men detta betyder inte att ligorna är tråkiga för det.

Ursäkta längden, var bara tvungen att ventilera.
Barcelona Rambla~
2011-08-29 23:16
Roma 4you

Ni borde gå för JDS. Han är mittfältare men har tom spelat bra som högerback under försäsongen. Lucho känner ju honom väl också. En annan spelare ni borde försöka få på lån är Sergi Roberto, lite Pep Guardiolas och även Luchos favoritspelare från talangerna. En tvåvägspelare med bra passningspel och fina djupledslöpningar. På lån duger dessa spelare helt klart, speciellt med tanke på att er tränare känner till dom väldigt väl.
Barcelona II Barça II
2011-08-29 23:16
Vad är Qatar Foundation? Vad är det vi gör reklam för :)?
Barcelona 1.70-ligan - Köp en back, tack!
2011-08-29 23:15
Jävlar att man missade matchen och årets första MANITA!! Var iväg och hade dessvärre ingen möjlighet att se matchen. Vad har ni att säga om den? Antar att vi spelade väldigt bra ...det enda tråkiga var väl att Fontas bänkades, men med facit i hand får man väl ge Pep rätt. Underbar start på ligan och vilket styrkebesked! Visar vilken fantastiskt trupp vi har.

De som vill får gärna skriva saker om matchen, vilka spelare som utmärkte sig extra mycket/lite....men orkar ni inte så gör det inget, för som tur var spelade man in den. Ska snart ska jag krypa ned i sängen och se den :)
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2011-08-29 23:14
grabbar har ni märkt att vi blev farliga på fasta situationer när fabregas tar hörnorna
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-08-29 23:14
Haha aftonbladet gör det igen. Det vet inte att Rossi var Offside.
Barcelona el Maestro!
2011-08-29 23:12
PILMÀ★Kärlek★Respekt★//
Thiago var matchens lirare, helt klart. Jag är mycket imponerad av ynglingen. Han har en stor framtid i Barca.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-29 23:12
Bara jag som märkte att det var väldigt mycket reklam för Qatar Foundation på Camp Nou? Har inget emot det, men fick för mig att kontraktet sa att det bara skulle gälla reklam på tröjan inte på arenan, isåfall skulle vi få ännu mer pengar av dem.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2011-08-29 23:10
Thiago imponerar match in match ut som han får chansen och förhoppningsvis lär han fortsätta även i framtiden.

Enligt mig man of the match hårt konkurerad av Messi.
Barcelona Abbe.
2011-08-29 23:09
Xavi lirade 90 minuter så sent som i fredags. Med tanke på hans skadebekymmer under försäsongen så behöver han få en del återhämtningstid just nu.
Barcelona Riiio!!
2011-08-29 23:09
Roma 4you

Varför högg ni inte på Milito?
Nu har ni chansen på Fontas. Kan utvecklas hos er säkert... här blir det nog inte så mycket då han är typ 7:e val som mittback =)
Annons: