/spanien/barcelona/forum/11597.aspx/spanien/barcelona/forum/11597.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-04 19:19
Här kan man läsa mer.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-04 19:19
Här kan man läsa mer.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-04 19:09
Official: Centre back Andreu Fontas is definitely promoted to the first team this summer. His buyout clause is now 30M

Lovely!
David Villa #7
2011-07-04 18:40
OT

Jonathan Dos Santos ber om förlåtelse :

“I’m here to own up to what I did, I have committed an undisciplined act. I am very sorry for what I did and I want to apologize to the national team, my teammates, the entire coaching staff and the fans of Mexico. I am here and I will assume all my responsibility,” he declared.

He also had some words for Barça: “I have to apologize to my club, which has seen me grow and also to my family, who is hurt most by all this.” In this sense, Dos Santos recalled: “I have had a very clean career. Nine years at Barça and they have never had any problem with me, I have always been disciplined and we are all human beings, we have all made mistakes. ” He also considers that this unpleasant experience will help him “to grow professionally and personally.”

“I’ve been speaking with the Club and, by my own initiative, I have decided to participate in some acts of solidarity with the Foundation of Barça and also to do something in Mexico to offset the damage I have done,” he assured. From now on, he stated, what is important is “to show the people [what I can do] on the pitch.”

Edit : Förlåt för dubbel inlägg
David Villa #7
David Villa #7

Spanien OTBAG
2011-07-04 18:16
Rambla~//

Ja, jag tycker också att han är hyfsat stabil - inte mer än så, jag hade gärna haft kvar honom men det finns bättre alternativ inom PL om man ska vara riktigt ärlig. Visst har han rutin, det finns det inga tvivel om men han agerar alltmer som en säkerhetsrisk än som en klassförsvarare. Grejen är ju den att han inte gör "ett och annat misstag" längre, det sker alltmer ofta än sällan, däremot har det inte blivit mål varenda gång. De är det som är det tråkiga med hans utveckling, han hänger inte med övriga i backlinjen när de trycker upp, han dräller med bollen i farliga lägen och vill hellre dribbla sig ur en situation. Han är långt ifrån den spelaren han var säsongen 07/08, idag är han bara en skugga av den spelaren han var då.

Det som talar för att han kan värva Jose Enrique är att han endast har kvar ett år kvar på kontraktet i Newcastle. Leighton Baines har Wenger länge varit ett fan av, bjuds rätt summa så kan Everton komma att tacka ja eftersom de har ekonomiska svårigheter i detta nu och förväntas sälja någon spelare, även om inte Baines är den som är till salu.

En av Clichys bästa matcher sedan 07/08 säsongen kom förövrigt mot er, i CL-kvarten förra säsongen om ni minns den (Clichys insats, inte Barcelonas för den har ni nog färskt i minnet kan jag tänka mig). Jösses så bra han var, trots att ni vann med 4-1.
Barcelona Blaugrana91
Läste i MD precis att Mourinho inte vill ha Casillas som kapten längre....
Han vill ge det till Xabi Alonso eller svinet Ramos....

Pinsamt, Casillas är den där äckliga platsklubbens enda egna produkt och nu vill man ta ifrån Kaptensrollen från honom...

Äckligt...

Varför inte ge kaptensrollen till Ronaldo eller Pepe när man ända är igång?...
Barcelona Visca Barca #14
Gibbs kommer vara den efterträdare som Wenger satsar på. Ung och mycket lovande spelare inför framtiden. Clichy är minst sagt sämst nu, han är kanske bara är bra på FIFA 11. Bra att han flyttar, tror alla Arsenal fans tycker det också.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-07-04 18:12
På tal om vänsterbackar.. Coentrao som reserv till Marcelo... WTF?!
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-04 18:06
Tack och lov att vi inte har en megastjärna som vänsterback, annars hade väl Wenger tagit honom.
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-07-04 18:03
Om jag känner Wenger rätt så kommer han väl värva "13-åriga Mogodangoo" från elfenbenskusten som ryktas bli nästa Zabaleta eller nått..
Barcelona Rambla~
2011-07-04 17:57
OTBAG

Nja, tycker nog att han är rätt så stabil fortfarande. Ett och annat misstag gör väl alla spelare. Du får komma ihåg att han har väl ca 250 matcher (?) i PL. Det är ganska mycket erfarenhet i så tuff liga som PL. Oavsett vilket, han förstärker ju en svår konkurrent oavsett om du anser att det är en förstärkning vem ersättaren än blir. Wenger brukar ju inte ha svårt för att sätta hårt mot hårt annars. Har han inte lärt sig av låta kontrakten gå mot sitt slut med Flamini?

Förresten, vad är det som säger att han klarar av att värva Baines eller Luis Enrique?
Spanien OTBAG
2011-07-04 17:52
Rambla~//

Clichy har gått ner sig ex antal steg och summan beror på att han bara har kvar ett år på kontraktet. Däremot är det tråkigt att behöva se honom Citys tröja eftersom att han var varit lojal i 8 år. Värvas en ersättare in likt Baines eller Enrique så är det förstärkning.

Väl mött.
Barcelona Rambla~
2011-07-04 17:44
Jag kan fortfarande inte smälta att Wenger låter Clichy gå till en ligakonkurrent för endst £7M. Vad fan tänker han på?
Barcelona Rambla~
2011-07-04 17:43
Som sagt, Mourinho behöver 3 toppspelare på varje position. :P
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-04 17:36
Vadå, ska barca toppa ett 40-miljonersbud på Kun? Nej tack.

Och jag håller med om Pastore, vad fan ska han i Madrid och göra? Lär inte stämma men om det gör det vill jag bara gråta :P
2011-07-04 17:24
Juventus har erbjudit 40 miljoner för Kun. Seriöst, lägg alla pengar på Kun nu.

1.70-ligan

Vad ska el Flaco göra i Real Madrid? De har redan en hel del mittfältare, dessutom så är han för "flashig"för att spela i Mourinhos tråk/defensiva fotboll.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-04 17:15
Jaha, var det bara det. Som Rambla säger, vem trodde på det? Att Cesc skulle vägra träna och sätta sig på tvären mot Arsenal. Han skulle aldrig göra så.

En rolig nyhet:

Official: Midfielder Riverola (20) and winger Cuenca (20) return to the B-team after having played on loan at Vitesse and Sabadall last year

Spännande! Det blir många spännande spelare i Barca B nästa år offensivt sett. Nu kommer väl Kiko också. Pep får helt klart fler alternativ att ge chansen i A.laget :) Riverola har jag koll på men Isaac Cuenca säger mig inte ett dyft. Någon som vet mer?

--------------------------
.... och enligt EMD ska Real ha störst chans att köpa Pastore. Uuuh, hemsk tanke. Dock delar de första platsen tillsammans med Malaga, enligt samma artikel, vilket får mig att fundera över sanningshalten i den.
Barcelona Rambla~
2011-07-04 17:14
truten

Det ryktet var nog inte det att Barca satt någon deadline för en transfer. Det är de tokiga tidningarna i Spanien som som vanligt skriver sin vanliga skit. Detta att Cesc nog inte vill tillbaka till försäsongsträning med Arsenal när han nu ändå var i Barcelona osv. Inget att ta på allvar när de går igång och spekulerar. Barca har inte uttalat sig alls om Cesc på väldigt länge nu. Vilket faktiskt är väldigt uppfriskande.
2011-07-04 17:10
Snälla, så länge Cesc har kontrakt med Arsenal så måste han träna. Vad tror ni händer om han vägrar träna? Jo, man får böter.
Spanien truten
2011-07-04 17:09
Rambla~

Det gick väl även rykten om att Barca hade satt en deadline på transfern tills idag då, men som du säger så var det ju ganska givet att båda de ryktena var fejk.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-04 17:08
Är väl inget konstigt att Cesc tränade med Arsenal? Låt Arsenalfansen tro att han kommer stanna, kommer bara bli ännu roligare när/om han går till Barca sen.
Barcelona Rambla~
2011-07-04 17:07
Jag förstår heller inte grejen med Cesc. Han är en arsenalspelare och semestern är slut. Då måste han precis som de andra spelarna infinna sig på träningsanläggningen.

Var det verkligen någon som trodde att han skulle vägra träna för att några spanska tidningarna trodde det? Kom igen. :P
Barcelona haeger
2011-07-04 17:06
Rambla~

Samma här, även fast Afellay kom i vintras var det fortfarande för tunt enligt mig, på andra positioner.
Vi hade flytet på vår sida att vi inte fick några allvarliga skador på nyckelspelare, förutom Puyol.
Barcelona Rambla~
2011-07-04 17:05
Angående ryktet om Capoue tidigare. Inte en chans nu. Det är ett gammalt rykte man nu har dammat av. Troligtvis för att den klubb som nu försöker värva honom inte bjuder tilläckligt nära det pris Toulouse vill ha. Vad är bättre då för Toulouse om det skrivs att Barca också har lagt ett bud?
Spanien truten
2011-07-04 17:05
Culé - Messi

Har också läst att den där twittern är fejk.

1.70-ligan

Det ryktades ju t.ex. om att Cesc skulle strejka ifrån Arsenal's träningar om han inte fick flytta till Barca.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-04 17:02
Jag förstår inte, vad är grejen med att Cesc tränade med Arsenal idag?
Barcelona Rambla~
2011-07-04 17:01
haeger

Jag håller med, även jag anser att truppen är i tunnaste laget. Det tyckte jag redan denna säsong. På slutet av ligan gick ju laget nästan på knäna. Tack vare försprånget på 8p blev det aldrig riktigt oroligt. Sedan kunde man vila de viktigaste spelarna under nästan 3v till CL-finalen.
Culé - Messi
2011-07-04 16:58
Barca4eva

Hur vet du det?:P Är du helt säker?
Annons: