/spanien/barcelona/forum/11596.aspx/spanien/barcelona/forum/11596.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-04 15:55
Barcelona have made a 12M bid for Shaktar Donetsk centre back and UKR international Yaroslav Rakitskiy (21). [ukrainian media via sport]

Neeeeej Pep, har du inte lärt dig från Chyg affären? No mas, gå på en promenad istället.

Lawyers of Barcelona and Udinese have been told to be ready to draw up the first drafts of the contract as soon as there's a deal. [sport]

Sanchez blir allt mer "klar".
Spännande.
Barcelona B-Guden
2011-07-04 14:50
Förstår in vafan ska vi med en vänsterback till ?
Abidal Adriano Maxwell, Abidal spelar mittback när det behövs inte fan kommer han flytta dit permanent ifall,
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-04 14:37
ja, det är jäkligt konstigt att zubi inte lyckades få hit Angel om man utgår från att alla rykten stämde. Och som fler har sagt, det var så pass många att de knappt kan ha varit helt tagna ur luften. Just nu är jag skeptisk till zubi. Han verkar, med betoning på verkar, sabba den ena bra transfern efter den andra. Men jag väntar tills den 1sep innan jag dömer ut honom.
Barcelona Decinho
2011-07-04 14:26
barcetia:

Haha nej, självklart vet jag precis lika lite som alla andra på detta forum. Men att döma av ryktena så verkade det som Pep var genuint intresserad av att få sportinguistan till klubben. Det enda som förhindrade en övergång var den ynka miljonen euron, som Zubi vägrade betala/var oförmögen att förhandla ned, även nu hänvisar jag till rykten och tidningsartiklar. Sen vet jag mycket väl att rykten kan vara falska och att Pep kanske inte ville ha spelaren. Men det var såpass många källor som hävdade samma sak och om jag inte blivit totalt bortfintad av media så fanns Zubi på plats i Gijón för att förhandla, det om något borde väl tyda på att media för en gång skull hade rätt. Hela mitt resonemang bygger på att ryktena var sanna.
Barcelona barcetia
2011-07-04 14:19
Sub

Ja det har han gjort.
Barcelona Barca4eva
2011-07-04 14:18
Decinho

Rykten är rykten, de fortsätter hur länge som helst så länge det är Silly fu**ing Season.
Barcelona sub
2011-07-04 14:18
har nolito lämnat för benfica?
Barcelona barcetia
2011-07-04 14:16
Decinho

Det kan väl inte du veta? Det kan lika gärna Pep som ber de leta efter andra alternativ eller är du allvetaren som alla andra på detta forum?

Och nej, André Santos ryktas vi med eftersom att när Zubi var och kollade på Fenerbahches högerback Gökhan Gönul blev han intresserad av André Santos. Det har varit ett rykte nästan hela säsongen.
Barcelona Decinho
2011-07-04 14:14
Ja, är det inte sant att vi får dras med rykten kring André Santos pga att Zubi inte lyckades värva Àngel? Hade vi redan värvat en vänsterback så skulle det rimligtvis inte skapas fler rykten angående (i detta fallet, usla) vänsterbackar i sommar. Alltså så fortsätter dessa, förhoppningsvis osanna, rykten om André Santos spridas nästan uteslutande på grund av Zubis oförmåga att värva José. Jag vet inte vad du anser är fel i mitt påstående?
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-04 14:11
Frodo

Fast just på anfallsfronten finns det ju inte så många alternativ för Pep att ta ifrån b-laget. Det är väl om Deulofeu får chansen i år. Men han är ännu väldigt ung och jag tror inte han och Kiko skulle slåss om samma speltid. Jag kan tänka mig att Kiko får den speltid som Bojan och Jeffren lämnar efter sig, dvs väldigt lite. Vet inte särskilt mycket om honom men tycker faktiskt det är kul att man köper in spelare till barca B som faktiskt kan bli material för a-laget på sikt :)
Barcelona Barca4eva
2011-07-04 14:04
Decinho

Eftersom allt går genom media så struntar jag i det, jag har ingen åsikt kring det.

"Nu får vi dras med dessa rykten resten av sommaren på grund av vårt skämt till sportchef..."

Det där vad det jag mest syftade på...riktigt, riktigt lågt.
Barcelona Decinho
2011-07-04 13:59
Barca4eva:

Det är väl främst Zubis och Bartomeus fel att vi inte fick loss José Ángel? Eller är du av annan åsikt?
Blaugrana97
2011-07-04 13:58
kan hålla med om att santos och captevilla är lite för gamla för att värva till klubben, men jag skulle vara ganska nöjd med santos om vi får ett rimligt pris på honom. jag tror hans kvaliteér skulle passa bra i barcas spel
Barcelona Barca4eva
2011-07-04 13:58
1.70-ligan Syftar på de som klagar på Zubi...helt plötsligt är det hans fel att det finns massa spelarrykten.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Frodo
2011-07-04 13:56
Jag vet inte vad jag ska tycka om det troliga köpet av Kiko. Jag förstår när man köper lite äldre anfallare som Nolito och Soriano som behöver få igång sina karriärer och som kan bidra med lite rutin. Men att köpa unga och rätt dyra spelare som får en garanti att pendla mellan a och b-lag före många av våra egna spelare från akademin känns lite sisådär.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-04 13:48
barca4eva

Utveckla gärna :P
Barcelona Barca4eva
2011-07-04 13:42
Alltså herregud..ni är fan inte kloka.,
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-04 13:34
att köpa hit Santos känns för mig helt otänkbart med tanke på att klubben släppt förbi två utmärkta och betydligt billigare alternativ till vänsterbacksplatsen i Jose Angel och Taiwo. Den sistnämde var aldrig nöra men skulle också varit en smart värvning om klubben verkligen velat köpa en ny VB. Men pga alla rykten som inte blivit av jag tror inte man är det. Jag tror det är en mittback man är ute efter, eller ingen alls.
Barcelona Decinho
2011-07-04 13:28
Zizou!:

Det där ryktet är ingenting annat än ren bullshit. För det första så har vi redan Busquets och Masken i pivote-rollen, två herrar som man inte flyttar på i första taget. Och även om Capoué skulle kunna ta Keitas roll i laget så förutsätter ett köp av fransmannen att vi antingen struntar i att köpa Cesc eller säljer Keita, något som inte verkar särsklit troligt i dagsläget. Annars sitter vi på alldeles för många mittfältare.

För det andra så har vi flera unga spelare i La Masia med liknande kvaliteér. Jag tänker främst på Sergi Roberto (tvåvägsspelare) och Oriol Romeu (pivote), utöver de så kryllar Barca B och Juvenil A av talangfulla mittfältare som väntas ta det sista steget inom ett par år. Då vore det dumt att värva en ung överflödig fransman som bara skulle stå i vägen för los canteranos speltid.
Atlético addeh
2011-07-04 13:16
Rambla

Ja, precis. Att värva en spelare som André Santos eller Capdevila skulle kännas helt menlöst, då kan vi lika gärna fortsätta med Maxwell. Värvas en vänsterback ska det vara en ung talangfull sådan som förhoppningsvis skall kunna ta över permanent efter Abidal.

Skulle värvningen av Kiko gå igenom skulle det inte kännas lika tunt om både Bojan & Jeffren lämnade då han, och även Deulofeu i viss mån, finns där bakom att plocka upp i A-laget vid behov.
Barcelona Decinho
2011-07-04 13:06
Gött att vi äntligen verkar ha gjort klart med Kiko! Fast som smolk i glädjebägaren så börjar nu André Santos ryktas till oss igen. Gaah! Jag blir så irriterad på det! Hur svårt kan det vara för Zubi att göra någonting så simpelt som att stänga dealen med José Ángel? Nu får vi dras med dessa rykten resten av sommaren på grund av vårt skämt till sportchef...
Real Madrid Zizou!
2011-07-04 13:06
Barca har tydligen lagt bud på Toulouse spelaren, Etienne Capoué, som anses som en stor talang, och som har grym potential...

detta påstås av Shalke 04 !! sportchef....en klubb som också är väldigt intresserad av spelaren..
PSG ska också vara med i racet...

silly season eller kan det ligga någon sanning i det hela?
Barcelona Rambla~
2011-07-04 13:01
addeh

Med tanke på att Angel länge ryktades till Barca och nu också Escudero, är det uppenbart att man i första hand vill han en ung vänsterback som är tänkt för framtiden och som i dagsläget kan spela för både A och B-lag. Jag har även läst tidigare där ett annat namn dök upp, också det en ung spelare.

Barcelona are interested in Murcia (3rd div) left back defender Juan Francisco Gongora (22) for the Barcelona B team. [sport]

Därför känns det så konstigt att namn som Santos och även Capdevila dyker upp. Det är ju äldre spelare som knappast kommer att förbättras i framtiden.
Barcelona barcetia
2011-07-04 12:52
Ladinho

Det kommer bli första året i B-laget, de andra i A-laget. Dvs, första året är för intregration i kultur och med laget och resten blir "riktiga" år.

Vetifan hur han ska få plats, det enda sättet han kan lyckas på är om han kör ytterback.
Barcelona Ladinho
2011-07-04 12:50
westinho - Sergio #16

Kommer han att spela för B laget eller är det Guardiola som ville ha honom?
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-07-04 12:45
Pending the signing by president Rosell later this week, Barcelona and Hercules on Saturday closed the deal on Kiko Femenia. [informacion]

Barcelona pay "2M+2M variables next year" for Hercules player Kiko Femenia (20), who will sign for 4 years, the last 3 at the 1st team. [di]

Kiko Femenia (Hercules): "I'm very happy. I'm entering a new world. It's an incredible opportunity." [diario informacion]

Kiko Femenia verkar vara klar!
Barcelona barcetia
2011-07-04 12:42
Ja men det är lite konstigt, först borde man få sålt på Maxwell så man slipper betala 4 spelares löner. Då måste man även dra slutsatsen att Abidal kommer flyttas till mittbacksrotationen samt spela vänsterback i Clasicos.
Atlético addeh
2011-07-04 12:41
En vänsterback verkar onekligen vara en prioritet. Efter att affären med José Ángel gick i stöpet skriver Sport både om Sergio Escudero, som visserligen inte är säkert går rakt in i A-laget, samt André Santos i Fenerbahce.

Utöver Coentrão och Ángel finns det väldigt lite duktiga vänsterbackar ute på marknaden nu.

Två spelare som kunde varit tänkbara alternativ är Nacho Monreal, en spelare jag diggar stenhårt men som Málaga redan roffat åt sig, samt Dídac, som gjorde en utmärkt höst i Espanyol och var utomordentlig i U21-EM, men han lade Milan vantarna på redan i januari.
Barcelona barcetia
2011-07-04 11:51
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Utveckla. Vad har Lavezzi som inte Pedro har?

Tror vi kommer spela 4-2-4 lite oftare dock. Vi borde göra det på hemma matcher.
Barcelona Rambla~
2011-07-04 11:46
Tack vare att Barca missade att värva Angel får vi i fortsättningen stå ut med att denna skitspelare ryktas till klubben. Vem fan tog egentligen beslutet att fortsätta scouta honom, Zubi? Han är 28 år, har väl endast spelat i Europa i 2 år. Varför värva ännu en Maxwell typ av spelare som dessutom är mycket dyrare? Fenerbahçe begärde tydligen tidigare €16M för honom. Nu kan priset ha junkit till ca €13M. Jag fattar inte vad de ser hos honom. Hoppas det bara är ett rykte utan någon substans.
Annons: