/spanien/barcelona/forum/11594.aspx/spanien/barcelona/forum/11594.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-02 14:35
English Premier League club Fulham made an 8M bid for Barcelona winger Jeffren (23). Liverpool and Valencia are also interested. [sport]

8 miljoner? Det är ju väldigt bra. Om Rosell kan starta ett budkrig när det gäller Jeffren kan man nog få mer. 15 miljoner max.
Barcelona Barca4eva
2011-07-02 14:33
barcetia

Alla madridistas är det väl knappast.
De som tycker så får göra det. Sen får du avgöra deras intelligensnivå och helt enkelt ignorera dem om det behövs.
Barcelona barcetia
2011-07-02 14:12
Ryo Miyaichi

Med den fotbollsintelligens och passningsskicklighet han besitter kommer han mycket väl kunna det.

Alltså börjar bli så jävla trött på alla madridistas. Hur kan man fortfarande tycka att Pedro och Busquets är dåliga fotbollsspelare när de våldtagit Real i alla El Clasicos som spelat?
Ryo Miyaichi
2011-07-02 14:10
Frodo;

Intressant tanke - men tror du inte att han kommer vara tillräckligt kvick för att leverera ändå? Om 4-5 år dvs..
Barcelona Frodo
2011-07-02 14:06
Ryo Miyaichi

Ungefär 8 år till skulle jag säga. 4 år till som anfallare och sen 4 år som mittfältare när han förlorar klippet i steget.
Barcelona barcetia
2011-07-02 14:03
Rambla~

lyckas de inte i Barca ser jag hellre att de failar totalt :P
Barcelona GerardPiqué3
2011-07-02 13:58
Någon som vet när spelschemat för kommande säsong släpps? Planerar en resa ner till barcelona i september-oktober :)
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-02 13:54
Ryo m

Svårta att sia, beror nog helt på hur länge han har passionen för att sen vända hem till Argentina så som många Arg gör.
2011-07-02 13:53
Ronaldinho blev en stjärna när han var runt 25-26 år (internationell stjärna) medan Messi blev en stjärna när han var 19-20 år.

Jag tror att Messi har lättare att ha nivån då han kommer ifrån en bra familj, dessutom så är hans lojalitet gentemot Barcelona så starkt. Om det inte vore för Barcelona så hade Messi haft 1000 olika problem idag med kroppen.
Barcelona Mascherano
2011-07-02 13:50
Sanchez och Fabregas klara nu på Tisdag. Vi får se om det stämmer??

Sandro Rosell and delegation in Buenos Aires Barca can land next Tuesday with the first signings in the pocket
Ryo Miyaichi
2011-07-02 13:46
Messi är en grym spelare utan dess like. Hur många år tror ni att han fortsätter att vara världens bästa spelare? Eller åtminstonde i toppen? 10 år till? Tänker lite på Ronaldinho som kom av sig helt - men det verkar ju vara flera klassers skillnad på den festande Ronny och Leo....
Barcelona Frodo
2011-07-02 13:37
B-guden

Messi mot Bolivia i länktips. Han var som vanligt bäst i Argentina men vissa kräver att han både ska slå inlägget och nicka in bollen.

Kolla på sekvensen 45 sekunder in i klippet. Han driver bollen från mittplan och fixar en målchans till Lavezzi som sumpar.

1:56 ser man honom driva bollen från egen halva till Lavezzi som återigen klantar sig. 2:30 ser man Kun som bara ska spela en enkel bredsida men väljer att gå på avslut med yttersidan från en dålig vinkel.

Det finns inte mycket mer Messi kan göra. I första halvlek gjorde han det bra som anfallare. I andra gjorde han det bra som mittfältare men han är ju hälften så farlig när han befinner sig på mittplan.
2011-07-02 13:36
B-Guden

Banega var bäst igår bland mittfältarna(Messi not included)tom blundern vid fasta situationer, vilken match kollade du på?
2011-07-02 13:30
dios-maradona

Romero
Zanetti,Mascherano,Garay,Zabaleta
Cambiasso,Banega,Pastore
Messi,Kun,Tevez.
Hade man kallat denna startuppställning för medioker?
Beroende på anfalls konstellationen så får man gå efter form givetvis, hade kunnat se Hig/Di maria och se vad han kan tillföra, den sistnämnde som en supersub.

Mittfältet är hur viktig som helst, det räcker fan med Cambiasso och Banega som sliter på mittfältet, Pastore som agerar spelfördelare ala Riquelme bakom en rörlig anfall spells succes!

Fan vad frustrerande att de finns så fega tränare
Barcelona B-Guden
2011-07-02 13:19
Folk säger att Messi inte presterar i lanslaget, men var ska han göra ? Mascherano var den mittfältare som var bollsickligaste hur illa är det ? Messi läre ju ner till mitten och hämta boll. Restan av argentina hållde allsvensk klass utan messi hade argentina inte fått upp bollen på offensiv planhalva.
Hur fan kan Lavezzi få spela ? Han gjorde ju sämre inlägg en alves. Hur kunde kun va bänkad hur kunde di Maria få spela ? Han borra ner huvudet och sprang mot kortlinjen och lyckades inte med ett piss.Pastore varför får inte han spela ?

Så länge inga bollskickliga mittfältare kommer in så kommer argentina inte vinna ett piss inte heller om deffensiven inte blir bättre.
Barcelona Barca<3
2011-07-02 13:16
OT Någon som är insatt i FIFA 11 på data som vet hur man får dom senaste laguppställningarna o hur man går till väga om man vill lira lira live samt göra ett konto så man möter vara skicka gärna pm :) tacksam för hjälpen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4eva
2011-07-02 13:11
Jaså, ett nytt "Cesc och Sanchez klara" rykte? Många lär bli besvikna på tisdag. Det roliga är att det är exakt samma personer varenda jävla gång..sorgligt.
s.eto
2011-07-02 12:51
Ser att ni diskuterar Argentinas anfall. Jag tycker Batista borde starta med Lavezzi - Messi - Kun .

Tevez gjorde verkligen ingen bra match igår, han passade alldeles för lite. Messi såg ut och vänta sig väggspel flera gånger men han fick aldrig tillbaks bollen , det var precis som om dom ville göra allt på egen hand istället för och spela som ett lag.

Messi var bra i ca 30 min sen syntes han lite mindre i resten av matchen.
Barcelona Rambla~
2011-07-02 12:51
Barca<3

Kul.
De är nog jätteintresserade av de spelarna. :P
Barcelona Rambla~
2011-07-02 12:49
Frodo

Det är synd bara att dessa ungdomar som tex Etock, väljer en annan storklubb när de drar vidare. Varför tänker de inte med hjärnan lite istället? Varför inte välja en klubb där de kommer att satsa på en, där man kommer få speltid och genom det utvecklas. Hur många ungdomar släpper Chelsea fram? Deras egna sk talanger, Kakuta tex, får ju dra vidare för att spela.

Nej, dessa ungdomar som inte riktigt ingår i planerna för Barcelona, borde tänka lite mer långsiktigt och inte bara stirra sig blinda på vilken klubb de väljer att gå till.
Barcelona Barca<3
2011-07-02 12:47
Kan man inte klämma in kerrison o milto + cash för Fabregas ?
Barcelona Frodo
2011-07-02 12:41
Vad gäller Etock önskar jag honom lycka till. Han var inte tillräckligt bra och jag tror att klubben tydligt klargjort att han inte ingår i deras planer. Han kan bara spela som central anfallare och i år har en yngre Dongou och en omskolad Rafa (falsk nia) gått före honom på den positionen.
Barcelona Frodo
2011-07-02 12:31
barcetia

Jag gnäller inte för att han spelar i Real. Jag har under en längre tid förespråkat ett anfall med Messi, Lavezzi och Kun. Visst gjorde Lavezzi en sämre match igår men han har under Batistas ledning spelat riktigt bra. Han pressar som en galning och kombinerar bra med de andra spelarna. Hans löpningar håller också en väldigt hög klass (se Messis mål mot Brasilien).

Di Maria tar felbeslut efter felbeslut. Igår var det flera situationer (och det ser likadant ut när han spelar i Real) där han försökte utmana i helt omöjliga situationer där han hade tre motståndare framför sig.

En Realspelare som kanske borde spela är Garay trots att han knappast spelat något i år. Han är nog både bättre med fötterna och snabbare än Milito och Burdisso men han saknar deras rutin.
2011-07-02 12:31
Jag är väldigt besviken på Batista, jag trodde att det skulle vara en innovativ och rolig tränare som skulle införa "tika-taka" i det argentinska landslaget men han verkar vara ännu en tränare utan cojones. Varför envisas de här lagen med att ta in fel tränare eller nybörjare?

Varför envisas du med Di Maria? Det enda han är bra på är att springa, inget mer. Han är en medelmåtta som misslyckas med 70 % av det han gör för att göra enstaka briljanta saker i matcherna. Varför spelar du med Messi som en offensiv mittfältare när 20 % av hans kapacitet försvinner. Varför spelar du inte mer med Lavezzi? Är det för att Tevez är ett större namn?
Äh, tröttsamt.
Barcelona Rambla~
2011-07-02 12:24
B midfielder Sergi Roberto, who has a buyout fee of 3M, is rejecting all offers he's getting from the top Spanish and English teams. [md]

Although the talks are well-underway, Barcelona B midfielder Sergi Roberto (19) didn't yet renew his contract, that expires in 2012. [md]

Honom hade det däremot svidit rejält att förlora. Tack och lov så verkar han ha ett stort culéhjärta och nobbar alla anbud. Jag tycker nog att man varit lite väl slappa från Barcas håll att inte vara mer ihärdiga med att skriva ett nytt kontrakt med tanke på hans låga klausul. Varför ens riskera det typ?
2011-07-02 12:20
Barcelona want to spread the payment of the 37.6M transfer fee for Arsenal midfielder Fabregas over 3 years, paying 25% this summer [mirror]

Jag antar att Arsenal kommer att tacka nej då de vill ha allt på en gång.
2011-07-02 12:15
– Vi tycker inte om när andra klubbar erbjuder pengar före deras 16-årsdag. Det är lagligt, men omoraliskt, sa han bland annat. (Rosell)

You go man. Etock är bara en medelmåtta, så jag skiter i om han går. Tänk om Rafinha eller Sergi Roberto försvinner? Läskigt.
Barcelona DM1982
2011-07-02 12:08
Inte så mycket att uppröras över. Vare sig Soriano eller Etock var ämnade att vara kvar i Barcelona, önskar dem all lycka. Alla spelare kan inte vara kvar i Barcelona, Etock är inte den stora talangen längre, de andra har växt ikapp honom.
Barcelona Rambla~
2011-07-02 12:07
När det gäller Etock, så blev han inte upplfyttad till Barca B. Inte så konstigt att han drar då.

Soriano till Swansea? Det har jag svårt att tro. Han har säkert mer intressant bud från spanska klubbar.
Barcelona Sano97
2011-07-02 11:55
Nä fyfan asså jävla äckliga Engelsmän.
Annons: