/spanien/barcelona/forum/11593.aspx/spanien/barcelona/forum/11593.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
ponta p
2011-07-03 19:33
Spanien Fans

Kan DU behärska svenska språket?

Flera stavfel i din text, vemfan blir intresserad av att skriva för en sida då.
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-07-03 19:31
Härlig video om Pedros mål. Fantastisk avslutare är vad han är.
Barcelona Spanien Fans
2011-07-03 19:03
Kan du behärska svenska språket och brnner för sport i alla dess former?
Då är kanske en plats som skribent på SportKollen.nu något för dig!

Vi söker just nu skrivsugna skribenter till vår webbplats. Vi söker dig som kan
skriva matchreferat, skriva om de senaste spelarköpen, granska övergångar, pilla
fram rykten och dig som verkligen kan leverera nyheter av högklass.

SportKollen består av tre sektioner, fotboll, ishokey och basket. Vi söker någon
som kan skriva om såväl Serie A, Bundesliga, La Liga, Premier League, Allsvenskan,
NHL, Elitserien, Allsvenskan, Basketligan och allt där emellan. Känner du att du kan
leverera åtminstonde tre artiklar i veckan? Ansök då om platsen som skribent! Kontakta
Sportkollen över mejl kontakt.sportkollen@gmail.com
Barcelona Canaletes
2011-07-03 18:39
OT men sjuk nyhet!

kinesiska klubblaget Guangzhou köper Darío Conca från Fluminense och han kommer tjäna €10,4 millioner varje år!!!
David Villa #7
2011-07-03 18:38
“Arsenal expect Cesc Fábregas and Samir Nasri to return for pre-season training at London Colney this week despite the likelihood that neither will be at the club by the time the Premier League season starts next month.”

- The Guardian
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-03 18:30
addeh

Förstår ditt tänk och du kanske har rätt ang. Soriano även om jag fortfarande inte hade gråtit om han flyttades upp.

Men ditt scenario kring Cesc var jäkligt långsökt. Lite väl mkt "om utifall att" :p personligen hoppas jag Keita stannar men endast som ett fysiskt alternativ att ha i nödfall och med mindre speltid än både thiago o cesc. Jag tror han skulle acceptera det.
DavMessi
2011-07-03 18:27
Clichy är i stort sett klar för City och det känns som om Nasri kommer att lämna för en av de tre lagen i topp i år (United, Chelsea, City).
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-03 18:03
Jag undrar om Cesc kommer ifall Nasri och Clichy försvinner. Han är ju trots allt lagkapten, jag vet inte om han skulle lämna Arsenal när de har det så dåligt. Tveksamt.

Det vore en sak om Arsenal fick behålla herrarna och köpa in stjärnor, då kan han lämna med gott samvete.
Atlético addeh
2011-07-03 17:49
Mår illa av att så många vill värva Cesc och samtidigt behålla Keita. Speltiden för Thiago skulle bli minimal.

Tänk er ett följande scenario Xavi lägger av efter VM 2014 och Thiago presterar bättre än Fábregas och får således ta över platsen bredvid Iniesta. Då är Cesc 27 och måste fortsätta nöta bänk ända tills Don Andrés lägger skorna på hyllan, kanske ytterligare tre-fyra år senare. Då tar han en startplats först när han passerat 30 och vem vet, hans plats kanske inte ens är säker då. Sergi Roberto, Riverola, Espinosa & Rafinha är alla på uppgång och någon kommer säkerligen utmana om en plats på mittfältet i framtiden.

Skulle ovanstående falla in känns astronomiska summor för Fábregas helt onödiga.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-07-03 17:44
Busquets/Mascherano kan alltid spela som mittback ifall det blir en ordentlig kris.
Atlético addeh
2011-07-03 17:35
1.70

Hade Soriano varit riktigt duktig på huvudet vore det en helt annan sak. Nu gör han i stort sett alla sina mål med fötterna och jag ser därför ingen större vits med att flytta upp honom då han inte skulle erbjuda något nytt. Dessutom spelar han ju på en position som i mångt och mycket är obefintlig i dagens Barça. Förstår du mitt tänk?
2011-07-03 17:31
Blaugrana91

Möjligtvis. Vi har då Piqué, Puyol, Fontás, Abidal. Om vi inte värvar in någon till kan vi räkna med att Mascherano får en del speltid som mittback också.

Jag vill inte värva in någon ung mittback som stör våra mittbackstalangers utveckling. Antingen värvar vi in Thiago Silva som tar startplats direkt, eller så värvar vi någon lite äldre erfaren mittback. Om det nu behövs.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-03 17:24
westinho - Sergio #16

Jo men jag har även läst att om Milito lämnar kommer Barca antagligen försöka köpa en ny mittback.
2011-07-03 17:15
Blaugrana91

Sjukt anfall och mittfält minst sagt.

Tror dock jag läst någonstans att Barcelona inte tänker värva in någon mittback denna säsongen. Det hade varit kul och se Sakho, men samtidigt hade det stoppat utvecklingen hos Fontás/de andra mittbackarna.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-03 17:13
Blaugrana91

Ja, mittfältet hade blivit lika sjukt bra det med! Cesc-Thiago hade säkert kunna axla Xavi-Iniestas roll i enklare matcher. Vi skulle ha världens (enligt mig) tre bästa kreativa mittfältare plus en av världens absolut mest intressanta mittfältstalanger. Bakom dessa herrar slåss inga mindre än Mascherano och Busquets om platsen om pivote. Sen finns Keita att slänga in när man vill kriga mer. Helt otroligt bra.

Synd att inte Angel köps in till backlinjen bara. Han hade gjort sommarens silly season perfekt (om övriga värvningar blir av då). Jäkligt synd att man tappade greppet om honom. Undrar hur man resonerar nu - köper man in en försvarare överhuvudtaget eller satsar man på canteran?

Jag antar att Fontas flyttas upp. Han kan ju också spela vänsterback. Gjorde ju det i slutet av säsongen. Tror faktiskt att han i nuläget ligger närmare till hands än Muniesa för Pep.
Så det hade ju kunnat vara ett alternativ om man väljer att inte köpa en försvarare utifrån. Men jag anser ändå att de behövs, just för att truppen blir för tunn annars. I alla fall om Milito drar, vilket jag hoppas att han gör...

Vem skulle man köpa isåfall? Jag tror inte Sakho kommer hit. Han är min favorit men han är för dyr. Escudero (Shalke) och Jose Enrique (Newcastle) ryktas ju hit. Två spanska ytterbackar som jag inte vet särskilt mycket om. Nån som gör?
Barcelona Blaugrana91
2011-07-03 17:01
1.70-ligan

Hmm vi skulle verkligen ha en helt galen anfalls och mittfälstrupp om Cesc och Sanchez värvas in och Soriano flyttas upp.

Anfallstruppen som sagt Messi, Villa, Pedro, Alexis Sanchez, Afellay och Soriano.+Iniesta.

Mittfältstruppen: Xavi, Iniesta, Cesc, Thiago, Busquets, Macherano och Keita+ att Afellay även kan spela på mittfältet.

Haha galet som sagt. :P

Sen är ju bara frågan hur det blir med försvaret. Jose Angel kommer ju inte hit tyvärr, hade gärna sett honom här. Men jag är ganska säker på att vi kommer värva in någon till försvaret. Dessutom kommer ju Fontas att flyttas upp.
Sakho skulle man kunna köpa in, jag tror att han dessutom kan spela både som MB och VB.

Förvsarstruppen: Alves, Pique, Puyol, Abidal, Adriano, Maxwell (frågan är om han stannar?), Fontas, Sakho och Montoya (växlar mellan B och A -laget).

Ska lägga till att jag då antar att Milito, Bojan, Jeffren och kanske Maxwell lämnar då.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-03 16:49
Blaugrana91

Ja exakt! skulle precis skriva det med Iniesta också. Och köper man dessutom in Cesc kommer inte mittfältet försvagas avsevärt när Andrés spelar högre upp i banan. Iofs ser jag hellre att han stannar kvar på mittfältet så mycket det bara går och istället vilar ibland än att ta steget upp i anfallet. För det ska inte behövas om den anfallstrupp vi spekulerar om blir verklighet. Men det är ändå bra att han ha honom tillgänglig OM det skulle behövas :P

addeh

Jo jag vet, men om Soriano själv kan tänka sig en roll som inhoppare skulle inte jag ha något emot om han stannar kvar och erbjuder Pep en riktig boxspelare att kasta in. Det skulle göra oss än mer mångsidiga offensivt sett. Situationen är inte riktigt samma som med Bojan, som är 20 år och skriker efter regelbunden speltid för att utvecklas. Soriano kan nog inte komma så mycket längre än att bli truppspelare i Barcas A-lag.
Barcelona Canaletes
2011-07-03 16:49
Fan trodde det var förbjudet o ha två samma lag i La Liga.
Team Dubai=Real Madrid Castilla

Nu när Sarabia har sålts av Madrid. Ännu en supertalang...
Atlético addeh
2011-07-03 16:46
Det är ju samma problem med Soriano som med Bojan, det vill säga att båda gör sig bäst som centrala anfallare. Ingen är något vidare att ha på en kant, speciellt inte Soriano som inte är någon spelare som utmanar.

Sánchez eller Kun är mina favoriter till att värvas i sommar och skulle någon av dem komma anser jag att vår anfallsuppsättning är bra nog. Afellay har fortfarande mycket kvar att bevisa men jag hoppas en försäsong med laget gör honom gott.

Tror faktiskt både Bojan & Jeffren försvinner.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-03 16:35
1.70-ligan

Låter bra!
Jag hade också gärna sett att Soriano flyttades upp.

Messi, Villa, Pedro, Alexis Sanchez, Afellay och Soriano+ att Iniesta kan spela där också. Galet bra anfallstrupp som sagt! :P
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-03 16:29
Depending on which players leave and join the club, B forward Jonathan Soriano (25) could stay and be promoted to the first team. [md]

Det gillar jag! Så länge Soriano själv inte kräver massor av speltid. Jeffren och Bojan lämnar/lånas ut och Sanchez köps in samtidigt som Soriano flyttas upp. Då har vi utöver världens bästa anfalls i M-V-P tre olika spelartyper att slänga in från bänken:
* oberäknelige Sanchez som kan lura en hel backlinje själv
* vindsnabbe Afellay som gärna tar sig runt på kanterna och som är utmärkt att slänga in mot trötta backar
* Box-spelaren Soriano som ger oss möjligheten att mata in bollar i boxen

... vilken fantastisk anfallstrupp det hade varit! Såpass hög klass på samtliga spelare att Pep kan rotera nästan hur mycket som helst utan att kvalitén sjunker nämnvärt. Och alltid finns det några riktiga jokrar att slänga in.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-03 16:26
Alvés - Neymar worlds most overrated player?

Att Cesc åker till London är väl inget konstigt? Även om han är "nära" Barca så kan han ju inte bara strunta i att åka tillbaka till London. Lär ju va saker han måste fixa där om han ska hit.

Dessutom säger Marca nu att ha kommer sälja sitt hus i London.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-07-03 16:21
Känns som att förhandlingarna står helt stilla, ingenting händer. Dock så kan det komma en transfer bomb vid vilket tillfälle som helst känns det som.
Barcelona Smogen
2011-07-03 16:20
Känns som det är skit samma om Fabregas kommer i år. Hade han verkligen själv velat komma hade han kunnat ge fan i att skriva på ett 8års kontrakt. Jag ger mycket hellre thiago chansen. Visa våra ungdomar att det betyder något om man stannar i Barca o motstår lockropen från England.
2011-07-03 16:16

Det betyder ju dock inte så mycket. Än så länge tillhör han Arsenal, och är därför tvungen att infinna sig på träningen. Transferfönstret är öppet hela sommaren, det finns gott om tid att förhandla.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-03 16:15
Du borde ändra namnet en aning, Alvés - Neymar world's most overrated player, until proven otherwise!

:P
Barcelona Alvés - Neymar worlds most overrated player?
2011-07-03 16:12
Känns som att Cesc inte kommer i år? Han ska tillbaka till London imorgon för försäsongsträning
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-03 16:11
Sano97

Det är självklart en spelare de kommer ha stor nytta av, känns bara som projektet Sevilla kanske blir allt för frustrerande för en spelare som honom. Hyfsad aggresiv backlinje de kommer ha nu med Caceres,Spahic,chilenaren vars namn jag glömt bort.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-03 16:10
Larini (sports director Udinese): "Many teams were interested in the player, but Sanchez said he wants to go to Barcelona." [radio sportiva]

Larini (sports director Udinese): "It's Sanchez' decision to stay with us or join Barcelona. We can only take note of that" [radio sportiva]

Baserat på den sista kommentaren så låter det som att Udinese kan ha accepterat vårt bud?
Barcelona Sano97
2011-07-03 15:56
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!

Håller med att England hade varit bättre för honom men han är ju inte aggresiv hela tiden och dessutom så behöver de en sann ledare i backlinjen. Han har allt en ledare behöver.
Annons: