/spanien/barcelona/forum/11592.aspx/spanien/barcelona/forum/11592.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-07-04 23:28
Av det man ser i videon så verkar han ha riktig talang den där Cuenca
Barcelona Mascherano
2011-07-04 23:28
-4 juli Enligt Sport vill både Barcelona och Udinese avsluta affären kring Sánchez innan Chiles match mot Peru i Copa América som spelas natten till tisdag.
Barcelona Rambla~
2011-07-04 23:26
Shanghai

Problemet är ju att klubben inte har något att sätta emot. Jeffren och pappan bestämmer vad de vill göra 1 januari 2012. De behöver inget tillstånd av Barca för att förhandla med andra klubbar. De kan gå vart de vill utan att Barca får en euro. I första hand tänker jag vad som är bäst för Barca och inte vad som är bäst för Jeffren. Vill han stanna kvar, fine inga problem men klubben ska väl ändå få en chans att få in några pengar för honom nästa sommar om han då väljer att inte vara kvar.
Barcelona petersays
2011-07-04 23:24
Om någon på allvar tror att Sánchez kommer bli klar innan Copa America är slut så får ni nog tänka om. Har sagt detta så många gånger förr, men om Sánchez går någonstans alls innan han har spelat klart i Copa America så äter jag upp min hatt. Och än så länge har jag min hatt kvar.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-04 23:21
Här är en film om Isaac Cuenca. Lite av vad han uträttade förra säsongen. Gött att det finns tre yttrar i Barca B nästa år med potantial för A-laget (om man räknar med Deulofeu och förutsätter att Kiko blir klar.)
Barcelona NoGo™
2011-07-04 23:21
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Om jag inte minns fel så var det väl samma visa med Özil? Att de aldrig lär sig..

Gago har misslyckats med han :P
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-04 23:18
Sahin (Madrid): "Barça is doing good but Madrid was chosen as the best club of the past century so they're still the best in the world" [as]

Haha seriöst, killen har varit i Real Madrid i typ 1.2 nanosekunder. Chilla.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-04 23:18
Nu lär väl City gå all in på Sanchez :P
DavMessi
2011-07-04 23:11
Tevez förklarar sitt besked (för de intresserade). Vart tror ni att han hamnar?

'It is with great regret that I have to inform Manchester City of my wish to leave the club. I would like to state that I have great respect for the club, its supporters and the owner, Sheik Mansoor, who has been nothing other than respectful to me.
'I hope that the people understand the difficult circumstances I have been living under the past 12 months, in regards to my family.

'Living without my children in Manchester has been incredibly challenging for me. Everything I do, I do for my daughters, Katie and Florencia. I need to be closer to them and to spend more time with them.

'I need them to be happy because my life is about them now. I need to be in a place where they can adapt.

'Being captain of Manchester City, qualifying for the Champions League, winning the FA Cup and finishing as top-scorer last season has made me very proud.

'I hope that most of the City fans will understand that I have given them my all on the pitch and that my dedication to the city cause has been 100 per cent on the pitch.

'I hope I have done my bit to help City continue their progress towards their ambition to be champions of England and to advance in the Champions League. I have no doubt that the players and management of City will achieve great success in the future.'
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-04 23:10
Jag hoppas barca inte Barca ändrar ina planer pga Jeffrens beslut. Kör på som ni hade tänkt, värva de ni hade tänkt och låt vara med utöver, som en extra bredd i truppen.

Eller vadå extra bredd? Hur jag än vrider och vänder på det kan jag inte ändra mig - han känns överflödig. Vi kommer troligen köpa en klassforward. Bakom honom finns Afellay som troligen också kommer hålla riktigt hög klass nästa säsong. Sen kommer Iniesta och efter det Jeffren. Hans plats kunde lika gärna ha getts till ungdomar som Deulofeu, den nygamle Cuenca eller Kiko.

Ni ser ju själva, Jeffren behövs egentligen inte och vi skulle behöva pengarna man kan få för honom,. Men det allra mest anmärkningsvärda tycker jag nästan är att Jeff själv vill stanna. Han borde inse att hans karriär inte kan ta fart här längre.
DavMessi
2011-07-04 23:08
Haha, ganska löjligt av Sky Sports. De rapporterade att de hade stora nyheter klockan 23.00 (svensk tid) om Manchester City. Nyheten var...att Tevez vill lämna City. Var inte detta ganska självklart? :S
Barcelona Blaugrana91
2011-07-04 23:00
Hmm så Jeffren vill alltså vara kvar?? Konstigt eftersom Sanchez antagligen kommer, lägg till att även Afellay kommer gå före honom+att Iniesta även kan spela i anfallet (Speciellt om Cesc kommer). Så lär inte bli så mycket speltid för honom.
Men Jeffren vill verkligen vara kvar och han vill lyckas i klubben.

Tycker inte folk ska kritisera Zubi för Jeffrens beslut att stanna kvar, klubben kan ju inte tvinga spelare att lämna mot deras vilja. Jeffren vill vara kvar och då är det inte så mycket ledningen kan göra.
Barcelona A.Gaudi
2011-07-04 22:51
det är inledningen av transferfönstret. är det konstigt att han inte gjort några stora värvningar?

Se på dom andra klubbarna, alla inväntar vad dom andra ska göra. det är dessutom inga dussinlirare klubben är ute efter, ifall man vill ha en eftersökt spelare är det inte bara att klampa in och punga ut, åtminstone inte ifall man vill ha ett bra pris.
Atlético addeh
2011-07-04 22:51
Shanghai

Naturligtvis måste inte Jeffren lämna för att hans kontrakt löper ut nästa sommar, men om så blir fallet gör han det helt gratis.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-04 22:47
Jag ser verkligen ingen användning för Jeffren. Kanske han bli den Copa del Rey-spelaren som Bojan var 2009, men annars så ser jag ingen mening med att låta honom vara kvar i klubben när det finns klubbar som vill sälja honom.

Zubi är verkligen ingen tuff förhandlare. För helvete, han representerar Europas bästa klubb för tillfället. Hur svårt är det att få in spelare till en rimlig summa?
Barcelona Shanghai - Angelina Jolie
2011-07-04 22:40
Rambla~

Dvs om Jeffren gör en kanonsäsong, måste vi sälja honom då bara föratt det står så på kontraktet ? kan man inte förnya det eller ? jag vet faktiskt inget om sånt.
Barcelona Rambla~
2011-07-04 22:36
Shanghai

Jag har inget emot att Jeffren stannar. Det är väl ännu värre om han gör en kanonsäsong och sen lämnar helt utan ersättning?
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-04 22:28
Har en känsla av att Fontas kommer spelar en del vänsterback också. Och om det köps in en mittback i sommar kanske han tom är tänkt att ta över efter Abidal. Vet att han är mittback i grund och botten men han var faktiskt bra på kanten också i våras. Blev imponerad. Det är åtminstone ingen nackdel om han blir lika bekväm där som i mitten.
Barcelona Barca4eva
2011-07-04 22:27
Nu får det tamejfan räcka, hur mycket mer ska ni klaga och kritisera utan någon riktig jävla information? Inte nog med det...Medians äckliga information. Alla vet vad som händer med tidningarna på sommarn men inte fan bryr ni er om det när det handlar om saker som berör er, dubbelmoral på hög nivå. Disgusting I say.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai - Angelina Jolie
2011-07-04 22:24
Till alla som snackar skit om Jeffren och Zubi. Tänk om Jeffren gör sin bästa säsong någonsin, kommer alla att klaga på honom ? tror inte det. Ge honom tid så ska ni se att han blommar ut. Och alla som skriver att han släpps gratis till nästa säsong, kan ni inte vara lite optimistiska lite ? tror att han gör sin livs säsong bara han får den speltiden.

No Sanchez, Yes Jeffren Suarez Bermudez!
Atlético addeh
2011-07-04 22:24
H.Alavi

Jag tror faktiskt Fontás kommer få mycket speltid nästa säsong, även när det gäller ligamatcher. Att han inte blev uttagen till U21-EM och istället fick vila upp tror jag kommer göra honom gott. Att han kommer vara med hela försäsongen är också extremt viktigt.
Barcelona Rambla~
2011-07-04 22:22
B-Guden

Nej visserligen, men man kan också sätta lite press på spelaren om han nu inte ingår i tränarens planer. Visst, det vet vi inte ännu så klart. Det går också att försöka få spelaren att förlänga kontraktet också om tränaren vill ha kvar honom. Vi får väl se de kommande dagarna vad som sker.
Barcelona B-Guden
2011-07-04 22:19
Rambla~

Det är väl Jeffrens beslut om han vill va kvar eller inte också. Dom kan ju knappast slänga iväg honom
2011-07-04 22:19
Jag kan tänka mig hur det är när Zubi förhandlar IRL med vanliga saker som t.ex: kläder.

Säljaren: "100 euro"

Zubi: "Nej, 50 euro"

Säljaren: "Ok då, 200 euro"

Zubi: "Ok kör på, 400 euro, jag tar tröjan"
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-04 22:17
Jag dömer inte ut Zubi ännu, men visst hade barca kunnat skaffa en bättre sportchef. Tänk er ett Barca med en ledning av lika hög klass som laget...
2011-07-04 22:15
Ja ni. Zubi the wizard.
Barcelona Rambla~
2011-07-04 22:14
Fan om detta stämmer alltså. I så fall kan Zubi dra från denna klubb illa kvickt. Han kan ju för fan inte klara av någonting känns det som.

Märk väl, bara om det stämmer och Jeffren inte förnyar sitt kontrakt.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-04 22:13
Nu skriver MD att "Jeffren stannar ett år till i Barca". Alltså lär han lämna på fri transfer nästa sommar. Kul.
Barcelona Rambla~
2011-07-04 22:11
Vad är grejen med Jeffren då? Har Zubi gått med på att han får lämna gratis nästa sommar eller vad är det frågan om? Hur jävla korkad är han på en skala? Vadå gratis när klubbar är beredda att betala för honom i dagsläget?
Barcelona Barca 666
2011-07-04 22:10
Sry igen glömde hälsa på tjejerna om vi har några här inne my bad inte mening att inte hälsa på er oxå !!!
Annons: