/spanien/barcelona/forum/11589.aspx/spanien/barcelona/forum/11589.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barca111
2011-08-19 23:03
Blir matchen mot porto av?
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-19 23:02
Såg Engelska tidningar idag, såg ju ut som Mr Porque försökte peta ut ögonen på Tito..

Vilket svin!

Har det hänt nåt runt klubben? Har dålig tillgång till intetnrt så känner mig litedåligt uppdaterad.
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-08-19 23:02
Ganska roligt att Mourinho och Casillas påstår att Cesc filmade när Marcelo bensaxade honom. Lol.
Barcelona Rambla~
2011-08-19 22:57
DM1982

En klassisk händelse är ju från förra säsongen när Mourinho beordrade en av sina assistenter på bänken, jag har för mig att det var Chendo, att gå bort till fjärdedomaren och klaga på några domslut bara för att sätta press på domarna. Assisten ifrågasatte Mourinho och ville inte gå bort och sa, Vi är Real Madrid och vi sysslar inte med sådant.
Barcelona DM1982
2011-08-19 22:55
Kolla tretton sekunder in i klippet, Benzema går mellan Messi och Coentrao när Messi retar Mourinho. Det ser ut som om han inte orkar med det där, han vill spela fotboll. Gamla legendarer skäms för klubben man jag kan tänka mig att de flesta i Puertan aldrig har hört talas om Morientes.

Hur som helst, bra att det finns några i klubben som står upp för sina ideal och spelar fotboll. Hoppas Casillas kan hitta dit igen, han föll tyvärr lite i Mourinho-fällan.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-19 22:50
DM1982

Jag håller med, Benzema har blivit en gentleman som är mer sugen på att göra mål och stoppa bråk än att snacka skit. Om bara Pepe och Marcelo kunde lära sig.

Synd att han spelar i det laget, han förtjänar bättre.
Diar88
2011-08-19 22:49
Har messi gjort 13 mål på 15 matcher mot R.Madrid?
Eller är det 15 mål på 15 matcher?
Barcelona DM1982
2011-08-19 22:48
Real Madrid player Casillas called Puyol yesterday to apologize for his behaviour during the clasico. He couldn't reach Xavi. [tv3 via md]

Om det stämmer så är det den Casillas som jag känner till. Det finns inte många i Real som man kan respektera, Casillas är den av dem. En annan som jag känner respekt för är faktiskt Benzema, han håller inte på med det som Mourinho vill att de andra ska göra, han kör sitt race och agerar som en gentleman. Han gjorde mål på Camp Nou men firade värdigt, han var glad över målet på ett bra sätt.

Nu känns det verkligen som det är dags att lägga Supercupen bakom oss, vi vann ärligt och har en titel till. Real spelade bra men gjorde för övrigt bort sig rejält, tyvärr inte något nytt med Mourinho i spetsen.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-19 22:46
Rambla

Instämmer. Den känns perfekt nästan eftersom man även kan använda sig av ett par spelare till ifrån Barca B. 21st klasspelare i A-laget och 5-6 talanger som blir glada för varje minut de får. Perfekt balans.
Vore korkat att sälja någon nu, men det kan väl fan inte vara meningen? Pep har sagt att han behöver en bredare trupp denna säsongen. Det har han nu, både antals -och klassmässigt.
ala.RAMBO
2011-08-19 22:46
Hej

Jag hyser inga känslor för varken Barca eller dess fans. Jag har alltid varit Real och avskytt "den andra klubben". Det, ursäkta språket, väcker avsmak hos mig att ha något att göra med Barca. Och jag har heller inte förbisett det Barca spelarna har hållit på med de senaste klassikerna, särskilt Dani Alves och Bosquets.

Dock skulle jag nu, av respekt för mig själv och för Real Mardid, vilja framföra en ursäkt till alla Barcelonas fans för Mourinhos uppförande. Jag vill vara tydlig med att bekräfta att det ännu finns en hel del madridistas som absolut vill avlägsna sig från dennes handling under matchen senast. Då vi fortfarande värnar väldigt mycket om klubbens värderingar och principer. Återigen vill jag bekräfta för Er att dennes handlingar inte är synonyma med klubbens dröm.

För min del föredrar jag att åka ur CL vid gruppspelet med en respekterad tränare än att ha en tränare som använder sig av metoder som upptogs senaste matchen, och vinna CL.

Notera att jag för övrigt hela tiden har ansett Mourinho göra sin plikt genom att tala om de orättvisor som existerade, så som han till matchen gjorde, dock, pga dennes fysiska agerande på Tito är Vi, klubb och fans av Real försatta i ett läge där vi inte längre har mandat att tala om orättvisor som existerar.

Jag ber om ursäkt å alla Real fans vägnar.

ala.Rambo
Barcelonistas
2011-08-19 22:45
Kolla på Ronaldos reaktion när Messi gör 0-2 på bernabeu cl semin :).
Barcelona Magicman
2011-08-19 22:42
Visste inte att Messi gjorde så mot Mou !! Njuter :)
Barcelonistas
2011-08-19 22:39
En ledsen Madridista :)

Länk.
Barcelonistas
2011-08-19 22:37
Kaljic har fan blivit fullständigt hjärntvättad av hycklaren. Herregud tänk vad en idiot kan göra med en klubb och dess fans...
AndreD - WWW = World Wide Winning
2011-08-19 22:35
Jävlar vad jag njuter åt detta klippet. Och tacklingen på Coentrao. Priceless.
Barcelona Rambla~
2011-08-19 22:30
1.70

Det där är 24 spelare i truppen med de 3 spelarna från Barca B som du nämnde. En alldeles lagom stor trupp. Jag vill verkligen inte att truppen ska minskas ner nu fram till att fönstret stänger.
Barcelona Rambla~
2011-08-19 22:28
Mojito

Tyvärr verkar det vara ett seriöst rykte av vad jag kan förstå. De vill ju även ha brodern. Antagligen trivs JDS väldigt bra i staden Barcelona och stannar gärna kvar. Jag har lite svårt att se klubben helt plötsligt bli så givmild mot los pericos. Det hade onekligen varit jobbigt att se honom i den klubben. Fast det har ju varit tyst nu ett tag så kanske har det ryktet dött ut.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-19 22:19
Officiella fotot för säsongen är taget. Med på bilden finns B-lagspelarna Montoya, Muniesa och Jonathan dos Santos. Kan detta betyda att dessa herrar kommer agera en hel del backups i A-laget i år tro? Vore kul med Muniesa! Konstigt att inte Bartra är med då bara... han känns bättre och närmare att flyttas upp, åtminstone enligt mig.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-19 22:15
Tidigare i veckan ryktades det om en övergång för J2S till Espanol för cirka €1 miljon. Någon som vet om det finns någon substans i detta?

(Mexikanen fick ju plats på det officiella A-lags fotot som publicerades idag på hemsidan. Borde betyda att klubben räknar med honom i alla fall)

Hade i alla fall haft svårt för att se Jonathan i blåvit tröja.
Barcelona Rambla~
2011-08-19 22:05
Hetfield

Det där är ju knappt ett rykte. Finns inga förhandlingar utan det verkar mer som om tidskriften har hittat ett förslag på en möjlig värvning för Roma. Antagligen för att Afellay och Stekelenburg råkar ha samma agent.
Barcelona Rambla~
2011-08-19 22:03
Vilken härlig fotbollsmatch i Bundesliga nu i kväll, Mönchen Gladbach - Wolfsburg. Fantastiskt underhållande och fartfylld fotboll. Lilla Gladbach krossar Wolfsburg med propagandafotboll.
Barcelona Abbe.
2011-08-19 21:48
Blaugrana91

Det jobbiga är att man haft en hel sommar på sig att lösa det här, men nej då, man väntar till den sista veckan och då tar man tag i de problem som finns. Likadant tidigare år då TV-bolagen började härja. Allt sådant dök upp några få dagar innan matchstart vilket resulterade till att Barças premiärmatch inte sändes. Odugligt.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-19 21:42
The clubs and the players didn't find a deal during a new meeting today. The strike for the first two Liga rounds is still on. [via efe]

Verkar som att även den 2a omgången kommer ställas in, dvs Barca-Villarreal. Detta betyder att ligan för vår del isåfall skulle börja den 11 September...Jobbigt att vänta så länge.
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-08-19 21:32
Jag tål inte den här människan.. jag gör verkligen inte det. Han är världens kaxigaste och nöjdaste människa på jorden efter att man slagit ut Barcelona på fusk. Kommer han inte ihåg att det var offside på Militos mål? Kommer han inte ihåg att vi borde haft straff? Att vi gjorde målet som tog oss vidare i 90 minuten som domaren felaktigt dömde bort?

But whateva, grattis till "smashningen" av Barcelona. Säsongen efter blev du rövknullad av Barcelona med hela 5-0. Det var din största förlust som tränare din parasit.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-19 21:27
Där är det. Man måste tillägga att det är ett väldigt löst rykte, men Sabatini kan få för sig att fixa honom ifall Afellay visar intresse.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-19 21:25
Varifrån kommer detta rykte om Afellay förresten?

Och tycker inte ni det är jäkligt tråkigt att han skadade sig? Han var en av jag mest hoppades skulle få en hel försäsong
Barcelona Denyo ©
2011-08-19 21:15
Som sagt om Affelay används rätt kan han bli riktigt nyttig för barca framöver!

eller så kan han säljas för ca 150 miljoner kronor :)

känns som klubben måste repa sig nu efter en rad dåliga affärer

hleb kerrison osv..
Barcelona Blaugrana91
2011-08-19 21:14
Man1

Jodå, men han har varit skadad.
Barcelona Man1
2011-08-19 21:13
Vad tyst det har varit om maxwell på sistone. Är han ens med i truppen längre?
Barcelona Blaugrana91
2011-08-19 21:12
Jag förstår inte riktigt hur vissa resonerar ibland, förra säsongen klagades det på att vi hade en för dålig bänk och att bättre spelare behövdes på bänken, nu har vi enligt mig världens bästa bänk, då ska man plöstligt sälja Afellay?

Jag är ganska säker på att det kommer roteras rätt mycket under den här säsongen, så det kommer att finnas tid för Afellay.
Annons: