/spanien/barcelona/forum/11588.aspx/spanien/barcelona/forum/11588.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-05 15:32
addeh

Du lär väl vända kappan efter vinden så fort Cesc gör ett par bra matcher i Barcelona ;)

Det vänder snabbt i fotbollsvärlden.
Atlético addeh
2011-07-05 15:31
Herregud, det var ingen assist utöver det vanliga. Cesc var bra när han kom in, absolut, men han brände även ett friläge.

Sluta måla upp honom som någon fotbollsgud.
Barcelona Abbe. - Gràcies Equip!
2011-07-05 15:28
Coentrao alltså klar för marängerna. Jag förstår mig inte på deras värvningsplan. Marcelo gjorde sin bästa säsong förra året och var lysande (det måste man erkänna) och så värvar man in en ny vänsterback för mängder med stålar. Helt obegripligt.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-07-05 15:28
Tycker ju det roligaste är att deras mittfält fortfarande består av till stor del fruktansvärt överskattade spelare.
Barcelona Frodo
2011-07-05 15:27
"Samper played for Cadet A last season. Will rotate between Juvenil A and B this season."

Youngcules twittrade det. När han skriver B antar jag att han syftar på Juvenil B. Var har du läst att han ska rotera mellan Juvenil A och Barca B?
Barcelona Shanghai - Angelina Jolie
2011-07-05 15:27
Thiago - Next no.1

Precis det var han som skrev det. Så pinsamt. Herregud, vet nån hur gammal han är ?
Atlético addeh
2011-07-05 15:25
Diggar Madrids mittfält. Lass, Khedira, Gago, Alonso, Granero, Sahin, Altintop, Özil, Kaká, Pedro León, Di María, Callejón & Drenthe. Även om några säkerligen lär försvinna eller lånas ut är det alldeles för överbefolkat.

Det mest lustiga med klubben är väl ändå att de gjorde Marcelo till vicekapten?

Barcelona Thiago - Next no.1
2011-07-05 15:24
Shanghai - Angelina Jolie

"Så jäkla roligt när Marängerna överskattar den överskattade krullet. Alltså Marcelo. De skriver i puertan om att det är bara Roberto Carlos som kan peta honom och att han är överlägsen bäst på sin position i världen. Är de verkligen seriösa ? när han inte ens blir uttagen till det brasilianska landslaget. Vår bänk spelare Adriano är med, men icke Marcelo. Skulle säga att Maxwell är också bättre än honom. Det finns fler i La Liga också som Canella, José Angel, Capdevilla, med flera. Haha :D"

+ Att de var Fernando Gago-King of Madrid som skrev.
2011-07-05 15:23
barcetia

Tur för Fabregas att han spelar med 10 andra i sitt lag som också får bära ansvar för eventuella misslyckanden. Visste inte att det där förövrigt var Spaniens enda chans i matchen.

Om du nu kan slå den passningen, varför var det inte du som gjorde det i Sydafrika?
2011-07-05 15:23
Ja, "tänk om" argument är bara korkade. Nu passade Cesc och det blev VM-guld. Man kan använda samma logik och säga att ifall Iniesta inte hade fått årets träff mot Chelsea så hade vi åkt ut och vem vet om vi hade varit där vi är idag.

Cesc är en av världens bästa mittfältare, det är han som en 24 åring. Tänk hur bra han kan bli om han får spela bredvid bra passningsspelare istället för ett par idioter som Wenger har fått ihop.
Atlético addeh
2011-07-05 15:21
Frodo

Med tanke på alla mittfältare som redan finns i Barça B lär nog inte Samper få så mycket speltid ändå. Att konkurrera ut Sergi Roberto, Riverola, Espinosa, Carmona och kanske även Jonathan dos Santos om han blir kvar lär inte vara världens enklaste uppgift för en 16-åring.
Barcelona Frodo
2011-07-05 15:20
Helt seriöst, hur många spelare ska Real ha? Mous plan verkar vara att plocka så många poäng som möjligt mot alla smålag så han inte blir beroende av att slå Barca. Därför försöker han samla på sig 3 spelare per position. Vad är grejen med att ha både Marcelo och Coentrao? Har de inte typ 30 spelare nu?
Barcelona barcetia
2011-07-05 15:17
Fernando Gago - King of Barcelona

Hade han inte gjort den passen och Spanien förlorat hade han blivit syndabock för den missen i länktips. En pass som jag t.om hade kunnat slå kan inte vara skillnaden mellan en flopp och en succé.

Hetfield

Vi vill ersätta Xavi med Cesc, no? Då är det verkligen inte assister vi letar efter, hade lika gärna kunnat köpa Guti då. Det är dominans vi letar efter, och Cesc är för svag mentalitetsmässigt för att kunna ta över Xavi's mästarroll. Kanske förändras det när han kommer hit men Cesc spelar offensiv mittfältare i Arsenal, och det var längesen han spelade Xavi rollen. Tror inte han kan dominera på samma sätt som Xavi kan.

addeh

Haha, co-sign!

David Villa #7

Spelar väl ingen roll? Assister är en del av Xavi's awesomeness men det är inte hans bästa egenskap.

Frodo

Nej, mellan Juvenil A och Barca B.
David Villa #7
2011-07-05 15:12
barcetia

Cesc vann ju assist ligan i PL trots att han var skadad ganska ofta.
Barcelona Shanghai - Angelina Jolie
2011-07-05 15:11
Så jäkla roligt när Marängerna överskattar den överskattade krullet. Alltså Marcelo. De skriver i puertan om att det är bara Roberto Carlos som kan peta honom och att han är överlägsen bäst på sin position i världen. Är de verkligen seriösa ? när han inte ens blir uttagen till det brasilianska landslaget. Vår bänk spelare Adriano är med, men icke Marcelo. Skulle säga att Maxwell är också bättre än honom. Det finns fler i La Liga också som Canella, José Angel, Capdevilla, med flera. Haha :D
Barcelona Frodo
2011-07-05 15:11
barcetia

Sergi Samper ska väl rotera mellan Juvenil B och Juvenil A nästa säsong? Inte Barca B vad jag har förstått.
Atlético addeh
2011-07-05 15:10

Cesc hann även med att bränna ett friläge och hade han inte Spanien vunnit hade han nog blivit syndabock istället. Små detaljer.
Barcelona Barclasico
2011-07-05 14:51
missa matchen, vill bara veta om Sanchez var bra? tacksam för svar?
Postat via SvenskaFans-appen
2011-07-05 14:51
Lägg till att han var en viktig del i att Arsenal tog sig till CL-finalen. Han var helt fantastisk mot Juventus och Real Madrid.

Lägg till att han har varit bland de bästa/bäst när det gäller assister i PL i flera år.
2011-07-05 14:49
barcetia

Fabregas slog trots allt assisten till Iniestas mål i VM. Så han har ju iallafall presterat i världens största fotbollsmatch.
AndreD - Gago = King of the World
2011-07-05 14:48
Plastlagets bänk kommer inte vara kall iallafall. Det är en sak som är säker.
Barcelona barcetia
2011-07-05 14:47
Alvés

värvningar som inte behövdes.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-07-05 14:44
Real har alltså gjort 5 värvningar hittills... Och så har dom 30pers i truppen..
2011-07-05 14:34
Det är synd att man inte värvade Taiwo, han är lite åt Abidal hållet. Otroligt stark i kroppen och ett monster i luftrummet. Han är byggd som ett radhus och skjuter som en häst.
Barcelona barcetia
2011-07-05 14:34
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Keita är kung. Finns inte bättre rotationsspelare, finns mycket o lära sig från Keita. Dock har du rätt med Sergi delen. Det lutar sig mycket åt det hållet faktiskt om man ska döma av Pep's kommentarer. El nuevo Kaká
Barcelona barcetia
2011-07-05 14:33
David Villa #7

För att vi inte behöver fler mittfältare, vi behöver backar och wingers. Cesc är bara ett beroende att ta hem den förlorade pojken för ett pris han inte är värd. Aldrig i livet att vi ska ta hem en spelare som aldrig gjort något bra ifrån sig mot bra motstånd.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-05 14:32
jag skulle aldrig vilja byta abidal mot coentrao. Kunde han inte vara 10år yngre :P

Hur mycket jag gillar coentrao vill jag inte ha en sån spelartyp som abidals ersättare. Jag sörjer inte att han imte går hit, men att han drog till real. Frågan e ju hur real tänker, ska han och marcelo slåss om samma plats, eller flyttas portugisen till högerkanten tro?
2011-07-05 14:31
addeh

Om Pep ska ha Keita som första avbytare så kommer jag att bli riktigt förbannad. När man har så unga spelare som behöver utvecklas så släng inte in Keita.

Jag hoppas att Sergi Roberto får testa på lite A-lagsfotboll, han kan vara en perfekt ersättare för Keita.
Atlético addeh
2011-07-05 14:29
Oroväckande att allt pekar på att Cesc kommer. Nåja, får väl hålla tummarna att Pep släpper taget om Keita så vi kan rotera mellan Xavi, Iniesta, Fábregas & Thiago nästa säsong.
2011-07-05 14:23
Det suger hästballe att Coentrao kommer att gå till Real Madrid. Men nåja, så länge vi värvar Cesc och Kun (pretty please) så kommer jag att bli nöjd.
Annons: