/spanien/barcelona/forum/11586.aspx/spanien/barcelona/forum/11586.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien OTBAG
2011-07-04 17:52
Rambla~//

Clichy har gått ner sig ex antal steg och summan beror på att han bara har kvar ett år på kontraktet. Däremot är det tråkigt att behöva se honom Citys tröja eftersom att han var varit lojal i 8 år. Värvas en ersättare in likt Baines eller Enrique så är det förstärkning.

Väl mött.
Barcelona Rambla~
2011-07-04 17:44
Jag kan fortfarande inte smälta att Wenger låter Clichy gå till en ligakonkurrent för endst £7M. Vad fan tänker han på?
Barcelona Rambla~
2011-07-04 17:43
Som sagt, Mourinho behöver 3 toppspelare på varje position. :P
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-04 17:36
Vadå, ska barca toppa ett 40-miljonersbud på Kun? Nej tack.

Och jag håller med om Pastore, vad fan ska han i Madrid och göra? Lär inte stämma men om det gör det vill jag bara gråta :P
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-04 17:24
Juventus har erbjudit 40 miljoner för Kun. Seriöst, lägg alla pengar på Kun nu.

1.70-ligan

Vad ska el Flaco göra i Real Madrid? De har redan en hel del mittfältare, dessutom så är han för "flashig"för att spela i Mourinhos tråk/defensiva fotboll.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-04 17:15
Jaha, var det bara det. Som Rambla säger, vem trodde på det? Att Cesc skulle vägra träna och sätta sig på tvären mot Arsenal. Han skulle aldrig göra så.

En rolig nyhet:

Official: Midfielder Riverola (20) and winger Cuenca (20) return to the B-team after having played on loan at Vitesse and Sabadall last year

Spännande! Det blir många spännande spelare i Barca B nästa år offensivt sett. Nu kommer väl Kiko också. Pep får helt klart fler alternativ att ge chansen i A.laget :) Riverola har jag koll på men Isaac Cuenca säger mig inte ett dyft. Någon som vet mer?

--------------------------
.... och enligt EMD ska Real ha störst chans att köpa Pastore. Uuuh, hemsk tanke. Dock delar de första platsen tillsammans med Malaga, enligt samma artikel, vilket får mig att fundera över sanningshalten i den.
Barcelona Rambla~
2011-07-04 17:14
truten

Det ryktet var nog inte det att Barca satt någon deadline för en transfer. Det är de tokiga tidningarna i Spanien som som vanligt skriver sin vanliga skit. Detta att Cesc nog inte vill tillbaka till försäsongsträning med Arsenal när han nu ändå var i Barcelona osv. Inget att ta på allvar när de går igång och spekulerar. Barca har inte uttalat sig alls om Cesc på väldigt länge nu. Vilket faktiskt är väldigt uppfriskande.
2011-07-04 17:10
Snälla, så länge Cesc har kontrakt med Arsenal så måste han träna. Vad tror ni händer om han vägrar träna? Jo, man får böter.
Spanien truten
2011-07-04 17:09
Rambla~

Det gick väl även rykten om att Barca hade satt en deadline på transfern tills idag då, men som du säger så var det ju ganska givet att båda de ryktena var fejk.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-04 17:08
Är väl inget konstigt att Cesc tränade med Arsenal? Låt Arsenalfansen tro att han kommer stanna, kommer bara bli ännu roligare när/om han går till Barca sen.
Barcelona Rambla~
2011-07-04 17:07
Jag förstår heller inte grejen med Cesc. Han är en arsenalspelare och semestern är slut. Då måste han precis som de andra spelarna infinna sig på träningsanläggningen.

Var det verkligen någon som trodde att han skulle vägra träna för att några spanska tidningarna trodde det? Kom igen. :P
Barcelona haeger
2011-07-04 17:06
Rambla~

Samma här, även fast Afellay kom i vintras var det fortfarande för tunt enligt mig, på andra positioner.
Vi hade flytet på vår sida att vi inte fick några allvarliga skador på nyckelspelare, förutom Puyol.
Barcelona Rambla~
2011-07-04 17:05
Angående ryktet om Capoue tidigare. Inte en chans nu. Det är ett gammalt rykte man nu har dammat av. Troligtvis för att den klubb som nu försöker värva honom inte bjuder tilläckligt nära det pris Toulouse vill ha. Vad är bättre då för Toulouse om det skrivs att Barca också har lagt ett bud?
Spanien truten
2011-07-04 17:05
Culé - Messi

Har också läst att den där twittern är fejk.

1.70-ligan

Det ryktades ju t.ex. om att Cesc skulle strejka ifrån Arsenal's träningar om han inte fick flytta till Barca.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-04 17:02
Jag förstår inte, vad är grejen med att Cesc tränade med Arsenal idag?
Barcelona Rambla~
2011-07-04 17:01
haeger

Jag håller med, även jag anser att truppen är i tunnaste laget. Det tyckte jag redan denna säsong. På slutet av ligan gick ju laget nästan på knäna. Tack vare försprånget på 8p blev det aldrig riktigt oroligt. Sedan kunde man vila de viktigaste spelarna under nästan 3v till CL-finalen.
Culé - Messi
2011-07-04 16:58
Barca4eva

Hur vet du det?:P Är du helt säker?
Barcelona haeger
2011-07-04 16:53
Rambla~

Jo jag vet, och det gillar även jag, spelare som kan spela på flera olika positioner, jag ser det endast som positivt.
Men jag tycker fortfarande att vi behöver bredda truppen, inte bara i anfallet utan även i backlinjen.

Hetfield

I de stora matcherna ser jag hellre (om Puyol/Pique är borta)
Alves - Pique/Puyol - Ny mittback - Abidal
Fontas känns inte redo och om Abidal flyttas in så försämras vänsterbacks platsen.
Visst, då kanske man kan slänga in Masken som mittback, men tänk om Busi även han är borta? Det är bra att ha bredd.
Barcelona Barca4eva
2011-07-04 16:53
Culé - Messi

Of course not.
Atlético addeh
2011-07-04 16:52
Bra nyheter angående Cesc. Värva Kun eller Sánchez samt flytta upp Fontás & Thiago och vår trupp är majestätisk inför den kommande säsongen.
Culé - Messi
2011-07-04 16:50
''FC Barcelona has a new player, Alexis Sanchez. Good player. Johan''

Hittade detta på Cruyffs twitter. Är dock inte säker om det är hans officiella twitter. Någon som vet?

Spanien truten
2011-07-04 16:45
Arsenal_Ins1d3r Arsenal Ins1d3r
As I said, Cesc was training WITH Squad today... Not with a "Personal trainer recommended by Henry" as was supposedly reported.
Spanien truten
2011-07-04 16:44
YoungGunsBlog Jamie Sanderson
Just got it confirmed: Fàbregas was at Colney today, a day earlier than expected, and took part in a session with the team.
Barcelona Rambla~
2011-07-04 16:42
Tränade? Han gjorde väl fystester den första dagen?
Spanien truten
2011-07-04 16:39
Cesc var tydligen och tränade med Arsenal idag, en dag tidigare än beräknat. Betyder förmodligen ingenting men...
2011-07-04 16:31
haeger

Mittbackar är lite som målvakter, de roterar sällan då en mittback lever på erfarenhet, inte på snabbhet osv. Dessutom så måste en mittback i Barcelona vara skicklig med bollen och ha bra teknik, annars så åker man ut. Så jag ser det inte som en vidare prioritet.

Jag ser inte poängen att värva en till ukrainare när laget har så många bra mittbackar. Puyol håller i max 2 år till, och då har antagligen Fontas utvecklats bra. Dessutom så föredrar jag att vi satsar allt på David Luiz istället, f*ck han är så jävla bra.
Barcelona Rambla~
2011-07-04 16:25
heager

"Jag tycker man ska ha två spelare på varje position, och jag har alltid efterfrågat en mittback och inte en vänsterback."

Det är något de flesta storlag och tränare eftersträvar, att ha de bästa möjliga spelarna på respektive postion. Ja förutom Mouinho, han tycks behöva minst tre på varje position.

Pep däremot är lite annorlunda. Vad gör han? Jo, istället vill han ha en lite mindre och tight trupp. Han spelar istället spelare på positoner som inte är deras naturliga eller ordinarie om man vill kalla det så. Det är bara att kolla på Mascherano och Busquets den gångna säsongen. Abidal som mittback är ett annat exempel. Adriano kan spela både till höger och vänster. För att inte tala om Iniesta som nog har flyttat runt mest av alla de senaste säsongerna. Jag förmodar att det är vad som kallas totalfotboll, att ha spelare som behärskar många olika positioner.

Om det är bra eller inte kan man ju diskutera. Uppenbarligen har Peps strategi fungerat rätt så hyfsat för att uttrycka det milt även om han kanske haft lite tur när det gäller svårare skador.
Barcelona Barca Barca
2011-07-04 16:17
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Puyol är oftast halvskadad, Abidal är grym men kan få vikariera på vänsterbacken mycket, Fontas orutinerad, Mascherano är en mittfältare trots att han skötte sig utmärkt som mittback, samma med Busquets. Tror vi behöver en mittback. Sen är inte Rakitskiy en dålig spelare, Chyg misslyckades ja, men det var andra tider det...då fanns det en hel Puyol och en Pique (Som förövrigt inte var tillsammans med Shakira :P ).

Edit: Enligt sport så är Barca återigen intresserade av Etienne capoue, en defensivmitt som kan spelamittback. Av dom gångerna jag har sett honom spela så har han imponerat på mig ganska mycket. Men som sagt de e bara Silly season...
Barcelona haeger
2011-07-04 16:17
Hetfield

Puyol blir bara äldre och äldre och kommer garanterat behöva vila en del och lär med stor sannolikhet bli skadad (man kan aldrig vara säker men ändå). Abidal är vårat förstaval på vänsterbacken, Mascherano och Busquets är inga mittbackar utan snarare nödlösningar.
Jag spelar hellre med en mittback med grym potential istället för både Masken och Busi.

Jag tycker man ska ha två spelare på varje position, och jag har alltid efterfrågat en mittback och inte en vänsterback.
2011-07-04 16:08
Jag ser ingen poäng med att spendera stora pengar på en position där vi har gott om spelare som kan spela där. Puyol, Pique, Abidal, Fontas, Mascheran, Busquets osv.
Annons: