/spanien/barcelona/forum/11577.aspx/spanien/barcelona/forum/11577.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - Barc(A)
2011-07-06 22:21
Villarreal lekte med United på OT när de hade bästa laget i europa på den tiden 2008-09. De fick 0-0 minns jag.
Atlético addeh
2011-07-06 22:18
Cigge

Jag håller med dig till punkt och pricka. Naturligtvis är det alltid svårt att jämföra lag från olika ligor då klimat och annat är helt skilt i exempelvis Premier League och La Liga.

Bara att Valencia stundtals spelade ut United på Mestalla ifjol säger väl en del. Los Ché fick även oavgjort på Old Trafford.

Angående Sevilla måste defensiven stärkas, annars ser det riktigt bra ut. Trots Giovani dos Santos och hans historia i Barça har jag alltid gillat honom och om Sevilla värvar honom är jag övertygad om att de kommer blanda sig in i CL-striden nästa säsong. Sägs även att Marcelino vill plocka med sig Henrique, som faktiskt tillhör oss, från Racing till Sevilla. Också han vore en oerhört tillgång.

På tal om Sevilla såg jag nu att man offentliggjort affären med den bosniske landslagskaptenen Emir Spahic. Stenhårt mittback med enorm rutin. Frågan är om det blir någon Henrique nu.
Atlético addeh
2011-07-06 22:17
1.70

Málaga har något för klen defensiv för att ta CL-plats kommande säsong tror jag, fast offensiven, oavsett om Pastore anländer eller ej, är riktigt giftig. Man bör ha i åtanke att Buonanotte & van Nistelrooy även finns att tillgå. Pastore vore dock en satans värvning.
Cigge
2011-07-06 22:14
addeh

Real Madrid och Barcelona hade varit etta och tvåa i vilken liga som helst runt om i världen, det är jag helt säker på. La Liga har på senare tid fått alltför mycket skit tack vare att vi är så pass överlägsna gentemot övriga lag. Sevilla, Valencia, Atletico och Villarreal hade alla haft en bra chans att ta hem Serie A t.ex. I Bundesliga är det jämnt och ovisst, men jag är så gott som säker på att alla dessa lag hade blandat sig i toppstriden och haft chansen på titeln. I PL är det jämnare, men jag tror absolut att "våra" fyra lag skulle kunna utmana PL:s topplag, även om jag tror att de skulle få svårt att ta hem ligan.

Valencia kommer bli bättre på sikt, det är jag säker på. Sevilla har däremot redan idag potential att vara slagkraftigt lag. För deras del måste en spelare som Navas vara skadefri och i strålande form för att det ska gå riktigt bra för deras del. För deras del är även Perotti en nyckelfigur, som kan göra bort vilken gubbe som helst i La Liga när han är i slag. Föregående säsong var han en stor besvikelse.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-06 22:14
addeh

Den där Malaga-elvan känns nästan starkast :P Eller åtminstone topp tre
Cigge
2011-07-06 22:07
Andreas - Amsterdam = Heaven on earth!

Hur skötte sig Mehmet Ekici? Nästa stora transfer för deras del efter Diego och Özil.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-07-06 22:06
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Hehe det är ju lite synd om Real.. Sa inte Perez silly season 09-10 att de hade värvat för 3-5 säsonger framåt när de köpte för 2,5 miljarder(!!)?
De två nästa fönstrerna har de ändå värvat för 1,3 miljarder, samt förväntas de köpa ytterligare en offensiv spelare för cirka 40-50 miljoner. 13 spelare sammanlagt.
och de kallar oss för hycklare..
Atlético addeh
2011-07-06 22:02
Nu drar jag lite hypoteser, men tänk följande.

Valencia: Alves - Azpilicueta, Pareja, Rami, Mathieu - Banega, Topal, Tino Costa - Piatti, Soldado, Mata

Villarreal: López - Mario, Musacchio, Zapata, Capdevila - Cazorla, Bruno, Valero, Cani - Nilmar, Rossi

Sevilla: Varas - Coke, Henrique, Cáceres, Navarro - Navas, Medel, Rakitic, Manu del Moral - Giovani dos Santos, Negredo

Athletic: Iraizoz - Iraola, San José, Ekiza, Amorebieta - Arteta, J.Martínez, Ander - Toquero, Llorente, Muniain

Málaga: Willy - Gámez, Demichelis, Mathijsen, Monreal - Toulalan, Apoño - Joaquín, Pastore, Baptista - Rondón

Jag vet att en spelare som Pastore inte är klar för Málaga och att dos Santos inte är klar för Sevilla, men rykten florerar om det och skulle så bli fallet har vi oerhört många spanska lag på uppgång.

Kolla på startelvorna. Framför allt Valencia, Villarreal & Sevilla skulle kunna hota vilket europeiskt topplag som helst. Som Heywood Jablome är inne på handlar det snarare om att Barcelona går igenom sin bästa period någonsin just nu, därav gapet ner till övriga lag om man bortser från Madrid.

Inför den kommande säsongen känns ligan helt oviss. Samtliga lag jag drog upp har chans på Champions League-plats, tror dock Málaga får det svårt att nå dit.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-06 21:50
Sevilla var ju riktigt sköna i mitten av 2000-talet. Vann UEFA-cupen, slog oss i Europeiska supercupen med 3-0 (!!!!!!!!!!!!!!!)
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-06 21:48
Spansk fotboll har fortfarande sina sköna lirare. Problemet är att Barcelona går igenom en period där de spelar framtidens fotboll. Det gör att Real Madrid är det enda laget som kan konkurrera med de genom att göra stora värvningar - och inte ens med det lyckas de putta ner Barcelona från tronen.

Vad gör det med klubbarna med en stram ekonomi? De kan inte köpa en Ronaldo eller en Kaka'. Tänk om Sevilla, Valencia och Villarreal hade rika ägare? De hade utmanat på riktigt allvar då.

Året innan Pep så hamnade vi trea ska vi inte glömma bort heller.
Barcelona Andreas - Amsterdam = Heaven on earth!
2011-07-06 21:43
Barca4eva

Ah, precis..

Rekomenderar dom, lite dyra men väl värt det pga kvalitén rakt igenom :)
Barcelona Barca4eva
2011-07-06 21:42

Nice! Genom Spreadshirts?
Barcelona Barca Barca
2011-07-06 21:40
*klappklapp* Pique! //

Glöm inte att Villareal har slagit ut Inter 05-06 och när Betis på hemmaplan slog chelsea med typ halva startelvan borta då dom ställde upp många reserver, 1-0 slutade matchen.
2011-07-06 21:37
Här är tröjorna som kom som en härlig överraskning på posten idag!

Hood fram:
http://imageshack.us/photo/my-images/5/sweatfram.jpg/

Hood bak:
http://imageshack.us/photo/my-images/192/sweatbak.jpg/

T-shirt fram:
http://imageshack.us/photo/my-images/825/tshirtfram.jpg/

T-shirt bak:
http://imageshack.us/photo/my-images/835/tshirtbak.jpg/

Bilderna gör väl inte rätt för sig, väldigt bra kvalité på materialet.

:D
Barcelona *klappklapp* Pique!
2011-07-06 21:27
Shanghai - Barc(A)

Deportivo var inte så dåliga heller, slog bl a Milan i Champions League, där man vände ett 4-1 underläge. Härliga tider... :)
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-06 21:26

Många som reser till Holland/amsterdam nu när Eu hotar Amsterams herbal försäljning.

:P
Barcelona Shanghai - Barc(A)
2011-07-06 21:20
Fyfan vad jag saknar La Liga åren 2003-04, 2004-05. Joaquin dominerade i Betis, Aimar, Ayala och andra profiler i Valencia, med Dinho i Barca. Vilken klass det var i La Liga den tiden och inte bara Barca/Real.

Minns till och med Osasuna tog en CL plats minns inte vilket år, Racing Santander hotade också under vårt fiasko år 2006-07 och Sevilla de året kunde de vinna ligan. Hoppas Verkligen att det händer det här året att ligan blir jämnare.
2011-07-06 21:17
FC Barcelona #10

Såg Werder Bremens A-lag träna för några dagar sen, hade ganska fint tiki-taka dom också ;)
2011-07-06 21:15
Snart ska ni få se mina egendesignade tröjor, blev riktigt bra.
Fick dom idag ; )
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-06 21:10
Reina (Liverpool): "Cesc wants to join Barça, that's what he has always said. I hope everything ends well for him." [via efe]

Jaha, till och med Reina bekräftar det.
Barcelona Unicef
2011-07-06 21:07
Tja! Någon som kan översätta Zubis komentarer på hemsidan eller förklara i stora drag vad han säger? Läser i luren...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FC Barcelona #10
2011-07-06 20:32
8-0 efter 22 minuter, dock möter de inte ett bra lag =P
Valencia rågi - Kung M.Llorente!
2011-07-06 20:27
Hetfield//

Precis som addeh är inne på är anfallet starkt nog och en värvning av Kun hel orealistisk så jag brukar inte ödsla tankar på sådant. Mata och Joaquin (nu Piatti/Pablo) är ofta högt upp i banan med Soldado så han är inte ensam där uppe. Med två RIKTIGT BRA däremot backar skulle Valencia krympa poäng-gapet till RM/Barca med 10-15p lätt. För att komma ännu närmare och då snackar vi väl typ 10 år framåt behövs gamla Mestalla säljas av och Nou Mestalla färdigställas.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-06 20:24
addeh

Jag har svårt att se Soldado prestera i de stora matcherna, t.ex: i CL semifinal. Om han var så bra så hade han blivit uttagen till landslaget.

Soldado är en bra anfallare i ligan, men i CL så ifrågasätter jag om han är tillräckligt bra. Higuain är väl också ett exempel, väldigt bra i ligan men blir osynlig i viktiga matcher.
Atlético addeh
2011-07-06 20:23
Frodo

Yes, mot Colombia.
Atlético addeh
rågi

Som jag ser det kommer inte Banega eller Tino bänkas till förmån för Parejo. Tyvärr gör sig ingen av argentinarna särskilt bra i "nummer tio"-rollen men med tanke på att båda är passningsskickliga tycker jag ett 4-3-3-system hade varit perfekt. Man behöver inte alltid ha en offensiv mittfältare. Med Piatti och Mata i lite friare roller på kanterna kommer båda agera spelfördelare tillsammans med Banega & Tino.

Skickar ett PM med en annan fråga. Känns inte som allt behöver tas här inne. :-)
Barcelona Frodo
Spelar Argentina inatt?
Atlético addeh
2011-07-06 20:20
Hetfield

Anfallet inget som skrämmer? Soldado dunkade ändå in 25 mål förra säsongen och visade att han kan göra mål i såväl ligan som i CL. Nu har man värvat Piatti, som liknar Messi i spelartypen och har det där lilla extra som kan avgöra matcher. Mata räknar jag också som anfallare och honom är det klass i rakt igenom. Ingen utpräglad målskytt, men duktig passningsspelare som var med i toppen av assistligan förra säsongen, och en ledare. Där bakom finns även Jonas, flera gånger uttagen till det Brasilianska landslaget, Aduriz, och även Feghouli.

Valencias var starkt, med Piatti blir det riktigt starkt.

Håller annars med dig om att försvaret är Valencias akilleshäl för tillfället och en lagdel som måste stärkas rejält. Ser därför, precis som rågi är inne på, ganska onödigt att ens tänka tanken att värva Jeffren. Man har trots allt Mata, Piatti, Pablo & Feghouli som yttrar där samtliga är unga. Dessutom vet man inte om Jeffren skulle hålla sig hel.

Minns tiderna då jag började följa La Liga. Hade det inte varit för Ronaldinho hade jag nog hållit på Valencia istället. Ayala & Aimar - vilka giganter!
Valencia rågi - Kung M.Llorente!
2011-07-06 20:13
addeh//

Parejo har jag ingen aning om men Jonas ser jag mycket fotbollspelare i. Däremot sägs det att Parejo helst spelar som OM. Det skönaste vore ju om Isco fick chansen och tog den men han kommer nog mest få hoppa in då och då, om han ens blir kvar. Malaga vill ju inte bara köpa sig till framgång de vill ju köpa till sig lokalförankring också i form av Isco m.fl.
Barcelona Hola Culès
2011-07-06 20:12
Argentinas tränar måste ha en skruv lös! Han bänkar Kun ikväll igen
Annons: