/spanien/barcelona/forum/11575.aspx/spanien/barcelona/forum/11575.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2011-07-14 19:08
Jag tvivlar inte en sekund på att Cesc känner oerhört starkt för Arsenal och att han har som dröm att få lyfta titlar med den engelska klubben. Självklart vill han göra det, annars har han inget på den stora scenen att göra. Däremot så tror jag att han hade skrivit på för Barça om han hade fått möjligheten till det. Det grundar jag enbart på en känsla, för jag orkar egentligen inte lägga kraft på den här soppan. För mig får han gärna stanna i London och bli en legend i den röda tröjan, det skulle jag verkligen inte gråta floder över.
Atlético Deion (red)
2011-07-14 19:06
H.Alavi - Magico!//

En annan sak. Du använder frasen "Cesc egna ord" men hänvisar till andra personer. Cesc egna ord kan väl bara komma från Cesc och inte någon som inte är Cesc, eller vad tycker du?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-14 19:04
Deion (red)

Hur gammal är du egentligen? Har du inte varit med i branschen tillräckligt länge för att fatta att det sprids lögner fram och tillbaka. Om Xavi, Puyol, Pique m.fl. har gått ut i media och spridit lögner, varför har inte Cesc gått ut i media och förnekat? Han har inte gjort det.

Det börjar bli vanligt att ljuga framför kameran.

----

OTBAG

Fabregas har inga cojones. Hade han haft det så hade han gått ut i media och klargjort för alla vilken klubb han vill spela i. Han uttalar sig via sina vänner helt enkelt.
Barcelona Shanghai - Hat är brist på fantasi
2011-07-14 19:04
Herregud! vilket tjat om Fabregas. Rensa bort allt och börja diskutera om nåt vettigt istället för Cesc, hit och dit.

Rybbe

Jag vill se K9 få en ärlig chans då han inte fått det sen han värvades från Palmeiras, Brasilien. Han var en lysande talang som alla storklubbar var ute efter hans signatur. att han har spelat för tre klubbar sen han köptes är ett mysterium för mig, då vi köpte honm för cirka 13-15M£. Så jag hoppas att han är med i försäsong och visar sin fulla potential i den klubb han velat spela i.
Spanien OTBAG
2011-07-14 19:02
H.Alavi - Magico!//

Men när Cesc så sent som i juni sa att han är glad att vara i Arsenal, att allt annat är spekulationer samt att laget och tränaren är bra och med dessa faktorer kan han en dag vinna en betydelsefull titel med Arsenal.

När Cesc sa detta så hävdade Ni att han var tvungen att säga detta vilket han inte var, hade han inte menat det hade han varit tyst.

När Cesc väl gör ett uttalande så säger ni att han måste säga så, när Cesc håller käft så säger ni att han är en pussy, inga cojones, mesig och så vidare. Måste han säga att han vill till Barcelona för att ett uttalande ska betyda något? Accepterar ni inte något annat eller vad är det frågan om?

Visst, han kanske inte säger i media: "Jag vill till Barcelona".
Men han skulle inte göra de uttalanden han faktiskt gjorde i juni om han inte menade det han sa - men ja, enligt många av er så är han ju som sagt tvungen att säga detta.
Atlético Deion (red)
2011-07-14 19:00
H.Alavi - Magico!

Jag vet att din stolthet tagit en törn nu efter videolänken för att du har uppanbarligen bevisats fel. Men hur kan du påstå att det Puyol, Xavi, Pique med flera säger genom media är mer fakta än det Cesc själv säger i videon?

Blir du inte ens frustrerad på dig själv med ett sådant löjligt argument? Hör du sig själv nu säger det och hur det låter vännen?
Barcelona Rybbe
2011-07-14 18:59
Mojito, jag vet allt det där, men han var ändå en av brasiliens mest lovade spelare, och vem har sagt att han med säkerhet hade misslyckats? allt jag sett och hört med honom ger mig en bild av en ganska hårdkämpande ödmjuk kille med ett bra målsinne(nåja, förr iaf), och de sidorna känns rätt viktiga i barca, säger inte att klubben gör fel, men känns ändå skumt att man inte ens testade.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-14 18:54
Rybbe

K9 var en Txiki-värvning som inte var förankrad hos Guardiola.
Med tanke på spelidén passar inte en striker som k9 speciellt bra in och Pep valde helt enkelt att inte satsa på honom. Dessutom finns ju redan Bojan i truppen som alternativ.

K9 gjorde ingen succé varken i Benfica (där han var 5-valet bland anfallarna, att han ens ville vara kvar lånetiden ut är för mig en gåta) eller i Fiorentina där han väl gjorde ett mål på 6-7 inhopp.

Kort sagt har han inte bevisat att han är Barcamaterial och man har helt enkelt valt att satsa på andra spelare i stället.

Ryktena säger att han ska vara med på försäsongen, men jag tvivlar på att han kommer att göra så mycket mer i klubben än så.

Edit: Tillbaka i Brasilien har han heller inte levt upp till den målproduktion som en gång gjorde honom till en eftertraktad spelare i många agenters & sportchefers ögon.
Real Madrid Pistolero
2011-07-14 18:52
Rybbe

Jaaa, han.. Vad hände med honom? Vart blev han utlånad till?
Barcelona Rybbe
2011-07-14 18:50
Keirrison.
Real Madrid Pistolero
2011-07-14 18:50
vem är K9?
Barcelona De Goda "Erat hat gör oss starkare"
2011-07-14 18:48
:D
Barcelona Rybbe
2011-07-14 18:46
Inte läst vad ni pratar om men kom att tänka på en grej återigen, hur kommer det sig att vi bara slänger bort K9 hela tiden? han har aldrig ens fått en liten chans, tycker gott han borde få en "bojan-säsong" på sig med lite inhopp här och där o cupspel för att få sin chans, vem vet utan att ha testat?
2011-07-14 18:44
Deion (red)

Hassan?

"Menar du på allvar att din så kallade "fakta" väger mer än Cesc egna ord?!"

Fabregas egna ord? Du menar dom som kommer via Puyol, Xavi, Pique med flera? Jag förlitar mig på fakta. Om Arsenalsupportrar väljer att kolla åt andra hållet, fine, I don't give a shit.
Atlético Deion (red)
2011-07-14 18:42
H.Alavi //

Herregud Hassan, du kan inte mena allvar? Jag trodde du var en seriös skribent och debatör? Menar du på allvar att din så kallade "fakta" väger mer än Cesc egna ord?!

Saknar ord...

Bra då lägger jag ner diskussionen. Realitet Vs Fabrikation är ett diskussuion som aldrig fungerar.

Ps.. Man kan ha fel och det är inte dåligt att erkänna det ibland.
2011-07-14 18:41
Ett nytt forum regel bör vara att: icke yttra sig om Fabregas!
2011-07-14 18:36
Deion (red)

Då är vi oense om det. Jag väljer att utgå från fakta, något som du tydligen inte vill göra.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-14 18:35
Snälla rara forumgrabbar och tjejer, kan vi inte bara sluta prata om Cesc tills det blir klart? Det är meningslöst att prata om det nu när det hänger i luften.

Antingen så kommer han, eller så stannar han.

Atlético Deion (red)
2011-07-14 18:33
H.Alavi - Magico!

Jag skulle knappast kalla en video gjord för några månader sen för gammal. Påstår du alltså att det först i sommar som Barcelona säger att Cesc vill hem? Detta är ett uttdra ur din en krönika:

"Det var för drygt två år sedan som Cesc kopplades ihop med sin moderklubb på riktigt. Det hade varit rykten och så innan dess, men det var för två år sedan som hans omgivning började uttala sig genom media, något som tydligen inte stör Fabregas eftersom uttalanden fortsätter att pumpas ut i media utan att katalanen har bett någon att vara tyst. Hade han gjort det, hade varken Xavi eller hans bästa kompis Pique använt media som ett sätt att pressa Arsenal och släppa sin kreatör på mittfältet. Nästan så att han är rädd för att be sin egen klubb om att få lämna utan han ber sina vänner att göra det åt honom. Eller vänta, det är ju det han sysslar med"

Känns som att du systemtisk väljer och bortförklarar dina argument i andra former och glömmer dina egna ord.
David Villa #7
2011-07-14 18:32
Och det han har sagt i mars behöver inte vara aktuellt nu.

Och om han nu vill stanna så får han säga det offentligt så att den här sagan får ett slut.
Barcelona Gio Style
2011-07-14 18:29
Ryo

Fortsätt inte att uttala dig om felaktiga grejer.
Jag var inte materialare, men det kanske låter omöjligt för dig att man har några fotbollskunskaper när man var i den åldern, men alla är kanske inte lika talanglösa på den fronten som du var, vad vet jag =)

Min pappa hade delat ansvar med en annan coach innan det, men valde sedan mig när den andra bytte lag då han uppskattar mina taktiska kunskaper, mittn sätt att se på den taktiska delen av fotbollen samt min erfarenhet av att spela ungdomsfotboll i ett bra lag med duktiga tränare för att på så sätt kunna ta med olika spelövningar och anpassa det för våra spelare för att på så sätt ge dem ett försprång genom att introducera dessa övningarna redan vid ung ålder.
Jag har coachat laget helt själv till vinster i olika turneringar då farsan velat se mig utvecklas som fotbollstränare.
Jag hade även mitt första fotbollslag redan dom 16 åring.

Nu var detta inte en penismätartävling men sluta snacka gojja om saker du inte har någon aning om. Alla har olika intressen, du kanske satt och smygr*nkade i rummet varje dag, jag pratade fotboll med min far och tränade ungdomar istället. I don't judge, men som du förstår så har alla olika intressen. It's just as simple as that

Edit: Fick en lite väl negativ ton till en början, då ditt senaste inlägg riktat mot mig var lite trevligare än det första så tog jag tillbaka lite saker :) Make peace not war
2011-07-14 18:26
Deion (red)

Är du medveten om att intervjun är gammal? Och att han inte kan säga något annat än att han vill stanna i Arsenal? Alla gör så. Jag har aldrig varit med om att en spelare deklarerar att han vill lämna en klubb mitt under säsongen.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
Deion

Den videon är gjord i mars.
B-Guden

Jag utgår från att ledningen vill ha två spelare på samma position. Vi har haft tur med skador hittills den här säsongen med vår tunna trupp. Jag anser om de lämnar måste de ersättas. Men självklart vill jag att det skall hämtas från B laget först och främst vid nödsituationer för det kostar inte.
David Villa #7
2011-07-14 18:25
Keita bekräftar att han kommer stanna !
Atlético Deion (red)
2011-07-14 18:22
Till Mr Alavi...
Barcelona B-Guden
2011-07-14 18:19
De Goda "Erat hat gör oss starkare"

Milito och jeffren behöver inte ersättas. Båda har spelat så lite så.
Fontas är väl Militos ersättare. Seda om sanchez kommer så kan man räkna honom som jeffrens ersättare.
2011-07-14 18:16
Undrar vad som kommer att hända med Hleb, Kerrison, Henrique?
Undrar om Milito och Jeffren kommer att få stanna?
Undrar om de kommer ta in en ersättare till Jeffren om han lämnar?
Undrar om de kommer ta in en ersättare till Milito om han lämnar?
Kan de ersätta dem med Kerrison eller Henrique? Vill de gör det? Är det det bästa att göra? Om de inte hämtar hem Henrique och Kerrison, vilka blir ersättarna då?

Mycket finns att diskutera istället för att snacka med alla som hatar oss.

Är hur som helst så jävla nöjd att Fontas och Thiago fick A-kontrakt.
Hoppas bara att Sanchez kommer nu också. Vilket lag alltså.
Bara ledningen spelar alla kort rätt framför allt i det ekonomiska perspektivet då det sportliga är det inget fel på.
David Villa #7
2011-07-14 18:16
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Vissa tror ju att Xavi ljuger.. patetiskt.
David Villa #7
2011-07-14 18:14
bat21

Alltså snälla dra till ditt forum, du kommer knappast med något vettigt.

Annons: