/spanien/barcelona/forum/11573.aspx/spanien/barcelona/forum/11573.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas - Amsterdam = Heaven on earth!
2011-07-06 23:02
Rogge

Att du inte kan räkna 1+1 är för mig en gåta,

"konstaterat att Cesc vill spela i Barcelona innan han slutar"..

Nej, Cesc vill med största sannolikhet (99.5%) spela i Barcelona nästa säsong men eran tränare aka J.Fritzl vägrar släppa gossen.

För mig spelar det ingen roll om vi köper Cesc eller inte men att sitta och förneka och säga att Cesc trivs som fisken i vattnet i Arsenal är att blunda för sanningen.
Barcelona Frodo
Rogge

Det finns inget att bråka om. Jag vill inte ha Cesc till Barcelona. Men faktum kvarstår att Cesc ville till Barca förra sommaren och vill det i år också. Det har inget med Sport eller EMD att göra även om deras nyhetsrapportering gällande Cesc är ett skämt.

Du och många andra Arsenalfans är naiva som vägrar se det alla andra ser bara för att han inte uttryckligen säger att han vill lämna Arsenal.

För några veckor sen skrevs rykten om att Ronaldo ville lämna Real för City. Ronaldo dementerade det direkt. När Messi med jämna mellanrum får frågor om Inter dementerar han det direkt. Cesc? Ja, man är bra naiv om man tror att han inte vill till Barca. Tror du att det är någon jättekonspiration där spanska landslagsspelare (senast Pepe Reina som inte spelar i Barca) säger att de vet att Cesc vill till Barca? Tror du att alla journalister har har hjälpt till med megakonspirationen?
Barcelona Barcadinho.
Jag tycker att defensiven ser betydligt bättre ut nu hos Malaga.
Mathijsen är så klart en förstärkning och Sergio Sanchez har enormt potential (han hade svårt att komma tillbaka till bra form efter sitt hjärtproblem som tvingade honom borta i många månader, men han är en duktig mittback).
Toulalan som def mittfältare och Monreal som vänsterback.
Pellegrini vet hur man bygger ett lag "nerifrån", så klart att han inte glömmer stärka den defensiva biten, inte han.
Spanien truten
Det framgår ju ganska tydligt att Cesc vill till Barca, men att han heller inte gråter floder om han stannar i Arsenal. Allt beror på om Barca är villiga att betala det Arsenal kräver, vad det nu är.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-06 23:01
Rogge

Haha

"Insider-rapporter säger dock att Arsenal inte kommer att ge med sig och att Wenger, om han nu är tvungen, mycket hellre säljer till Real."

Och dem "inserderrapporterna" kommer från engelska tidningar som hittar på massa skit...

Sen hur kan du vara så idiotiskt att du inte ser vad Cesc vill. Han vill komma till Barcelona, ni Arsenalfans blundar för sanningen.

Han vill till Barca, men han vill samtidigt inte spotta på er Arsenalfans, därav säger han inte klart och tydligt exakt vad han vill! Men är man smart fattar man ju det.

Han sa t.ex. för ett tag sen att alla vet att hans dröm är att komma till Barcelona och att han hoppas den drömmen blir sann snart.
Hur tolkar du det som att han älskar Arsenal och Wenger...?
Barcelona Messidinho_10
2011-07-06 22:59
addeh

Härligt bra att ha nån och skriva med här på forumet vid den tiden. Hur hade du tänkt lägga upp natten då, sova nu eller köra kaffe??
Atlético addeh
2011-07-06 22:56
effren: "I'm at the best club in the world, and that's enough for me. Just being there is the best thing possible for a player."

Jeffren: "I'm very motivated to show what I can and even if I just play 2 or 3 minutes, I want to get the best out of that."

Det går inte ogilla Jeffren när han har den inställningen. Fantastiskt.
Rogge
2011-07-06 22:55
Andreas - Amsterdam = Heaven on earth!

"Haha, att du orkar..
Otroligt komiskt, ser du inte vad som pågår?"

Att du orkar bemöta någons inlägg med den överlägsna attityden..
Vad som pågår är väl att Cesc är tillbaka och tränar med Arsenal och att Barca fortfarande inte har lagt ett bud som Arsenal kan acceptera. Zubi sa ju detta själv, att ingen utveckling skett, och honom lyssnar ni väl på? Arsenal har dock tröttnat för länge sedan och om inget acceptabelt bud läggs så blir det ingen affär, oavsett vad Cesc vill eller inte vill. Det är tyvärr oväsentligt så länge inte klubbarna kan komma överens. Han lär dock aldrig tvinga sig till en övergång, det står helt klart.

Vad som rapporterats i spansk media, gällande att han skulle vara klar och presenteras, visade sig ju vara rent hittepå och därmed saknar ju de flesta av dessa källor (likt de engelska) trovärdighet när det gäller denna affär. Vi får helt enkelt vänta och se, men att som du framstäla dig själv som allvetande i Cesc-sagan och andra som naiva och korkade, är ju ganska löjligt. Men du gör väl som du vill.
Atlético addeh
2011-07-06 22:54
1.70

Gámez är väl den enda i Málaga som varit med flera säsonger och som är så pass bra att han håller fortsättningsvis. Troligtvis blir han lagkapten nu när Arnau lagt av. Sergio Sánchez som värvades från Sevilla är ju ett alternativ som högerback också.

Kollade precis lite närmare på Sevillas trupp. Den är ju helt sanslöst bra, även defensiven. Man har förstärkt smart och billigt. Giovani dos Santos på det och Sevilla kan nog räkna med spel i fotbollens finrum säsongen 2012/13.

---

Messidinho. Hallå kung. Lita på mig i natt!

Hoppas starkt på att Kun får chansen från start på Tevez bekostnad men troligtvis får vi se samma elva som mot Bolivia...
Rogge
2011-07-06 22:49
Frodo

Man är bra naiv om man tror på allt man läser i spansk Barca-media...
Så länge Cesc inte säger något officiellt så är mina, dina och alla andra fans tankar endast spekulationer. Barca-fansen (inte alla såklart) har alltid förringat Cescs lojalitet och kärlek till Arsenal och Wenger och lär ju fortsätta med det.Jag är inte naiv, förstår Cescs attraktion till Barca men har också hört honom berätta om sin relation till Arsenal. Om ni inte vill se det och hellre lyssnar till andra källor så är det helt ok med mig. Jag tänker inte bråka om det., blir bara löjligt då ingen av oss kan veta.
Barcelona Artos
2011-07-06 22:48
Vamos Argentina!
Barcelona DressedInBlauGrana
2011-07-06 22:47
I länken kan ni se vart Kun Aguero bodde som liten och vart han börja spela fotboll.
Måste säga att jag fick mig en chock när jag såg vart han bodde.
Barcelona Messidinho_10
2011-07-06 22:46
Tjena Cule,,Vilka här kommer se matchen i natt?
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-06 22:45
addeh

Nej dålig är den inte på något sätt! Monreal är jäkligt bra och Mathijsen tycker jag också är en bra värvning. Så halva backlinjen håller även den god klass och jämna steg med resten av laget. Demichelis tycker dock är rejält överskattad, även om han kanske gör sig bätte i en klubb som Malaga där han hittills har fått regelbunden speltid. Gamez har jag faktiskt ingen koll på.

Men som du säker, dålig är defensiven inte på något sätt! Och om de skulle lyckas få behålla Asenjo tror jag inte den kommer att kappa igenom mot något lag. Fast att han lämnar Atletico är väl inte jättetroligt efter att de Gea har lämnat...

Barcelona Andreas - Amsterdam = Heaven on earth!
2011-07-06 22:44
Rogge

Haha, att du orkar..
Otroligt komiskt, ser du inte vad som pågår?
Barcelona Frodo
2011-07-06 22:43
Rogge

Cesc vill spela i Barca nu. Man är allt bra naiv om man tror på något annat.
Rogge
2011-07-06 22:33
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Att Cesc vill spela för Barca någon gång under sin karriär är väl redan fastslaget. Problemet med den affären ligger ju på annan nivå och Zubi sade idag att ingen utveckling har skett. Men sista ordet lär ju inte vara sagt här.. "Insider-rapporter" säger dock att Arsenal inte kommer att ge med sig och att Wenger, om han nu är tvungen, mycket hellre säljer till Real. Om Cesc är med på det är väl en helt annan femma.
Atlético addeh
2011-07-06 22:32
1.70

Dock så är inte defensiven dålig på något sätt, jag bara ifrågasätter hur bra den är. Varken Demichelis eller Mathijsen är särskilt snabba, men besitter enorm rutin vilket bara det kan bära långt. Monreal är dock en av ligans bästa vänsterbackar.

Håller annars med dig, Málagas offensiv håller galet hög klass. Med Pastore dessutom skulle det kunna bli läskigt bra. Är sugen på att se Diego Buonanotte i aktion också, känns som en spännande spelare.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-06 22:29
addeh

Ja det är väl i defensiven de kanske inte räcker till ännu. Offensiven, åtminstone om de värvar Pastore, är fanimej världsklass! Baptista i den form han visade upp i klubben och Rondon, som jag tycker är en jättetalang hade de redan ifjol ett anfall av hög La-Liga klass. Nästa år ska van Nistelrooy späda på konkurrensen...och Pastore, Joaquin och Toulalan är inga dussinlirare på mitten heller direkt. Lägg där till en oerhört bra tränare och Malaga har alla chanser att få jubla en hel del redan i år. Men nyckeln ligger i att defensiven håller också. Det är A och O för att de offensiva spelarna ska kunna briljera.
DavMessi
2011-07-06 22:23
Vill skriva av mig så skriver rykten som cirkulerat och köp som bekräftats idag, för den som är intresserad:

Gervinho har enligt Sky Sports genomgått en läkarundersökning och är detaljer ifrån en övergång till Arsenal från Lille för en övergångssumma på 11-14 miljoner euro.

Liverpool och Blackpool har kommit överrens om en övergångssumma för Charlie Adam och han kommer, om allt går bra under läkarundersökningen och annat, skriva på idag eller imorgon. Summan tros ligga på 7 miljoner euro.

City har bekräftat köpet av Stefan Savic, en 20 årig serb (spelar för Montenegro) från Partizan Belgrad för ungefär 6 miljoner euro. Han räknas som en av de största försvarstalangerna (mittback) i Europa och liknas vid Vidic.

Modric har haft ett möte med Tottenhams ägare och fått beskedet om att han inte kommer att få lämna Tottenham. Han har själv sagt att han skulle vilja gå till Chelsea. Får se om Levy behåller sitt löfte för Tottenham fansen...

Banega ryktas till Inter för en summa på blott 9 miljoner euro.

Öh ja, det var det. Kanske inte så mycket nytt för de flesta...
Barcelona Shanghai - Barc(A)
2011-07-06 22:21
Villarreal lekte med United på OT när de hade bästa laget i europa på den tiden 2008-09. De fick 0-0 minns jag.
Atlético addeh
2011-07-06 22:18
Cigge

Jag håller med dig till punkt och pricka. Naturligtvis är det alltid svårt att jämföra lag från olika ligor då klimat och annat är helt skilt i exempelvis Premier League och La Liga.

Bara att Valencia stundtals spelade ut United på Mestalla ifjol säger väl en del. Los Ché fick även oavgjort på Old Trafford.

Angående Sevilla måste defensiven stärkas, annars ser det riktigt bra ut. Trots Giovani dos Santos och hans historia i Barça har jag alltid gillat honom och om Sevilla värvar honom är jag övertygad om att de kommer blanda sig in i CL-striden nästa säsong. Sägs även att Marcelino vill plocka med sig Henrique, som faktiskt tillhör oss, från Racing till Sevilla. Också han vore en oerhört tillgång.

På tal om Sevilla såg jag nu att man offentliggjort affären med den bosniske landslagskaptenen Emir Spahic. Stenhårt mittback med enorm rutin. Frågan är om det blir någon Henrique nu.
Atlético addeh
2011-07-06 22:17
1.70

Málaga har något för klen defensiv för att ta CL-plats kommande säsong tror jag, fast offensiven, oavsett om Pastore anländer eller ej, är riktigt giftig. Man bör ha i åtanke att Buonanotte & van Nistelrooy även finns att tillgå. Pastore vore dock en satans värvning.
Cigge
2011-07-06 22:14
addeh

Real Madrid och Barcelona hade varit etta och tvåa i vilken liga som helst runt om i världen, det är jag helt säker på. La Liga har på senare tid fått alltför mycket skit tack vare att vi är så pass överlägsna gentemot övriga lag. Sevilla, Valencia, Atletico och Villarreal hade alla haft en bra chans att ta hem Serie A t.ex. I Bundesliga är det jämnt och ovisst, men jag är så gott som säker på att alla dessa lag hade blandat sig i toppstriden och haft chansen på titeln. I PL är det jämnare, men jag tror absolut att "våra" fyra lag skulle kunna utmana PL:s topplag, även om jag tror att de skulle få svårt att ta hem ligan.

Valencia kommer bli bättre på sikt, det är jag säker på. Sevilla har däremot redan idag potential att vara slagkraftigt lag. För deras del måste en spelare som Navas vara skadefri och i strålande form för att det ska gå riktigt bra för deras del. För deras del är även Perotti en nyckelfigur, som kan göra bort vilken gubbe som helst i La Liga när han är i slag. Föregående säsong var han en stor besvikelse.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-06 22:14
addeh

Den där Malaga-elvan känns nästan starkast :P Eller åtminstone topp tre
Cigge
2011-07-06 22:07
Andreas - Amsterdam = Heaven on earth!

Hur skötte sig Mehmet Ekici? Nästa stora transfer för deras del efter Diego och Özil.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-07-06 22:06
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Hehe det är ju lite synd om Real.. Sa inte Perez silly season 09-10 att de hade värvat för 3-5 säsonger framåt när de köpte för 2,5 miljarder(!!)?
De två nästa fönstrerna har de ändå värvat för 1,3 miljarder, samt förväntas de köpa ytterligare en offensiv spelare för cirka 40-50 miljoner. 13 spelare sammanlagt.
och de kallar oss för hycklare..
Atlético addeh
2011-07-06 22:02
Nu drar jag lite hypoteser, men tänk följande.

Valencia: Alves - Azpilicueta, Pareja, Rami, Mathieu - Banega, Topal, Tino Costa - Piatti, Soldado, Mata

Villarreal: López - Mario, Musacchio, Zapata, Capdevila - Cazorla, Bruno, Valero, Cani - Nilmar, Rossi

Sevilla: Varas - Coke, Henrique, Cáceres, Navarro - Navas, Medel, Rakitic, Manu del Moral - Giovani dos Santos, Negredo

Athletic: Iraizoz - Iraola, San José, Ekiza, Amorebieta - Arteta, J.Martínez, Ander - Toquero, Llorente, Muniain

Málaga: Willy - Gámez, Demichelis, Mathijsen, Monreal - Toulalan, Apoño - Joaquín, Pastore, Baptista - Rondón

Jag vet att en spelare som Pastore inte är klar för Málaga och att dos Santos inte är klar för Sevilla, men rykten florerar om det och skulle så bli fallet har vi oerhört många spanska lag på uppgång.

Kolla på startelvorna. Framför allt Valencia, Villarreal & Sevilla skulle kunna hota vilket europeiskt topplag som helst. Som Heywood Jablome är inne på handlar det snarare om att Barcelona går igenom sin bästa period någonsin just nu, därav gapet ner till övriga lag om man bortser från Madrid.

Inför den kommande säsongen känns ligan helt oviss. Samtliga lag jag drog upp har chans på Champions League-plats, tror dock Málaga får det svårt att nå dit.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-06 21:50
Sevilla var ju riktigt sköna i mitten av 2000-talet. Vann UEFA-cupen, slog oss i Europeiska supercupen med 3-0 (!!!!!!!!!!!!!!!)
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-06 21:48
Spansk fotboll har fortfarande sina sköna lirare. Problemet är att Barcelona går igenom en period där de spelar framtidens fotboll. Det gör att Real Madrid är det enda laget som kan konkurrera med de genom att göra stora värvningar - och inte ens med det lyckas de putta ner Barcelona från tronen.

Vad gör det med klubbarna med en stram ekonomi? De kan inte köpa en Ronaldo eller en Kaka'. Tänk om Sevilla, Valencia och Villarreal hade rika ägare? De hade utmanat på riktigt allvar då.

Året innan Pep så hamnade vi trea ska vi inte glömma bort heller.
Annons: