/spanien/barcelona/forum/11570.aspx/spanien/barcelona/forum/11570.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-05 23:51
Inte heller så svårt att peta Riise. Däremot att behöva tävla med Abidal och Adriano (räknar med att Maxwell försvinner) lär inte vara kul.

Ärligt talat, tycker inte ni att det är väldigt suspekt med Cesc, det känns som att han är mer eller mindre klar för oss. Om han verkligen hatade uppmärksamheten och om han brann för att stanna kvar så hade han bara stängt dörren för gott och sagt: "F*ck you, låt mig vara ifred.".

Faktum att han verkar "vänta" på att förhandlingarna ska gå fram säger mycket.
Barcelona Rambla~
2011-07-05 23:43
Nja, det är Sportings president som står på sig, viker inte en tum verkar det som. Roma trodde väl de kunde pruta lite nu när de låg i vinnarspåret efter det att Barca vägrat att höja sitt bud. Precis som jag tidigare varit inne på, tror inte att Angel var vidare prioriterad för Barca då man inte gick in hårdare för honom. Vilket talar för att man vill ha en billig vänsterback som kan hoppa mellan B och A-lag. Dessutom tror jag inte att Angel lockas av att spela i Segundan och B-lagsfotboll, även om det egentligen är andra A-lag man möter i Segundan. Hm, blev lite rörigt där men ni fattar. :P Han föredrar nog då hellre Roma i och med att Lucho är där. Då kommer han att få sin chans att slå sig in i startelvan.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-05 23:34
Har Roma också problem med att köpa Angel? Trodde dealen var klar. In i leken igen, Zubi! :P
Barcelona Shanghai - Angelina Jolie
2011-07-05 23:27
Tycker Gios mål mot USA var vackrare. Så det målet blir årets. :)
Barcelona Rambla~
2011-07-05 23:26
addeh

"predenten" ?

Lite bråttom att få ut artikeln? :P
2011-07-05 23:26
Wenger står väl utanför La Masia och säger "No no, it's the rules, you can't blame us for taking them." :P

"Don't hate the player, hate the game."
Barcelona Rambla~
2011-07-05 23:24
Livsfarligt att flytta upp så många unga talanger som 8 spelare till Barca Athl. Wenger är väl redan informerad. :P
Atlético addeh
2011-07-05 23:24
Udinese kommer få det väldigt svårt i CL nästa säsong (om de kvalar dit) om de inte lyckas behålla Sánchez, Inler & Zapata som alla ryktas vara på väg bort. Den sistnämnde sägs för övrigt vara nära Villarreal.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-07-05 23:23
Lite OT..

Grymt snyggt mål i länktips, årets?
Barcelona Rambla~
2011-07-05 23:22
Tydligen är även Roma €1M bakom Sportings värdering av Angel. Alltså inte bara Barca som har svårt att stänga den affären. Lite envisa att förhandla med verkar de allt vara Sporting.
Barcelona Canaletes
2011-07-05 23:20
Tror ni vi kommer värva nån back?

Tror iaf att det inte blir båt med tanke på att Fontás nu fått A-lagskontrakt och att Pep vet att han kan lita på Busquets eller Mascherano om det blir kris.
2011-07-05 23:15
Zarate? F*ck no.
Barcelona Rambla~
2011-07-05 23:09
Nej verkligen inte!
Barcelona Ladinho
2011-07-05 23:08
Jag har inte sett så mycket av honom men ni som har gjort det, vad tycker ni? Tror ni att han är något för oss?
Barcelona Blaugrana91
2011-07-05 22:53
Rogge

Jaha jag måste ha missuppfattat det hela då, trodde Arsenals första träning var igår. :P

Det har ryktats att Maxwell kan få lämna, även Milito kan nog få lämna. Så klubben lär nog försöka köpa in en ny försvarare, dessutom har man ju även flyttat upp Fontas.
Real Madrid Alex.K
2011-07-05 22:53
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!

Självklart lär det uppkomma en del problem angående speltid för vissa spelare, men "Mourinhos spelare" brukar väl aldrig klaga vare sig det gäller speltid eller något annat? Visst, spelarna som inte får spela så himla mycket lär väl bli besvikna och lite småsura för att de inte får spela, men jag tror inte att det kommer påverka truppsämjan speciellt mycket.

Jag tror och hoppas verkligen att Marcelo får fortsätta som förstaval ute till vänster. Men nu kanske han inte behöver spela lika mycket som han gjorde under förra säsongen, utan han lär väl vila mer, speciellt i Copa del Rey och i vissa ligamatcher. Sen så blir det väl så att både Marcelo och Coentrao kommer spela samtidigt i vissa matcher såsom i El Clasico. Jag är alltså inte orolig angående speltiden för dem.

Rogge // Ja, truppen innehåller 30 spelare just nu vilket är för mycket. Men det är ganska logiskt med tanke på att vi har köpt ett par spelare samtidigt som vi inte har sålt några än. Truppen lär väl innehålla runt 23-24 när säsongen drar igång.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-05 22:52
Rogge

Hehe, okej jag förstår.

Barcelona westinho - Sergio #16
2011-07-05 22:45
Trodde för ett ögonblick att jag snubblat mig in på Puertan då alla inlägg handlar om Madrid.
Rogge
2011-07-05 22:44
Ride...

Ha ha, jo, jag har inget emot spansk fotboll, men när PL flyttade till Viasat så fick man snällt säga upp abonnemanget med C+ och flytta över dit i stället. Såg mycket tidigare, speciellt Sevilla och Barca, men nu blir det inte så ofta.
2011-07-05 22:36
Alex.k

Nu är det väl ändå Mourinho som pushat för Coentrao inte sant?
Sen så har Kaka varit slut ganska länge nu, innan han kom till Madrid så visade han tecken på att hans kropp inte längre har samma klipp. Knä skadan satte väl sina spår för spelsinne tappar man inte övernatt. Inget om Marcelo men jag tror Coentrao tar hans plats efter några matcher på bänken. Men lyckas Mourinho rotera det båda kommer jag vara den första att erkänna att jag har fel.

Rogge

Du är en gunner och gillar deras sätt att spela, att du inte kollar på la liga är pardon my french "fucking nuts". Arsenal gillar att föra spelet och spela ut, majoriteten av spanska lag gör desamma, det borde finnas en connection där inte sant?

:P
Rogge
2011-07-05 22:36
De måste ha en enorm trupp? Ursäkta min okunskap, är gunner och ser sällan på La Liga.
Real Madrid Alex.K
2011-07-05 22:29
Rogge

Drenthe, Mateos, Garay, Gago, Canales, Leon och Adebayor är väl dem som kommer lämna klubben om man ska tro på media. Sen ligger kanske Lass och Kaká i riskzonen. Men det är som sagt media som spekulerar och man ska ju inte tro på allt som skrivs. Men de första 7 lär väl lämna vare sig man vill eller inte.
Rogge
2011-07-05 22:24
Madrid måste väl göra sig av med en del spelare, det har dock inte ryktats så mycket om det eller har jag bara missat det i all mediafixering vid Cesc?
Real Madrid Alex.K
2011-07-05 22:22
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!

Kaká kostade nästan 700 miljoner kronor och han satt på bänken mycket under Mourinho. Visst, skador ställde till för honom under säsongen, men när han väl var frisk så fick han inte spela så värst mycket.

Poängen med mitt inlägg är att Mourinho aldrig kommer att tveka att bänka någon oavsett status, pris osv.
Rogge
2011-07-05 22:22
Blaugrana

Arsenals första träning var i dag, i går var de fortfarande lediga. Tror i o f s att Cesc gjorde lite tester på sin skada redan igår, men lagets första träning var i dag. Tack för svaret om v.backarna, ska Maxwell lämna eller är behovet av ny v.b p g a annat?
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-05 22:19
Chile-Mexiko i repris nu på canal plus
2011-07-05 22:18
Blaugrana91

Hur pass gjuten Marcelo varit i Real madrid, så kommer nog portugisen Coentrao förr eller senare gå före. De får gärna vara så pass naiva och tro att han är inköpt som en backup, men lets get real för en sekund shall we?

Man köper inte en spelare för så mycket pengar för att ruttna på bänken, han är tänkt att ta platsen.Sahin är grym, puttar man ner Xabi i Pivote rollen eller hittar de plats för alla?

Mycket som måste göras den saken är glasklar.
Barcelona moedinho
2011-07-05 22:17
Är det Copa America idag?
Barcelona Barca 666
2011-07-05 22:11
Hej allihopa,

Jag tror inte att vi behöver vara oroliga med värvningarna ett par kommer garanterad men vilka det tror jag inte ens Zubi vet :-)

Real Mierda har gjort 2 bra värvningar sedan 3st som skall fylla ut truppen...tycker faktiskt synd om Callejon som har gjort en hyfsad säsong i Espanol men kommer bli som Canales detsamma kan vi säga om Varan (Stavning) tex.

HUr mkt än Madrid köper så kan de bara ha 11 på plan och vi har en mer sammansvetsad trupp. I madrid kommer många att försvinna nu o misstaget de har gjort e att de har köpt innnan sålt nu får de rea ut som vanligt då alla andra vet att Madrid måste banta truppen så väntar man tills slutet av Augusti då madrid blir tvungna att sälja billigt ex Robben, Sneijder, Van der vaart (bara 8 miljoner euro helt sjukt)!!!

De kommer tappa spelar som Lass vilket gynnar oss extremt mkt jag tror inte att nån annan i madrid i mittfältet e lika bra som honom på att förstöra vårt spel...visst Pepe men han e för aggresiv (har tom blivit avstängd 7-10 matcher i La Liga pga av has beteende en riktig fuling som inte e bra o utan sina brister tar han genom onödiga kort som Ramos) o drar på sig alldeles för mkt kort. Mourinho spelare visst Mou vill alltid ha aggresiva spelare men oftas blir det utvisningar. Nästan i all matcher vi har mött Mou spelar ingen roll klubb (Inter, Chelsea eller RM) har hans spelare fått röda kort de flesta helt korrekta då de blir tillsagda spraka sönder Barca spelarna så tappar de humöret...men det straffar sig i längden.

Om inte RM vinner något kommande säsong så har även Perez fallit på sin egen svärd..han har kickad bra folk, gentelman, som Valdano o stått vid Mou sida.

Sry för ett långt txt som sagt detta e mitt första inlägg på typ 6 år här på SF..men jag e tillbaka ;.)

Btw vill ni ha lite rolia kommentarer om RM spelarna efter 5-0 vinsten (november) så har jag en grym rolig artikel här kommer ett smak prov:

So you think Real Madrid were swept aside by the glorious Barcelona last night? You better think again. All Jose Mourinho’s starters made their mark on the game, and their contribution must not be under-rated. Just have a look at what they did… They were simply sensational!

Pepe – By far the best Portuguese on show, even taking the bench into consideration. He was at fault for Zlatan Ibrahimovic’s winner last year, but learned his lesson, and the Swede was simply nowhere to be seen this time.

Enjoy ;-)

Barcelona Blaugrana91
2011-07-05 22:07
Rogge

Men igår tränade väl han med resten av laget? Och idag gjorde han det inte. Lite konstigt isåfall tycker du inte?

Gällande ytterbacken du undrade om så var det Jose Angel som Barca var intresserade av, en ung och duktig VB från Sporting Gijon, dock så verkar det som han går till Roma istället...
Andra alternativ som nämnts är Andre Santos från Fenerbahçe, Jose Enrique som spelar i Newcastle, sen var det någon från Schalke också minns dock inte namnet.

1.70-ligan

Delvis sant, men tror nog ändå inte det gör dem så speciellt mycket starkare överlag.

Gällande Reals värvningar så är det väldigt kul att läsa kommentarerna från Realfansen i Marca och AS, dem flesta verkar ganska missnöjda med samtliga värvningar hitils om man säger så. Många verkar tycka att det är ganska mediokra värvningar, vilket det är.(Undantag Coentrao och Sahin som väl är helt ok.)Dessutom ogillar många att det knappt finns något Spanskt med Real längre.

Real Madrid en spansk klubb? Nej. Ett bättre namn vore Real International. ;)
Annons: