/spanien/barcelona/forum/11568.aspx/spanien/barcelona/forum/11568.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas - V.V / Crackòvia!
2011-07-05 00:21
Hemma efter en europatrip med polarna..

Någon som har lust att skriva det som hänt senast 4-5 dagarna? Har det varit dött?

PS: Amsterdam, paradiset på jorden, åk dit! :D
Barcelona barcetia
2011-07-05 00:16
Rambla~

När du förlänger ett kontrakt måste du betala en viss summa och det är den signing on fee:n jag pratar om. Därför många klagade på Txiki om Messi 5 biljarder lönehöjningar förra säsongen.
Atlético addeh
2011-07-05 00:12
Bra veetle-stream Uruguay-Peru.

Vamos la Celeste!
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-05 00:11
OT, men en tanke till folket i Afrika som har drabbats av torka och FN är mer eller mindre chanslösa. En tanke och pengar skulle vara bra.
Barcelona Doogge
2011-07-05 00:06
I dag är den änkligen dagx För CHILE ni får absolut inte missa matchen 02:40 spika er framför tvn för att se chile vs mexico och se på fotbolls godis, och AS 7 Vamos chile mierda sanchez gör 2 st i dag =)
Barcelona Rambla~
2011-07-05 00:00
barcetia

Ursäkta, men jag fattar inte riktigt vad du menar med att vi måste betala sign on fee? När då? Går han gratis får han ju en sign on fee av den klubb han går till eftersom de inte behöver betala någon transfersumma till den klubb han kommer ifrån.
Barcelona barcetia
2011-07-04 23:59
Sant barca4eva

Mitt argument håller dock fortfarande.
Barcelona Hola Culès
2011-07-04 23:59
Channel - 82153 på sopcast har riktigt bra stream för de som ska se urugay matchen
Barcelona Barca4eva
2011-07-04 23:55
barcetia

Bara så du vet, det var Laporta o Co som värvade Villa.
Barcelona barcetia
2011-07-04 23:51
Förstår inte hur ni baserar era argument alls faktiskt. (inte riktad mot dig so mfaktiskt försöker förklara sig)

1. Zubi är för inaktiv
- Ja, misstag gör man inte två gånger, dvs två Keirrisons vill vi inte ha. Det räcker med Txikis megamiss där.
2. Hetfield bl.a försökte få det att låta som om Zubi betalar för mycket för spelarna vi köper.
- Förra säsongen köpte vi tre spelare, en supertalang för 4.5 miljoner euro, en rotationsspealre för 12 miljoner samt oviljan att betala för mycket för Fabregas.
Vad vill ni mer ha av Zubi?

Jeffrén MÅSTE bort. Varför ha skadebenägna spelare? Vi har den bästa läkarstaben av alla klubbar och ändå skadar han sig hela tiden. Det har nu gått två säsonger som varit fulla av skador, han har fått sin chans visserligen har han tagit den ganska väl MEN det finns fullt med konkurrens och då duger det inte. Om vi INTE säljer honom, hamnar han i fördel vid förhandlingarna och då måste vi betala signing on fee, SAMT att han får en lön han självklart inte förtjänar.

Ni överreagerar mycket när det gäller vår kära sportchef.
Barcelona Rambla~
2011-07-04 23:45
Jag vet inte om de försöker få bort honom från klubben precis. De har väl frågat om han ville ingå i byite mot Udinese och när han inte ville det så var det ju inte mer med det. Ingen som har kritiserat honom inom klubben verkar det som. Själv sa ju Jeffren att han först ville prata med Pep innan han beslutar om sin framtid. Jag antar att han har gjort det nu och fått de svar han ville av Pep. Ska han stanna ska han också erbjudas att förlänga sitt kontrakt. Det ska han ju då acceptera etersom han själv vill stanna. Vill han inte det, är det bara att packa sina väskor och dra anser åtminstone jag.
Barcelona barcetia
2011-07-04 23:40
Rambla~

Vem är det du tänker på? Jeffrén? Som de försöker få bort i klubben? Det är bara idiotiskt att betala en signing on fee på en spelare som håller på att lämna.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-04 23:40
Mascherano

När sarkasm är som bäst!
Barcelona Rambla~
2011-07-04 23:38
barcetia

Du måste väl ändå hålla med om att en av de främsta uppgifterna för en sportdirektör är att säkra upp kontrakt för spelare som ska stanna kvar i klubben och de bara har 1 säsong på kontraktet? Det är inte välgörenhet man sysslar med.

Nu är vi kanske lite för tidigt ute för att kritisera fullt ut eftersom vi inte vet vad som kommer hända men man måste väl ändå kunna ha en diskussion över möjlia scenarier, både positiva som negativa för klubben.
Barcelona petersays
2011-07-04 23:37
Känner inte att man har någon rätt att kritisera vilket beslut Jeffren än tar. Hur många jäkla matcher de senaste tre säsongerna har det inte funnits chans för honom att göra både kortare eller längre inhopp - men Pep har varit usel med att utnyttja sina tre byten. Dom gånger han bytt in Jeffren har det ofta varit i 85+ när matcherna är HELT avgjorda och alla rullar boll. Kul att ens få en seriöst chans liksom.
Barcelona Mascherano
2011-07-04 23:35
Idag kommer Sanchez bli klar OHHHH
2011-07-04 23:31
Man undrar ju om Jeffrens mål här. Antingen så vill han stanna kvar för att han vill ge det en sista chans, eller så vill han bara att kontraktet ska gå ut så att han kan gå till en klubb gratis och få en högre lön.
Jag vet inte, vi får se.
Barcelona barcetia
2011-07-04 23:30
Hetfield

Vet inte vad du har för personlig agenda mot en av klubbens stora legender men det du säger makes no sense?
Ville du skriva Txiki från början eller? Det är snarare Txiki som beter sig sådär, hittils har Zubi köpt spelare för bra/mycket bra priser och har ingen aning om var du får såna där löjliga saker ifrån.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-07-04 23:28
Av det man ser i videon så verkar han ha riktig talang den där Cuenca
Barcelona Mascherano
2011-07-04 23:28
-4 juli Enligt Sport vill både Barcelona och Udinese avsluta affären kring Sánchez innan Chiles match mot Peru i Copa América som spelas natten till tisdag.
Barcelona Rambla~
2011-07-04 23:26
Shanghai

Problemet är ju att klubben inte har något att sätta emot. Jeffren och pappan bestämmer vad de vill göra 1 januari 2012. De behöver inget tillstånd av Barca för att förhandla med andra klubbar. De kan gå vart de vill utan att Barca får en euro. I första hand tänker jag vad som är bäst för Barca och inte vad som är bäst för Jeffren. Vill han stanna kvar, fine inga problem men klubben ska väl ändå få en chans att få in några pengar för honom nästa sommar om han då väljer att inte vara kvar.
Barcelona petersays
2011-07-04 23:24
Om någon på allvar tror att Sánchez kommer bli klar innan Copa America är slut så får ni nog tänka om. Har sagt detta så många gånger förr, men om Sánchez går någonstans alls innan han har spelat klart i Copa America så äter jag upp min hatt. Och än så länge har jag min hatt kvar.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-04 23:21
Här är en film om Isaac Cuenca. Lite av vad han uträttade förra säsongen. Gött att det finns tre yttrar i Barca B nästa år med potantial för A-laget (om man räknar med Deulofeu och förutsätter att Kiko blir klar.)
Barcelona NoGo™
2011-07-04 23:21
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Om jag inte minns fel så var det väl samma visa med Özil? Att de aldrig lär sig..

Gago har misslyckats med han :P
2011-07-04 23:18
Sahin (Madrid): "Barça is doing good but Madrid was chosen as the best club of the past century so they're still the best in the world" [as]

Haha seriöst, killen har varit i Real Madrid i typ 1.2 nanosekunder. Chilla.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-04 23:18
Nu lär väl City gå all in på Sanchez :P
DavMessi
2011-07-04 23:11
Tevez förklarar sitt besked (för de intresserade). Vart tror ni att han hamnar?

'It is with great regret that I have to inform Manchester City of my wish to leave the club. I would like to state that I have great respect for the club, its supporters and the owner, Sheik Mansoor, who has been nothing other than respectful to me.
'I hope that the people understand the difficult circumstances I have been living under the past 12 months, in regards to my family.

'Living without my children in Manchester has been incredibly challenging for me. Everything I do, I do for my daughters, Katie and Florencia. I need to be closer to them and to spend more time with them.

'I need them to be happy because my life is about them now. I need to be in a place where they can adapt.

'Being captain of Manchester City, qualifying for the Champions League, winning the FA Cup and finishing as top-scorer last season has made me very proud.

'I hope that most of the City fans will understand that I have given them my all on the pitch and that my dedication to the city cause has been 100 per cent on the pitch.

'I hope I have done my bit to help City continue their progress towards their ambition to be champions of England and to advance in the Champions League. I have no doubt that the players and management of City will achieve great success in the future.'
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-04 23:10
Jag hoppas barca inte Barca ändrar ina planer pga Jeffrens beslut. Kör på som ni hade tänkt, värva de ni hade tänkt och låt vara med utöver, som en extra bredd i truppen.

Eller vadå extra bredd? Hur jag än vrider och vänder på det kan jag inte ändra mig - han känns överflödig. Vi kommer troligen köpa en klassforward. Bakom honom finns Afellay som troligen också kommer hålla riktigt hög klass nästa säsong. Sen kommer Iniesta och efter det Jeffren. Hans plats kunde lika gärna ha getts till ungdomar som Deulofeu, den nygamle Cuenca eller Kiko.

Ni ser ju själva, Jeffren behövs egentligen inte och vi skulle behöva pengarna man kan få för honom,. Men det allra mest anmärkningsvärda tycker jag nästan är att Jeff själv vill stanna. Han borde inse att hans karriär inte kan ta fart här längre.
DavMessi
2011-07-04 23:08
Haha, ganska löjligt av Sky Sports. De rapporterade att de hade stora nyheter klockan 23.00 (svensk tid) om Manchester City. Nyheten var...att Tevez vill lämna City. Var inte detta ganska självklart? :S
Barcelona Blaugrana91
2011-07-04 23:00
Hmm så Jeffren vill alltså vara kvar?? Konstigt eftersom Sanchez antagligen kommer, lägg till att även Afellay kommer gå före honom+att Iniesta även kan spela i anfallet (Speciellt om Cesc kommer). Så lär inte bli så mycket speltid för honom.
Men Jeffren vill verkligen vara kvar och han vill lyckas i klubben.

Tycker inte folk ska kritisera Zubi för Jeffrens beslut att stanna kvar, klubben kan ju inte tvinga spelare att lämna mot deras vilja. Jeffren vill vara kvar och då är det inte så mycket ledningen kan göra.
Annons: