/spanien/barcelona/forum/11565.aspx/spanien/barcelona/forum/11565.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-07-07 13:26
Gogogo

Självklart skulle din och min värdering av Cesc se helt annorlunda ut. Det handlar mest om att det skulle kännas surt att betala sådana priser för en spelare som klubben faktiskt en gång fostrat och sen mot sin vilja tappade. Lägg till att han bevisligen inte behövs, de senaste säsongens resultat är ett bevis på det (titlarna). En tredje aspekt är att åtminstone jag anser att klubben har flera intressant unga mittfältstalanger på väg att snart kunna etablera sig.

Så nej, jag tycker att det priset är åt helsike för högt. £40M + Maxwell alltså. Ja även om det vore i euro.
Real Madrid RM King
2011-07-07 13:25
Messidinho//¨

Jag hoppas att du skojar, men om du inte gör det, få höra, räkna upp 20 spelare som är/har varit bättre än Zidane.

Zinedine Zidane - Best Player Ever <3
Barcelona Frodo
2011-07-07 13:24
Maxwell är en trevlig person och en professionell spelare men han är överflödig i Barcelona. Han har hittills visat sig vara ett bra köp om man ska se till prislapp och prestationer.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-07 13:24
Lavezzi är ingen målskytt, så att klaga på honom känns fel. Däremot så ska Tevez, Higuain osv. vara bättre.

Jag säger det igen, Batista är en idiot. Spelar med Di Maria och Cambiasso istället för att satsa på Kun och Pastore. Gago? Varför tar han in Gago?
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-07 13:23
Alla som såg matchen, smörpassen Messi lade fram till Lavezzi som sedan missar öppet mål var inte Lavezzis fel, det var Messi som lade passen för bra!

Messi har bättre medspelare i Barcelona och måste göra sig själv sämre för att sina landslags polare ska kunna göra något utav chanserna.

Im a genius i tellsya!
Kaljic 40 year old virgin
2011-07-07 13:21
Man bör ta bort titlarna Zidane vann när han var dopad, då har han 0 Vm-titlar
2011-07-07 13:21
Rambla

Maxwell vore faktiskt perfekt för Arsenal, han har erfarenheten och säkerheten att hjälpa Arsenal. I Barcelona så är både Abidal och Adriano före.
Barcelona Rambla~
2011-07-07 13:20
Villa/Silva

Då måste följdfrågan komma. Hur i h-e kan dessa stjärnor, för det är de ju, vara så framträdande i sina respektive klubblag. Jag menar alltså, Lavezzi, Tevez, Higuain för att nämna några. Det är ju inga dussinlirare vi snackar om precis.

Självklart är det då Messi som alltid ska få den mesta skiten för att laget Argentina inte fungerar som det är tänkt.
Barcelona Essienesque
2011-07-07 13:20
Gogogo

Att ingen här inne bryr sig om Maxwell lämnar eller inte har mer att göra med att vi har Abidal och Adriano på samma position, och båda är betydligt bättre än Maxwell. (Nja, Adriano är inte betydligt bättre, men Abidal är det).
Barcelona Frodo
2011-07-07 13:19
Om man ska kolla på både meriter inom klubb- och landslag vilket alla Messihaters insisterar på så är Iniesta troligtvis före de flesta spelare i historien.

5 ligatitlar, 3 CL, 1 VM och 1 EM.

Ålder? 27 år gammal.

Xavi har 6 ligatitlar men han är 4 år äldre.
Gogogo
2011-07-07 13:18
Att Maxwell har Raoila som agent gör ju f ö att ett byte till Arsenal än mindre troligt. De sitter med sin lönepolicy som jag inte tror går så bra ihop med Raiola :)
2011-07-07 13:18
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

De kommer aldrig att enas om att de är eller var på samma nivå, framför allt så var ena spelare mer elegant och gjorde flera mål samt dribblade mer, det argumentet håller gott och väl för de. Precis som Messi vs Ronaldo jemförelsen.

"You can teach an old dog how to sit, but you cant teach a madrid fan the truth about their situation"
Barcelona Messidinho_10
2011-07-07 13:17
Jag kan räkna så här på rak arm 10-20 spelare som är/varit bättre än Zidane.
Barcelona Rambla~
Pozzo (owner Udinese): "We will have to wait until after the Copa America to see how many clubs are really interested in Sanchez." [rkk]

Seriöst, den här Pozzo är del Nido och Leindoro upp i dagen. Sitta och vänta på Sanchez till efter CA nu? Blää...
Valencia Villa/Silva
Messi glänser faktiskt mest av alla spelare i argentina. Det är inte Messis fel att han måste framspela dåliga målskyttar som Lavezzi, Higuain och den psyk störde Tevez. Fan I barca får Messi framspelningar av spelare som Abidal, Pique, Alves och till och med av Busquets. I argentina lyckas inte ens deras mest tekniska spelare lägga fram bollen till Messi. Med andra ord är backarna i Barca bättre offensivt än dem offensiva mittfältarna i argentina hahah.

Zidane jämförelsen har blivit jävligt löjlig. Zidane ledde inte hela frankrike på egna axlar oavsett vad många real fans vill tro. Hade Messi haft Henry eller Trezeguet när dem var som allra bäst framför sig i argentina, då hade dem inte sumpat målchanser såsom Lavezzi gör gång på gång. Det är synd att Messi har så dåliga anfallare bredvid sig. Han är bäst i argentina och hade nog varit världens bästa genom tiderna om han spelat i ett lag som Spanien eller Tyskland.
Gogogo
2011-07-07 13:16
Rambla~

Nej, som jag skrev så ligger det nog inte så mycket sanning i det. Jag är mest nyfiken, på ett rent spekulativt plan, vad Barcafans skulle tycka om 40m pund + Maxwell mot Cesc. Jag har ingen åsikt om Maxwell. Att han skulle vara en halvdan värvning baserar jag främst på tongångarna jag tycker mig ha läst här inne.

Edit:
Eller halvdan och halvdan. Det låter som att Maxwell är en spelare ingen verkar bry sig om om skulle flytta.
2011-07-07 13:15
Zidane var faktiskt patetiskt dålig VM 98, han var totalt värdelös och blev till och med avstängd 1-2 matcher för en typisk Zidane-grej. Enda anledningen till att han lyckades avgöra finalen var att Ronaldo drabbades av någon märklig feber under matchdagen, vilket paralyserade hela brasiliens lag
2011-07-07 13:14
Zidane var ju dopad under sin tid i Juve får man ju också ta med i beräkningen. Iofs så är ju hela vårat lag dopat enligt puertan:P
Barcelona Frodo
2011-07-07 13:12
Det är märkligt hur madridistas odlar myten om Zidane när de själva kritiserade honom ganska hårt under hans speldagar i klubben. Han cashade bara in sina sista år i klubben precis som han gör nu i sin roll som "sportchef".

Att han vann VM på egen hand är också skitsnack. Frankrike hade ett riktigt starkt lag så det är löjligt att försöka få det att framstå som om det var San Marino han tog till guld.

Kollar man på de senaste VM-vinnarna så har alla haft ruskigt starka lag. Frankrike, Brasilien, Italien och Spanien hade alla starka lagdelar där knappast en spelare gjorde allt. Om man tror att en spelare kan "bära ett lag till VM-guld" så är man bra dum.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-07 13:12
Zidane. En Champions League, tre ligatitlar, ett VM och ett EM.
Xavi: Tre Champions League, sex ligatitlar, ett VM och ett EM.

Och säg inte att Zidane var "viktigare" än Xavi i respektive lag.

Men som Hetfield säger - det är omöjligt att jämföra de båda.

Xavi har förändrat synen på innermittfältare. Han är framtidens mittfältare.
Barcelona Rambla~
2011-07-07 13:10
Gogogo

Vi kan nog skippa de där ryktena med en gång. Rosell har sagt att Barcelona inte går över €40M. Att han helt plötsligt skulle kovända, bjuda 40M i pund och dessutom slänga in Maxwell i affären finns bara inte.

Maxwell kostade €4.5M och har under två säsonger varit en väldigt nyttig spelare. Framför allt när Abidal har gått skadad. Han har aldrig klagat i press på utebliven speltid trots att han har ärkesvinet Raiola som agent. Hur kan han anses vara en misslyckad värvning?

Däremot, om han skulle lämna i sommar, tex som motvikt i en större värvning, är det väl knappast någon som skulle fälla några större tårar. Han är liksom inte oumbärlig för Barcelonas spel.
2011-07-07 13:10
Vinner man inte titlar på bra länge och blivit totalt dominerade, måste man väl blicka bak i tiden för att må bra antar jag. När Xavi lägger av med fotbollen kan vi jemföra titlar, hur olika de må vara som spelare kommer man komma ihåg den spelare som vunnit mest. Vem vinner där håller jag för mig själv då Xavi fortfarande är aktiv och titel hungrig.
2011-07-07 13:07
Suck, here we go again. Xavi vs Zidane.

Det är två olika spelare som spelade/spelar på olika positioner. Kan vi inte enas om att de är lika bra?
Barcelona Barca4eva
2011-07-07 13:07
Wow, helvetet har brakat lös... How the hell did that happen?
Postat via SvenskaFans-appen
2011-07-07 13:05
KungligaMadrid

Skitsnack att Zidane har varit grym hela sin karriär, det var mycket show men inget att hänga på titel hyllan innan han kom till spanien. Han vann inte så mycket med Juventus och Bordeaux. Därimot var han gudomlig med landslaget och med Madrid, förutom den sista säsongen där han mest såg trasig ut.

Men shit hur fan kom denna jemförelse ens upp? Det är som att jemföra äpple och banan.Vad går ni efter egentligen som jemför, vem som dribblar bäst, vem som gör flest assist, vem som är jämnast?

Bara jag som känner för att hälla flera skopor isglass så man får en brain freeze?
Barcelona Rambla~
KungligaMadrid

Om han är full, vad är du då? Narkotikapåverkad? Xavi kommer att bli ihågkommen som en av de bästa mittfältarna, det är fakta. Det kommer vara så även när du vaknat upp från ditt rus.

Zidane däremot är ödmjuk. :P
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
KungligaMadrid

Snälla, gå tillbaka till din grotta som du kallar Puerta och undvik att skriva här inne. Du lever i en drömvärld.

Herregud, att du ens vågar nedvärdera Xavi. Han som har dominerat i alla matcher mot er sedan 2008.
Barcelona Rambla~
2011-07-07 13:02
Den där nyheten kommer från dagens The Sun. Sen att Sport rapporterar "nyheten" är inte särskilt förvånande. De skulle publicera "nyheter" om Cesc även om de var skrivna på skithuspapper.

Anledningen till att Cesc inte tränar med resten av gruppen är högst troligten för att han ännu inte är helt kurant från sin hamstring-skada. Detta sker också i Barcelona att spelare kör rehab utanför gruppen innan de kan träna för fullt. Inget uppseendeväckande precis.
Barcelona Teddyculè
2011-07-07 13:01
Masken
Banega Pastore

Messi
Tevez Kun

Så borde Argentina starta nästa match enligt mig! Alternativt att man tar in Higuain istället för Tevez och kör ett 4-3-3 med messi på högerkanten.
Gogogo
2011-07-07 13:01
Det är väl inget konstigt om Messi inte presterar i landslaget? Han är inte den förste och inte heller den siste att glänsa i klubben men vara blek i landslaget. Vissa spelar lyckas helt enkelt inte anpassa sig till landslagsspel oavsett vem som är tränare (det är inte Argentinas första förbundskapten som Messi inte lyckas under). Det gör inte Messi sämre, det visar bara att han också har vissa begränsningar. Kanske överkommer han dem, kanske inte. Det gör dock att han har en bit kvar till exempelvis Zidane som jag måste erkänna var en briljant spelare (eller Maradona, dit har Messi en bit kvar). Däremot håller jag Messi högre än Ronaldo, som å sin sida begränsas mest av att Ronaldo spelare för Ronaldo, både i Real och i landslaget.

Riiio!!

Nja, det blir ungefär 45m pund med den värderingen. Om ryktena skulle stämma dvs. 40m pund plus Maxwell, som du sa var värd 50-60m kr vilket är ca 5m pund. Men som sagt, ryktet i sig skall tas med en skopa salt. Jag finner det bara lite intressant att diskutera då jag tycker det verkar som att Barcafans gärna ser att Maxwell lämnar (eller åtminstone verkar se honom som halvt misslyckad värvning).
Annons: