/spanien/barcelona/forum/11563.aspx/spanien/barcelona/forum/11563.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jeffren
2011-07-07 11:21
Att Messi inte ,yckas på samma sätt som han gör i Barcelona beror på att det inte finns någon Xavi eller Iniesta i Argentina som kan slå de avgörande passningar

Samt att det inte finns någon David Villa eller Pedro som drar med sig en två backar och på så sätt skapr yta för Mess

Så enkelt är det

Argentina kan prova 14 olika spelsystem det hjälper inte
Barcelona Andreas - Amsterdam = Heaven on earth!
2011-07-07 11:15
Madridfans: Messi kan inte bli världens bästa spelare om han inte leder Argentina till VM seger 2014.
Messi är redan världens bästa genom tiderna, går ju fan inte ens att jämföra dagens fotboll med dåtidens.
Personligen håller jag Ronaldinho som den bästa fotbollsspelare jag sett någonsin, synd att han inte höll längre.

"Tyvärr Ole, du kan inte bli världens bästa spelare genom tiderna. Du är helt enkelt född i fel land." Otur där.

- För att besvara några där "nere" ..
zlaja82
2011-07-07 11:09
Här är copa americas officiella sida, Argentina går vidare hur som helst i o m att det är 1 och 2 från gruppen som går vidare + 2 bästa 3 orna, dvs utav 12 lag så är det 8 lag som går vidare o spelar kvartsfinal, OCh Argentina kommer att göra en Frankrike VM06, dvs kryssa 2 första matcherna för att sen ta sig till final där Messi skallar Lucio pga att denna gör en Materazzi på honom...lol

Länktips: ca2011.com/
Barcelona NoGo™
2011-07-07 11:01
Hmm väldigt skumt med Abi? Han har ju sagt att han vill bara ha det förlängt, alltså inget förbättrat ekonomisk utan bara åren.

Hoppas det löser sig!
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-07 10:55
abidal accepterar inte klubbens nya kontraktsförslag enlig MD.. Han var väl den sista jag trodde skulle sätta sig på tvären. Löser sig säkert.

Ang argentinas dåliga start så hoppas jag verkligen att det lossnar. För messis skull! Han skulle må dåligt länge om Argentina floppar i sommar..
Barcelona Messidinho_10
2011-07-07 10:55
Verkar som matchen i natt var ytterligare en katastrof, tur att man inte stannade uppe och såg på det! Lider med Messi oerhört mycket, men det är inte hans fel liksom, det måste vara tränarens fel att det går så dåligt..

Allt hänger på tränaren, hade Pep varit där så hade det varit andra bullar!
Kaljic 40 year old virgin
2011-07-07 10:48
Otroligt att de bara krävs en enda plattmatch från Messi och nu så är han plötsligt en vanlig medelmåtta, han är inte ens topp 50 spelare i världen. Han är skitdålig och överskattad. Hahahaha fantastiskt, känns som folk har väntat på den stunden(i ett par år nu) då Messi gör en dålig match så dom kan börja kasta sin avundsjuka på honom.

Det har bara gått 2 matcher än så länge, ska bli kul att se vad dom patetiska gnällspikarna säger om Argentina mot alla odds skulle lyckas vinna Copa America

Juste, nu är Ronaldo plötsligt mycket bättre för han har ju "presterat" i landslaget. Han var nog en av VM:s allra sämsta spelare tillsammans med Rooney och Torres, fullkomligt värdelös var han, sämre än Nolito för fan
Barcelona FC Barcelona #10
2011-07-07 10:47
Barclasico

Det är 2 lag som går vidare från varje grupp.

OnTopic: Lavezzi failar stort.
Han har missat lägen som man INTE får missa som anfallare....
Barcelona Sano97
2011-07-07 10:40
Fy fan vilka chanser båda lag missar.
Barcelona Barclasico
2011-07-07 10:29
En fråga bara, Är det två lag ifrån varje grupp som går vidare?.. eller är det bara ett lag?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-07 10:14
Förstår inte hur vissa kan missa de lägen de för, Messi serverade Lavezzi som missa öppet mål. Gör man inte mål på sånna lägen så bör man byta ut sig själv. Messi bakom Higuain och Tevez framöver är att föredra, 2 anfallare som har näsa för mål.

Batista får ändra om lite för detta fungerar inte alls, Lavezzi är ingen målskytt och hans medverkan bör vara på bänken framöver. Uselt att de bara får 0-0. Om någonting så var väl Colombia närmare vinst, även om Colombia inte är ett dåligt landslag bör Argentina vinna de. Både Brasilien och Argentina underpresterar så här långt, brassarna har bättre koll på försvaret men anfallet är väl lika dåligt.

Blir det skräll final månne?
Barcelona Larsson1333
2011-07-07 10:11
Någon som vet hur Colombia startade? När jag läser alla kommentarer är det en hel del härliga namn, vore skoj att veta hela startuppställningen!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2011-07-07 08:55
Nu såg jag inte matchen men det verkar som om Argentina är riktigt usla för tillfället. Helt otroligt att de inte kan spela bättre med det material som de har. Visst är defensiven svag men framåt är det världsklass.

Sedan verkar det inte heller fungera för Messi i laget men å andra sidan verkar det inte fungera för någon. Ja, förutom för världsspelaren Gago.

Skulle nu Argentina åka ur redan i gruppspelet så lär Messi komma tillbaka riktigt revanschsugen, kanske det bästa som kan hända. Kanske lika bra att Argentina åker ut så att Messi kan få vila och vara med längre i lagets uppladdning inför nästa säsong. Inget ont som inte för något gott med sig.

Det här visar en sak speciellt bra; det är inte lätt att träna ett lag fullt med stjärnor och vinna på beställning. Det bevisar Peps storhet som lyckas få ett lag som Barcelona att spela bra även fast det är fullt med stjärnor. Så nej Zlatan, din mormor kan inte träna Barcelona.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-07-07 08:22
Av alla spelare man kan byta in så tar man in Gago?

HAHAHAHAHHAHA =PPP
Barcelona Jeffren
2011-07-07 05:48
Arsenal begär 40 Mil euro , Barcelona vill endast lägga 35 Mil euro

Där är just nu avståndet mellan Fabregas och Barcelona, Sport.es skriver att ingen klubb vill vika ner sig vilket jag förstår

Fabregas vägrar att träna med ersten utav laget då han meddelat sin tränare vad som gäller, vilket är helt rätt då Fabregas ställt upp för Arsenal

Blir spännande och se om Arsenal går med på 35 mil euro men då tror jag dom också kräver 1-2 spelare t.ex Bojan?

Vad tror ni?
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-07-07 05:35
Så du menar alltså att CR som du kallar honom också är skit för att han inte lyckas bära sitt landslag till en VM eller EM-titel?
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-07 05:14
Hutch

Gilla!

Argentina lever farligt nu. Men skönt att publiken ändå skanderade Leos namn i slutet av matchen.

Äsch, sängen nu. Bona nit!
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-07 05:09
Ezequil Garay.

Du har sett vad Messi har gjort mot ditt lag - och du har sett vad Ronaldo har gjort mot Barcelona. Messi spelar på en helt ny nivå.

Ställ dig frågan vad problemet i Argentina ligger? Defensiven eller offensiven?

Jag är trött på att behöva försvara Messi. I min bok är han bäst - och vad han gör i landslaget försämrar inte min syn på honom.
Hutch
2011-07-07 05:07
Di Stéfano spelade aldrig en VM-match. Ändå anses han av många fotbollsentusiaster vara en av världens bästa genom tiderna.
Real Madrid Ezequiel Garay #19
2011-07-07 05:04
javisst men han blir aldrig bäst genom tiderna.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-07-07 05:01
godnatt, så länge han dominerar i Barcelona så är jag överlycklig.
CR-seven
2011-07-07 04:59
Gonzalez_Barca

Ditt lilla mönster föll som ett korthus, när du drar såna "skämt" se till att veta hur gammal Messi är först.

Blaugrana91

Enögda ögon? Messi var bra mot Bolivia? Nu sover jag!

Alvés - Por Que?

7 år är det vi pratar om, inte 1-2.
2011-07-07 04:57
CR-seven

Kom ihåg att när Messi börjar komma till åren så kommer han nog gå ner ett steg och spela mittfältare, för hans spelintelligens och vision är sjuk och han slår passningar så dom flesta playmakers inte kan slå.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-07-07 04:57
CR-seven

Inte när den inleds ;D
Barcelona Blaugrana91
2011-07-07 04:56
CR-seven

Messi gör så gott han kan, men vad mer ska han göra? Det verkar inte finnas några tränare som kan använda honom på rätt sätt förutom Pep...
Batista kan dessutom inte heller ta ut rätt lag...

Messi gör så gott han kan som sagt och har spelat bra i samtliga matcher med Argentina sen Batista tog över tills idag.
Messi är oftast den som ligger bakom det mesta i anfallsväg för Argentina och så var det även i VM också.
Man kan inte begära att Messi i varje match ska göra ALLT, ska inte övriga i laget ta något som helst ansvar eller är det BARA Messi som måste göra allt hela tiden?

Ta och öppna dina enögda ögon...
CR-seven
2011-07-07 04:56
Gonzalez_Barca

Messi är 27 nästa vm :).

moedinho

Spelare som har spelstilen som Messi kan inte spela i toppnivån när dom är 32 år gamla, och även om Argentina skulle vinna VM om 7 år så skulle det inte vara tack vare Messi. Vi pratar om 7 år här.
2011-07-07 04:54
CR-seven

Håller med att Messi inte presterar i landslaget, men om han ska börja göra det måste han få en tränare som har lite fotboll i skallen, som tar ut en offensiv playmaker som kan fördela lite bollar framåt så Messi inte behöver gå ner till mittlinjen för att sedan driva upp, och det förklarar väl att han inte gör några mål. Hur enkelt är det att hämta boll från mittlinjen och sedan göra mål varje gång. Plus att man kan inte skylla Argentinas dåliga spel på honom då han har spelat som Zanetti Banega Mascherano Cambiasso Tevez Kun Lavezzi Higuain, inga dussin lirare direkt.. Men jag håller med att han inte har presterat HITTILS och för att hans dåliga trend i landslaget ska försvinna så behövs en ny tränare som gör så att dom spelar som ett lag och inte ett spel där individuella prestationer ska avgöra som Kuns mål i matchen mot Bolivia.
Barcelona moedinho
2011-07-07 04:54
CR-seven

Vad är det som får dig att tro att han inte spelar vm vid 32?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-07-07 04:53
CR-seven

Maradona i VM86 - 26 år
Zidane i VM98 - 26 år
Messi i VM14 - 26 år

Ser du mönstret?
och tror du verkligen han lägger av innan VM i ryssland när han är 30 år då den spelas??
CR-seven
2011-07-07 04:52
moedinho

Messi har 1 vm kvar, sen är det kört för hans del.
Annons: