/spanien/barcelona/forum/11562.aspx/spanien/barcelona/forum/11562.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcetia
2011-07-05 19:39
Ryo Miyaichi
Det var inte dig han syftade på :-) det var en p12a där nere som snackade skit.
Barcelona Thiago Alcantara^^
2011-07-05 19:37
El Kaiser de Michoacán

Det är överflöd av talanger i La Masia, så man måste flytta upp och sälja de som inte utvecklats märkbart efter 1 eller 2 säsonger. Detta är för tillfället en guldgruva fylld av talanger, vi ska vara glada över att ha så många lovande talanger i ungdomsleden.
Ryo Miyaichi
2011-07-05 19:36
Är 22, inte 12. Folk får väl ha olika åsikter, det är det ett forum e tillför..

Att man förstärker är väl nästan okej, men när man helt och hållet iscensätter en ansiktsskada eller what Ever är så löjligt...

Men som vanligt, läser bara det negativa man skrev och blir påhoppad... Att folk inte kan lära sig att prata som folk...

Cheers
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-05 19:36
Börjar undra om Bojan verkligen kommer att gå till Roma. Han sa idag att inget är klart ännu. En av honom och Jeff måste bort i sommar om vi ska bättra på klassen i truppen. Samma sak gäller backlinjen. Vi måste sluta gulla med spelare bara för att de är bra personer, utan se till klubbens bästa. Minst hälften av Bojan, Jeffren, Milito och Maxwell bör lämna i sommar och ersättas med bättre alternativ, tycker jag...
Barcelona barcetia
2011-07-05 19:33
Shanghai - Angelina Jolie

Han är minst lika viktig iallafall. Bättre nej, men lika viktig, ja.
Barcelona Shanghai - Angelina Jolie
2011-07-05 19:29
Damn! va ja stör mig på såna som hatar Busquets bara för att han filmar ? ok, sure han filmar, men ska ni hata honom för det eller ?

Titta på Real de har Cristiano, Marcelo, Pepe och sist men inte minst di Maria alla filmar trots detta så hyllar de alla dessa spelarna upp till skyarna.

Skit också jag blir så fucking arg på såna p12or som snackar skit om busquets. Han är bäst i Barcelona bättre än Messi, Xavi och Iniesta. Har nåt i mot eller ?
Barcelona barcetia
2011-07-05 19:28
Väldigt väldigt ovanligt. Men vi har den bästa generationen Juvenil A på väldigt väldigt länge. De vann trippeln(CL, ligan och CdR).
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-07-05 19:28
Att åtta Juvenil A-spelare blir uppflyttade samtidigt måste väl vara ganska ovanligt eller? Jag menar är det inte ett ovanligt stort antal?
Barcelona barcetia
2011-07-05 19:24
Ryo Miyaichi

PREACH MY SON!

hur kan man som culé ogilla Busquets?
Ryo Miyaichi
2011-07-05 19:23
Som utomstående förstår jag att man kan ogilla busi, jag hatar honom mest av allt - hade han bara inte filmat så djävulskt så hade jag nog inte haft något emot honom.. Men man kan väl knappast förneka att en sådan spelare passar in perfekt i dagens Barca, lång(många andra e rätt korta) passnings och positionssäker.

Jag var osäker på om Barca gjorde en bra deal när dom sålde toure.. Nu i efterhand kan man väl kalla det en grym + att man har masken.

Cheers
Barcelona barcetia
2011-07-05 19:19
Dock är Deulofeu fortfarande en Juvenil A spelare som kommer träna och spela matcher med B-laget tror jag?
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-05 19:16
Official: 8 Juvenil A players are promoted to Barcelona B: S.Gomez, Oriol, Dalmau, Balliu, Gustavo, Espinosa, Rafa, Deulofeu

Me like!! Hoppas vissa av dem får ett par minuter i A-laget redan denna säsongen:)
Barcelona barcetia
2011-07-05 19:10
Bosqutes HAHAHAHAHA stick härifrån din äckliga periko.

Ny målvakt/Balleste

Montoya- Pique - Muniesa - Grimaldo

Thiago - Busquets - Sergi Roberto/Rafa

Pedrito - Messi- Deulofeu

Barca om 5 år. Vilken dröm ifall alla dessa spelare hade klarat sig till toppen..
DavMessi
2011-07-05 19:09
I och med Coentraos flytt till Real så publicerade BBC en lista på de 10 dyraste övergångarna för försvarare:

- Rio Ferdinand £29.1m (Leeds United to Manchester United, 2002)
2 - Fabio Coentrao £27m (Benfica to Real Madrid, 2011)
3 - Pepe £25m (Porto to Real Madrid, 2007)
4 - Daniel Alves £23.5m (Sevilla to Barcelona, 2008)
5 - Dmytro Chygrynskiy £22.5m (Shakhtar Donetsk to Barcelona, 2009)
=6 - Joleon Lescott £22m (Everton to Manchester City, 2009)
=6 - Lilian Thuram £22m (Parma to Juventus, 2001)
8 - David Luiz £21.3 (Benfica to Chelsea, 2011)
9 - Alessandro Nesta £21m (Lazio to AC Milan, 2002)
10 - Ricardo Carvalho £20m (Porto to Chelsea, 2004)

Av dessa 10 så har 6 varit lyckade, 2 kom i år, 1 har varit okej och en har misslyckats totalt.
Barcelona Shanghai - Angelina Jolie
2011-07-05 18:52
Han är så lugn när han ska passa och ta en ny position. Sån fantastisk fotbollsspelare med ett stort hjärna för fotbollen. En riktig taktiker med ett fint passningsspel. Plus vi får inte glömma att han har raderat bort världsstjärnor som Cristiano, Snejider, Robben med flera...

Länktips
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-05 18:51
Scholes: Wengers filosofi är meningslös.
"Folk pratar om att Arsenal är ett av de bästa lagen i England. Det stör mig inte att folk tycker det eftersom när de gör det så vinner vi. De kanske spelar den bästa fotbollen, men vad spelar det för roll när de inte vinner något?"

TACK! Det är vad hela världen säger.
Barcelona Messidinho_10
2011-07-05 18:43
Oki vi får sälja den där Bosqutes då, vem det nu kan vara. :S
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-05 18:32
Jag tvivlade också lite på Busquets efter semifinalerna. Han kunde ersättas med en defensiv mittfältare - efter Champions League-finalen insåg jag att ingen annan defensiv mittfältare i världen kan spela som han gör i FC Barcelona.
2011-07-05 18:28
Lol, först är det bosquets, nu är det busqutes. Om du vill trolla så lär dig namnet på den du vill dissa.
Atlético addeh
2011-07-05 18:27
Bosqutes. Haha, sweet.
2011-07-05 18:26
Barca4eva

Han är ett troll. Har ingen fattat det än? Han vill bara komma in och skapa kaos, han lever på negativ energi = troll. Han sitter just nu med en vit tröja.

Ignorera.
Barcelona Barca4eva
2011-07-05 18:26
Då fick vi det bevisat, trolls have been trollin'.
Barcelona Kelon
2011-07-05 18:25
Hetfield - Thiago isn't going anywhere //

Busqutes ja undra vem han är, han är bra på filma iallafall. Jag gillar Barca över hela mitt hjärta men alltså Busqutes bör vi plocka bort han förstör fotbollen och jag avskyr verkligen honom. Jag ska sticka härifrån för att det är inte många här som är riktiga fans. Hälften av er här håller på Messi fortsätt göra det ni.
Barcelona Barca4eva
2011-07-05 18:25
Hetfield

Är jag den enda som tror att han är den där Toure-älskaren i förklädnad?
Peshmerge
2011-07-05 18:24
Världens bästa vänsterback utan tvekan är ERIC ABIDAL och ingen annan.

Viva Abidal!!!
2011-07-05 18:23
Bosquets? Vem är Bosquets?
Barcelona Kelon
2011-07-05 18:22
Oleguer Presas-King of Barcelona //

Sälja Busquets och säga att han är nyckelspelare. Snälla säg mig när du börja hålla på Barca, mycket dåligt att vi sålde Toure vi skulle ha sålt Bosqutes ist, Yaya Toure varken filmar och har precis allt som Bosquets har.
Om du följde Barcelona så skulle du inte säga att vi ska sälja Busquets, en sann culé vet han betydelse.

Du är ett troll. Gå och göm dig ner bron nu, du har haft kul.
Barcelona Barca4eva
Kelon

Defensiv Thiago? Skojar du eller...

Busquets passar perfekt i spelet och lär stanna i många år till, det finns ingen som helst logik i det du säger.

Basel har ju också rödblåa färger :p
Barcelona Kelon
2011-07-05 18:21
Shanghai - Angelina Jolie //

Messi haha vilket skämt du är. Jag kan säga dig att jag har följt Barca sedan 2003 då du säkert inte ens visste att dom fanns. Messi är värdens bästa spelare men tycker också att han får alldeles för mycket beröm, kolla på spelare på Pique och Puyol dom gör ett jävla jobb. Att jag endast följer Messi tss.
Annons: