/spanien/barcelona/forum/11561.aspx/spanien/barcelona/forum/11561.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-07-07 00:20
Hetfield

Varför tror du Perez och Madrid blivit bajsnödiga när det gäller Neymar? Det är därför de har skickat ner en delegation till Brasilien för att försöka värva honom omgående. Att killen spelar Copa America och antagligen behöver hålla fokus på det, verkar de strunta i.

Rosell träffade inte ens Sanchez när han var i Argentina, trots att man förhandlat med Udinese i någon månad nu.
Spanien truten
2011-07-07 00:18
En i min uppfattning respekterad blogg skriver nu att Maxwell kan ingå i en eventuell Cesc-deal. Som ersättare för Clichy då.

Hur troligt tror ni det är?
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-07 00:17
Vet någon här hur lång semestern blir för våra spelare i Copa America?

Det är ju supercupmatcher 14 och 17 augusti.

addeh

Facebook!
Barcelona Rambla~
2011-07-07 00:17
Rogge

Jag och många med mig anser att många arsenalfans, speciellt här i Sverige, är precis sådana som du nyss beskyllde oss för. Kan man tänka sig hur det kan vara. :P
2011-07-07 00:13
Hetfield.

Det är nog som du säger. Rosell vet att Pep aldrig någonsin kommer vilja ha Neymar. Han ser det nog som en status, plus att Neymar kan bli en show boat och sälja tröjor och tjäna in pengar på jippo-evenemang.

Känns inte som att Guardiola och Rosell går ihop till hundra procent. Men inte ens Rosell är dum nog att gå emot Guardiola. Hans makt i Barcelona är enorm.
Atlético addeh
2011-07-07 00:12
Cigge

Navas skada förstörde mycket förra säsongen. Kommer han upp i normal klass, eller till och med kan nå ännu högre, har Sevilla mycket vunnet redan där.

Fazio kommer nog den kommande säsongen agera backup till Medel, det är i alla fall vad jag tror. Han är för långsam som mittback, annars är han riktigt bra. Att klubben värvat Spahic och flyttat upp Bernardo känns som klara tecken på att många ändringar i mittlåset kommer ske. Jag är tveksam om Sqd och Alexis kommer vara kvar, båda har väl inte varit speciellt mycket att hänga i granen.

Giovani trivs allra bäst som släpande anfallare eller ytterforward, men han kan spela som spets också. Med sin snabbhet, teknik och målsinne gör han sig bra på alla positioner. Tror han vore riktigt bra för Sevilla. Då får man ytterligare en bollskicklig spelare som dessutom har stort målsinne och är känd för att kunna avgöra matcher med unika prestationer.

Håller helt med dig i sista stycket. Vi kan bara hoppas för både Sevillas och för spansk fotbolls bästa att Marcelino gör ett bättre job än vad Manzano gjorde.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-07 00:10
Ribeiro (agent Neymar): "Real Madrid want to sign him immediately, yesterday if possible, Barcelona prefer to wait another year." [via uol]

Är det bra jag som tror att Rosell vill värva Neymar nästa år då Pep (hoppas inte) försvinner? Pep vill nog inte ha Neymar, men Rosell kommer att köpa Neymar oavsett pga. att han älskar brassar och att det vore status om han tog Neymar framför Real Madrid. Man vet aldrig med käre Rosell, han brukar ha ess i rockärmen.
2011-07-07 00:09
Andreas. Tyvärr är det så.

Jag kommer ihåg när flera spelare ryktades bort, men de avfärdade ryktena väldigt fort. Puyol och Xavi främst.
Barcelona Andreas - Amsterdam = Heaven on earth!
2011-07-07 00:07
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Haters gonna hate..
2011-07-07 00:06
Det är lite märkligt hur Barcelonas målas upp som den stora boven i nästan allt som händer i världen.

Hade någon av våra spelare betett sig som Cesc gör (genom att inte uttala sig) hade jag faktiskt velat få bort honom.

Arsenal har ju tre tidigare kaptener som har lämnat. Vieira, Henry, Gallas. Blir Cesc den fjärde?
Rogge
2011-07-07 00:05
Rambla
Det är dock alltför många som har den inställningen och det skadar mångas syn på Barca-fansen. BBC, säger du, jag tror inte på nån media egentligen. Så länge det inte står på lagens officiella sidor så ska man ta det med en näve salt.
2011-07-07 00:03
Shanghai - Barc(A)

Håller med, ska aldrig mer skriva om omtalad innan han bestämt sig.
Barcelona Rambla~
2011-07-07 00:01
truten

Ok, du skrev kanske inte alla men det kunde tolkas som om du syftade på alla som finns på forumet. Fel av mig kanske.
Barcelona Shanghai - Barc(A)
2011-07-06 23:59
Herregud! sluta och skriv om nummer 4 i Arsenal. Jag blir bara spyfärdig när jag läser hans namn.

Idag ska Messi spela och jag hoppas att han sätter några baljor.
Cigge
2011-07-06 23:59
addeh

Med tanke på Sevillas otur (?) vad gäller skador, bör de nog ha en reserv eller komplement till Medel som kan stänga igen det centrala mittfältet. Trochowski är en sisådär värvning och håller mestadels till på kanten, men täckning har de trots allt i och med denna värvning. Centralt tror jag inte att Romaric blir kvar. Hans festarpolare, Zokora, har bland annat lämnat och jag ser inte särskilt mycket som talar att attitydspelaren Romaric stannar.

På tal om GDS så är det absolut en intressant spelare som har väldigt mycket fotboll i sig, men som inte riktigt har fått ut sin fulla potential ännu. Frågan är om han någonsin kommer att få det, men trots allt är han inte heller någon renodlad anfallare. Han är mer utav en falsk ytter/släpande anfallare, precis som del Moral. Kanouté kommer nog få sina minuter, då han verkar bli kvar en säsong till. Det ska dock bli intressant och se Negredo som nyckelspelare och givet förstaval redan från säsongsstart. Under den gångna säsongen gick ju både Fabiano och Kanouté före. En anfallsreserv kanske dock är nödvändig för att ha full täckning även på anfallssidan.

Sevillas problem sitter dock inte bara i vilka spelare som spelar, utan det har varit stora problem även utanför planen. Tränare hit och tränare dit har verkligen inte varit Sevillas melodi. Spelar emellanåt en fantastisk fotboll för att i matchen efter vara ett lag i klass med Superettan. Nonchalans, oengagerat och för lite jävlar-anamma tycker jag har saknats från Sevillas sida under flera säsonger. Får hoppas på bättring för La Ligas skull, för laget har verkligen kapacitet att lyckas i både La Liga och ute i Europa.
____

Förresten, blir det att se Argentina ikväll? Gör Argentina fiasko på hemmaplan lär Batista få sparken, eller hur? Även Messi kommer få en hel del gliringar. Taktiken - ge Messi bollen och titta på - håller inte på den här nivån. Att sedan spela med ett mittfält bestående av Mascherano, Cambiasso och Banega hade till och med fått min mormor att reagera. Uruselt är bara förnamnet! Jag tror varken Argentina eller Brasilien tar hem Copa America i år. Jag tror mer på Chile och Uruguay, med Paraguay som outsider.
Spanien truten
2011-07-06 23:58
Rambla~

Jo, så är det ju. Många har insett det, de som inte gör det var däremot flera stycken just nu, därför jag påpekade.
Barcelona Rambla~
2011-07-06 23:57
Rogge

Inte för att spräcka din bubbla nu, men när nyhetsorgan som BBC är så säkra på att han faktiskt vill lämna och själv jobbar aktivt för det, borde väl även du vid det här laget ha insett att det inte bara är spansk media som är galen (även fast de är det).
Barcelona Rambla~
2011-07-06 23:55
truten

Ge dig nu. Långt ifrån alla tycker så, och det bör ocskå du känna till vid det här laget.
Barcelona Rambla~
2011-07-06 23:54
Om en spelare lämnar in en skritflig transfer request, går de miste om de 15% av transfersumman som de är berättigade till. Visste ni det? Inte så konstigt att så få väljer att göra det.
Spanien truten
2011-07-06 23:54
Trångsyntheten visar sig väldigt bra här inne just nu, tänka sig att en spelare Barca vill värva kanske inte gråter floder om det inte blir av. Hemska tanke.
Rogge
2011-07-06 23:53
Har aldrig skrivit att han svävat på moln och inte heller har jag skrivit särskilt många inlägg på ämnet. Det enda jag sagt är att det är mer komplext än vad många tror och att de spanska medierna framställer det på ett sätt som många anser vara missvisande. Men om du tycker att det är jobbigt på nåt sätt så kan du ju skita i att läsa och kommentera så hade vi ju sluppit detta.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-06 23:53
Tycker Fabregas-såpan påminner mig om All these things that I´ve done, med The Killers. "When there´s nowhere else to run, is there room for one more son?"

För Fabregas finns det bara ett alternativ om han ska lämna Arsenal, men frågan är - finns det plats för den förlorade sonen på mitten i dagens Barcelona?
Barcelona Rambla~
2011-07-06 23:52
Blaugrana91

Seriöst, hade han bråkat och tjafsat sig bort från Arsenal, hade jag ännu mindre än vad jag redan gör velat ha honom till Barcelona. Det är väl bra att spelare uppträder korrekt och respekterar den klubb han tillhör och dess fans? Finns inget värre än spelare som bråkar sig bort från sina klubbar. Tvi...
Spanien truten
2011-07-06 23:51
Blaugrana91

Du får ta det här hur du vill men jag känner på mig att denna diskussion inte kommer att leda någon vart.
2011-07-06 23:47
Rogge

Allt jag har läst om dig är typ 311 inlägg där du har skrivit att Cesc svävar på moln i Arsenal och att han inte vill gå till Barcelona i år..

Börjar bli lite tröttsamt att läsa.
Cesc hamnar väl där han hamnar.

Ingen av oss vet men så många spelares uttalanden osv kan inte ha fel, de känner väl garanterat Cesc bättre än dig och mig.

Edit: Kanske har missat dina andra inlägg här på L.R men är enligt mig själv väldigt aktiv så det vore ytterst konstigt.
Rogge
2011-07-06 23:47
Blaugrana

"Men det bästa vore om han vägrade träna eller lämnade in en transferrequest, men som sagt det kommer han inte göra då han inte vill såra Arsenal och dess fans..."

Jag tror inte att det handlar om att såra någon, tror helt enkelt att han kan tänka sig båda alternativen och därmed inte ser någon anledning till att bråka. Sedan hade det ju blivit en tråkig utveckling om alla gjorde som du föreslog så fort man ville byta klubb. Ganska oprofesionellt och respektlöst, tycker jag.

Rogge
2011-07-06 23:42
Andreas

Ok, så du har lärt dig att det funkar att skratta åt och dumförklara de som tycker annorlunda än du? När har det fungerat, tycker du? Bara på nätet eller så där i allmänhet? Ödmjukhet är tydligen subjektivt.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-06 23:40
Rogge

Varken MD eller Sport nämner att Zubi sagt något sånt...

Fast nu är det ju så att ALLA VET att hans dröm är att spela i Barca...Tycker inte jag behöver säga mer än så.

truten

Han har sagt att han gärna vill vinna titlar, vinner man titlar i Arsenal just nu? Svar nej. Lägg till hur okoncentrerat Fabregas agerat denna säsong, jag tycker det har märkts att han egentligen vill vara på en annan plats.

Men som sagt vad ska han göra? Han har sagt till Wenger att han vill gå till Barca men Wenger vägrar släppa honom.
Cesc är inte den som ställer till problem för att få lämna (tyvärr).
Men det bästa vore om han vägrade träna eller lämnade in en transferrequest, men som sagt det kommer han inte göra då han inte vill såra Arsenal och dess fans...

Atlético addeh
2011-07-06 23:38
Rambla: "Det finns andra spelare, speciellt i canteran, som man istället bör satsa på."

Co-sign. Tyvärr verkar klubben gett sig skam på att värva Cesc. Bara för att Fábregas en gång i tiden tillhörde FC Barcelona finns det inga garantier på att han kommer lyckas bättre än någon annan. Chansen må vara större, men jag tycker hela såppan gått till överdrift för längesedan.
Barcelona haeger
2011-07-06 23:35
Min uppfattning är att Cesc gärna vill komma till Barcelona, men han har absolut ingenting emot att stanna i Arsenal, punkt slut.

addeh

Instämmer med dig om att lagen under ser riktigt spännande ut, om det kommer nån till värvning för några lag så kommer nästa års säsong vara riktigt spännande och rolig, det är jag säker på.
Annons: