/spanien/barcelona/forum/11558.aspx/spanien/barcelona/forum/11558.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-07-08 13:28
Dags att ta fram champagnen om det stämmer att Neymar är klar för marängerna. De kommer att implodera med honom i laget.
Barcelona Essienesque
2011-07-08 13:25
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Med tanke på att Abidal har uttalat sig om att han vill avsluta karriären i Barca så känns det ganska klart att det handlar om pengarna.
Barcelona Shanghai - Barc(A)
2011-07-08 13:22
Haha, måste ses älskart så mycket!

Barcelona Rambla~
2011-07-08 13:18
Borell kan ingenting om fotboll på planen, taktik osv. Det enda som intresserar honom och som han är kunnig inom är spelet bakom kulisserna. Vilken sportschef som ska byta klubb, vilka spelare han förväntas ta med sig etc.

Snarare är det Pep som har fått Mourinho ur balans. :P
Barcelona Barca4eva
2011-07-08 13:17
westinho

Hahaha den var fan bra!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-08 13:16
westinho

Dagens!
Barcelona tarrak
2011-07-08 13:13
westinho

Touché!

"Medelmåttan Mourinho har fått Guardiola så mycket ur balans att denne snart inte orkar mer. Mourinho viskar, Guardiola tittar bestört. Mourinho gör sitt utspel och Guardiola ändrar tiden för sin presskonferens. Mourinho styr och Guardiola reagerar. Locktoner från Chelsea eller inte. Vi ser början på slutet för Guardiola i Barcelona. Han får ingen ro i Mous perfekta storm. Det är ju det som är meningen. Mourinhos spelare får ro i portugisens perfekta storm. Motståndarna går under."
Barcelona Rambla~
2011-07-08 13:12
Haha
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-07-08 13:11
Kung Bore(ll)

Du heter ju Kung Borell trots att den killen inte haft ett enda rätt någonsin.
Atlético addeh
2011-07-08 13:00
Klubben kommer aldrig låta både Abidal och Maxwell vara en sorts delbetalning för att få Cesc. Så desperata av spelaren är man inte, det har ju Bartomeu i egen hög person till och med uttalat sig om. Möjligen om man släppte Maxwell åt andra hållet, vilket kan låta rimligt nu när Clichy försvunnit, men aldrig Abidal.

Tycker för övrigt Jordi Alba-ryktet känns ganska spännande. Han lär dock inte släppas billigt av Valencia.
Barcelona Andreas - V.V
2011-07-08 12:59
Tråkigt om Abidal blir den där giriga typen..
Spanien Kung Bore(ll)
2011-07-08 12:59
Jeffren//

Att du orkar fortsätta länka till Sport, den blaskan har ju inte haft ett enda rätt hittills. Inse att tidningen har noll trovärdighet, står det där är det med säkerhet falska uppgifter.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-08 12:57
Mojito

Jag gillar Abidal, men han tackade nej till att förlänga kontraktet (enligt barcastuff). Antingen beror det på att han vill bort eller så vill han ha mer pengar.

Jag låter det vara osagt.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-08 12:56
käre nån, det där med abidal kommer aldrig att hända. Det finns inte på kartan. Och btw, kolla vart Sport har tagit nyheten ifrån...
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-08 12:52
Hetfield

Tänk på Abidal som mittback så syns logiken bakom "ryktet".

Skulle Abidal lämna som en del i Cescaffären är det en gigantisk miss från Rosell och CO. Snacka om en symbolisk fail om man skeppar iväg hjälten från vårsäsongen. Killen brinner för klubben och har t.o.m struntat i semestern för att komma tillbaka i samma fina fysiska form till nästa säsong.

Är man så kåta på Cesc kan man lika gärna krypa till korset och punga upp med de 50 miljonerna Arsenal sägs vilja ha.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-08 12:10
Jeffren

Rent logiskt, varför skulle Arsenal acceptera två vänsterbackar? De behöver bara en vänsterback, sen har de väl Gibbs som kan utvecklas och bli något speciellt.

Maxwell är troligt, det kan jag mycket väl se hända.
Barcelona tarrak
2011-07-08 11:44
truten

Så sant, fast i det här fallet kommer inte uppgifterna från Sport, utan från metro.co.uk. Inte för att det ökar trovärdigheten, snarare ännu ett desperat sätt att mjölka vad man kan av den eviga såpan.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-07-08 11:38
Jeffren

Aldrig att det kommer ske.
Säger som "truten".
Barcelona VISCA BARCAA!!!
2011-07-08 11:37
Andreas - Vegas, here i come baby!
Okej tack för svaret. Väldigt tråkigt att det ska vara så svårt att få tag på en biljett till clasico matchen, det kan man förstå iofs men känns surt ändå....
Barcelona Andreas - V.V
2011-07-08 11:37
tarrak

Hade glömt bort matchen mot Real Madrid, givetvis är den som kommer sälja slut.
Spanien truten
2011-07-08 11:36
Jeffren

Allvarligt, ignorera kombinationen sport.es och Cesc Fabregas.
Barcelona Jeffren
2011-07-08 11:30
Kan det verkligen nvara sant att Barcelona skulle offra både Maxwell och Abidal i en s.k operation för att få Fabregas?
Barcelona tarrak
2011-07-08 11:19
Andreas

Visst kommer matchen säkerligen dra mer folk än Herculés, men knappast så att det blir slutsålt. Speciellt inte när nyförvärvens hemmadebut, förmodligen kommer äga rum mot Real Madrid i Supercupen.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-08 11:16
... Och idag ska Pozzo ha sagt att pga Sanchez önska att spela här, pratar man bara med barca. Igår lät det annorlunda. Är alla uttalanden falska, tro? Annars är Pozzo oerhört... Speciell.

Det är sägt att vänta på att nån transfer ska bli klar, men om zubi och bartomeu lyckas få hit cesc och sanchez utan att överstiga vad man är beredda att betala, ja då kommer åtminstone jag ställa mig upp och applådera.

Ang. Jordi Alba så hoppas jag inte det stämmer. Han imponerade på mig sist när barca mötte Valencia på Mestalla, men vi ska inge ha en liten och tunn VB. Vi ska ha en stor klippa likt Abidal, även i framtiden
Barcelona Andreas - Vegas, here i come baby!
2011-07-08 10:47
tarrak

Tror det beror lite på vilka värvningar Barcelona genomför.
En hemmapremiär mot Villarreal med tex Cesc i laget kan dra otroligt mycket folk, tror jag.

Cigge
2011-07-08 10:41
Såg att det var några av er som såg matchen mellan Tyskland - Mexico igår i U17 VM. Jag missade tyvärr matchen, men såg i efterhand att bland annat Emre Can gjorde mål. Utmärkte han sig något utöver målet? Han har imponerat på mig under turneringengs gång.
Barcelona tarrak
2011-07-08 10:38
Det borde inte vara något problem att få tag på biljetter till hemmapremiären, då det inte brukar vara i närheten av att vara slutsålt. Över de fem senaste åren tror jag att den högsta publiksiffran varit ca 90 000 och det var mot Athletic 2007. Förra året mot Herculés var det 20 000 lediga platser, så mitt råd är att köpa biljetter på plats. Annars rekommenderar jag alltid att köpa i förväg via hemsidan, men biljetterna till premiären släpps oftast bara någon dag innan match.
Barcelona Andreas - Vegas, here i come baby!
2011-07-08 10:37
VISCA BARCAA!!!

Lycka till, det är galet svårt även som medlem.
Du får helt enkelt köpa via ett resebolag, typ steveperryman eller något annat.
Priset lär ligga på 7-9k för 1 natt på 3 stjärnigt hotell och matchbiljett kortsida högt upp... Säkert en 10k om du vill uppgradera till bättre platser.

Edit: Nu är det till och med omöjligt att bli medlem i princip.
Du måste ha någon i din anhörighet som är/har varit medlem under de senaste åren eller så måste du varit medlem under en sammanhängande 3 års period eller nåt, helt sjukt.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-08 10:20
Jeffren

borde förstått att du menade det andra medlemsskapet då ditt inlägg handlade om biljetter... för tidigt på morgonen, hehe.
Barcelona barca_joe
2011-07-08 10:17
I U-17VM är det Fierro i Mexico som imponerat mest på mig, allt han gör ser så enkelt ut, otroligt intressant spelare.
Annons: