/spanien/barcelona/forum/11555.aspx/spanien/barcelona/forum/11555.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hola Culès
2011-07-07 03:59
Äntligen Kun in!
Barcelona Thiago Alcantara^^
2011-07-07 03:58
Aguero på väg in, man hoppas ju....
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-07 03:58
Gago(!) och Aguero på väg in enligt kommentatorn på Canal+.

Samma kommentator säger att Pastore finns inte med på bänken.
Barcelona Hola Culès
2011-07-07 03:45
Andra halvlek nu bara hålla tummarna och hoppas på förändring!
Barcelona Blaugrana91
2011-07-07 03:45
Inga byten?? Så dåligt...
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2011-07-07 03:44
Helt seriöst ibland undrar man vad vissa tränare tänker med? Batista är trots allt ett proffs, han är tränare för Argentinas landslag! Det borde väl vara uppenbart för honom var felet ligger, eller är han blind?
Hutch
2011-07-07 03:44
Argentina måste verkligen höja sig. Med denna fotbollen kan de tacka godnatt till CA. Frustrerande med många stolpskott i laget.
Barcelona Frodo
2011-07-07 03:42
Man måste ge Colombia beröm för att de försöker spela fotboll. De har ju ett bättre kombinations- och passningsspel än Argentina och skapar en hel del chanser.
Barcelona Barcadinho.
2011-07-07 03:42
Känns som att Cambiasso har svårt att hänga med tempot idag.
Han är ju vann med en långsammare fotboll.
Barcelona Barcadinho.
2011-07-07 03:40
Colombia spelar järn tight, låter inte Argentina andas en sekund i anfallszonen.
Colombia är också vassare uppåt. Spelare som Falcao Ramos Yepes och målvakten ger självförtroende för de övriga med sin pondus
2011-07-07 03:40
Cambiasso springer runt som en halshuggen kyckling, jag förstår inte vad han gör på planen. Ska han vara Argentinas Keita eller vad? Jag ser inte honom ta några djupledslöpningar för att skapa lite djup i spelet, jag ser honom inte göra sig spelbar, jag ser inte ens honom göra det han är bra på, defensiven! Ta ut honom snabbt bara, det funkar bara inte!
Barcelona Blaugrana91
2011-07-07 03:39
Om inte Aguero tas in nu i andra halvlek undrar jag vad denne Batista tänker med....(Iof det unrdar jag redan nu)
Skulle dock inte förvåna mig om han väljer att ta in Angelina Di Marian istället...
Barcelona barcetia
2011-07-07 03:39
Heywood Jablome - Por qué, Messi?
Han funkar om han har spelare som inte springer in i väggar(Lavezzi) eller spelar på fel position(Tevez). Funkar även bra om mittfältare inte får för sig att de är anfallare(CAmbiasso).

Ut med denna värdelösa trio och in med Kun, Pastore och di Maria så ska ni se på vinst!
Barcelona Canaletes
2011-07-07 03:37
Pinsamt o se Argentina men ännu mer deras tränare. Lavezzi måste ge honom sex-a tjänster eller nåt.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-07 03:36
Messi funkar inte som falsk 9 när inte laget dominerar bollinnehavet. Argentina saknar mycket.
Barcelona Frodo
2011-07-07 03:35
Kan de inte fixa bättre gräsmattor när de ändå är värdar för mästerskapet? Jag menar, de cashar ju in hur mycket som helst på att åka runt världen och spela massa dumma träningslandskamper där Messi alltid spelar 90 minuter. Om killen är förbundets kassakossa så kan de väl se till att han inte skadar sig på den bedrövliga planen? Man ser hur spelarna i båda lagen hela tiden misslyckas med att ta emot bollen vilket kan förklaras av gräsmattans dåliga skick.
Barcelona Shanghai - Barc(A)
Anledning att Batista spelar med Cambiasso är för Arg har så pass dåligt försvar så han är tvungen att köra med två riktigt defensiva mittfältare, men jag tycker att han (Batista) borde byta ut Lavezzi o ta in Pastore på mittfältet alltså så skulle de spela om jag hade vart Batista...

Mascherano - Cambiasso
Pastore Banega

Messi - Tevez
Colombias tränare gjorde ett smart drag, han vet att Argentinas mittfält inte är så spelskickligt så han pressar de lite, och det räcker för att störa dem. Därmed behöver han inte oroa sig för att det ska komma igenom så många bollar upp till främst Messi sen Tévez och Lavezzi. När några få bollar kommer upp till anfallarna så är de allt som oftast felvända och det blir svårt att ens ta emot bollen.

Batista måste byta in Pastore, han är kreativ och passningsskicklig, han kan göra det där extra på mittfältet och komma igenom pressen, göra en gubbe, klacka, vägg spel. Allt det där kan han, Cambiasso och Banega har svårt och hitta ett samspel. Banega och Pastore skulle fungera perfekt ihop, banega är trots allt rätt så skicklig med bollen men han är dessutom en som jobbar hårt och springer mycket. Argentina måste vinna kampen på mitten, något måste göras där!
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-07-07 03:33
Verkar som att batista inte ens vet att han har en Pastore på bänken, eller en Kun eller Higuain.. Någon som förändrar matchbilden.. Helst Pastore då han kan hålla i bollen och leverera bollar så inte Messi lär köra som en pivote nästan.
Barcelona Katalano
2011-07-07 03:32
Dags att byta in Pastore istället för Cambiasso. Det är bytet som innebär största skiftet i matchbilden.
Barcelona barca de Corazon
2011-07-07 03:31
milito bör lägga ner fotbollen gaaahh vad han suger
Hutch
2011-07-07 03:31
Första halvleks friska fläkt: Tevez. Löper och sliter otroligt mycket. Ständigt spelbar och har helt klart varit farlig.

Lavezzi är fortsatt iskall och slarvar en del. Han är allt annat än kylig.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-07 03:30
Detta Argentina är väl lite överhypade. Visst de har fantastiska spelare, men fanimej inte i backlinjen. Batista försöker spela som Barcelona, men det där försvarsspelet och mittfältet är för dåligt.

Hitta en egen spelstil som passar hela laget. Jävla nöt till tränare.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-07 03:30
Verkar inte vara någon fara med Leo. Han skakade på huvudet när han låg nere på gräset men såg bättre ut när han lämnade planen.

Jag är så jävla trött på Argentina. Först Maradona och nu Batista. Landslaget behöver en Guardiola som kan sätta in Keite vid sådana här tillfällen. :P

In med Pastore och Aguero, ut med Cambiasso och Tevez.
Barcelona Napao
2011-07-07 03:28
Argentina har mycket svårt att skapa nått men Colombia glider fram och argentinska målvakten har fått rädda några gånger ,nu måste han byta spelare.
Shanghai - Barc(A)

Japp, hans mamma och pappa är där och tittar på.

Hoppas att det inte var något allvarligt där med Messi! Hjärtat stannade där för en sekund!
Barcelona barcetia
Varför spelar Lavezzi framför di Maria? Varför spelar Aguero framför Tevez? Varför är Batista en idiot och varför kan inte Argentina för en gångs skull inte ha en halv hjärncell..
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-07-07 03:27
...och lär dig slå en vanlig passning, nu fick du messi skadad!
Barcelona Katalano
Neej!??
Barcelona Rybbe
känns som colombia är spelskickligare än argentina för fan! borde vara tjänstefel att köra med masken,cambiasso och banega i ett 3mannamittfält i ett "barcainspirerat" spelsystem, jag menar, masken är bra som fan, men cambiasso är både defensiv och skitdålig, banega funkar väl men var är kreativiteten? känns lite väl uppenbart, förstår inte hur man kan göra så som tränare.
Annons: