/spanien/barcelona/forum/11552.aspx/spanien/barcelona/forum/11552.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-16 13:31
Var Kaka' bättre än Cesc när Kaka' värvades till Real Madrid?

Problemet är väl att om någon annan klubb än Barcelona hade velat värva honom hade han varit värd över 60 miljoner. Antingen möts Barcelona och Arsenal på en summa som är rimlig för båda parterna. Eller så struntar vi i Cesc. Svårare än så är det inte.

Precis som Deion skriver så hjälper det oss inte när vi värvade ibrahimovic för en hutlös summa, Sanchez för mer än vad vi har lagt för Cesc. Klubben får utvärdera hur viktig Cesc är och kommer de fram till att han är det - ja, då är det bara att lägga det pris som är rimligt.
Barcelona Andreas V.V - Chuck Norris
2011-07-16 13:31
Antingen slantar Rosell upp 450 miljoner eller vad Arsenal vill ha eller så håller hela styrelsen + laget "käft" om det hela.
Svårare än så är det inte.

Så, tänker jag inte yttra mig mer angående detta.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-16 13:29
Heywood

Nr.4 är mer för en mittback eller regista, tror inte att det passar Thiago eller att han vill ha numret.
Rogge
2011-07-16 13:28
Heywood

"Men Arsenal verkar vilja ha 50-60 miljoner vilket är lite högt för en spelare som vill spela i Barcelona".

Det spelar ju ingen roll om spelaren vill spela i klubben som försöker köpa. Då skulle ju väldigt många köpesummor hamna långt under marknadsvärdet, då många spelare vill gå till klubben som köper. Exempel: Cristiano Ronaldo, Zlatan mfl. Där blev det inga rabatter precis.
Atlético Deion (red)
2011-07-16 13:27
Ja, egentligen är 35 milj € ganska bra för Cesc under normala omständigheter och normala övergångssummor. Priserna har gått lite överbord de senaste 3 åren. I normala fall är det en bra övergångssumm, men jämför man med det med vad dagens klubbar vill ha för sina så kallade so far one season hits så är jäkligt lågt.

Sanchez, Neymar och Pastores övergångssummor ska inte ens vara i samma prisklass som Cesc, inte ens närheten. Bara de senaste 2 säsongerna har han spelat 71 matcher, gjort 28 mål och 36 assist från en innermittfältspositon i PL och CL, inte i allsvenskan.

Det finns statistik på att 83% av alla anfall som slutar i mål i Arsenal går igenom Cesc. Killen är ovärderlig.

Många som inte följer Arsenal tror att Cesc dras med med naturliga skadebekymmer, vilket är helt enkelt inte är sant. Han är alltid frisk varje vid starten av ligan.

Problemet är att han target för all benknäckare i PL när de möter Arsenal, att få Cesc ur spelet är lika med att Arsenal bli ineffektiva. Han blir skadad med eller mindre varenda match för att de tacklar honom som grisar med dobbar och sparkar.

Skulle Cesc spela i La Liga eller Serie A så skulle han nästan aldrig vara skadad. Cesc dras inte med stora skador, utan småskador för att han aldrig helt hinner återhämta sig innan nästa match där han utsätts för fler tacklingar, det tar aldrig slut.

Arsenal är villga att sälja honom, men då måste Barcelona betala det Arsenal värderar sin kapten till. Det hjälper verkligen inte Barcelona eller Cesc att ni jagar Sanchez för 40 milj € eller batalar skyhöga summor för Zlatan och Villa.

Det irriterar bara Arsenalfansen och Wenger.

Barcelona B-Guden
2011-07-16 13:26
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Arsenal har sagt 40-45 miljoner och jag förstår om dom skulle vilja ha 50-60 milj.
för han är grym och ung
2011-07-16 13:24
Thiago har nummer 30 väl?

Och hur länge ska "4:an" vara reserverad?
2011-07-16 13:22
B-Guden.

Jag menar inte göra sig omöjlig a la Rooney (som fick ett bättre kontrakt till slut) eller Tevez.

Utan mer tala om för Wenger mellan fyra ögon att han verkligen vill lämna och att Arsenal ska acceptera ett bud som Barcelona lägger. Det behöver inte vara 30-35 miljoner, utan kan vara 40 miljoner som är rimligt. Men Arsenal verkar vilja ha 50-60 miljoner vilket är lite högt för en spelare som vill spela i Barcelona.
Barcelona B-Guden
2011-07-16 13:20
Vad har Thiago fått för nummer i A-laget
Barcelona B-Guden
2011-07-16 13:19
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Så du menar att man ska göra sig omöjlig i en klubb ?, Jag ä rpå Cesc sida, man skrivit på ett kontrakt skam an fullfölja det om klubben inte vill sälja.
Man ska aldrig göra sig omöjlig i en klubb speciellt inte som kapten.

Cesc är proffsionell och så beter man sig inte
2011-07-16 13:18
"This award says I'm the best player in the world, but I'm not even the best player at Barcelona. Since he began to come and train with us we knew we would go down this path. Someday I will explain that I was at the birth of one of the footballing greats: Leo Messi." - Ronaldinho 2006 när han vann priset.
Barcelona Barcadinho.
2011-07-16 13:14
Rambla -

Då får jag förklara mig lite om hur jag tänker.
Båda Henrique o Keirrison har varit ägda av bolaget Traffic som Barcelona har varit i kontakt med i flera år. Traffic äger f ö flera spelare från Sydamerika. Barca har haft kontakt med bolaget redan runt 2005-2006.
Jag misstänker starkt att det var Rosell som har fixat kontakterna med bolaget när han var vice president bakom Laporta. Detta pga hans relationer till mycket i Brasilien genom hans fru. Så Rosell har ett finger i det hela. Txiki var kanske bara en "brevbärare" för önskemål från högre personer.

Jag länkar en kort artikel som visar att det har funnits en viss koppling mellan Rosell-k9-Traffic.

En sak till som är märkligt i det hela är att båda K9 och Keirrison har flyttat från Coritiba till Palmeiras bara för en enda säsong, för att sedan hamna i Barca. Det bör ligga något skumt, när två spelare har en sådan likartad o märklig bakgrund.

Men det är bara misstankar som jag har, inget bevis.
Barcelona Jeffren
2011-07-16 13:11
Hej alla :-)

Har nyligen loggat in och inte tittat igenom allt som skrivits, där av min fråga

Några nyheter om Fabregas?

Tack på förhand
2011-07-16 13:09
Det är inte rimligt att betala ett pris för Sanchez och sen ett mycket lägre pris för Cesc. Men till Sanchez försvar så har han inte flörtat med Barcelona under en lång period.

Om Cesc gör sig omöjlig i klubben sänks hans värde med 10 miljoner, nu gör han inte det och bollen ligger hos Barcelona. Antingen får de punga ut 40+ miljoner eller strunta i Cesc. Det är just såna här långdragna värvningar som gör att man tappar fokus på vad som finns på spelarmarknaden.
Atlético addeh
2011-07-16 13:09
Rambla

Maxwell har ingen monsterlön så det spelar ingen större roll om han är kvar eller inte. Finns absolut ingen poäng med att värva Capdevila, han vore som du säger ett nerköp.

Jag tror Adriano kommer få spela mest som vänsterback kommande säsong och att Montoya kommer få en del speltid som högerback när Alves inte finns tillgänglig eller vilas.
Barcelona Teddyculè
2011-07-16 13:05
Deion(red)

Skäms gör nog ingen, däremot håller jag med B-Guden att 350 mille är för alldelles för lite för en spelare som Cesc. Tycker det är sjukt att Sanchez och Cesc över huvudtaget kan ligga ens nära varandra i prissklass! Vad har Sanchez gjort i sin karriär liksom?

Vet att inga summor är bekräftade när det gäller Sanchez men dem priserna som det ryktats om placerar honom mellan 35-40 miljoner!
Barcelona B-Guden
2011-07-16 12:55
Deion (red)

skäms ? nej.
däremot stör jag mig på rosell och laporta som försöker få ner priset så in i helvete.
Liksom Villa 400, zlatan 400 + eto. Så ska man försöka få cesc till 350 miljoner. jo tjena, Jag förstår Arsenal det är skambud.
2011-07-16 12:55
Om jag ska vara ärlig så var jag väldigt ivrig när det gällde Cesc, men nu vill jag bara att det ska ta slut, vare sig han hamnar hos oss eller om han stannar kvar. Jag tycker inte om Arsenal, period. Men samtidigt så är det synd att det ska behöva skapas så mycket hat pga. en spelare som aldrig kan säga rakt ut vad han vill. Men vi får se.

Jag skäms inte ett dugg för varken Barcelona eller Xavi, jag bryr mig inte heller om vi betalar 35 miljoner för Cesc (som de anser vara kaffepengar). I slutändan så bryr jag mig om Barcelona, det är inte ens rimligt att vi ska behöva betala mer bara för att göra Arsenal glada. Det är snarare Cesc som behöver ha vapendragare som säger det han tycker istället för att säga det rakt ut. När Reina går ut och bekräftar det så vet man att något ligger i det.
Atlético Deion (red)
2011-07-16 12:50
Jag har faktiskt sympati för Barcelonafans som är stolta över klubbens anseende och code of conduct i många många år. De som tycker hela Cesc grejen är pinsam för klubbens namn. Min kusin har varit medlem i FC Barcelona i över 30 år och han skakade på huvudet i morse när han läste Estanislau Fors i Garcias uttalande. Såna människor med sådana uttalanden gör det bara värre för Barcelona.

På något sätt så tror jag riktiga Barcelosupportrar skäms lite över beteendet kring klubban angående Fabregas och tycker hela grejen är lika jobbig och pinsam som Arsenalfans tycker.
Barcelona Unicef
2011-07-16 12:42
Tycker det är knepigt hur några ser på Arsenal. Dom va 1tå i från att slå oss ur cl, final i cupen o med ända in i kaklet i PL. Vi kan inte dumpa av spelare där som inte platsar i Barca-b.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2011-07-16 12:39
addeh

Jag ser helst att vi behåller de spelare vi har som alternativ på vänsterbacken, Abidal, Maxwell och Adriano. Speciellt när de alternativ som ryktats känns som ett nerköp. Den enda anledningen till att göra sig av med någon, tex Maxwell, skulle nog vara för att klubben vill spara in lite på lönekostnaderna.

Helt sjukt vilka skilda förutsättningar. Madrid värvar en backup för 30M, och vi sitter här och rädds inför det faktum att Capdevila kanske värvas in på fri transfer. :P
Atlético addeh
2011-07-16 12:29
Jag förstår att Capdevila vill hit, vem vill inte avsluta karriären i Barcelona och ha chansen att vinna stora titlar?

Det vore dock helt obegripligt agerat av ledningen om vi gjorde oss av med Maxwell och ersatte honom med Capdevila. Den sistnämnde blev petad i Villarreal förra säsongen och jag har väldigt svårt att se honom ens få någon speltid Barça.

Frågan är om någon vänsterback dyker upp överhuvudtaget. Om inte hoppas jag Muniesa får ett par chanser kommande säsong.
Barcelona barca111
2011-07-16 12:21
Jag kan bekräfta att Angel är klar Roma, men man väntar på att offentliggöra det tills BNT Har tagit över helt, samma sak med Erik och Bojan
Barcelona Rambla~
2011-07-16 12:18
Hetfield

Det ryktet är fake enligt barcastuff. Dessutom, vill inte klubben lägga typ €4M för en så lovande ytterback som Angel, tror jag knappast de är villiga att värva in en annan som lär kosta minst €10M.
2011-07-16 12:14
Vad skulle ni säga om Ansaldi? Han är 24 år, tvåfotad och kan spela som antingen mittback eller ytterback.
Barcelona Rambla~
2011-07-16 12:12
Jag blir oroad när jag läser att Capdevila nobbar anbud för att han sitter och väntar på Barca. Fy fan alltså, hellre behåller jag Maxwell än tar in en 33-årig Capdevila som vill ha ett sista bra kontrakt för att glida runt innan han lägger skorna på hyllan. Visst, han skulle komma gratis men vad spelar det för roll när vi ändå ger bort spelare gratis själva?
2011-07-16 12:06
Milito och Maxwell är väl två namn som skulle vara bra i Arsenal. Milito må inte hålla måttet i Barcelona, men han skulle nog klara av Arsenal. Maxwell är ju en stabil vänsterback som skulle glänsa i PL pga. hans teknik och snabbhet, men jag tror inte att Wenger vill förbättre sitt lag. Han är mer fokusera på "projektet".

Men man vet aldrig.
Barcelona Rambla~
2011-07-16 12:06
Barca<3

Henrique är officiellt redan klar för Palmeiras på lån. Då försvinner han som alternativ. Keirrison är tyvärr inte en tillräckligt intressant spelare för Arsenal. Han är helt enkelt inte tillräckligt bra. När tom småklubbar knappt vill ha honom, varför skulle Arsenal vilja? Wenger vill inte sälja Cesc, skulle det trots allt bli så vill han bara ha pengar och inga spelare som ersättning.
Barcelona Larsson1333
2011-07-16 12:03
Tyvärr är det nog inga namn som lockar Wenger, jag hoppas bara klubben gör allt för att sälja av dom eller kanske använda i någon annan bytesaffär, just nu känns det ju bara som som ruttnar bort.
Barcelona Barca<3
2011-07-16 12:00
Sorry för inlägget tänkte mer att kunna Barca kunde fått ner priset på han
Annons: