/spanien/barcelona/forum/11545.aspx/spanien/barcelona/forum/11545.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Éluc
2011-10-25 23:24
Sevilla 1 - 2 Racing. Nu släpper de minsann in 2 mål.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-25 23:01
Tycker också den elvan som Alves skrev känns rätt optimal. Men frågan är om man inte skulle kunna kosta på sig en 3-backlinje på lördag?

Adriano-Mascherano-Abidal
----------Busquets-------------
---Thiago------------Keita----
-------------Cesc---------------
----Messi---Villa---Iniesta------

Nu kanske dock Puyol är redo för spel och då kanske han ska in nånstans också.
Eller så ger man Fontas chansen, fast inte i en trebacklinje, utan som MB eller VB i en 4-backslinje! Isåfall placeras Keita till bänken, Iniesta flyttar ned till mitten och Cesc släpar bakom Messi/Villa
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-10-25 22:56
Hoppas Pep matchar bästa möjliga elva så vi får se lite rappt passningsspel och mer mål så laget kommer igång tills matchen mot Milan.

VV
Alves Masken Abidal Adriano
Xavi/Thiago Busi Iniesta
Messi Cesc Villa

Känns som den ultimata elvan just nu, Cesc som falsk nia är perfekt då allt inte behöver gå igenom Messi. Hoppas på Thiago istället för Xavi som verkligen behöver lite vila nu
Atlético addeh
2011-10-25 22:51
1.70

Ser gärna Fábregas som falsk nia mot Mallorca med Messi & Villa på kanterna. Thiago & Iniesta känns givna som startspelare i den matchen med tanke på att de inledde på bänken ikväll. Xavi behöver lite vila. Vore även nyttigt för Alves att vila en match, han har spelat i stort sett samtliga minuter den här säsongen och känts väldigt seg på slutet..
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-25 22:48
addeh

Ja, det var det jag menade med Cesc i första hand. Han kan bli någon slags länk mellan anfall och mittfält, det är inte direkt en ovan position för honom. Sen tycker jag Cuenca förtjänar mer matcher framöver! Han gjorde det bra idag och känns enligt mig inte på något sätt ofarligare än Pedro. Även om jag vet att Pedro inte har gjort sig själv rättvis på sistone... men Isaac kanske också har bud på mer! Det ska bli spännande att se vad det blir av honom och jag önskar honom all lycka.

Och ja, Alexis får väldigt gärna bli spelklar snart. Men man ska inte skynda fram nåt heller. Har man väntat så länge äre lika bra att vänta lite till så att han inte åker på något igen.
När han väl är tillbaka och är i form lär mycket förändras till det bättre
Barcelonistas
2011-10-25 22:47
Inte så farligt trots allt trodde det rörde sig om 3-4 veckor.

Skönt att höra att det inte var så allvarligt. Hoppas Pedro kommer tillbaka starkare än någonsin!.
Atlético addeh
2011-10-25 22:46
Full överkomligt, skönt att det inte var värre för Pedrito. Vi bör klara oss ändå.
Barcelona Abbe.
2011-10-25 22:45
10-15 dagar för Pedrito.
Barcelona Éluc
2011-10-25 22:42
1.70-ligan

Är inte Sánchez tillbaka i full träning sedan ett par dagar tillbaka?
Atlético addeh
2011-10-25 22:41
1.70

Man behöver inte alltid spela med tre anfallare på planen, vi har bevisat att vi klarat oss utan det förr. Ena alternativet är att sätta upp Cesc som falsk nia och flytta ut Messi på kanten. Ett annat är att spela med Adriano som ytteranfallare i någon match, eller Cuenca, som ikväll.

Men visst känns det på tiden att Alexis blir frisk.
Barcelona Éluc
2011-10-25 22:40
Mascheranos rusch i slutet av matchen är ett praktexemplar på hans kämparglöd. Otroligt härligt som culé att se sådana spelare i laget.

Hur länge var det Neuer höll nollan som sedermera blev Europa-rekord? 1,000+ minuter? Valdés har ju nu 700 minuter.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-25 22:39
Då får vi alltså klara oss utan Pedro i två veckor och Alexis i ungefär lika lång tid. Nu vill det till att vi inte åker på någon mer skada under tiden och roterar smart! Isaac och Adriano är båda kapabla att lasta av Messi och Villa. Sen har vi ju Cesc och don Andrés med.
Barcelona koon
2011-10-25 22:35
Heywood Jablome - Por qué, Messi?:

Mjo, jag hoppas att du har rätt.
Men vad jag menar är att pengarna som vi la på honom kanske borde ha fyllt andra hål (mittbackar) och utrymmet han fyllt i laget kanske skulle getts till Thiago. Men som sagt, jag hoppas du har rätt, att han är en del av framtiden. Frågan är om det kostar oss den här säsongen?
Barcelona Rambla~
koon

Jo, det finns en risk i det. Han behöver ju fler defensivt lagda spelare med bra fötter, ja bättre än Keites i alla fall. :) Jag hoppas dock att han har i tankarna att Thiago behöver bli bättre att ta ansvar i det defensvia spelet. Någon slags inskolning typ.

Fast när det gäller Afellay så kan vi nog vara säkra på att han knappast lär han någon jättelång vistelse i Barcelona. Det känns åtminstone inte så.
Barcelonistas
Heywood

Ja men man är lite orolig att det blir på bekostnad av andra spelare.
Barcelona NoGo™
2011-10-25 22:34
Pedro could be out for 10-15 days [via cat radio]
Barcelona Abbe.
2011-10-25 22:33
Frodo

Haha, ja, det var Masch. Blev dock lite orolig när han gav sig iväg där eftersom han var mittback, men Busquets hade täckning bakåt.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-10-25 22:33
Cesc överflödig? Såg du hur han och Messi terroriserade varenda jävel i början av säsongen?

Cesc kommer att visa sig vara värdefull. Även fall vi inte vinner någonting i år eller nästa år. Han är en del av framtiden.

Mascherano är verkligen en chef där bak. Fantastisk spelare, en mer fantastisk person.
Barcelona Rambla~
2011-10-25 22:32
Blaugrana80

Jag var också irriterad under matchen, svor och hade mig. :)

Fast nu så här efteråt när man lugnat ner sig lite så inser man ju att Pep gör rätt. Det spelar ingen roll hur dåligt vi spelar i en sådan här match så länge poängen trillar in. Nu var ju inte alla delar så dåligt, utan det var väl mer det offensiva och skärpan i agörande moment.
Barcelona koon
2011-10-25 22:32
Rambla, Eluc:

Möjligtvis kan det vara så. Men det finns en risk i att Pep helt enkelt har nog av offensiva kreativa centrala mittfältare.
Jag hävdar att köpet av Cesc (och fjolårets) av Affeley kan bli dyrköpta (och då snackar jag inte pengar). Två överflödiga spelare helt enkelt.

Med det sagt så är jag inte mer än människa, jag älskar att Cesc äntligen spelar med oss. Men det är skillnad på hjärna och hjärta.
Barcelona Rambla~
2011-10-25 22:30
Éluc

Jaså? Det har jag nog missat då. I början så störde jag mig på det för det är ju Thiagos fräcka och kanske lite chansartade spel man gillar med honom. Fast nu när jag har tänkt lite mer på saken kan det nog ligga lite i det att Pep "utbildar" honom till en mer komplett mittfältsdynamo som behärskar det mesta.
Barcelona Frodo
2011-10-25 22:30
Var det Masch som sprang och pressade som en galning under slutminuterna? Om det var han så visar det bara på vilken bra attityd han har. Det var en tydlig signal till de övriga att man måste jobba i presspelet. Det var häftigt att se honom lämna backlinjen och ta en löpning som om hans liv hängde på det.
Barcelona Barcadinho.
2011-10-25 22:28
Jag orkar inte klaga på vårt spel och spelare med många ord, uselt helt enkelt,utom Mascherano o Abidal.
Jag klagar istället på domaren Muniz Fernandez. Jag har klagat på honom många gånger förut,men han är värt en extra.
Jag har aldrig sett en domare som tål så lite närkontakter. Han har alltid varit så här. Varenda liten kontakt är jäkla gul kort. Jag tror att han är allergisk för svett...Makalös känslig
Det enda som kan vara till hans försvar är att han alltid är så. Spelarna bör känna till det.
Barcelona Blaugrana80
2011-10-25 22:27
Rambla: håller med dig till 100 att Pep gör rätt som roterar runt med tanken på skadorna vi haft.. Sen att jämför dagens match som vissa gör här inne med Rijkaads Sista tid i Barca är bara så löjligt...visst spelet var inte det bästa Ida! Jag var själv en av dom som var skit förbannad men är ändå nöjd med 3 poäng.. Vi måste inte alltid spela snyggt för att vinna matcher , såna matcher som Ida tror jag förstärker laget mer...
Barcelona Thiago Next no.1 - MESSI FOTBOLLSGUDEN!
2011-10-25 22:27
"Valdés utökade också sitt rekord som nu är på 697 matcher utan ett insläppt mål."

Du menar 697 minuter utan insläppt mål? :D
Barcelona Éluc
2011-10-25 22:26
"Kan vara underlag till en intressant diskussion?"

Lyfta upp den frågan för någon vecka sedan.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-10-25 22:26
Denna är rolig:

- Despite his miss against Sevilla on Saturday, Messi will continue to take the penalties at Barcelona. Var det ens någon som övervägde något annat?
Barcelona Rambla~
2011-10-25 22:25
koon

Han är 20 år och fortfarande en rookie. Han behöver vilas i någon enstaka match. Det som jag annars är orolig när det gäller Thiago är att det verkar som om Pep försöker göra om honom till någon slags Keite. :P

Fast det kanske bara är Peps geniala plan att göra Thiago till en mer komplett spelare som även blir riktigt bra i det defensiva spelet? Därför får han en lite mer tillbakadragen roll och tillåts inte gå framåt så mycket och ligga strax bakom anfallarna. Kan vara underlag till en intressant diskussion?
elbraco - Bojan y Thiago
addeh

angående awardsen, är det inte så att xavi tangerade miguelis rekord snarare än passerade? satt inte migueli på 391 mål också? och är inte detta xavis 392:e?
eller är jag en match helt fel?

"ch det i hans 392:a la Ligamatch. Rekord!" taget från matchrapporten. AHA!

summa summarum så PASSERADE Xavi Miguelis rekord på 391 och rekordet är nu 392.

case solved.
/holmes out.
Barcelona Éluc
"Valdés utökade också sitt rekord som nu är på 697 matcher utan ett insläppt mål."

Damn, that's goooood.
Annons: