/spanien/barcelona/forum/1154.aspx/spanien/barcelona/forum/1154.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2016-02-20 17:11
3-1 där och matchen hade troligen varit avgjord. Nu får man svettas lite till.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Tiki-Taka
2016-02-20 17:11
Suarez har missat 3 chanser som skall vara mål. För ineffektiv i vissa matcher!!!
Barcelona Liunil Masse
2016-02-20 17:10
Denna Javi Varas är Barcas mardröm.
Barcelona Rieiro
2016-02-20 17:09
Andresito Here we go :)
Barcelona Rieiro
Andresito Here we go :)
Barcelona DM1982
Som sagt, antingen gör Suarez mål eller så blir det löjliga missar. Ska vara mål där 100%.
Barcelona Andresito
2016-02-20 17:08
@Barcelonistas:

Haha va? Han har ju varit bland de bättre spelarna idag.
Barcelona Vampíro
Den ska sitta Luis! Grymt av Alves i alla fall, han är för mig fastspikad i elvan. Vidal har inte visat något för att rättfärdiga en startplats.
Barcelona Andresito
Suárez.. Borde haft ett hattrick nu
Barcelona Rambla~
Denna jävla Javi Varas som ska få bollarna på sig jämt.
Barcelona Acrobat
2016-02-20 17:07
Fruktansvärt horribelt dåligt av Suarez!
Barcelona Barcelonistas
2016-02-20 17:06
Hur blev Mathieu fotbollspelare? Sällan skådat en så värdelös spelare spela i ett så jävla bra lag.
Barcelona Andresito
2016-02-20 17:05
Rieiro

Känns som att de flesta målvakter någon gång i sin karriär gjort en sjuk match mot oss. Några exempel är Kameni, Palop, Hart och Sergio Alvarez.
Barcelona Funeral Canticle
2016-02-20 17:05
@Rambla~:

Okej men då är jag med, jag håller med dig för övrigt visst fuskades det lite men det är inget lite justering inte kan fixa!
Barcelona Deulofeu
2016-02-20 17:04
Några korta slutsatser

Suarez första halvlek är riktigt bra nästan allt han gör är rätt ännu så länge kul och viktigt!

Alves första halvlek är lika dålig som Suarez är bra, vad har hänt med honom senaste två matcherna?

Ett mittfält utan Busquets och Rakitic samtidigt fungerar inte.

Mathieau bra första halvlek men han måste sätta resningarna till rätt adress flera rensningar mitt in i banan.

Albas första halvlek är tyvärr också bedrövlig en assist resten underkänt.

Mascherano flera bra ingripanden och brytningar men hans passningsspel är bedrövligt idag.

S.Roberto har ingen kul dag på jobbet mycket slarv och farliga bolltapp.

Iniesta bra halvlek knappt tappat någon boll alls.

Messi några bra aktioner pigg i boxen!

Neymar någon bra aktion mycket bolltapp förlösande mål.

Jag kör faktiskt statte på detta för skojs skull bolltapp osv.... Ska fortsätta andra halvlek också.

Hoppas de inte söker Messi hela tiden nu.... den som är i bäst läge ska avsluta punkt.

Mycket bra av Enrique att ta ut Arda matchcoach!
Barcelona El Tridente
2016-02-20 17:03

Roberto fick väldigt mycket instruktioner i spelartunneln av assisterande tränare och Mascherano.
Barcelona Rieiro
2016-02-20 17:02
Var de inte javi varas som gjorde en sinnessjuk match mot oss för ett tag sen när han spelade i Sevilla? Isf skönt att vi fått hål på honom redan. Håller med om att rakitic borde komma in istället för arda. Till skillnad mot många andra här inne tycker jag att arda bidrar med bra presspel bl a men idag har han kommit in lite fel i matchen och med ett gult kort så tappar han det.
Barcelona Rieiro
Var de inte javi varas som gjorde en sinnessjuk match mot oss för ett tag sen när han spelade i Sevilla? Isf skönt att vi fått hål på honom redan. Håller med om att rakitic borde komma in istället för arda. Till skillnad mot många andra här inne tycker jag att arda bidrar med bra presspel bl a men idag har han kommit in lite fel i matchen och med ett gult kort så tappar han det.
Barcelona Blaugrana91
Hur ser spelet ut? Befinner mig på ett fartyg på Östersjön och Viaplay vägrar funka så kan inte se matchen. ;)
Barcelona Rambla~
2016-02-20 17:00
Funeral Canticle Självklart kan man diskutera och peka på saker som inte fungerar, gör jag ju själv hela tiden. Gudarna ska veta att det finns mycket emellanåt som behöver förbättras. Jag menade mer generellt, dessutom var det inte riktat mot dig personligen. Halva laget behöver inte bytas ut så fort någon gör ett felpass, missar en målchans osv. Det var mer den sortens kritik/kommentarer jag åsyftade.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-20 16:59
Jag tycker vi spelar helt ok trots en del misstag viktigt att komma ihåg att vi har en match på tisdag mot Arsenal. Tror spelarna har den matchen i huvudet och då kan det lätt bli en hel del slarv.
Barcelona neymar JR
2016-02-20 16:58
Vidal är det säkra kortet på tisdag, visst vi kanske tappar lite offensivt men vi vinner betydligt mer defensivt. Messi får mer frihet och Vidal spelare enklare.
2016-02-20 16:56
@Andresito:

Jo jag ser det jag med jag tycker inte han gjort en bra halvlek, obeslutsam och slarvig men han är inte ensam om det såklart. Hade hellre sett att han spela bredvid masken eller busq om något. :)
Barcelona Liunil Masse
2016-02-20 16:54
[QUOTE=Andresito]Funeral Canticle Sergi Roberto är ju pivote idag. Den enda slutsatsen jag drar av denna match är att Vidal borde starta på tisdag. [/QUOTE] Ja men han täcker inte ytor. De ju öppen gata i mitten hela tiden.
Barcelona Barcelonistas
Så här ser det ut när man inte har balans på mittfältet det är så sjukt viktigt med en defensiv mittfältare.
Barcelona Rambla~
Hur kan de låta denna Roque Mesa få styra spelet på mitten? Det märks verkligen att Busquets inte spelar, hans organisationsförmåga saknas verklige på mitten. Just nu är det kaos på mittfältet. Det hjälper inte att kreativa spelare som Iniesta och Arda spelar där, de är inte tillräckligt bra för att organisera spelet defensivt. Sergi Roberto? Visst han har spelat som pivote förr men stackarn kastas ju runt i elvan så han vet inte på vilken position han ska spela på från match till match. Sen är han ingen Busquets heller.
Barcelona Andresito
Funeral Canticle

Sergi Roberto är ju pivote idag.
Den enda slutsatsen jag drar av denna match är att Vidal borde starta på tisdag.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-20 16:53
MSN, MSN, MESSI SUAREZ NEYMAR.

Haha kommentatorn blev upphetsad av Neymars mål.
2016-02-20 16:52
@Heisenberg:
Vet inte om ni riktar era kommentarer mot alla som som tar upp saker som inte fungerar, men man borde väl få prata om att det slarvas här och där? Det är väl ingen som kräver propaganda fotboll när man tar upp att det slarvas och att det är något naivt att inte spela med en defensiv mittfältare för balansens skull? Och har vi en trio som vilar så är det extra viktigt att mittfältarna inte slarvar i defensiven, jag upplever att några fuskar i det defensiva om något är det såna här matcher masken eller buske måste lira som def mid. LE såg nog det som inte fungera :)
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2016-02-20 16:52
En match där spelarna tydligt inte är 100% fokuserade samtidigt som dem möter ett grymt taggat Las Palmas. Ser ut lite som jag förväntade mig av Barca, men är överraskad över Las Palmas. Dem spelar stundtals riktigt bra! Hoppas på en förbättring i andra, men förväntar mig inte den. Fokus för de flesta ligger redan på matchen mot Arsenal.
Annons: