/spanien/barcelona/forum/11538.aspx/spanien/barcelona/forum/11538.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
D21
2011-07-11 01:00
Det är så tyst här och jag kan inte sova, någon som vågar tippa på vilket lag dessa spelare spelar i 2011/2012?

Aguero - City
Nasri - City
Sanchez - Barcelona
Fabregas - Arsenal
Mata - Valencia
Neymar - Real Madrid
Modric - Chelsea
Barcelona Blaugrana91
2011-07-11 00:59
petersays

Får jag fråga dig en sak...Har du missat att Alves förlängt sitt kontrakt med klubben?

Spelar han här enbart för pengarna? Knappast, hade han spelat för pengarna hade han inte varit kvar i Barca, detta har han själv sagt.

Det finns ingen annan högerback där ute som kan ersätta Alves, han är otroligt viktig för vårt spel. Han är en nyckelspelare i detta Barcelona. Så att sälja honom och köpa in någon annan spelare skulle bara göra oss sämre.

Dessutom har han många år kvar på toppnivå, så som sagt finns ingen anledning att sälja honom.

Sen visst jag kan hålla med om att Alves kan vara irriterande ibland, men är det en anledning till att sälja honom? Verkligen inte.
Trequartista21
2011-07-11 00:57
Barca4eva

Orkar inte hålla på, jag anser iaf att nu när det är midnatt så är det ingen idé att gnälla på onödiga saker. Att göra det i första hand var onödigt men nu har det skett, lite onödigt att fortsätta.

Förstår det, brukar själv gnälla på sådana som kopierar från deras forum men jag använder argumenten ovan som försvar ;)

Slut.
Barcelona Barca4eva
2011-07-11 00:52
Trequartista21

Vänta lite...så jag smutsar ned forumet genom att påpeka vad som inte bör göras i forumet för att hålla det så lugnt och sansat som möjligt?

That makes no sense.

Dessutom menade jag att det inte är någon idé att gå in i Puertan och komma hit med deras budskap, då de flesta av oss redan vet vad som kan komma...bullshit alltså.

Det var inget emot dig egentligen, om du inte förstod det redan tidigare.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-11 00:47
petersays

Med din logik skulle Busquets vara såld för längesen.

" jag är less på honom som spelare, det måste man väl få vara? Jag irriterar mig på honom ganska ofta, och förstår verkligen varför fans från andra klubbar avskyr honom. Nu har han dessutom en skittöntig frisyr. Kom igen liksom..."
Pedro är väl ingen skönhetsmiss heller direkt. Vill du ha sålt honom med?

Ärligt talat tycker jag inte du har kommit med ett enda bra argument för varför han skulle säljas. Om alla lämnade olika lag för bara pengarnas skull skulle Real bara ha en jävligt bra målvakt och City skulle ha en någorlunda bra backlinje.

Personligen bryr jag mig inte om Alves är i Barcelona för pengarna. Man kan inte kräva av alla spelare att dom ska älska sin klubb, och dessutom krigar han på i varenda match. När hans kontraktsförhandlingar inte gick som det skulle gick det aldrig ut över spelet - han fortsatte vara professionell och jobba lika hårt. Dessutom är han världens bästa högerback, då borde man kunna kräva rätt bra betalt.

Jag gillar hans skönt kaxiga attityd stenhårt. När t.ex. Busquets filmar känns det bara löjligt men Alves går in för det så passionerat och blir sur på riktigt när han inte ens blir tacklad hårt och det kan jag inte låta bli att skratta åt. Frisyren har jag dock inte sett än :(
Trequartista21
2011-07-11 00:46
Barca4eva

Du är ett troll om du ska leka polis på ett forum. Du är varken moderator, vakt, polis eller har Försvarsmakten som arbetsgivare så skippa skitsnacket och börja med ett nytt ämne. Att kopiera bör man inte göra men nu hände det och du fortsätter att smutsa ner forumet med onödiga inlägg genom att gnälla, förstår du inte det? Tänk på det...svälj det och gå vidare, herregud. Jag bidrar i något fall med en diskussion som kretsar kring klubben.

Barcelona Barca4eva
2011-07-11 00:41
Trequartista21

Jag är trollet som tar hit sånt från Puertan...let's just say that.
Trequartista21
2011-07-11 00:41
petersays

Tvivlar på att något lag pungar ut 30-40 miljoner euro på en högerback som har nått sin fulla potential och som kommer att stagnera inom ett par år. Han passar bra till vårt spel, finns ingen anledning att sälja honom. 30 miljoner euro kommer inte att förändra vår ekonomiska situation.
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-07-11 00:38
Sälja Alves? Usch nej, han är en av de största anledningarna till våra framgångar. Han, Xavi och Messi är våra viktigaste spelare.

En spelare jag gärna sett i Barca om vi inte haft Alves är Glen Johnson, tycker han är riktigt bra när han är i form. Dock så är han inte heller så ung, så det lär aldrig hända.

Vi får hoppas att Montoya fortsätter på samma spår, var tidigare tveksam till honom men efter u-21 EM har jag ändrat min åsikt.
Trequartista21
2011-07-11 00:37
Barca4eva

Jag vill att ni ska skratta, håna och allt som medföljer...

Troll. Det är midnatt och du ska leka polis. Det kommer ingen vettig diskussion och alla sover. Låt mig skriva det jag vill, det stör varken dig eller mig, eller jo, det verkar störa dig. Jag skriver mina tankar om Özil och Iniesta. Byt ämne eller håll truten.

Barcelona petersays
2011-07-11 00:36
"Varje gång jag sett dig skriva här tjatar du om att du vill att klubben ska sälja Alves..."

Ja det är ju hela andra gången jag föreslår det så förstår att det måste bli tjatigt för dig...

Jo, jag försöker skapa lite diskussion. Jag tycker att förändring är nödvändig och om klubben fortfarande dras med ekonomiska problem så håller jag med Cruyff, då är det läge att sälja Alves. Han skulle kunna gå till Chelsea eller City för stora pengar och kanske t.o.m. ett lönelyft. Och jag tror pengar väger tungt för Dani Alves - tyngre än färgerna. Skulle vi vänta ännu ett år med att sälja honom skulle vi få ut en bråkdel av pengarna vi skulle få i år. Det är ju rena fakta. Utöver att jag vill se förnyelse och att det vore skönt att sanera ekonomin/öka transferbudgeten så handlar det om min högst personliga smak - jag är less på honom som spelare, det måste man väl få vara? Jag irriterar mig på honom ganska ofta, och förstår verkligen varför fans från andra klubbar avskyr honom. Nu har han dessutom en skittöntig frisyr. Kom igen liksom...
Barcelona Barca4eva
2011-07-11 00:31
Trequartista21

Vad modig du är som gick in i Puertan.

Allvarligt, vad vill du att vi ska säga när du går in där och kommer hit med deras budskap? Gå för fan inte dit.
Trequartista21
2011-07-11 00:29
Dagens skämt: Higuaín#20// *CR7*
Plats: Real Madrids forum på svenskafans.se
När: 22:18, den tionde juli.
Ämne: Iniesta och Özil
Varför?
"Tycker också Özil är bättre än Iniesta..."

Man får gärna tycka att Ronaldo är bättre än Messi, de är båda fantastiska spelare och marginalerna är små (tycker dock självklart att Messi är bättre). När man jämför Iniesta och Özil så är man dock slut, det är så sjukt att man inte kan erkänna en sådan sak bara för att man tillhör de vita. Iniesta har avgjort en VM-final, vunnit Champions League två gånger, blivit utsedd till världens andra bäste fotbollsspelare av Fifa, avgjort massor med viktiga matcher, vunnit massor med liga titlar.

Özil har all potential i världen men han har so far vunnit Copa del Rey och Real Madrids interna assistliga.

Barcelona Larsson1333
2011-07-11 00:17
En ligastart till hösten utan Alves, hemska tanke
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2011-07-11 00:13
petersays

Varje gång jag sett dig skriva här tjatar du om att du vill att klubben ska sälja Alves...

Varför ska vi sälja honom? Alves är världens bästa högerback och passar perfekt för Barcas spel.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-11 00:07
The Camp Nou shop is the Nike shore with the second highest revenues in the world, behind the store at Fifth Avenue in New York. [pelikano]

Sedär, inte illa.
Barcelona petersays
2011-07-11 00:06
Tror ni van der Wiel kulle funka som startspelare i Barca?

Som jag sagt tidigare så tycker jag det vore ett intresant läge att värva honom och antagligen sälja Alves. Jag är lite less på Alves, och ska vi få riktigt med pröjs för honom är detta absolut sista chansen innan han anses för gammal.

van der Wiel tror jag vi skulle kunna deala rätt billigt, kanske med någon spelare i byte som delsumma. Hleb för gott eller Keirrison på lån kanske? :P
Barcelona Amo0227
2011-07-10 23:57
Hetfield

Så kvinnor har inte testosteron?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-10 23:56
Den där Samed Yesil i Tyskland är ju en framtida storspelare.
21 mål på lika många U-kamper, och ett rörelsemönster som heter duga.

Antar att de flesta storklubbar har honom på scoutingradarn.
Xavi > Zidane
2011-07-10 23:48
Fantastisk match mellan Tyskland och Brasilien precis i u-17 VM, har varit tusen gånger mer underhållande än Copa America. Matchen mellan Tyskland och Mexiko måste nog ha varit den bästa matchen jag har sett i år
2011-07-10 22:41
Andreas - V.V

Stämmer, ska svara nu.
Barcelona Barca4eva
2011-07-10 22:34
westinho - Sergio #16

Oj, hur tänkte jag haha.
Barcelona Andreas - V.V
2011-07-10 22:33
westinho - Sergio #16

Visst fick du ett PM av mig tidigare idag?

2011-07-10 22:32
Barca4eva

Real Madrid börjar hemma i ligan. 11 december (kan flyttas).
Barcelona Barca4eva
2011-07-10 22:27
sanchezzz

I ligan är det Real, Supercupen också.

Men det fick du redan svar på :p
Barcelona sanchezzz
2011-07-10 22:09
Tackar.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-07-10 22:06
Första matchen är på Reals hemmaplan.
Barcelona sanchezzz
2011-07-10 22:05
Grabbar kan ni tala om för mig om barca eller real börjar hemma i den första el clasico matchen??!
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-07-10 22:00
En spelare kan göra 30 bakåtvolter i en match mot ett bottenlag och sedan göra mål men det gör inte honom till den bästa på sin position, man måste vara jämn hela året vara bäst mot både botten och topp lag, och kunna hjälpa laget när det behövs som mest. Det är ingen slump att det är just Don Andrés som gjorde målet på stamford brigde, ingen slump att han avgjorde VM finalen, ingen slump att han är den som slog assist till xavi mot Real, till Pedro mot Real. Ingen slump att Rooney efter finalen 2008/2009 sa att Iniesta är världens bästa spelare. Ingen slump att han blir 2 i världen detta år, Han dominerar vilken match det än är, mot botten lag och topp lag.

Enligt mig är han dock 2 som bästa mittfältare, då jag tycker Xavi är den viktigaste spelaren i världen i både klubblag och i landslag då han dominerar varje match. Våran jämnaste spelare.

Detta är dock min åsikt, som sagt andra får tycka vad dom vill:)!
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-10 21:56
Män har ju testostron, det är det som gör oss så starka och "manliga". Vi har det för att vi ska kunna bli fysiskt starka och ta hand om familjen. Titta på lejon, de har testostron vilket gör de aggressiva och starka, det är deras jobb att skydda familjen mot andra lejon hanar som är ute efter att äta deras barn. Jag kommer bort från ämnet, men poängen är att män är generellt fysiskt starkare och mer uthålliga, därför blir de så bra när det gäller sport.

Jag vill inte vara en sexistisk douchebag, men att titta på damfotboll påminner mig om att se på ungar spela på skolgården.
Annons: