/spanien/barcelona/forum/11537.aspx/spanien/barcelona/forum/11537.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
David Villa #7
2011-07-11 13:04
Barcelona Barca4eva
2011-07-11 12:54
Rogge För att han tror att Arsenal släpper Cesc utan kamp :p
Postat via SvenskaFans-appen
Rogge
2011-07-11 12:51
Jeffren

Varför? För att han inte vill förlora sina bästa spelare? Eller för att han säger att Cesc älskar Arsenal?
Barcelona FC Barcelona #10
2011-07-11 12:47
Frisyren passar han ;)

Vad tror ni om Argentinas match inatt?
Bra att han vågar göra förändringar och peta en del spelare, dock ska Pastore självklart få spela och det är någonting som Batista inte har fattat än..
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-11 12:43
H.Alavi

Tackar! Fan, det var ju inte så illa :P trodde dte skulle vara värre faktiskt!
Barcelona Jeffren
2011-07-11 12:40
Mår illa utav Wenger öhhhhhhhhhhhhhh
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-11 12:29
elbraco

Länktips!
2011-07-11 12:28
Kan någon ge mig en bild på hans frisyr för jag hittar ingen på google...
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-11 12:13
2011-07-11 12:13
Vad är det för fel på hans frisyr? Frisyren passar honom.
Barcelona Messidinho_10
2011-07-11 12:12
addeh

Gago är en gudabenådad fotbollspelare, eller vad säger du hehe?
AndreD - Gago = King of the World
2011-07-11 12:05
petersays

Har sett att du whinat några gånger om Alves frisyr. Det var ett löfte han gjorde om han vann CL.
Atlético addeh
2011-07-11 11:48
Äntligen Batista, du verkar ha hört vad jag sagt. Nu med Gago från start kommer det hela flyta på mycket bättre. Nu är jag inte alls orolig för att Argentina åker ur.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-11 11:38
Även om vi skulle sälja Alves, vem ska vi ersätta det med? Ytterbackar är en lyxvara, vi ska vara glada över att vi har Alves. När jag sa igår att vi ska sälja Villa så är det för att det finns så många yttrar som man kan ersätta det med. Alves är inte oersättlig, men det finns knappt några ytterbackar med samma kvalité eller samma potential.

Jag tänkte skippa dagens Argentina match pga. tiden, men nu när jag hör att Gago spelar så ska jag kolla, han är så magisk.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-07-11 11:30
Hahahah Gago från start =P

Dock skönt att Tevez och Lavezzi byts ut till mån utav Kun och Higuain =)
2011-07-11 11:25
Vill också poängtera hur skönt jag tycker det är att Gago går in och styr upp argentinska landslaget. Dom har saknat en hänförare av hans klass länge.
2011-07-11 11:25
Menotti (coach ARG 1978): "When I won the cup with Barça, that was a small trophy. Now Madrid win it and it's as if they won the World Cup."

petersays

Oförmågan att diskutera har nog inget med ålder eller IQ att göra, utan snarare att det du skriver känns väldigt orealistiskt och spekulativt.

" Men om hans lönekrav skapar obalans i gruppen, ifall klubben fortfarande är i ekonomisk knipa, eller ifall man tror att Dani själv börjar bli mätt och vill bort - ja då är det dags att börja åtminstone fundera på saken."

Eftersom han nyss fick ett kontrakt så kan vi sluta fundera på iaf den saken.
Om det är ekonomin som är ditt starkaste argument så undrar jag varför du inte hellre vill sälja Villa? Han kommer gå för ungefär lika mycket och erbjuder mindre än vad Alves gör.

De flesta svaren du fick var ganska seriösa enligt mig. När ingen av personerna som svarade verkade hålla med dig och du drar slutsatsen att ett fanforum bara är oseriöst och innehåller Iniesta vs Özil och Messi vs Ronaldo-diskussioner så säger det mer om din förmåga och vilja att diskutera än om våran.

Om du nu tycker mitt svar var drygt och oseriöst kan jag göra det enkelt för dig och säga att det helt enkelt är för att jag inte håller med dig och att jag tycker att dina argument handlade till 50% om att du inte tycker om Alves och resten om att "nu kanske är rätt tillfälle att sälja Alves för nu är han dyr".

Bara av rent intresse; säg att vi säljer Alves för 35 mille. Vem/vilka skulle vi köpa för att väga upp förlusten av våran 12:e spelare? Du kommer inte hitta en högerback som gör det bättre och jag kommer själv inte på 2 halvdana spelare (eftersom vi inte kommer få 2 riktigt bra spelare för 35 mille i dagsläget) som skulle kunna göra en försäljning av Alves riktigt värd.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-07-11 11:22
Gago går in och ordnar detta nu.
Hutch
2011-07-11 11:09
Doppa mig i smör och rulla mig i nötter, ska Gago ersätta Banega? Skönt dock, att han tar tag i detta, och byter ut iskalla Lavezzi och Tevez. Tevez spelar inte på sin ordinarie position och får inte ut så mycket av sin kapacitet. Agúero är livsfarlig och borde ha startat från början. Batista överväger verkligen inte Pastore.
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-07-11 11:02
Hahah Gago går in från start!! Nu blir det showtime!
Barcelona DM1982
2011-07-11 11:02
Nu kommer nog Argentina vinna inatt men om de nu mot all förmodan skulle förlora så är det inte hela världen. Inte helt fel om våra spelare får komma hem tidigare och vila. Men som sagt, de kommer nog fixa det här.

Förändringarna som tränaren gör är nödvändiga.
Barcelona hj87
2011-07-11 10:58
Nej, jag tror Barcelona kan leta mycket länge innan de hittar en högerback som passar in lika bra och tillför lika mycket till lagets sätt att spela fotboll som just Alves.

Han är mycket viktigare för Barca än vad många tror. Förutom löpningarna som alla nämner och som jag nämnde i mitt tidigare inlägg, är det en rejäl vinnarskalle vi pratar om som ger mer än 100% i varje situation oavsett motstånd och oavsett arena. Viljan att vinna är alltid större än rädslan att förlora. Jag tycker det är en av de bästa värvningarna Barcelona har gjort och kanske en av de viktigaste.
2011-07-11 10:56
Skönt med el Pipita från start! Men ska han verkligen byta Banega mot Gago? Hur som helst, bättre nu än aldrig.

Di Maria istället för Cambiasso? Pinsamt Batista, pinsamt. Att en spelare (Javier Pastore) som värderas till drygt 400-500 miljoner kronor inte får spela är helt sick.
Barcelona Teddyculè
2011-07-11 10:53
Äntligen gör han nått!!
Barcelona Afellay_20
2011-07-11 10:53
Di Maria ersätter Cambiasso

Totalt gör ttränaren Sergio Batista fyra förändringar i startelvan. Den som offras förutom Tevez är Ezequiel Lavezzi i anfallet och i stället spelar Real Madrids Gonzalo Higuain och Atletico Madrids Sergio Aguero på topp.

Mittfältaren Fernando Gago ersätter Ever Banega och Angel Di Maria får spela i stället för Esteban Cambiasso.

Colombia är sedan tidigare klara gruppsegrare.
Barcelona BB
2011-07-11 10:49
Att säljan alves vore att sälja en dimension i vårt anfallsspel det finns inte. en högerback som alves ingen. vissa kanske är bättre defensivt men inte som extra anfallare. hans löpningar skapar yta åt andra och han får passningar serverade av xavi varannat anfall
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcadinho.
2011-07-11 10:46
Jag älskar att se hur Messi firar målet, hur han släpper lös och tappar kontrollen. Han får gärna slå sönder flera mikrofoner. Det gör inget.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-07-11 10:37
Finns det någon högerback i världen som kan ersätta Alves? Om svaret är nej så är en försäljning helt idiotisk. Och med ersätta menar jag bättre än Alves.
Barcelona Barcadinho.
2011-07-11 10:22
Petersays – det finns eventuellt ett par bra anledningar att sälja Alves.
Den första är förnyelse. Alltid bra att få nytt blod och nya idéer i ett lag, tom när man har en vinnande koncept. Men så klart så finns det många andra sätt att få in nya saker, utan att behöva sälja just Alves.

Den andra anledningen är ekonomin – vi kan ersätta honom med en spelare som kräver mindre lön, samt få totalt kapital genom försäljningen. Pengar som vi kan använda för annat.
Men jag tror att det är en mycket svår variant. En sådan dragning ska helst vara bra genomtänkt och den kräver mycket förarbete. Jag kan inte se hur plötsligt Zubi o Co jobbar hårt med den här fronten. Inte säkert att Alves blir lätt att övertala, utan att bränna broarna med honom. Det finns inte heller tidigare och konkreta diskussioner med City om en sån transfer och om summan. Alltså, för komplicerad dragning just nu, tycker jag. Bättre att använda tiden för annat.

Sen kort kommentar om två andra punkter som du tog upp.

Att Alves tänker mer på pengar än klubbfärgerna – det verkar vara betydligt lättare att klaga på just honom eller andra spelare som inte är från la Masia när det handlar om löneförhandlingar.
Alves krävde pengar, visst det stämmer. Men såsom jag vet så var det likadant med Xavi, Valdes, Puyol och kanske flera till. De krävde också sina löner. Vissa gnäller inte, men det beror mest på att de är super betalade. De har ingen anledning att gnälla för, eftersom de får en jäkla bra lön och erbjudande från klubben.

Att folk är trötta på Alves stil – visst förstår jag när det handlar om filmningarna. Men jag personligt är ibland mer trött på alla de andra som alltid har en ice face, alltid sköter sig utomordentligt. De är som små maskiner/robotar många av våra spelare. Det är snarare kul med några som visar sina känslor.
Alves är smått kaxig (inte för mycket), glad och arg, dansar, ler osv. Det är också därför jag älskade t ex Eto’o. Han gav lite show inte bara mål.
Messi kommer aldrig få den utstrålning som Maradona hade/har. Ingen i det här laget är i närheten av den utstrålning som Hristo hade eller tom spelaren Guardiola osv.

Jag ser framför mig en kort sekvens som kan sammanfatta allt. När laget kom med bussen till staden för att fira en titel. Alla gick raskt fram utan att blunda, seriösa och insamlade med sina tankar. Men Alves när han steg av, så gick han direkt till fansen, skrev autografer, drog highfive med en del. Lättsam och glad. Roligt med sådana personer,tycker jag.
2011-07-11 10:18
"99.9% of the coaches are jealous of Barcelona's way of playing. They all want to be Guardiola. But they don’t know how. When I won the cup (Copa del Rey) with Barça, that was a small trophy. Now Madrid win it and it's as if they won the World Cup"

- César Luis Menotti (el Flaco)

----

Sälja Daniel Alves? Lägg av. Han springer kopiöst mycket och hjälper laget såväl defensivt som offensivt. Jag trodde aldrig att jag skulle få se någon ytterback som var bättre än Gio i Barcelona-tröjan, men jag hade fel. Dani Alves är den bästa ytterbacken någonsin i Barcelona tycker jag.
Annons: