/spanien/barcelona/forum/11534.aspx/spanien/barcelona/forum/11534.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-11 22:56
Arsenal var ute efter Toral och Samper. Samper har och har alltid varit den mer talangfylla av de två. Men däremot så hade de båda ett fantastiskt samarbete med varandra på plan. Ungefär som Xavi och Iniesta.
Barcelona Frodo
2011-07-11 22:49
1.70-ligan

Det finns en mittfältare från Kamerun vid namn Kaptoum i Cadet B som tydligen har både den fysiska och tekniska biten. Enligt Sacchin som brukar skriva om ungdomssektionen på Totalbarca är Kaptoum tillsammans med Samper de mest lovande centrala mittfältarna i akademin.

De få gånger jag har sett Espinosa spela har jag fått Iniesta-vibbar. Efter att ha varit en reject i de spanska ungdomslandslagen så blev han till slut uttagen till den preliminära truppen på 23 man. Tyvärr har han skadat sig så vi kommer inte få se honom i U19-EM.

Det är en ruskig konkurrens på de centrala mittfältsplatserna. Många lovande spelare kommer att ryka de närmaste åren. Sergi Roberto, Rafinha, Espinosa, Babunski, Samper och Kaptoum är alla nära varandra i åldern och är stjärnor i respektive ungdomslag.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-11 22:33
Frodo

Okej, tack för infon! Och något som talar mot Toral är väl att han växte så pass tidigt. De andra kanske springer förbi honom när deras kroppar blivit mer vuxna. Det hände ju med Etock. Skönt att Samper är kvar, för om jag inte minns fel vill dom ha honom först? :)

Det där med Espinosa gillar jag. Ska bli kul att följa honom i Barca B. Kanske kan han nå en A-lagsplats på sikt. Finns många late-bloomers som nått långt.

Finns så många talanger att det nästan är lite synd att man vet att ett par av dem aldrig kommer nå hela vägen. Men samtidigt gör konkurrensen att det hela tiden vaskas fram några riktiga guldkorn. Ber till Gud att dessa spelare alltid kommer fortsätta ges chanser.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-11 22:29
Barcelona and Roma will tomorrow finalize the transfer of forward Bojan Krkic (20) to the Italian club. Buy-back option first 2 years [rac1]
Barcelona Frodo
2011-07-11 22:28
1.70-ligan

Han är lovande men var inte bland de bästa mittfältarna i akademin. Däremot vet man ju aldrig hur unga spelare utvecklas då man ofta ser underdogs gå om större talanger. Samper som är lika gammal är den riktiga juvelen i den årskull som är en av de bättre i akademin.

Ta en som Espinosa som ett exempel. Han är lika gammal som Sergi Roberto och ett år äldre än Rafinha och har alltid levt i skuggan av många andra bra mittfältare. Det här året har han dock gjort enorma framsteg och fått väldigt mycket uppmärksamhet.

Jag tror att Bellerin kan visa sig bli den stora förlusten. Vi producerar inte så många bra ytterbackar och han var troligtvis den bästa högerbacken i akademin (räknar inte med Montoya).
Barcelona Messidinho_10
2011-07-11 22:19
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.

Det är Wengers fel!!
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-11 22:13
Den där Jon Toral som Arsenal snodde i vintras, hur lovande var han egentligen? Var han en av de bättre i sin årgång? Han beskrivs ju som en 191cm lång "box to box-spelare" som är snabb och dessutom har bra teknik. Låter rätt spännande och inte som något alldeles vanligt förekommande i La Masia. Synd att han försvann, hade gärna velat se hur långt han hade kunnat gå
2011-07-11 22:10
Messidinho_10

Vad hände med att Cesc skulle vara klar inom 24 timmar?
Mitt förtroende - som självklart var på topp - för dig sjunker för varje minut som Barca inte presenterar Fabregas officiellt som en Barcaspelare!
Barcelona Andreas - V.V
2011-07-11 22:02
Messidinho_10

Du borde inte ens få uttala dig gällande Cesc, ditt trollande börjar bli jävligt tröttsamt.
Barcelona Messidinho_10
2011-07-11 21:53
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Japp Wenger gör allt för att skydda sig och undivka massflykt från klubben, vilket är fördöjningen av affären, för allt är ju redan klart egentligen.

Fabregas har sagt tack och goodbye till Arsenal.

Barcelona 1.70-ligan
2011-07-11 21:39
Konstigt uttalande. Kanske är det översättningen till svenska som får det att låta märkligt, men vadå? Först förväntar Wenger sig att Cesc stannar och sen säger han att förhoppningsvis är Cesc med nästa säsong.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-11 21:34
Det kan vara ett knep av Wenger att skydda sig också. Han säger det här i media och alla tror att han har gjort sitt bästa - i slutändan får Cesc all skuld och inte Wenger för att Cesc lämnade.

Självklart vill Arsenal att Cesc ska stanna, men det känns oundvikligt. Kommer han inte i år däremot så kan han stanna i London för evigt. Han får fanimej skaffa lite cojones. Piqué som inte ens hade bevisat sig stod upp mot Sir Alex och sade att han ville lämna, när Sir Alex bad honom om att stanna kvar.
Spanien truten
2011-07-11 21:33
,Sami

Varför inte? Cesc är under kontrakt och så vitt jag vet är det inte så mycket att göra än att acceptera sitt öde, om då klubben inte vill sälja.
Barcelona Ladinho
2011-07-11 21:31
Kan någon tipsa mig om en bra film? Måste göra nåt innan Argentinas match börjar..
Spanien truten
Säger inte att ni har fel eller så bara att den delen kan ju journalister tolka som att han ska stanna, sport-journalister brukar ju vara ganska duktiga på att vinkla saker...
,Sami
Wenger vill att Fabregas stannar i Arsenal det vet vi alla. Men om Fabregas vill lämna då kan väl inte Wenger göra något?
Spanien truten
2011-07-11 21:28
"Yes [I expect Cesc to stay]. As simple as that," said Wenger at a press conference in Kuala Lumpur.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-11 21:21
1.70-ligan

Håller med, fattar inte heller hur folk fått det till att han säger att Cesc kommer stanna.

Han sa att han HOPPAS att Cesc stannar, dessutom sa han precis som du säger att han vill få ett slut på Barca-sagan gällande Cesc. Just den kommentaren tycker jag är intressant,
alla vet att det enda sättet som kan få denna "saga" att ta slut är om Arsenal säljer Fabregas till Barca.
Cigge
2011-07-11 21:11
Såg att ni diskuterade Thiago och Cesc, vilket jag förstår är en stor fråga för er del. Jag har en inbiten Barca-supporter på jobbet som tycker att det vore bäst för både Cesc och er del om han blev klar redan i år. Jag däremot hade föredragit att låta Thiago ta hand om en den speltid som Cesc hade fått vid en transfer. Då får ni/vi på allvar se om han verkligen håller. Gör han det finns det enligt mig i dagsläget ingen anledning att värva Cesc. Skulle däremot Thiago vara sisådär, kan ni nog utan problem värva Cesc inför säsongen 2012/2013.

Skulle både Thiago och Cesc finnas tillgängliga i er trupp till kommande säsong kommer Thiago få minimalt med speltid tror jag, samtidigt som Cesc får relativt sparsamt med speltid, vilket inte är en direkt optimal situation. Värvningen av Cesc hänger också en hel del ihop med när Xavi lägger skorna på hyllan.
Barcelona Afellay_20
2011-07-11 21:07
ag kan än idag skratta över Del Nidos hånfulla kommentarer till klubbarna som försökte köpa loss Dani. Han sa bland annat till Barcelona att de kunde få köpa Alves skosnören för deras bud på 17 milj. €.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-11 20:58
De flesta svenska tidningar har idag publicerat en artikel med rubriken " Wenger säker på att stjärnorna stannar", eller nåt i den stilen... men kan någon säga mig när han har sagt det gällande Cesc?

Om jag förstod det hela rätt sa han typ " vi vet att barcelona-sagan har pågått länge nu och vill få ett slut på den, så att vi kan fokusera på nästa säsong, förhoppningsvis med Fabregas" . Sen något om att vad han och Cesc pratar om tänker han inte säga i media..var det inte så han sa? Eller har han sagt något mer? Jag frågar för jag har inte fördjupat mig i det hela särskilt noga.
Real Madrid Ezequiel Garay #19
2011-07-11 20:48
argentina spelar kl 02.45
2011-07-11 20:25
Hetfield

Synd. Hade hellre sett att Udinese lyckas behålla iaf några av sina nyckelspelare. Dom kommer säkert tappa Isla, Asamoah och Zapata också...
Barcelona B-Guden
2011-07-11 20:18
vilken tid spelar argentinga ikväll ?
Barcelona Teddyculè
2011-07-11 19:45
Fan vad jag hoppas att Messi gör en grym match inatt! Det skulle vara så skönt om han kunde fullkomligt regera och få tillbaka självförtroendet i landslaget. Det gör ju ont i hjärtat o se killen så förtvivlad och besviken som han va mot Colombia. Det kan inte vara lätt att prestera med en sådan press på sina axlar som han har i den här turneringen.
Barcelona Abbe. - Gràcies Equip!
2011-07-11 19:43
Hyfsad strut av Iniesta på träning, det hade jag inte sett tidigare.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-11 19:39
Napoli har värvat Inler. Om de kan behålla trion där framme så kan de mycket väl kunna gå långt i CL.
Barcelona älskabarcelona
2011-07-11 19:12
Detta måste vara Barcas segaste silly season någonsin !! Försäsongen drar snart igång och man har varken sålt eller köpt in spelare . Just nu har man precis samma trupp som förra säsongen .
Barcelona B-Guden
2011-07-11 18:31
Är det bara jag som lärt mig läxan?
Varje gång Iniesta lirat Ytter har Barca varit dålig mins ni inte i början av säsongen ?
Den som orkar leta kan ju iaf hitta mina inlägg där jag dampa på att Pepe bänka pedro till förmån för keita och Barca tappa en hel del poäng då
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-07-11 18:02
Lucho Enrique är definitivt det bäst alternativet. Bästa scenariot är bäl att Pep stannar i två år till och Luchos kontrkt med Rom går ut, och han kommer till oss.

Sen vet man ju aldrig vad som händer med Pep. Han säger ju att han kanske inte stannar så jättelänge till men man kan ju alltid hoppas att han blir vår Ferguson. Även om det är väldigt liten sannolikhet.
Annons: