/spanien/barcelona/forum/11532.aspx/spanien/barcelona/forum/11532.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-10 14:17
Kun, Lavezzi, Hazard, Mata, Silva, Pato, Hulk är exempel på spelare som skulle göra bra ifrån sig på kanten, så det finns gott om alternativ även om det kostar.

Kun
Fördel: Klippt och skuren för Barcelona. Nästintill komplett och ettrig som bara den.
Nackdel: Priset och skadebenägen

Lavezzi
Fördel: Otroligt snabb och enorma lungor.
Nackdel: Han är inte precis ung, han har väl bara ett par år kvar i toppen.

Hazard
Fördel: Otroligt bra på att skapa saker på egen hand, kan ge en dimension till laget
Nackdel: Ryktas om attitydsproblem och osäkert kort

Mata
Fördel: Kostar inte så ruskigt mycket och känner till ligan
Nackdel: Erbjuder inget som inte finns i laget, ingen exceptionell spelare

Silva
Fördel: Den mest ultimate spelaren för Barcelona, intelligent och kreativ
Nackdel: Priset och att han är vänsterfotad för att spela på vänsterkanten. Högst osannolik

Pato
Fördel: Målfarlig och kan göra saker på egen hand.
Nackdel: Skadebenägen och ojämn

Hulk:
Fördel: Otroligt bra skott och bra teknik, erbjuder en dimension i laget med distansskott
Nackdel: Priset och att han är vänsterfotad. Aningen ojämn.
Barcelona Barca 666
2011-07-10 14:16
Hej,

Angående Zlatan tycker jag vi skiter i 24 mijoner Euro o gör ett byte...vi tar Thiago till back linjen...jag tycker han borde gå före Schancez o Cesc osv...den enda förstärkning jag tycker vi behöver är backlinjen!!!

Mittfältet nu med Thaigo Alacantera ser bra ut...anfallet, om inte Bojan drar vilket han gör nog, ser bra ut om Bojan drar behöver vi ersätta honom både Scahncez o Rossi hade varit bra....Gillar Alexis som fan men pga Rossi erfarenhet i större klubbar (Man Utd), kan spanksa ligan in o ut, spelad ute i Europa hade jag nog valt honom före Scahnez men som sagt gillar Schanez som fan o hade sett gärna att vi hade köpt honom redan i Januari eller gjort klart dealen i Januari då hade inte denna situation uppstått nu !!!

Angående Cesc så gråter jag inte om han kommer men han är inte prio 1, Enligt Mig, Vi har som det ser ut Keita, Xavi, Thiago, Iniesta, Masken & Busi (detta innebär 6 spelare på 3 positioner viket bra 2 spelare på varje position !!!!

Anfallet Just nu: Bojan & Villa (Centralt vilket även Messi är beror på hur vi vill fortsätta spela), Messi, Pedro, Afellay & jefferen samt Don Iniesta kan sepla om det så behövs (so we got full of cover)

Backlinjen: Pique, Dani Alves, Abidal, Adriano, Puyol, Maxwell ( som jag ser är vänster backen ok då Abi, Adriano & maxweel lirar där! Höger backen e d bara Puyol & Dani so mkan spela visst kan adriano göra d men han passar nog bättre i vänster som i CL finalen. Men mittback platserna ser tunt ut thiago hade varit klock rent enligt sen pique, Puyol (håller väl inte en hel säsong tyvär det gör ont, Abi kungen)

Som ni ser har inte med Milito då jag tycker han måste bort han håller inte tyvär sen en andre målvak hade inte skadat....tycker nu varande andre målvakt e bra men han e fett skön!!!

En spelar jag tycker vi ska köpa e: Shipiwie Tshabalala (killen e fett skön VMs bästa lirare enligt mig :-) han köper vi o låter han röka med motståndarna innan matchen!!!) Jag hade köpt Barca tröjan med Tshabalalas tröja fan va coolt d hade varit ;-)

Sry för ett lång inlägg..ville bar få ur mig lite åsikter :-)

Peace n Out

Barcelona HugoBoss
2011-07-10 14:15
Vem ska vi köpa om inte Sanchez? Aguero? Aguero går väl för minst lika mycket pengar och han pallar ju knappt en hel match innan han skadas igen.... Eller Neymar som har floppat genom hela Copa America?
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-10 14:13
Jag kan hålla med om att priset är för högt för Sanchez men ju mer jag ser killen spelar desto mer övertygad blir jag att han skulle passa in perfekt i Barcelona. Hoppas det löser sig! Löser det sig inte snart kan man likagärna satsa på en annan snart innan tiden rinner iväg för mycket.

Synd att Hleb skadade sig.. hade varit jäkligt nice att ha honom som delbetalning i någon affär. Tror faktiskt han fortfarande hade kunnat vara någorlunda attraktiv.
Barcelona Andreas - V.V
2011-07-10 14:13
Första bröllopet har ägt rum på Camp Nou nu, undrar vad hela kalaset gick lös på :P
2011-07-10 14:04
Ja fan, skit i Sanchez. Killen har varit bra i 1 säsong och han ska värderas till 35 miljoner euro. Jag tror att jag måste spy.

Det finns gott om alternativ, gå för någon annan. Don't get me wrong, jag gillar Sanchez men priset är helt galet.
Barcelona Andreas - V.V
2011-07-10 14:02
Men ge upp idén på att värva Sanchez, låt han ruttna i Udinese.
Hoppas som Hetfield på att detta bara är en rökridå för annars är det helt sjukt.
Barcelona F_C_B
2011-07-10 13:56

According to Spanish media, €9m still divides Udinese and Barcelona in the negotiations for Alexis Sanchez.

The Friuli club has confirmed talks are at an advanced stage and they have the priority despite offers from Napoli and Manchester City.

Newspaper Marca claims Barcelona have proposed €26m, which is well short of the minimum €35m Udinese are looking for.

To help close the gap, the Blaugrana are looking to hand over one or more players as part of the deal.

However, it is proving tricky to find players that both clubs are happy with.

Jonathan Soriano was also linked with Roma, but now seems to be heading for FC Salzburg.

Brazilian talents Henrique and Keirrison are options, but Udinese have rejected Alexander Hleb due to worries over his injury problems.
Barcelona Remuntada!
2011-07-10 13:42
Äre bara jag som tycker att Lisandro Lopez förtjänar en plats i argentinska truppen? Tror han skulle passa in i spelsystemet och kunna skapa yta för Messi med sina löpningar
Barcelona B-Guden
2011-07-10 13:32
Pistolero

Nej kan inte MIlan betala Zlatan får dom sälja honom sedan betala Barca det är vad jag hört.
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-07-10 11:59
Pistolero

Nej, det finns ingen plats för Zlatan "om" han kommer tillbaka. Chansen att han kommer tillbaka är lika med noll. Det sägs ju att Milan har 24 miljoner euro kvar att betala på Zlatan.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-07-10 11:51
Hutch

Man tackar =)
Real Madrid Pistolero
2011-07-10 11:44
Tjena!
Jag undrar ifall Milan betalat för Zlatan? Och om ni tror det finns någon plats för honom ifall han skulle komma tillbaka?
Hutch
2011-07-10 11:43
FC Barcelona #10

Ruud van Nistelrooy kanske?
Barcelona FC Barcelona #10
2011-07-10 11:39
Någon som vet vem personen på min länk är?

Tacksam för svar.
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-07-10 11:38
Manchester City har varit intresserade av Sergi Roberto, men nu har Barcelona kommit överens med honom om ett nytt kontrakt som sträcker sig till 2015. Fint.
2011-07-10 11:34
Folk som har behovet av att dunka i bröstet över hur mycket de älskar Barcelona är oftast de som vänder ryggen när vinden blåser åt fel håll. Jag blir aldrig imponerad av sånt. Lika bra att vara tyst istället och heja på sitt lag istället, det är vad en riktig fan gör i med och motvind.

Medgångsfan.
Barcelona Koeman_4
2011-07-10 10:25
"Por culpa de la mala sincronización de @shakira remando, todos nos fuimos al agua! White water rafting is so much fun"

haha, lika skön jämt Pique.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-10 04:13
The agent of Udinese attacker Alexis Sanchez (22) travelled on Friday to Argentina to inform him the deal will be done next week [latercera]

Barcelona doctors could travel to Argentina next week so Sanchez could undergo the medical tests before signing his contract. [laterceera]

Vore ju grymt kul om det stämde, dock litar jag inte riktigt på den tidningen, dem har hittat på en del gällande Sanhezaffären förut. Så det får tas med en nypa salt, men som sagt vi kan ju hoppas att det stämmer.

Verkar som om klubben vill få klart med både Cesc och Sanchez kommande vecka, allafall enligt media....
Vi får väl se om det blir så.
Real Madrid Nolito
2011-07-10 03:59
Alves

Natten till tisdag kl 02:45
Barcelona Barca4eva
2011-07-10 03:59
För mig handlar det mer om att vissa saknar hjärnceller...men alright.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-07-10 03:48
Är det imorgon, eller snarare sagt natten till tisdag som Argentina spelar?
Atlético addeh
2011-07-10 03:30
Fantastiskt skrivet Gabriel. Stämmer in till punkt och pricka. Kudos!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-10 03:20
Gabriel

Co-sign.
Barcelona Gabriel
2011-07-10 03:15
För mig väger inte en supporters åsikt mer bara för att han supportat ett lag under en mindre tid än en annan supporter så länge denna "nya" supporter stannar och förblir lojal och trogen till sitt lag. Visst, han/hon kanske inte har lika mycket kunskap om laget eller klubben etc men för tusan, någon gång måste man ju bli supporter om man nu ska bli det. Det finns ingen som kan precis ALLT om en klubb när intresset för en klubb väl fångas, snarare tvärtom. Det är något specifikt angående en klubb eller ett fotbollslag som fångar ögat hos någon som gör att man blir intresserad, detta intresse slår senare över till lojalitet och kärlek.

Alla supportrar i världen har börjat nånstans, så även alla här inne. Att se ner på andra supportrar som dessutom håller på samma lag bara för att de inte varit ett fan lika länge som en själv är bara löjligt, ganska så omoget och ett rätt så patetiskt försök i att försöka dunka sig själv på bröstet med en "bäst"-etikett.

Get along, we're all culés in here!
Barcelona Blaugrana91
2011-07-10 03:13
Barcelona have made an offer to sign Santos attacker Neymar (19) in January, after the Club World Cup in Japan. [espnsoccernet]

Source close to Neymar transfer: "Real Madrid have a deal in place, but Barcelona are trying to stop it going through this summer." [espn]

Source: "There is a suspicion that Barcelona don't have that kind of ready funds and are just trying to stall Neymar's move to Real." [espn]

Vad tror vi om detta? Tror ni Barca vill värva Neymar till januari? Eller kan den här "källan" (haha) ha rätt?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-10 02:58
Messidinho_10

Spelar ingen roll hur länge man har varit medlem. Farsan har varit culé sedan Cruyffs tid, om han helt plötsligt blev medlem här i Ramblan innebär det att hans åsikt väger mindre än din bara för att du har varit medlem längre?
Barcelona Messidinho_10
2011-07-10 02:54
Gio Style

Medgångsupportrar hela bunten du vet, såna som började skriva här för 2-3månader här, och inte har några fkunskaper..dessa skiter jag i fullständigt.
Barcelona Gio Style
2011-07-10 02:50
Seriöst nu, låt grabben vara. Alla människor är olika och uttrycker sig olika.
Han är rätt så fanatiskt av sig, i varje fall av det jag minns att han skrivit här.
Så länge vi alla håller på Barca så bör vi vara lyckliga.

Messidinho_10
För mig får du skriva precis vad du vill, rätt underhållande kan det också vara ibland :)
Barcelona Barca4eva
2011-07-10 02:48
H.Alavi - Magico! Hahaha fyfan! Dagens! Och det har ändå bara gått 3h!
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: