/spanien/barcelona/forum/11527.aspx/spanien/barcelona/forum/11527.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-08 23:31
Står inför ett dilemma. Sak upp tidigt imorgon igen, men vill jäkligt gärna se matchen. Vad gör man? Kompromissar och ser en halvlek? Om jag känner mig själv rätt ser jag hela matchen och är ett vrak imorgon efter en hel veckas för lite sömn,,
Barcelona Andreas - V.V
2011-07-08 23:28
S*tan vad skönt med semester, bara ligga uppe och chilla hela nätterna.

Skönt med lite fotboll idag också, nu måste jag sticka iväg till macken och införskaffa lite godis.

Får dock se om man kommer fram, hela jävla stan är ju överfylld av raggare..
Barcelona Barca4eva
2011-07-08 23:19
Doogge

Den får man ta och titta, hoppas att man bjuds på underhållning!
Barcelona FC Barcelona #10
2011-07-08 23:17
Självklart missar man inte Uruguay och Chile =)
Barcelona Doogge
2011-07-08 23:15
Kom ihåg vad jag sa Alexis sanchez kommer göra Kaos i dag!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Doogge
2011-07-08 23:14
Snart så drar matchen mellan Chile vs Uruguay igång, chile kommer att vinna med
2-0 och sanchez kommer att nätta i dag han kommer göra kaos med uruguay daxs för show för AS7 kl 00:10 drar det igång på Canal + sport 1

Vamos chile mierda!!! Ni får absolut inte missa matchen
Barcelona Barca4eva
2011-07-08 23:11
Sano97

Det visar bara att du är värre än dem.
Barcelona Sano97
2011-07-08 23:07
Andreas - V.V

Såg vad han gjorde mot Maicon asså helt jävla sjuk.
Barcelona Sano97
2011-07-08 23:05
1.70-ligan

Jag la upp en sån video i puertan när ronaldo filmade mot milan oxh jag blev spärrad.

De kan inte bara acceptera kritik.
Barcelona Andreas - V.V
2011-07-08 22:58
Sano97

Läser kommentarerna av alla briljanta fotbollsexperter.
Diggar speciellt denna:

" ... 460 vilket jävla skambud... han är värd stört mycket mer, men jag e lugn han kommer stanna!!! Idag 21:29"

Skrämmande att han har sin ålder på 23 år också, å andra sidan är väl det inga vettiga personer som är registrerade och skriver på sportbladet.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-08 22:52
Det är mycket troligt att Maxwell kan gå till Arsenal, han är klippt och skuren för de. Han kan erbjuda deras försvar stabilitet och med PL mått mätt så är han väldigt teknisk.

Jag tror att priset landar på 39 miljoner + Maxwell = Cesc
Barcelona Rambla~
2011-07-08 22:49
Det där om Bale är så korkat och påhittat från ett litet skitrykte. Rykten säger att Barca ska följa Bales utveckling denna säsong. Tottenham värderar Bale till €50M, alltså de vill inte sälja honom och detta är summan de förväntas begära om någon kontaktar klubben. Vips föds ett påhittat rykte som säger att Barca planerar att bjuda 50M för Bale.

Silly Season! :P
Spanien Kung Bore(ll)
2011-07-08 22:46
Hetfield//

Varför skulle han släppa honom till underpris för? So what om Cesc skulle vara missnöjd, man kan ju få lika mycket pengar för honom nästa säsong om man skulle vilja sälja då.
Barcelona Sano97
2011-07-08 22:41
Silly seasons hittills sjukaste rykte.
2011-07-08 22:41
Rambla

Vad Wenger vill och Cesc vill skiljer sig. Jag tror att Wenger vet att det är en lost cause så nu vill han bara tjura.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-08 22:37
Nu sa Raiola förvisso det samma om Zlatan också..
Barcelona Rambla~
2011-07-08 22:34
Raiola sa ju för en tid sen att Maxwell går ingenstans, att han trivs hur bra som helst i Barcelona. Har inget emot Maxwell som person eller spelare, men ju fortare vi får bort denna böldpest Raiola från klubben desto bättre. :P
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-08 22:30
Brazilian left back Maxwell (29) will more than likely leave. Several English, among which Arsenal, and Italian clubs are interested. [md]

Dåså, ta hot Jose Angel då för tusan! Eller Jose Enrique från Newcastle. Stark och jäkligt snabb back som blivit "man of the match" ett flertal gånger i sin klubb i vår.
Barcelona Rambla~
2011-07-08 22:29
Hetfield

Har du inte fattat? Han skiter väl i om Cesc nobbar City. Helst av allt vill han ju ha kvar Cesc oavsett vad han får för honom.
2011-07-08 22:25
Cigge

Fotboll är en färskvara, det räcker med att Messi gör en bra match nästa gång så kommer ingen att prata om Colombia matchen.

Så enkelt är det.
Barcelona Frodo
2011-07-08 22:24
Någon som vet vad våra spelare i b-laget tjänar på ett ungefär? Edu Oriol och Abraham Minero tillhörde inte startelvan förra året men kommer tjäna 300 000 euro i Zaragoza som har en strikt lönepolicy. Tror ni att våra bättre spelare tjänar mer trots att de spelar i Segundan?
Cigge
2011-07-08 22:24
Frodo

Jag hänger upp mig på matchen mot Colombia då jag är nästintill förvånad över hur dålig Messi var. Nu jämför jag inte med övriga spelare i Argentina, utan snackar enbart om hur Messi skötte sig i matchen mot Colombia. Det känns som att många Barca-fans tar hans igenomklappning, för det var så långt ifrån hans normala jag, med en axelryckning. Du säger det nästan själv, pressen är oumbärlig för Messi i Argentina där han ständigt får höra att han inte lever upp till förväntningarna. Han kan med andra ord vara sliten både fysiskt, men framförallt psykiskt, när han återvänder till er.

Det är precis det jag vill komma till, assister och mål är inte allt. Han kanske hade blivit förlåten i media och av andra som enbart går efter mål och assist om Lavezzi hade gjort mål, men det gör inte jag. Det är inte det som avgör hur bra en fotbollsspelare är. Det ska givetvis räknas in hur effektiv en spelare är med mål och assist, men bara för att t.ex. Iniesta inte gör särskilt mycket poäng betyder det inte att han är dålig. Tillhör Di Maria och Nani två av världens bästa passningsspelare tack vare att de gör många assister?

Problemet är att så gott som alla kräver att Messi leder Argentina på egen hand till titeln. Det räcker inte att vara godkänd, slå en framspelning som nästan blir mål eller vara bra i spelet. Han måste helt enkelt göra mål och leda Argentina till ett guld för att han ska vara på den nivå många förväntar sig.

Sedan kan jag tycka att Argentina börjar likna England i många avseenden. England har massvis med spelare som har vunnit Champions League, är nyckelspelare i sina klubblag och ledare på planen. En startelva med Hart - Johnson, Terry, Ferdinand, Cole - Carrick, Gerrard, Lampard, Young, Lennon - Rooney låter faktiskt helt okej enligt min mening. De är dock knappt bättre än nationer som Montenegro, Slovenien och Vitryssland. Inför varje mästerskap haussas detta landslag upp som en av favoriterna, medan jag nästintill blir förvånad om de tar sig vidare från gruppspelet. Argentina har inte kommit dit än, då de tidigare har levt på sin offensiva styrka, men nu börjar även offensiven att svikta. Det kanske både är tur och bra att VM går i Brasilien och inte i Argentina om tre år...
2011-07-08 22:22
Rambla

Vad spelar det för roll om Man C erbjuder 1 miljard om Cesc är fast inställd på att gå till Barcelona? Vad andra erbjuder är irrelevant så länge Cesc vill till oss. Det är faktiskt så enkelt.

För pengarna som han får för Cesc så hade han kunnat täppa till 3 hål i laget, men han är bara envis.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-08 22:20
Wenger har byggt sitt lag runt Fabregas sedan dagen katalanen köptes in. Tvivlar på att Wenger är intresserad av att börja om igen med Jack Wilshere. Sedan är ju Fabregas en så pass stor profil vid så ung ålder i klubben så att ha kvar honom ger hopp om titlar även fast det inte kommer ske när man, på något sätt, lyckas med bedriften att torska mot Birmingham i en final.

Clichy har lämnat, Nasri och Fabregas sägs vilja lämna. Stackars Arsenal.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-08 22:19
Rambla

Jag menade om hans ord blir verklighet
Barcelona Shanghai - ¿Por qué?
2011-07-08 22:18
Det borde finnas en regel där man icke får nämna namnet Fabregas i Les Rambles. Tröttnar ni inte på detta ? ni som vill ha honom varför ska vi köpa honom för en sån dyr summa och sen sitta på bänken tills Xavi lägger skorna på hyllan.

Tycker ni att det hade varit rättvist om Arsenal gång på gång lägger bud på Messi ? låt Cesc vara kvar i sin klubb tills han har vunnit en titel och blir ihågkommen och Xavi slutar, då ser jag Cesc komma in i bilden då som en mogen man 27-28 år med en framgångsrik karrirär i brittiskaöarna.

Nu har vi Thiago som kan rotera med Maestron för ju äldre man blir desto mer skadad blir man. Ni såg själva hur Xavi Missa några matcher under hösten.
Barcelona Rambla~
2011-07-08 22:17
Hetfield

Casha in? Varför då? Tror du på fullaste allvar att Wenger kommer att få några som helst problem att få in den summan som Barcelona tills idag har erbjudit från annat håll? Knappast, och det vet du också. Han kan sitta lugnt i båten och fortsätta och jävlas med oss till 31:e augusti om så är.

Vad vi tycker om saken, ja det är ju en annan historia.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-08 22:17
Rogge

Han syftar mer på andra tränare och inte hans egna spelare.
Rogge
2011-07-08 22:14
Afellay

"Wenger verkar njuta av att vara hatad".

Det var fan det dummaste jag hört någonsin. Det finns ingen, och då menar jag ingen, tränare som är så omtyckt och respekterad av sina spelare. Cesc har sagt att han ser honom som en far. Hatad?
2011-07-08 22:13
Rambla

Om Wenger hade en hjärna så hade han cashat in snabbt, både för att hinna bygga upp ett lag för nästa säsong och innan financial fair play reglerna kommer igång så att inflationen sjunker och priset på spelarna sjunker. Men nej, envis som den grodätaren är så ska han tvinga spelare att vara kvar i hans sjunkande skepp. Han är en idiot.

Släpp spelaren, om han inte brinner för ditt lag när han är lagkapten (!), vad fan är poängen med att ha kvar honom?
Annons: