/spanien/barcelona/forum/11525.aspx/spanien/barcelona/forum/11525.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-11 10:18
"99.9% of the coaches are jealous of Barcelona's way of playing. They all want to be Guardiola. But they don’t know how. When I won the cup (Copa del Rey) with Barça, that was a small trophy. Now Madrid win it and it's as if they won the World Cup"

- César Luis Menotti (el Flaco)

----

Sälja Daniel Alves? Lägg av. Han springer kopiöst mycket och hjälper laget såväl defensivt som offensivt. Jag trodde aldrig att jag skulle få se någon ytterback som var bättre än Gio i Barcelona-tröjan, men jag hade fel. Dani Alves är den bästa ytterbacken någonsin i Barcelona tycker jag.
Barcelona Lucho
2011-07-11 10:18
Essienesque: Din jämförelse blir ju inte helt korrekt i och med att David Villa inte är någon ersättare för Eto'o i och med att det är Messi som innehar den centrala forwardpositionen medan Villa spelar ute på kanten...
Barcelona Essienesque
2011-07-11 10:08
petersays

Det du föreslår låter som argumenterandet för att Eto'o skulle bort. (Mätt, överbetald, taktiskt drag osv) Olyckligtvis skeppades Eto'o bort och vi har ju vittnat hur svårt det är att ersätta en som är av absoluta världstoppen på sin position. Ca. 100 miljoner euro senare och vi har hittat en som gör ett bra jobb, men fortfarande ingen Eto'o.

Och att förlänga kontraktet för att sedan skicka iväg honom är dumt av främst två anledningar:

1. Ja, du får nog lite mer pengar för att han har fler år på kontraktet men frågan är om det är nog för att kompensera för den sign-on fee man kommer betala för att skriva kontraktet?

2. Klubben visar sig olojal.

Att folk på forumet vägrar föra en seriös diskussion om det du föreslår har inget med att göra att folk hellre pratar silly season utan det har mer att göra med att det du föreslår är idiotiskt.
Barcelona Lucho
2011-07-11 09:35
Arsene Wenger lär ha hållit en presskonferens för ett par timmar sedan där han hävdar att Cesc och Nasri stannar. Återstår att se om det ligger någon sanning bakom detta...
Barcelona hj87
2011-07-11 08:50
De som tycker att Barcelona ska sälja Dani Alves verkar inte har förstått hur mycket brassen har betytt för de senaste årens framgångar. Xavi, Messi och Iniesta är lätt att höja till skyarna, men många glömmer att Alves tillför en energi och vinnarmentalitet till dagens Barca som är i det närmaste ovärderlig. Barcas anfallsspel blir aldrig stillastående med Alves i laget och motståndarnas vänsterytter får allt som oftast agera extra ytterback, vilket i sin tur innebär att omställningarna mot Barca blir färre.

Barca möter ofta kompakta och lågt spelande försvar och enligt mig är Alves en helt avgörande nyckel för att Xavi, Iniesta och Messi ska kunna dyrka upp dessa. Med sina löpningar drar han isär lagen och är ett ständigt orosmoln. Att sälja Alves vore ett GIGANTISKT stort misstag som man skulle få ångra länge.

Om han är dyr i drift är en sak, men jag lovar. Det är betydligt viktigare för Barcelona att behålla brassen än att värva Sanchez och Fabgregas för sjuka övergångssummor.
Barcelona petersays
2011-07-11 08:00
Loggar in - läser att folk är helt oförmögna att diskutera.

Vad trött man blir. Vissa är ju för guds skull helt distanslösa här inne. Förmår inte att ens för en sekund gå utanför sig själva och diskutera någonting på hypotetisk nivå. Och kan man inte avgöra vilka argument som är seriösa och vilka som är mer skämtsamma i ett anförande så är det nog dags att man återvänder till kammaren och plockar upp skolböckerna. Ingen verkar ju förmögen att diskutera eller bemöta argumenten utan alla slår bakut och blir helt till sig: "Vadå sälja Alves för att han har ful frisyr, är du dum i huvudet?!?!" Att sedan en inflytelserik person som Cruyff har tänkt i samma banor (länktips) spelar heller ingen roll. Alves är bäst, han kommer alltid vara bäst, vill inte ens diskutera. Oviljan att diskutera - har den med ålder att göra? Har den med utbildning att göra? Eller är det helt enkelt så att majoriteten av alla "fans", oavsett klubbtillhörighet, har huvudet så långt uppkört i sitt eget rövhål att man inte ser något annat? Ja det kan man ju fundera på ett tag,

Hur som helst. Det skulle kunna vara ett taktiskt drag från Barcelona att förlänga Alves kontrakt eftersom man får mer betalt för honom då. Ja, Alves är absolut en av världens bästa högerbackar. Men om hans lönekrav skapar obalans i gruppen, ifall klubben fortfarande är i ekonomisk knipa, eller ifall man tror att Dani själv börjar bli mätt och vill bort - ja då är det dags att börja åtminstone fundera på saken. Om ni läser mina inlägg igen så är det alltså skillnad på känsloargument (jag är trött på honom, vill se förändring i truppen och det mer skämtsamma "han har ful frisyr") och hypotetiska sakargument (OM vi fortfarande har de ekonomiska problem som tynger klubbens ekonomi så är det ett bra läge att sälja honom i sommar).

Men vad tusan trodde jag egentligen, att man skulle kunna diskutera seriöst i ett fanforum på nätet? Ha! Tur att man har fotbollsintresserade vänner till det istället. Här får man väl nöja sig med att tjafsa om huruvida Iniesta eller Özil är bäst, spekulera i när Fabregas eller Sanchez är klara, eller flamea lite mot Madridistas som förvillat sig hit. Heja heja!
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-07-11 04:01
petersays

Länktips, alla spelare i laget har sagt att han är världens bästa högerback och han passar mer än någon annan högerback har gjort i Barca tidigare. Han är som en extra spelare på plan.
Barcelona Gabriel
2011-07-11 03:43
petersays

Alves har en lame frisyr, nu säljer vi han!

Ursäkta mig, men alla andra argument du nämnde står i skuggan utan betydelse pga det där. No offence men hoppas inte du förväntar dig att bli tagen på allvar.
Barcelona Andreas - V.V
2011-07-11 01:43
Gonzalez_Barca

Jo, det är rätt billigt för att vara El Clasico och INTE genom FC Barcelonas officella hemsida :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-07-11 01:41
Har svarat på era PMs ;)

Andreas

Hehe, det var inte billigt biljetterna.. Aja det lär nog vara värd pengarna. Farmor lovade en Chile resa som brukar gå på runt 10-15k men pga jobb osv så var det ej möjligt, så hon lovade mig en clasico resa vilket med budgeten från chile resan nog lär vara möjlig :P

Nu ska jag sova.. bona nit!
Barcelona Barca4eva
2011-07-11 01:40
Andreas - V.V Så ja :p
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andreas - V.V
2011-07-11 01:37
Värst vad den där Gonzalez var populär, varför får inte jag några PM?

; )
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-11 01:35
D21

Efter ett tag här inne så börjar man lära känna varandra. Hell, jag har hängt här sedan 2006 som aktiv skribent. Började läsa någon gång 2003.
Atlético addeh
2011-07-11 01:34
Gonzalez_Barca

Du har PM!
Culé - Messi
2011-07-11 01:30
Gonzalez_Barca

Om du har tid, svara på mitt PM.:P
Barcelona Andreas - V.V
2011-07-11 01:25
Gonzalez_Barca

Länktips, tror biljetterna var rätt billiga sist jag kollade, runt 300 dollar för de "billigaste"..

Har inte tid att kika nu men det är bara att skriva in Barcelona där uppe så kommer den aktuella matchen upp.

Äsch, jag skaffade mig tid:
http://www.viagogo.com/Sports-Tickets/Soccer/International-soccer/Spanish-Premier-League/F-C-Barcelona-Tickets/E-359697

Kolla dock din inbox här på SF, du bör få ett PM snart.

D21

Vi är bröder, Barca bröder!
Länktips: www.viagogo.com
D21
2011-07-11 01:16
Inte för att komma med för mycket off topic men känner ni som hänger här varandra IRL? Inte alla såklart men vissa? Har ni åkt till matcher tillsammans? Verkar som det...
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-07-11 01:14
Det ser ut att bli en resa ner till Barcelona den 17:e Augusti, ja då supercupclasico spelas på Camp Nou :)

Hotell och flyg kan fixas enkelt, men biljetter blir lite svårare. Skulle någon här som är medlem kunna "hook me up"? (andreas?)
Var lite sent ut senast då jag ville dra på cupfinalen (tur att jag inte drog dit) så nu vill jag verkligen dra till den matchen. :)

Skicka PM den som kan hjälpa mig.. tack på förhand :)
Trequartista21
2011-07-11 01:11
Andreas - V.V

Orkar inte som sagt, ganska onödigt att ta upp det igen. Det var onödigt att göra så men samtidigt så är det ganska löjligt att säga till när vi alla vet att det inte kommer att ta slut, det kommer att fortsätta tills svenskafans stänger ner sidan och det är trots allt midnatt. Det var onödigt gjort att kopiera...

Happy?

Såg nu att jag använde ganska många "onödigt". Det var onödigt.
2011-07-11 01:09
Andreas.

Facebook!
2011-07-11 01:05
Loggar in - läser att Alves borde säljas.

Vad trött man blir. Hitta en högerback som passar in i Barcelonas spel, som orkar springa upp och ner i 90 minuter, spelar ALLA matcher och som är så bra offensivt och bra defensivt. Den dagen vi hittar det är också dagen då jag är villig att sälja Alves.
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-07-11 01:04
För er som är sysslolösa spelas just nu Uruguay vs Mexico på eurosport. Final i u-17 VM.
Barcelona Andreas - V.V
2011-07-11 01:00
Trequartista21

Så man ska inte följa reglerna bara för att klockan slagit midnatt?
Klagar inte, bara undrar :P
Barcelona Barca4eva
Trequartista21

Kunde ha skitit i att svara på det första inlägget, onödigt som du skrev...anser bara att man ska hålla sig så långt borta från deras forum som möjligt, om man inte vill bli galen.

Kanske är det just för att det är midnatt som gör mig "petig"?
D21
Det är så tyst här och jag kan inte sova, någon som vågar tippa på vilket lag dessa spelare spelar i 2011/2012?

Aguero - City
Nasri - City
Sanchez - Barcelona
Fabregas - Arsenal
Mata - Valencia
Neymar - Real Madrid
Modric - Chelsea
Barcelona Blaugrana91
2011-07-11 00:59
petersays

Får jag fråga dig en sak...Har du missat att Alves förlängt sitt kontrakt med klubben?

Spelar han här enbart för pengarna? Knappast, hade han spelat för pengarna hade han inte varit kvar i Barca, detta har han själv sagt.

Det finns ingen annan högerback där ute som kan ersätta Alves, han är otroligt viktig för vårt spel. Han är en nyckelspelare i detta Barcelona. Så att sälja honom och köpa in någon annan spelare skulle bara göra oss sämre.

Dessutom har han många år kvar på toppnivå, så som sagt finns ingen anledning att sälja honom.

Sen visst jag kan hålla med om att Alves kan vara irriterande ibland, men är det en anledning till att sälja honom? Verkligen inte.
Trequartista21
2011-07-11 00:57
Barca4eva

Orkar inte hålla på, jag anser iaf att nu när det är midnatt så är det ingen idé att gnälla på onödiga saker. Att göra det i första hand var onödigt men nu har det skett, lite onödigt att fortsätta.

Förstår det, brukar själv gnälla på sådana som kopierar från deras forum men jag använder argumenten ovan som försvar ;)

Slut.
Barcelona Barca4eva
2011-07-11 00:52
Trequartista21

Vänta lite...så jag smutsar ned forumet genom att påpeka vad som inte bör göras i forumet för att hålla det så lugnt och sansat som möjligt?

That makes no sense.

Dessutom menade jag att det inte är någon idé att gå in i Puertan och komma hit med deras budskap, då de flesta av oss redan vet vad som kan komma...bullshit alltså.

Det var inget emot dig egentligen, om du inte förstod det redan tidigare.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-11 00:47
petersays

Med din logik skulle Busquets vara såld för längesen.

" jag är less på honom som spelare, det måste man väl få vara? Jag irriterar mig på honom ganska ofta, och förstår verkligen varför fans från andra klubbar avskyr honom. Nu har han dessutom en skittöntig frisyr. Kom igen liksom..."
Pedro är väl ingen skönhetsmiss heller direkt. Vill du ha sålt honom med?

Ärligt talat tycker jag inte du har kommit med ett enda bra argument för varför han skulle säljas. Om alla lämnade olika lag för bara pengarnas skull skulle Real bara ha en jävligt bra målvakt och City skulle ha en någorlunda bra backlinje.

Personligen bryr jag mig inte om Alves är i Barcelona för pengarna. Man kan inte kräva av alla spelare att dom ska älska sin klubb, och dessutom krigar han på i varenda match. När hans kontraktsförhandlingar inte gick som det skulle gick det aldrig ut över spelet - han fortsatte vara professionell och jobba lika hårt. Dessutom är han världens bästa högerback, då borde man kunna kräva rätt bra betalt.

Jag gillar hans skönt kaxiga attityd stenhårt. När t.ex. Busquets filmar känns det bara löjligt men Alves går in för det så passionerat och blir sur på riktigt när han inte ens blir tacklad hårt och det kan jag inte låta bli att skratta åt. Frisyren har jag dock inte sett än :(
Trequartista21
2011-07-11 00:46
Barca4eva

Du är ett troll om du ska leka polis på ett forum. Du är varken moderator, vakt, polis eller har Försvarsmakten som arbetsgivare så skippa skitsnacket och börja med ett nytt ämne. Att kopiera bör man inte göra men nu hände det och du fortsätter att smutsa ner forumet med onödiga inlägg genom att gnälla, förstår du inte det? Tänk på det...svälj det och gå vidare, herregud. Jag bidrar i något fall med en diskussion som kretsar kring klubben.

Annons: