/spanien/barcelona/forum/1152.aspx/spanien/barcelona/forum/1152.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ribohn Fan
2016-07-23 01:13
Fidizzle Iniesta är klart en sån spelare som tar meter med boll när han går fram. Det är just bl a det som saknas med Rakitic. Där kommer Gomes kvalité fram, då har vi dem båda offensiva innermittarna, som har samma egenskaper. Det innebär också att Messi inte alltid behöver gå ned så djupt för att ha boll och kommer därmed bli avlastad.
Barcelona Trippeln
2016-07-23 01:10
Neymar Inte så bra att värva en Andre Gomes bara för att Real inte ska få han, en spelare vi inte ens behöver och som också kommer ta speltid från Denis och Rafinha. Han var inte direkt billig heller. Gabriel Det är det som gör allt så svårt. Vem vill vara back up åt MSN som kommer spela nästan alla matcher? Bacca är en spelare jag gillar, av alla anfallare som vi kan få så är Bacca min nummer 1 alla dagar i veckan.
Postat via SvenskaFans-appen
Fidizzle
2016-07-23 00:45
@neymar JR:

Ehh.. Pogba hade varit en start spelarr alla gånger. Vi har inte den spelartypen i laget ens.
Ja satsar allt på att du gärna hade sett en Pogba i matchen mot Real i camp nou förra säsongen lr när vi åkte ut mot atletico i CL!? Kändes som om mittfältet låste sig å hade ingen pondus att ta sig igenom pressen. Saknar Yaya Toure just för dem egenskaper, när han vann meter på meter enbart genom sin fysiska presence å speed.
Barcelona El Pistolero #9
2016-07-23 00:36
Barcelona and Fiorentina have reached an agreement regarding Cristian Tello (24) who will rejoin the Italian club for 7M. [La Gazzetta]
2016-07-22 23:42
Ska tilläggas att om Roberto och Vidal gör det bra denna säsong så är det logiska att en högerback ej kommer nästa sommar.
2016-07-22 23:35
[QUOTE=Blaugrana91]Det ligger i Barcafans dna att aldrig vara nöjda. ;) Känner själv igen mig, men ibland kan det nog bli lite väl överdrivet. Jag är supernöjd, hade vi fått in Vietto och Bellerin hade det varit fantastiskt. Vietto lär väl komma men Bellerin blir omöjlig. Blir väl nästa sommar för hans del? [/QUOTE] Yes så är det... Ja känns som Bellerin är huvudmålet nästa sommar. Lär bli rätt dyr för det är Arsenal. Finns faktiskt bättre o billigare alternativ än Bellerin men har dock inget emot om det blir han.
Barcelona Blaugrana91
2016-07-22 23:21
[QUOTE=El Pistolero #9]Klockrent! Har vi för dålig bredd så klagas det, värvar vi så vår bredd blir grym så ska det klagas på det också. Förstår mig inte på vissa culés. [/QUOTE] Det ligger i Barcafans dna att aldrig vara nöjda. ;) Känner själv igen mig, men ibland kan det nog bli lite väl överdrivet. Jag är supernöjd, hade vi fått in Vietto och Bellerin hade det varit fantastiskt. Vietto lär väl komma men Bellerin blir omöjlig. Blir väl nästa sommar för hans del?
2016-07-22 23:07
Gerard Romero skrev att något stort skulle hända idag, kommer hem o kollar twitter but nothing. Kanske snart...
2016-07-22 23:05
[QUOTE=Blaugrana91]Fast vår startelva är världens bästa, där behöver vi inte göra några förändringar. Skulle väl vara högerbacken isåfall. Men med tanke på att vår bänk var usel tidigare så behövde vi förstärka bänken i första hand, och idag kostar en någorlunda bra spelare minst €20M. Dessutom för €80M €24M hade vi knappast fått Pogba, vi la upp €80M för honom förra säsongen vilket nekades. United ryktas få betala mellan €120M-€150M.... Sedan är det väl otroligt mycket bättre att bredda truppen med flera bra spelare till olika positioner än att slänga upp allt på en spelare... [/QUOTE] Klockrent! Har vi för dålig bredd så klagas det, värvar vi så vår bredd blir grym så ska det klagas på det också. Förstår mig inte på vissa culés.
Barcelona Blaugrana91
2016-07-22 22:52
[QUOTE=Fidizzle ]Va fan e egentligen meningen med att köpa en bänk för 80 m € 24 variabler. Ingen av dessa värvningar har förmågan att förändra vårt spel.. D ser ju fan ut som att vi kommer att ha samma start elva minus alves. Det känns inte bra alltså. Med 80 m € 24 m hade vi välkomnat Pogba å laget hade sett totalt annorlunda ut. [/QUOTE] Fast vår startelva är världens bästa, där behöver vi inte göra några förändringar. Skulle väl vara högerbacken isåfall. Men med tanke på att vår bänk var usel tidigare så behövde vi förstärka bänken i första hand, och idag kostar en någorlunda bra spelare minst €20M. Dessutom för €80M €24M hade vi knappast fått Pogba, vi la upp €80M för honom förra säsongen vilket nekades. United ryktas få betala mellan €120M-€150M.... Sedan är det väl otroligt mycket bättre att bredda truppen med flera bra spelare till olika positioner än att slänga upp allt på en spelare...
Barcelona the cameroonians
2016-07-22 22:33
Det finns en del som klagat på mitt så kallade gnäll över hur Barça styrs som klubb. Så istället för att fortsätta med detta länkar jag till en nyskriven artikel från Jordi Pasqual, en hängiven culer och soci med bra inblick i klubben. Läs. Ta in. Fundera. Passar på att citera de sista raderna i artikeln översatt till svenska; "Klubben är på väg nedåt, utan handbromsen i, och det stora problemet är att de flesta av oss som klagar inte har verktygen att vidta åtgärder - annat än att just bara klaga. Och om vi bara klagar och inte gör något åt situationen kommer vi aldrig att bli "mer än en klubb" igen. Vi kommer fortsätta vara det vi är, bara en klubb bland alla andra". Finns ingen anledning att skriva mer om detta ämne längre. Dags för ett välbehövligt break, vi skrivs igen i samband med cupmötet med Sevilla.
Barcelona neymar JR
2016-07-22 22:22
Tw Rakitic: "Getting ready for new season and really up for it. By the way my only agent is Arturo Canales #ForçaBarça ????" [@ivanrakitic ]
Barcelona Skurhink
2016-07-22 22:21
Lek med tanken att Iniesta eller Raketic går sönder 3månader! Då ska vi
Barcelona Skurhink
Lek med tanken att Iniesta eller Raketic går sönder 3månader! Då sk
Barcelona Skurhink
Lek med tanken att Iniesta eller Raketic går sönder 3månader! Då ska vi
Barcelona neymar JR
2016-07-22 22:20
Vad fan säger att pogba hade varit en startspelare i Barcelona förutom en eventuell transfersumma? Ja vi har värvat bra och smart, det enda som saknas är en anfallare.
Barcelona Z_Z
2016-07-22 22:10
@Fidizzle:
Personligen ser jag inga problem i att värva fem spelare för de summorna och ingen av dem går in rakt i startelvan. Bättre det än att värva en spelare för 1 miljard som inte med garanti skulle användas som startspelare jämnt vilket Pogba helt ärligt inte skulle. Han bänkar inte Iniesta i år och helt seriöst så är jag inte säker på att Pogba hade gjort ett bättre jobb i laget än Rakitic gjort. Dessa fem spelare man värvat kommer slussas in i laget och få en hel del speltid i år och sedan kommer man på sikt ta över startplatserna om man visar sig hålla måttet. Det positiva med att de inte direkt går in och blir startspelare som man ska förlita sig på under kommande säsong är att de får 1-2 säsonger på sig att komma in i Barcelonas spelsystem vilket kan behövas för en del. Värvningen av Gomes kan jag hålla med om är lite tvivelaktig på grund av priset, och Digne återstår att se om man får den spelaren han var i Lille/Roma eller om man får den spelare han var i PSG. Hade gärna sett att Grimaldo hade fått chansen istället men så blev det inte. Men idioti enligt mig att påstå att det hade varit bättre att värva enbart Pogba och skita i att förstärka övriga positioner.
Fidizzle
2016-07-22 21:54
@Z_Z:

Du snackar utvecklingstalanger. Du menar dem spelarna som vår ledning säljer å sen sätter in nån klausul på?
Hade det handlat om.att ta in unga talanger så har vi redan flera såna med Barca DNA..
Hade det handlat om talanger så hade varit bättre att ta in..
Bellerin för 50, Thiago för 50 å Grimaldo å nån anfallare för dem sista 24..

Men nu handlar det inte om talanger. Ledningen tror sig på nåt väldigt NAIVT sätt, ha värvat riktigt bra spelare.

Men samma fråga återigen? Vilken klubb lägger över miljard å inte har en klar startspelare i nån av dem?
Barcelona papillon
2016-07-22 21:40
Fidizzle

För att fotboll är en lagsport?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Z_Z
2016-07-22 21:28
Fidizzle: Du anser alltså att istället för att köpa 5 tämligen unga och utan tvekan utvecklingsbara spelare på fyra positioner där vi haft det tunt, så ska vi värva en världstjärna och återigen stå där med Mathieu som bästa och enda alternativ på såväl mitt som vänsterbacksplatsen om någon skadas eller behöver vila. Tror du vi kan gå runt på samma elva omgång efter omgång och hoppas att de inte skadas eller blir trötta. Och tror du vi har råd att inte köpa in lite framtidslöften för att ta över mer å mer i samband med att vår stomme blir allt äldre.
Fidizzle
2016-07-22 21:21
@Felix-Forca Barca!:

Va fan e egentligen meningen med att köpa en bänk för 80 m € + 24 variabler. Ingen av dessa värvningar har förmågan att förändra vårt spel..
D ser ju fan ut som att vi kommer att ha samma start elva minus alves. Det känns inte bra alltså.
Med 80 m € + 24 m hade vi välkomnat Pogba å laget hade sett totalt annorlunda ut.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-07-22 21:19
[QUOTE=Davids3]Visste ni att endast 2 spelare i Barcas trupp har tillbringat mer tid i FC Barcelona än Samper? endast Iniesta och Messi. Killen har varit där sedan 6 år. [/QUOTE] Hur mäktigt hade det inte varit om han stannade här tills 35-40. Då hade han varit här i runt 30 år. Borde inte det vara någon sorts rekord?
Barcelona Neymar N11
2016-07-22 21:07
Enligt Sport så har Van persie erbjudit sig till oss, är det nån som har följt holländaren i den turkiska ligan?? Kan han va något för oss som fjärde val?
Barcelona Davids3
2016-07-22 21:06
Visste ni att endast 2 spelare i Barcas trupp har tillbringat mer tid i FC Barcelona än Samper? endast Iniesta och Messi. Killen har varit där sedan 6 år.
Barcelona Vampíro
2016-07-22 20:52
@ivanrakitic: "Getting ready for the new season and really up for it. By the way, my only agent is Arturo Canales #ForçaBarça ???? " Så var den sagan slut.
Barcelona Rieiro
2016-07-22 20:51
Rakitic går ut på sin insta och förnekar flyttrykten då han påpekar att hans enda agent är arturo canales.. King racke!
Barcelona Barclasico
2016-07-22 20:36

Barça count on 8 midfielders and 2 more that can play that position, Sergi Samper could probably go out on loan #fcblive [md]
Barcelona Trippeln
2016-07-22 19:57
Ni har faktiskt rätt. Han förtjänar inte att nämnas i vårt forum och ska inte göra det heller.
Barcelona Blaugrana91
2016-07-22 19:54
Klubben har hittills spenderat €80M på värvningar och Vietto lär komma, iof lär spelare som Adriano, Vermaelen, Douglas säljas, men där lär vi ju knappast få några stora pengar tillbaka.
Barcelona Barca4life98
2016-07-22 19:40
Seriöst sluta ta upp Ronaldo, om man kollar på vårt forum objektivt så kan man tro att han spelar i vårt lag. Vissa verkar vara besatta...
Annons: