/spanien/barcelona/forum/11516.aspx/spanien/barcelona/forum/11516.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-07-21 18:53
Rambla

Precis, även om jag hatar det så är jag glad att Chelsea förhandlar och betalar för spelarna, det är respekt och klass. Wenger hade antagligen lagt godis på marken så att spåret leder till London där han kan kidnappa Romeu.
Hellre Chelsea än Wenger.

Mascherano lär lämna snart, han har vunnit CL och ligan, och om mittbackarna håller i en hel säsong så är det rätt så givet att Busquets är nr.1. Jag har svårt att se Mascherano ha det tålamodet, även om han verkar vara en bra och smart kille. Men det är bara vad jag tror.

Atlético addeh
2011-07-21 18:51
Mojito

Mycket bra skrivet, håller med om varenda bokstav. €5 miljoner för en helt oprövad spelare som Romeu är riktigt bra.

Rambla

Äh, varför skulle de skynda långsamt? Tror hellre Chelsea tar risken att han gör dundersuccé vilket kan leda till framgång än att skynda långsamt för att inte Barcelona ska ta tillbaka honom.

För övrigt skönt att Capdevila gick till Benfica. Sporting lär aldrig släppa Canella till Villarreal nu när de inte för något i utbyte.
Barcelona Rambla~
2011-07-21 18:49
Barca4eva

Lugna ner dig lite. Alla har väl rätt till sin åsikt om andra klubbar, precis som du har din åsikt.

Andreas

Nej, jag syftade på att Chelsea var tvugna att förhandla med Barca iom att han har ett kontrakt. Därav anledningen att Hetfield kunde glömma att Wenger skulle blanda sig i.
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-07-21 18:49
Rambla~

Jag uppfattade din text som att du skrev att Romeu var 16 år :P
Barcelona Rambla~
2011-07-21 18:48
Andreas

Ja 16 år. Arsenal och Wenger brukar ju förvrida huvudet på våra Cadete-spelare, just innan de fyller 16 år. Det är då det är tänkt att de ska skriva på något slags för-kontrakt med Barcelona. De får ju ännu inte skriva ett proffskontrakt.
2011-07-21 18:46
Rambla~

16???
Barcelona Barca4eva
2011-07-21 18:46
Om spelaren vill lämna så får han gärna göra det.
Om klubben inte vill ha kvar spelaren och säljer honom så får de gärna göra så.
Om klubben och spelaren inte tror att det blir någon speltid, överflödig, som det ser ut just nu så får de gärna komma överens och fixa plats någon annanstans.

Vad fan är problemet? Varför ska vissa av er hålla på och smutskasta klubbar?
Barcelona Rambla~
2011-07-21 18:45
1.70

Alltså, när det gäller Real Madrid så utnyttjar de å-klausulerna väldigt ofta även om de inte ingår i tränarens planer. De väljer ju då hellre att sälja dom vidare för att tjäna en hacka eller användas i något utbyte när de själva värvar någon spelare.

Gör Romeu succé så kommer Barca att värva tillbaka honom, det är jag nästan säker på, även om han inte kommer att ingå i klubbens planer. Problemet är bara att det skulle inte förvåna mig om Chelsea skyndar långsamt med honom, låter honom utvecklas i en lugn takt, just bara för att han inte ska göra dundersuccé under den tiden klausulen gäller. Där i ligger risken för Barca.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-21 18:43
1.70-ligan

Den kommer inte i bruk så ofta som du är inne på. Men skulle det bli så att Barcelona hamnar i en djup kris (knackar i trä), flera spelare skadade osv så kan jag tänka mig att Rosell och Guardiola utnyttjar klasuluen och köper tillbaka honom.

Om inte, så tror jag att han har spelat sin sista match i Barcelona-tröjan.
Barcelona Rambla~
2011-07-21 18:42
Ohh, ingen Capdevila till Barca i alla fall. Där kan man åtminstone andas ut. :P Inget illa om honom annars, men har har faktiskt inte längre åldern till sin fördel.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-21 18:39
Tror ni verkligen man utnyttjar återköpsklausulen? För den känns bara som en symbol, utnyttjas aldrig. Men om man nu mot all förmodan gör det så har jag inget emot att Chelsea ger vår spelare lite erfarenhet ifrån sen stora scenen. Det finns två spelare jag verkligen hoppas man köper tillbaka: Botia och Romeu

Barcelona el Maestro!
2011-07-21 18:35
Hellre på detta sätt än att Wenger fiskar honom utan att betala för sig.
Romeu är en väldig talangfull pivote. Jag är säker på att han kommer att bli en stor stjärna i framtiden.
Han kommer nog tillbaka dock till Barca antingen genom återköpsklausulen eller genom att man betalar en storsumma pengar några år senare. Synd men bra för honom om han lämnar. Han kommer att utvecklas i Chelsea.

Som sagt, hade Wenger betalat för sig som Chelsea gör hade ingen hatat Arsenal i detta forum.
Barcelona Rambla~
2011-07-21 18:35
Hetfield

Det är de så illa tvugna till. Romeu är inte Cadete och ska precis fylla 16 år. Han har ju ett proffkontrakt även om det är ett b-lagskontrakt.

Wenger? Du tror väl inte att han kan vara intresserad när det handlar om att förhandla om en transfersumma. Han vill väl aldrig betala för sig?
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-21 18:33
Mojito

Bra skrivet. Men hade inte Romeu en utköpsklausul på 30milj euro redan nu? Hur som helst, helt OK med pengar.
Trodde aldrig att jag skulle sörja Essiens skada men det gör jag nu. Annars hade detta aldrig hänt. Men om han kan utvecklas där är det ju bara bra - bara barca köper tillbaka honom sen. Jag vill höra Pep säga att man inte har tänkt släppa Romeu för gott, om allt går som man tänkt sig. Och jag vill höra det nu!

Visst måste man acceptera att vissa från La Masia lämnar, men just Romeu var ändå en spelartyp vi inte hade överflöd av. Ja förutom i A-laget då. Räknade inte med honom i år särskilt mycket, men på sikt. Förhoppningsvis kommer det att kunna bli så också...

Hoppas dessa pengar går till att få hit en försvarare också. Det behövs än mer nu ju
2011-07-21 18:33
Barcelona har två säsonger på sig att utnyttja klausulen och köpa tillbaka Romeu.
Barcelona Rambla~
2011-07-21 18:32
Busquets och Mascherano som DM. När hade ni tänkt att Romeu skulle få chansen att flyttas upp till A-laget? Visst, Mascherano lär nog lämna så småningom men förhoppningsvis så dröjer det minst 2 säsonger till. De gör rätt i att låta Romeu gå till en annan klubb för att få mer erfarenhet i den högsta divisionen, även om det nu blir till PL. Problemet är bara att de väljer att låta honom gå till äckelklubben nummer ett, Chelsea. Vad är vitsen att spela reservlagsfotboll för det är precis vad jag misstänker kommer att ske för honom den första tiden.

Skönt att de fixade en återköpsklausul. Vilket måste innebära att Chelsea behöver honom under sin generationsväxling eftersom Barca har inom 2 år chansen att köpa tillbaka honom. Det är ovanligt att toppklubbar går med på en sådan klausul.

Kan en transfer bli mer segare och utdragen än Alexis Sanchez? Fy fan, hur svårt kan det va? :P
2011-07-21 18:30
Var glada att det i alla fall finns en återköpsklausul inbakad.
2011-07-21 18:29
Trots att vi förlorar ytterligare en lovande talang så håller jag med Mojito, det är åtminstone skönt att vi får betalt för spelare som väljer att lämna. 5 miljoner euro är inte så illa för en B-lagsspelare.
2011-07-21 18:28
Ja, vad ska man säga. La Masia har blivit buffé, man flörtar och tar för sig. 5 miljoner för en kommande "Busquets" är pinsamt.

Jag är glad att de betala och förhandlar med klubben.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-21 18:26
Tråkigt med Romeu, men jag kan förstå både spelaren och klubbarna.

För spelarens del är det ett stort steg i karrtären, och med Masch och Busi som ff är unga hade det blvivt svårt att få speltid i A-laget inom de närmsta åren.

För Barca så är det säkert välkommet med lite stålar i kassan. €5 miljoner är en bra summa för en oprövad spelare. Kul att nån vill betala för våra talanger i alla fall.

För Chelseas del söker de säkeet en ersättare till Essien som är långtidsskadad, dessutom är det en värvning även för framtiden, och till en betydligt billigare peng än om de värvat från A-laget.

Det här är baksidan med att ha en av världens bästa ungdsomsakademier, men hellre att vi förlorar en och annan samtidigt som vi kan lyfta upp två andra än att tvingas köpa truppspelare varenda år (som i början av 2000-talet)
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-21 18:21
addeh

Men varför ska man sälja varenda jäkla spelare över 175cm och med ett BMI över 18 ?! Romeu behärskade barcas spel, trots sin fysik. Den kombinationen är inte jättevanlig, men jäkligt bra.
Atlético addeh
2011-07-21 18:19
Romeu lär väl dock få ganska gott om speltid i Chelsea då Essien är långtidsskadad.

Jag tror Romeu har betydligt större chans att lyckas i en annan klubb än Barcelona. I Premier League skulle han med sin fysik och passningsskicklighet klara sig mer än bra.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-21 18:19
5milj är förvisso hyfsat betalt, men i detta fallet spelar det ingen roll. Jag mår illa av att se honom spela i Chelsea. Som abbe säger hade det varit OK att sälja till ett spanskt mittenlag, fast å andra sidan hade det varit till en mindre summa då förmodligen. Rent pengamässigt var detta bäst.

Men var händer nu då? Ska vi bara köpa in Cesc och Sanchez för alla pengar eller kommer den en defensiv förstärkning också? Romeu hade varit utmärkt att ha att rotera med ibland.

Samtidigt skulle han inte få spela alls mycket de kommande säsongerna och han behöver speltid. Så kan han få det i Chelsea har han alla möjligheter att bli en stjärna. Och då kan ju alltid barca köpa tillbaka honom. DÅ hade detta kunnat vara en bra affär t.o.m.
Men det är där skon klämmer - jag tror inte vi kommer göra det. De där jävla buy-back optionerna kan man lika gärna skita i för de utnyttjas aldrig ändå. Hoppas verkligen jag får äta upp orden i både detta och Botias fall.
Barcelona Abbe.
2011-07-21 18:18
Spanien leder mot Belgien i U19-EM. 1-0 via straff, Sarabia.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-21 18:16
Men fyfan då...tacka Rosell för att han sätter buyback klausul på varje ungdom som säljs iaf. Romeu lär inte få många minuter i Chelsea...hoppas han lär sig något av Essien åtminstonde.
2011-07-21 18:13
Abbe.

Han lär knappast få röra bollen i Chelsea, hade varit mycket bättre om han lämnade för ett Primera-lag i Spanien. Prislappen torkar tårarna, men fortfarande så såg jag Oriol Romeu som en lovande talang som en dag skulle kunna spela i A-laget.

Nu har Barcelona en återsköpsklausul så vi får se vart O.Romeu hamnar till slut.
2011-07-21 18:12
Det är väl en tidsfråga innan Wenger skickar ett par scouter och flörtar med Romeu. Väntar på det.
2011-07-21 18:10
1.70-ligan

Du har rätt, han är gammal nog. Slarvigt av mig och klubben.
Barcelona Abbe.
2011-07-21 18:09
H.Alavi - Magico!

Fast nu har Barça accepterat ett bud på 5 milj. euro, och förhandlat in en återköpsklausul.

En bra affär om det hade vart en mittenklubb i Spanien där han skulle fått mycket speltid. Han har det tufft i Barça med Mascherano och Busquets framför sig, men att gå till Chelsea känns knappast som en bättre lösning.

Rogge

Han är den skickligaste på pivote-rollen. Fysisk, positionssäker och bra passningsspel. Som jag skrev tidigare så har Barça valt att acceptera ett bud från Chelsea, så han sitter på en kontrakt.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-21 18:09
H.Alavi. Men kunde inte Romeu fått ett proffskontrakt? Han är väl gammal nog?
Annons: