/spanien/barcelona/forum/11507.aspx/spanien/barcelona/forum/11507.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-12 20:44
El_PitBUL_Gary_Medel

Newcastles ägare då? ;)

Men jag håller med dig om att 40milj för Sanchez är överpris. Dock har större överpis skett genom åren och jag tror Alexis kan göra skäl för pengarna på sikt. Men jag tror inte vi betalar den summan.
Barcelona DM1982
2011-07-12 20:42
El_PitBUL_Gary_Medel

Eller att Barcelona inte är världens bästa förhandlare.
Barcelona nemo
2011-07-12 20:41
Någon som kan rekommendera en site där jag kan köpa biljetter till clasicon den 17 augusti på Camp Nou? På Barcas officiella sida kan man inte köpa.
El_PitBUL_Gary_Medel
2011-07-12 20:41
1.70-ligan// Och om Sanchez blir klar för över 40 så kan man bara hålla med om att Pozzo'z är världens smartaste fotbollsfamilj.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-12 19:52
Ja det är priset som är mest intressant just nu, då det känns ganska klart att Alexis kommer lira här nästa säsong. Är priset runt de 26miljonerna plus variabler som det ryktas om är det en jäkligt bra affär ledningen har gjort!
Tiki Taka
2011-07-12 19:42
Kan bli officiellt när som helst !!! Intressant att se va summan till slut hamnar på
El_PitBUL_Gary_Medel
2011-07-12 19:39
Sanchez spelar inte idag, Borghi vill inte riskerar att han missar kvarten då han redan har ett gult kort, andra spelare som inte kommer att vara med är, Bravo, Contreras, Vidal och Jara då alla riskerar att missa kvarten.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-12 19:39
Venditelli (agent Abidal): "Eric feels in debt with the club and the fans after all they've done. He'd like to retire at Barça." [com radio]

Amen!
Barcelona Abbe.
2011-07-12 19:27
Vill minnas att ett avslutande möte angående Bojans övergång till Roma skulle hållas vid 19.00 idag. Får se om han blir officiellt klar för den italienska klubben idag då.
Barcelona Shanghai - ¿Por qué?
2011-07-12 18:44
Hur kan ni tro att Abidal kommer flytta ? han ska ingenstans. Abi har sagt själv att han vill avsluta karriären i Barca, så vad än EMD och Sport.es spekulerar så kommer han ändå inte flytta.

Abidal blev en inspirationskälla för mig när han gjorde comeback så snabbt (tack gode gud) och jag är 99,9% säker på att han är det för de flesta ungdomar ute i världen och här i detta forum.

Vaf*n nån borde ringa Steven Spielberg så han kan göra en film om Eric Bilal Abidal.
Barcelona Abbe.
2011-07-12 18:30
NoGo™

Fast jag tror inte det är en ekonomisk fråga. Abidal vill säkert skriva in lite optioner som han kan nyttja efter att han slutat som spelare. Hjälpa till med något ungdomslag eller dylikt, eftersom han vill bo kvar i staden när han ställer skorna på hyllan.
Barcelona NoGo™
2011-07-12 18:16
Ja jag vet inte riktigt vad jag ska tro om detta, för några månader sen så uttalande sig ju Abi om att pengarna brydde han sig inte utan det var åren som han ville förlänga då.

Barcelona 1.70-ligan
2011-07-12 17:48
Vad är detta då? Hoppas verkligen inte Abidal lämnar, men det kan jag inte tänka mig..
Barcelona DM1982
2011-07-12 17:40
Pistolero

Ahh...Zamorano. Vilken otroligt bra spelare det var, riktig killer. Alla mina chilenska vänner och bekanta började heja på Real när han skrev på. Innan hade de knappt ägnat Real en tanke men nu blev de die hard maränger som hade hejat på Real sedan...ja, alltid.

Egentligen inget fel med att heja på ett lag bara för att en spelare börjar där men det kan bli lite överdrivet ibland, det ska nästan kompenseras för att de inte hejade på Real innan.

Vi hade ju samma sak med Zlatan, tackar högre makter att de började heja på Milan när Zlatan drog.

Hur som helst kommer nog Sanchez vara en viktig spelare för Barcelona, han har en underbar teknik. Hoppas bara att Pep inte kuvar honom för mycket, det ska ju helst inte dribblas för mycket i Barcelona, possession är ju allt. Afelley är ju också en spelare med fina dribblingar men det är inte ofta han kör det, han vågar väl inte tappa bollen.
Barcelona Frodo
2011-07-12 17:33
Pedro var tillsammans med Messi och Caicedo bland de mest kliniska anfallarna i la liga om man ser till skott/mål. Jag såg en lista förut med statistik vad gäller skott/mål för anfallare i Europa och Messi låg på typ nummer 12 där de som var före honom var rätt mediokra anfallare.
Barcelona Barca4eva
2011-07-12 17:33
Han är väl inte officiellt klar?..
Postat via SvenskaFans-appen
Valencia_CF
2011-07-12 17:29
grattis till Sánchez!
Real Madrid Pistolero
2011-07-12 17:20
DM1982

Vet exakt vad du menar.
Vi hade liknande problem när en av de mest framgångsrika chilenska fotbollsspelarna någonsin, Bam-Bam Iván el terrible Zamorano, skrev på för Real Madrid.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-12 17:16
Innan Copa America så var det också starka vibbar om att han skulle komma - men de dog ut. Jag hoppas verkligen att han blir färdig snart. Jag orkar inte vara transferlös länge till :P

Han är så välkommen, så. Mitt under säsongen hamnar våra två ytteranfallare ur form. Nu har vi äntligen lite konkurrens som kan höja standarden.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-07-12 17:10
Blaugrana91

My bad, glömde bort CA totalt.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-12 17:07
Alvés - Por Que?

Nu är jag lite osäker på om detta stämmer, men om Sanchez kommer så kommer han inte följa med på försäsongstouren, alla Copa America spelare kommer få extra ledighet efter att turneringen är slut. Messi kommer t.ex. komma tillbaka först till Supercupen mot Real. Messi och övriga CA spelare kommer alltså inte följa med till Usa. Det är vad jag hört allafall.
Barcelona Barca Barca
2011-07-12 17:04
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!

Jag säger verkligen inte emot dig, det du säger är riktigt. Men av dom väldigt många matcherna jag har sett Sanchez spela i Udinese så tycker jag han presterar väldigt bra när det gäller passningar i djupled eller vanliga instik. Du måste ha tolkat min "blandning av Messi och Pedro" som om att ja menar att Sanchez är en playmaker av rang samt avslutare av rang. Jag ska förklara för dig vad jag menar med blandning av Messi och Pedro, det är att Sanchez kan spela djupledsspelare, han jobbar hem, sätter enorm press på motståndar backlinjen där av har han lite av Pedros spelstil. Han är inte en avslutare av rang som Messi men är en duglig avslutare, han är inte en playmaker av rang men kan spela som ja skrev i början, djupledspassningar och instik. Kan spela på en kant och i mitten precis som Messi. Sen att han inte behärskar dom lika bra som Messi är en helt annan historia. Sen som du skriver det så fint, bäst att vi avvaktar tills det är officiellt, för han har tydligen varit nära/klar ganska många gånger denna Silly season :P
2011-07-12 17:01
Hoppas han blir klar denna vecka så han kan följa med laget på försäsongsträningen och så han kan spela mot Real i Supercupen, ska bli skojj att följa Sanchez vs Ramos. När jag kollade på Udinese mot Inter så hade Sanchez stor lekstuga med Maicon bl.a. flera tunnlar. Ska bli kul att se.
Barcelona DM1982
2011-07-12 16:59
När Sanchez blir färdig för Barcelona kommer det säkert komma en hel del chilienare till forumet som självklart alltid har hejat på Barcelona. Kommer bli jobbigt för chilienare som hejar på Real, deras lilla gunstling spelar för fel lag.
Atlético addeh
2011-07-12 16:57
Det är bara den gångna säsongen Pedro varit ordrinarie från start till mål, så att påstå att han "år efter år" gör minst mål av våra tre anfallare är en ganska stor lögn det också.

Efter Messi tycker jag Pedro är lagets bästa avslutare. Villa bränner alldeles för mycket.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-07-12 16:55
Möjligen att han kan göra mål med båda fötterna. Men annars vet jag inte. Tycker även Pedro kan bränna en hel del. Han gör inga nickmål som faktiskt Messi kan göra ett och annat.
2011-07-12 16:54

Tycker han är vassast i avslutsfasen, inte pga att han gör mindre mål är våra 2 andra anfallare, utan när han får ett läge sätter han dom 10/10. Plus att han är inte lika mycket inne i boxen som dom då han är den som löper mest. + att han är stora matchernas man, gjort mål i dom största matcherna ett tag nu.

EDIT : Tycker knappast att Sanchez ska peta Pedro, då Pedro har presterat i dom största matcherna, och Sanchez har bara imponerat i Udinese i 1 säsong.
2011-07-12 16:52
Att säga att Pedro är vassast i avslutsfasen känns bara som en fet lögn då han gör minst mål av våra tre anfallare år efter år. Messi gjorde 50 mål och Pedro är ändå vassare i avslutningsfasen? Bullshit.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-12 16:51
Barca Barca

Jo jag vet mycket väl vad Messi är kapabel till, sättet du skriver och beskriver Sanchez och Messi säger dock en annan historia. Messi är en avslutare av rang,en playmaker av rang en väldigt sällsynt spelare med andra ord. Lika bra på en kant som på mitten. Sanchez är mer lik Ronaldo om något, gillar att dribbla,skjuta faller lite lätt men väger upp detta med en enorm speed,skottvillighet,dribblingsräder. Har potential att nå honom om någon, kommer absolut inte bli någon playmaker på Messis nivå vare sig nu eller någonsin, inte samma spelartyp helt enkelt.

Men jag är glad att vi är på väg att värvat en duktig spelare som har enorm potential. Men jag avvaktar med att bli alltför glad innan det skrivs om honom på de mer officiella Barcelona hemsidor.
:P

A.Gaudi

Co sign!
2011-07-12 16:50
Pistolero

Tror det är frågan vi alla ställer oss..
Pedro = Vassast i avslutsfasen av våra anfallare, löper mest, är med högerback än vad alves är ibland sen är han längst upp.
Villa, även målfarlig men missar lite för mycket och kan försvinna ur matcherna, men ack så viktig han löper mycket och klagar aldrig.
Messi, Finns inga ord ingen kan peta honom i fotbollsvärlden.

Tror det skulle bli mycket rotation mellan Pedro/Sanchez isåfall, plus att det blir formen då som avgör, den som spelar bäst får starta och om man spelar dåligt så tar den andra startplatsen om han är i bättre form.
Annons: