/spanien/barcelona/forum/11506.aspx/spanien/barcelona/forum/11506.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro - Gràcies equip 2010/2011!
2011-07-13 22:28
Oh my, jag som trodde att Sverige var bra på tjej-fotboll. Det är ju P12-misstag höger och vänster i den här matchen.
Barcelona Andreas - V.V
2011-07-13 22:28
1.70-ligan

Härligt ju, då lever ju hoppet om Kun! :D
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-13 22:27
Thiago Alcantara^^

Pun intended indeed :P
Barcelona Thiago Alcantara^^
2011-07-13 22:26
Hetfield

No pun intended eller? :P
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-13 22:26
Nu är Chelsea med i Sanchez-racet igen. För helvete, just close the f*cking deal!
2011-07-13 22:24
Oh no, Ohno blev utbytt

Haha.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-07-13 22:21
Japan leker med Sverige..
2011-07-13 22:21
Kommentatorn: Stenhård skott.
Bollen lyftes inte ens från marken.....hahaha!

Jag får dåligt samvete men jag sitter och skrattar samtidigt som jag kollar på matchen. This is funny :P
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-13 22:20
Haha det märks verkligen hur kommentatorerna försöker vara positiva efter all kritik dom fick utstå när dom klankade ner på spelarna. Nu när Göransson hade bollen utanför straffområdet var det plötsligt "ett drömläge". Sen hyllar dom spelarna till skyarna helt random.

Nyss sa dom även att någon blev utbytt pga skavsår. Vem får skavsår i mitten av en match i skor dom antagligen har spelat med innan? Och vem BYTS UT av skavsår??
Barcelona Barca4eva
2011-07-13 22:17
Rambla~

"nu skriver MD att Chelsea ska ha lagt ett högt bud."

That's where I stopped reading.

Hetfield

Co-sign.
2011-07-13 22:17
Haha seriously, wtf is this?

Jag är inte en sexistisk douchebag men det är så stor skillnad mellan killar och tjejer när det gäller fotboll. Noll passningsspel och spelförståelse. De joggar ju bara runt och petar på bollen.
Funny s*it!
Barcelona Rambla~
2011-07-13 22:15
Alltså, om inte Barca gör klart med Sanchez nu så kommer de att tappa hela affären snart. Jag vet inte om Udinese håller på att jävlas och försöker få ut mer pengar men nu skriver MD att Chelsea ska ha lagt ett högt bud. Sluta håll på och fippla med dessa jävla variabler och bonusar. Vill ni ha spelaren så får ni pröjsa eller dra er ur. Så trött på hela skiten. :P
Barcelona Andreas - V.V
2011-07-13 22:13
Rambla~

Haha, otroligt att Japan vinner typ varenda nickduell, är dom typ 1.30? ..
Sverige får inte ens låna bollen ju.
Barcelona Rambla~
2011-07-13 22:11
Jisses vad utspelade de är alltså.
Barcelona Barca4eva
2011-07-13 22:06
Uselt spel.
Barcelona II Barça II
2011-07-13 22:05
Måste bare säga att Arsenal och dess svenska fans är helt enkelt patetiska!

Kan ni inte bara acceptera att dagens fotboll ser ut som den gör idag? Man köper och säljer spelare!

Vi har sålt spelare som Rivaldo, Ronaldinho, Eto’o, Ibrahimovic mm. Spelare som, Fabregas aldrig någonsin kommer mäta sig med.

Tyvärr så är det pengar som styr fotbollen idag. Acceptera det faktumet att ni någon gång kommer att vara tvungna och sälja spelare, blicka framåt.

Sen så är ingenting officiellt än, om ni tror på allt som skrivs i tidningarna så kommer ni att ha ett jävligt misslyckat liv.

Sluta gråta!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-13 22:03
Rambla~

den svenska målvakten - förstår inte vad du menar... :P
Barcelona Andreas - V.V
2011-07-13 22:02
Rambla~

Haha, årets garv, kanske skulle operera om sig till tjej.
Skulle ju fan ta en given plats som målvakt i landslaget där.

3-1 Japan!

2 assists av den Svenska målvakten, HAHAHA!
Helvete, jag som hade Sverige i en fyrling, gick emot magkänslan.. som vanligt!
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-13 22:01
Rambla sammanfattade det som jag försökt få fram den senaste timmen rätt bra..
Barcelona Rambla~
2011-07-13 21:59
Seriöst, svenska målvakten vad sysslar hon med? Hon behöver ju inte spela fram japanskorna när de gör mål. Jisses...
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-13 21:59
Nja, jag tycker inte att det är respektlöst av Wenger att hålla kvar en spelare så länge denne inte själv uttalar sig om saken - hur glasklart det än kan verka för resten av omvärlden.

Dilemmat för Wenger är att han riskerar att även förlora Nasri om Cesc lämnar, för det skulle i så fall få Arsenal att framstå som en klubb utan ambitioner som säljer sina bästa spelare.
Gunners har ju som filosofi att inte värva svindyrt, dessutom har de en lönepolicy som inte kan konkurrera med de andra engelska lagen.

Det är nog därför Cesc inte vill uttala sig negativt, för han vet att det skulle få konsekvenser för Arsenal - och säga vad man vill, men som kapten har han ett stort hjärta även i London.

Skulle Arsenal få behålla sina stjärnor när fincial fairplay införs har de stora möjligheter att vara med och kämpa om en titel, om inte är risken stor att de halkar efter och bara blir en klubb i toppen bland flera andra.

Men men, det är vid förhandlingsbordet det avgörs, oavsett vad som sägs i media - och av vem.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-07-13 21:58
Behöver inte alls betyda att det försvårar förhandlingarna bara för att Xavi uttalar sig. Det kan sätta press på Wenger. Cesc kanske inte har balls att själv säga vad han tycker.
Barcelona Rambla~
2011-07-13 21:53
truten har ju rätt i det han säger, även om det börjar bli tjatigt. Xavi borde veta bättre än att uttala sig när det bevisligen pågår förhandlingar. Om inte annat för att inte försvåra dessa förhandlingar.

Dessutom, oavsett vad jag tycker om Wenger, arsenal och deras fans. Klubben har allt rätt i världen att bevaka sina intressen och göra allt för att försvåra en överång om de nu inte vill sälja. Cesc har kontrakt till 2015. Känner han sig grinig över att Wenger inte vill släppa honom (jag vet inte om han gör det) så borde han ha tänkt på det när han skrev på kontraktet. Vi hade tyckt precis likadant om det gällt en spelare hos oss.
2011-07-13 21:51
Helt klart är det att Aguero lämnar iaf, nu har han tydligen själv gått ut och sagt att han inte spelar i Atletico nästa säsong.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-07-13 21:50
truten

Ja, om inte Wenger respekterar hans önskan att spela för Barca, varför skulle han inte "göra sig omöjlig" i klubben? Räcker bara med att han går ut i media och säger att han vill lämna.. Skamligt att hålla kvar en spelare mot hans vilja,
2011-07-13 21:50
"Jag vet inte, det jag menar är att det här ökar ju chanserna att han "tvingar" honom kvar. Vilket han självklart kan göra."

Sämsta argumentet någonsin. Wenger "tvingar" knappast Cesc till att stanna om han begär att få lämna. Du kan ju inte bara säga att det försämrar chanserna till att Cesc lämnar för att du tror det?
Naivt att tro att Cescaffären försvåras över att Xavi säger att han vill ha Cesc i Barcelona.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-13 21:49
Alvés - Por Que?

Själv skulle jag bli lite smått besviken om det hände. Har ställt in mig på att Sanchez kommer och tycker han känns som klippt och skuren för att spela här. Så, även om jag gillar Kun, hade jag inte jublat direkt om Sanchez var en täckmantel för att få hit Kun för 45milj.
Real Madrid Pistolero
2011-07-13 21:47
Min fråga angående Cesc affären är - om Barca är i stor behov av en spelare som Cesc just nu? Han är dyr att köpa in och kommer absolut inte ta över Xavis plats
Är det inte bättre om Thiago "konkurrerar" med Xavi? Thiago var ju lysande i U21 EM.
Spanien truten
2011-07-13 21:47
¡Barca! - Crèma Catalana

... Jag menade din uppfattning över hur Cesc är som person och huruvida han skulle sura ihop och spela dåligt i Arsenal eller inte om han blir kvar i Arsenal mot sin vilja.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-07-13 21:44
Länktips gott folk, Mäktigt... Tänk er imorgon så vaknar man upp och så ser man på officiella hemsidan att Aguero är klar och att Sanchez var en täckmantel... Skulle flippa
Annons: