/spanien/barcelona/forum/11502.aspx/spanien/barcelona/forum/11502.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2011-07-21 21:40
Messi-Villa-Pedro-Sanchez-Afellay-

Snacka om bredd hehe :)
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-21 21:39
Rambla

Ja precis, men bara det verkligen blir så. Om han nu är värd att ta hem vill säga :P inbillar mig att det nästan aldrig blir aktuellt för barca att köpa tillbaka spelare man sålt. Fast samtidigt har de flesta av dem inte presterat bra nog, förutom Botia då.
Och Pique och Fabregas är ju två exempel på katalaner som lirat i Engelska storlag och som sedan kommit/kanske kommer att återvända... får väl hoppas att Romeu blir så bra han också, att man vill ha tillbaka honom. Isåfall underlättar ju klausulen det hela.

Trots allt kan jag låta bli att känna som att Romeu är borta för gott. Eller ja, såvida han inte gör succé alá Cesc. Blir gärna motbevisad

Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-21 21:36
barca111

I spelet med boll är Sanchez säkert minst lika bra om inte bättre än Pedro & Villa, men det är i spelet utan boll som han i början kommer få svårt att prestera i - därför får han räkna med en del bänk i början av ligasäsongen.

Däremot kommer han att få spela mycket ändå i och med att spelschemat är helt galet under augusti.

Det kommer bli tillräckligt med speltid för alla anfallare och goda chanser för chilenaren att växa in i laget på ett bra sätt.
Det är bara att acceptera att det kan ta lite tid, och att Pep ibland skyndar långsamt med en del nyförvärv.
Barcelona Rambla~
2011-07-21 21:32
1.70

Mascherano stannar inte för evigt i Barcelona. Där har du en möjlig värvning tillbaka av Romeu. Ungefär som när Pique gick till Man Utd. Vi fick tillbaka honom väldigt billigt trots allt. Det samma kan ske med Romeu som lär tuffa till sig ännu mer och skaffa en hel del erfarenhet.
Barcelona VizzlA^^ "Gracies Equip"
2011-07-21 21:32
Fel error...
Barcelona barca111
2011-07-21 21:31
Jag förstår inte folk som säger att Sanchez kommer nöta bänk, då han enligt mig har mer potential än alla anfallare förutom messi. Dessutom om du kollar på barcas kalenders finns det gott om speltid
2011-07-21 21:30
Rinaldo

Lugn domarkåren kommer inte ge några straffar i onödan. Blir inte många straffmål det här året heller ;)
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-21 21:30
Ska bli jäkligt intressant att se el Nino Maravilla i världens vackraste tröja. Jag har en fin känsla av att vi kommer få ut MAX av hans kvalitéer :)

Vad tror ni händer här näst då? Känns rätt givet att det blir en värvning till. En eller två. Personligen tycker jag man bör satsa på en försvarare också, inte minst nu när Romeu inte finns som tredje alternativ som pivote. Vi får se! Hade gärna sett att Cesc köps och Bartra flyttas upp också, men det känns inte så troligt och han behövs i Barca B dessutom.

... får väl helt enkelt komma över Romeu och inte faktum - han hade inte kunnat slå sig in i barca de närmsta två åren i alla fall. Efter det? Kanske. Och då kanske detta förhoppningsvis ökar den möjligheten om han får rutin från den stora scenen nu... Gör sig ett namn på öarna och barca anser sig behöva honom blir det ganska enkelt att ta hem honom och vi slipper samma historia som med Cesc. Jag hoppas att det är tanken bakom buy-back klausulen. Att det finns en tanke med den överhuvudtaget.
Kanske gjorde barca två bra affärer idag. En som märks redan direkt och en för framtiden...

Tillbaks till det jag egentligen ville säga: Välkommen Alexis!
Mesudine Zizil
2011-07-21 21:29
Har svårt att se honom göra det bättre än vad Pedro redan gjort, men vi får se.
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-07-21 21:27
#9 med all sannolikhet.

Fan vad taggad jag är på Supercupen nu, har inte varit så mycket för denna affär mest för att jag haft dålig koll på Sanchez då jag i princip bara följer Napoli i Serie A.
Efter lite "youtube-klipp" får man då säga att det här bli spännande.
Ska i alla fall ge han en chans.

Annars så är det skönt att vi gjort i alla fall en värvning.
Barcelona Rambla~
2011-07-21 21:25
Rinaldo

"Han skapar alltid problem"

Jag hoppas att du syftade på för motståndarlagen? :P
Barcelona dolidel123
2011-07-21 21:23
Undra vilket nummer sanchez får?
Barcelona Rambla~
2011-07-21 21:22
Barcelonistas

Det bryr jag mig inte om. Du får tycka vad du vill om Bojan. Jag däremot kommer alltid att älska och försvara honom. Det får du leva med. :)
Villarreal Rinaldo
2011-07-21 21:20
DM1982

Jag som själv är chilenare känner till en rad chilenare som inte gillar affären, eftersom de är Real supporters. Men för mig är nog Barca det 3:e bästa alternativet för honom, så jag är mer än nöjd. Folk som inte är så insatta i Sanchez fotboll kommer ofta med frågan: Vem ska han peta egentligen? Han har mer potential än både Pedro och VIlla, killen är lika gammal som Messi och blev framröstad i Serie A slut elva. Han skapar alltid problem, och han är definitivt inte egoistisk. Alla dessa egenskaper passar Barca som en handske, inte nog med att hanv ar den spelaren som fick mest frispark med sig under hela förra säsongen. Tro mig han kommer ge Messi en hel del straffar.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-21 21:20
Angående Bojan är det bara att inse att han inte passar in i barcas nuvarande spelsystem utan en riktig nummer 9.

När han som 17-åring ersatte Eto´o under dennes skada tog han verkligen chansen, sen kom lejonet tillbaka och därefter kom Pep in i bilden.

Pep utvecklade Barca till världens bästa lag, men avvecklade Bojan som en av de största talangerna. Ibland får man ta det goda med det onda.

Jag kommer sakna Bojan och hans inställning, bara att önska honom lycka till i Roma. Kanske får vi se honom i blaugrana om ett par år igen.
Barcelona DM1982
2011-07-21 21:18
Nja, jag kan inte påstå att jag känner alldeles för mycket sorg över att Bojan får gå. Han behöver spela matcher för att utvecklas och han kommer inte att få spela speciellt mycket för Barcelona under nästa säsong heller. Han har helt klart stagnerat, han hade behövts lånas ut redan förra säsongen för att utvecklas. Nu blev han kvar och kom ingenstans och gjorde i princip ingen glad när han fick chansen att spela. Hoppas det går bra för honom i Roma, jag tror att laget passar honom bättre än vad det gjorde i Barcelona.

Ibland är det enkelt, kill your darlings.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-21 21:16
Fantastico

Det handlar väl inte direkt om Ibras målskörd utan hur hela grejen gick i kras. Vi offrade Eto'o och en halv miljard för honom och så spelar han bara här i en säsong och gör en medioker sådan. Dessutom var det bråket med Pep o.s.v.

Sen hade Bojan nummer 9, våran evige talang som spåddes ta en ordinarie plats - iaf när han var yngre - men lyckades aldrig blomma ut. Buades istället ut på Camp Nou under någon match förra säsongen och kom inte med i målprotokollet speciellt ofta.

Nummer 9 i Barcelona ska ju egentligen vara som Eto'o, en duktig målskytt, och inte en bråkig diva eller en striker som inte kan näta :P
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-07-21 21:15
Äntligen! Välkommen Sanchez :D
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-07-21 21:14
Tänk om det kommer en till smällkaramell imorgon?

Officiellt: Cesc Fabregas klar för FC Barcelona.

Haha, det var varit något de.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-07-21 21:13
Fantasticó

Yes :P
Barcelona Barca4eva
2011-07-21 21:13
Fantasticó

"Spelade Bojan med det i år? Då kan jag förstå "förbannelsen" en del."

Yes sir, he did :p
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-21 21:12
Rambla

Väl skrivet. Att Bojan lämnar svider mer än glädjen över att Sanchez kommer.
Egentligen är det bäst för båda partner och jag hoppas att han lyckas i Roma.
"Jag hoppas bara inte klubbledningen glömmer bort honom." +1.
Barcelonistas
2011-07-21 21:12
Rambla

Faktum är att han fick sina chanser och han tog dom inte. Kolla tex på Pedro som fick en chans och den tog han direkt. Och nu presterar han i varenda match även dom största matcherna.
Fantasticó
2011-07-21 21:11
Grattis till Sanchez. Synd att "min" liga tappar en av sina bästa spelare dock.

Får jag fråga varför nummer 9 skulle ha en förbannelse? Ibra, som gjorde 16(?) baljor för er, gjorde väl iofs ingen supersäsong, men helt klart godkänd. Innan det hade en viss Samu Etoo numret, och han var allt annat än dålig i Barca.

Spelade Bojan med det i år? Då kan jag förstå "förbannelsen" till viss del.

Väl mött. :)
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-21 21:11
Fan vad gött att Alexis är klar!! :) Men lite av glädjen förtas faktiskt av Romeus uttåg. Kan inte riktigt släppa det, ville så gärna se honom lyckas här...
Mesudine Zizil
2011-07-21 21:10
Grattis, grym spelare!
Barcelona Rambla~
2011-07-21 21:09
Det gör ont i hjärtat att Bojan går fast jag är trots allt inte helt bedrövad. Det är en bra deal, bästa möjliga efter förutsättningarna, och han går till en bra klubb med en tränare som känner till honom som spelare. Detta kommer att vara väldigt nyttigt för Bojan gissar jag. Bäst av allt, han har chansen, om han vill, att komma tillbaka till sin älskade klubb. Jag hoppas bara inte klubbledningen glömmer bort honom.

Lycka till Bojan!
2011-07-21 21:08
står inget om transfern på udineses officiella sida.
Barcelona DM1982
2011-07-21 21:07
Jag undrar om inte det roligaste med att Sanchez kommer till Barcelona är alla chilenare som är Real-fans får krupp nu. Deras lilla wonderboy har ju skrivit på för fel lag, kan man tycka om honom då? Vilken otrolig skön mindfuck det är för dem.

Annars känns det som en bra värvning, en bra spelare till ett bra pris. 26 miljoner plus diverse variabler är väldigt bra för en spelare som har hela sina karriär framför sig. Real är ju tydligen beredda att betala 45 miljoner för Neymar och han har mycket mer att bevisa än vad Sanchez har så priset är bra. Sedan är ju variablerna säkerligen kopplade med framgång för klubben, dvs mer pengar för klubben. Ska bli jäkligt kul att se hur det går för honom i laget.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-07-21 21:05
DM1982

Klockrent! Snälla, om Sanchez gör en dålig match så storma inte forumet.
Annons: