/spanien/barcelona/forum/11501.aspx/spanien/barcelona/forum/11501.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-09-01 00:30
Tycker dock Lucas Leiva vuxit rejält och blivit riktigt bra för Liverpool. Samma med Anderson.
Atlético addeh
Rambla

Av just den anledningen att Montoya troligtvis lär träna och spela en del med A-laget den här säsongen är jag lite bekymrad över Dalmaus flytt. Han hade behövts i B-laget. Nu finns ingen naturlig ersättare till Montoya, vilket kan skapa problem. Bartra kan gå ut som ytterback, Ilie likaså, men det är inga optimala alternativ.

Fast som jag nämnde tidigare, konkurrensen i den här klubben är enorm, och det är svårt att ta plats. Om Eusebio däremot inte hade med Dalmau i sina planer och det var därför han flyttade är jag upprörd på riktigt. Då är det något som inte står rätt till.
Barcelona Abbe.
AndreD

Men du har rätt i hans föregående säsong, även om Lucas röstades fram som den bästa spelaren (smått komiskt).

Hursomhelst, nu är han en Chelsea-spelare och ingen Liverpool-bänknötare längre :-).
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-09-01 00:27
Rambla~

Varför startade inte Didác Vilá i Milan trots att han är tio gånger bättre än Gianluca Rullstols Zambrotta?

Espanyol med Victor Ruiz: 3-4:a
Espanyol utan Victor Ruiz: 8:a.

Säger lite om hur duktig han är. Sanna mina ord Rambla, Valencia kommer gå långt i Europa tack vare detta köp. En högerback och de hade haft en komplett trupp som hade kommit 2/3 ifall Real och Barca inte varit så jävla overpowered.
AndreD
2011-09-01 00:26
Abbe.

Oj, det visste jag inte. Tack för infon.
Barcelona Rambla~
2011-09-01 00:26
Nu är ni lite fåniga. Låt de vara glada över Arteta. Det finns ingen anledning att "håna" dem för det.
Barcelona Rambla~
2011-09-01 00:25
Det stämmer med Meireles, har varit råpetad så här långt i Liverpool.
Barcelona Denyo ©
2011-09-01 00:25
Inte ens vi hade så mycket inlägg på forumet när vi vann CL Finalen som Arsenal har för att dem värvat ett par medelmåttor,

Man får sig ett gott skratt innan sängen iaf.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-01 00:23
Haha kaos i Arsenal forumet pga en värvning utav Arteta... Sjukt hur statusen på den där klubben har sänkts genom åren, skulle varit något helt annat om t.ex. Sneijder blev klar för dom..
2011-09-01 00:21
För Napoli gillar inte försvarare. Eller snarare, de gillar medelmåttiga försvarare. Förstår inte varför inte Delaurentiis köpte klubben så dyrt för att sedan inte köpa några spelare knappt. Han borde förstärkt rejält den här sommaren. Han fick endast in Inler typ. Blev av med Ruiz.

Fruktansvärt glad att vi agerade relativt tidigt och slapp panikvärva/sälja.

Nu tycker jag egentligen truppen ser löjligt bra ut. Speciellt mittfält/anfall men även backlinjen i och med Peps experiment mot Villarreal

Det jag egentligen hade velat ha in är en ny ung målis istället för Pinto. En ny blivande stormålvakt a la De Gea eller något på runt 18-19 år som kan stå på tillväxt. Pinto är ju som vi alla vet ingen målvakt. Han är en clown som tror han är från Bronx. Även om jag gillar honom

Hade inte tackat nej till att bli av med Maxwell, Keita och Afellay men inser att bredden i laget måste bevaras. Dessutom tycker jag Keita spelat bättre och bättre även om hans passningsspel aldrig kommer överskrida mediokert med vårt lags mått mätt.

David Villa är jag mer och mer tveksam till, det är nog dags för honom att leverera lite mer regelbundet. Å andra sidan kan jag inte klaga så länge han avgör el clasicon och CL finaler för oss.
Barcelona Abbe.
2011-09-01 00:20
AndreD

... och har inlett lagets tre första matcher på bänken, därmed bänknötare. Tror hans transferbegäran berodde på att han inte ingick i Kennys planer.

Rambla

Tycker också det är träligt. Jag gillar Dalmau. När han var runt 15-16 så ansågs han vara en stor talang. Vet inte om han stagnerat lite de senaste åren. Uppenbarligen har han gjort det.
Barcelona Rambla~
2011-09-01 00:19
Skit också, vad ska Dalmau i Valencia Mestalla och göra? De är ju kassa. Slår vad om att det är Eusebios fel. Om Montoya kommer att tillbringa en del tid med a-truppen så behövs även Dalmau i B-laget. :P
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-09-01 00:19
Hahaha älskar Arsenals glädje över Arteta.

Patetisk liten klubb de har blivit.

Inte ens City fansen blev väl så glada när Nasri/Aguero blev klara?
AndreD
2011-09-01 00:18
Abbe.

Meireles är långt ifrån bänknötare. Han var Liverpools bästa spelare förra säsongen.
Barcelona Rambla~
2011-09-01 00:18
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!

Varför hade inte Napoli mer tålamod med honom då?
Barcelona Abbe.
2011-09-01 00:17
Albert Dalmau är klar för Valencia B. Barça har en återköpsklausul i avtalet som gäller under två år.
Barcelona Andreas V.V - Seydou Keita!!!!!!
"JAAA HAN ÄR KLAR!
BADA I FONTÄNERNA, ALLA TILL TORGET! "

Har jag missat nåt, är Messi såld? :O
Barcelona Denyo ©
Mitt uppe i sillyseason så finns det en länk att beskåda alla mål mellan

FC Barcelona - Real Madrid

mellan åren 98-09

njut:)
Barcelona Andreas V.V - Seydou Keita!!!!!!
2011-09-01 00:15
Officiellt: Arteta till Arsenal..

Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-01 00:15
Herregud..
Av alla spelare, Meireles :p
Barcelona NoGo™
2011-09-01 00:13
Meireles till Chelsea haha
2011-09-01 00:12
Bästa värvningen är ju tveköst uppflyttningen av Fontas.

Jag menar Thiago.
Barcelona Abbe.
Rambla~

Istället för Modric verkar man ha fått in Liverpools bänknötare Meireles.
Gunner - Kanouté

"Meireles har väl avvaktat hela dagen och sett vad som hänt me Modric affären för Chelsea."

Han gjorde rätt. Klar för Chelsea nu. Wow.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-09-01 00:11
Transferfönstrets deadlines bästa värvning:

Wait for it..

wait for it..

Victor Ruiz, Valencia. Och jag är seriös. Så sjukt jävla grym är den äckliga ex-perikon.
2011-09-01 00:11
Och spelare som klubbarna vill bli av med reas ju ut precis innan fönstret stänger.
Barcelona Rambla~
2011-09-01 00:10
Bendtner till Sunderland på lån, 1 år.
Barcelona Rambla~
2011-09-01 00:09
Blaugrana91

De slipper betala lön för de nya spelarna under sommaren när det fortfarande är uppehåll. Det är inga småsummor de sparar in.
Barcelona Rambla~
2011-09-01 00:08
£40M för Modric och ändå fick inte Chelsea honom. Så jävla gott. :P
2011-09-01 00:08
Sjukt kul det vore om Arteta inte alls blir klar nu. Haha
Annons: