/spanien/barcelona/forum/1150.aspx/spanien/barcelona/forum/1150.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tiki-Taka
2016-02-19 19:28
Varför är inte pique med?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona papillon
2016-02-19 19:15
Santiago Cazorla Nej men tycker domaren kunde ha bjudit på en frispark mitt på linjen, för kontakt fanns det garanterat.
Barcelona Gabriel
2016-02-19 19:08
Jäklar, sitter och försöker leta fram ett odds. Spanar bland annat lite på Rayo - Sevilla och fick precis reda på att Sevilla inte har en enda bortaseger den här säsongen. Sjukt svagt bortalag med andra ord, blev lite förvånad. Alltså inte en endaste seger...
Barcelona messiooooxavii
2016-02-19 18:02
Det man får ut av Benitez intervju är allt vi redan visste

*Perez styr för mycket inom laget
*perez lägger sig in i vilka som ska spela
*Perez är desperat efter att hitta lösningar på att stoppa BARCA (korruption sissta utvägen)
Perez är PROBLEMET i Real Madrid
*Han klagar ingenstans på spelarna, tvärtom hyllar dom för sin vinnarmentalitet men PEREZ är problemet
Barcelona Santiago Cazorla
2016-02-19 18:01
Vid 2.25, tycker ni det borde ha varit straff där?
Barcelona DM1982
2016-02-19 17:54
[1/2] Squad (vs Las Palmas): Bravo, Ter Stegen, Vidal, Alves, Bartra, Mascherano, Vermaelen, Mathieu, Alba, Sergi Roberto #fcblive [2/2] Squad (vs Las Palmas): Rakitic, Arda, Iniesta, Munir, Messi, Suarez, Sandro, Neymar #fcblive
Barcelona Mdawg
2016-02-19 17:19
@Flavia:
Benitez: "Barcelona is winning and winning. He (Perez) is changing because he's trying to find a solution. But still, Barcelona is still winning, and they're winning more every year, and that is big problem for Real Madrid."
Barcelona Liunil Masse
2016-02-19 16:35
Javier Mascherano: "how one tackle on Nicklas Bendtner changed my career" Bra läsning!
Barcelona Barclasico
2016-02-19 15:54
@Flavia:

haha visste inte att det fanns såna deal på kontraktet. Det kanske är drf ingen tidigare Real-tränaren har gått ut och kritiserat Perez samt Real Madrid efter deras avsked!
Barcelona Liunil Masse
2016-02-19 15:52
[QUOTE=Lionel "Rey" Messi]Alves. Han kliver alltid fram när det gäller och hans rutin behövs i dessa matcher. [/QUOTE] Japp rutin är viktigt. Är dock lite orolig för Alves speed då han kommer ställas mot Alexis. Fan Alves, var du tvungen att tappa din speed...
Flavia
2016-02-19 15:38
I samband med när Benitez kommenterade matchen mellan Roma vs. Real Madrid på BT Sports, berättade spanjoren om sin tid i den spanska huvudstadsklubben och pressen att vara felfri. Benit eftersom att man konkurrerar med Barcelona. ez nämnde samtidigt om Madrids misslyckanden att vinna ligatiteln på 7-8 samt x antal tränare som Perez har avskedat. Kung.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-02-19 15:37
[QUOTE=Liunil Masse]Vem vill ni se mot Arsenal, Alves eller Vidal? [/QUOTE] Alves. Han kliver alltid fram när det gäller och hans rutin behövs i dessa matcher.
Flavia
2016-02-19 15:32
Deulofeu Vilket sammanträffande att du pratade just om Benitez, jag läste dessa tweets nedanför för en stund sedan. El Economista: Rafa Benitez’s decision to speak out about his time at Real Madrid may have cost him millions in compensation. El Economista: Benitez broke the confidentiality agreement. He could miss out on the compensation he'd receive from the club until June 30. El Economista: Rafa Benitez signed for €4m per season but was sacked on Jan 4th – leaving him at risk of missing out on 5 months of wages. Källa: RMadridhome
Barcelona neymar JR
2016-02-19 15:22
Just den delen där deras utlånade spelare inte får möta real Madrid är det mest patetiska. Hur feg kan man vara? Det är spelare som inte platsar, talanger som vill visa upp sig och ändå är man rädd för att tappa poäng pga det. Madrid världens största klubb och världens bästa lag... Nästa del är inte så antimadrid, hade själv inte velat se sanchez spela i Madrid efter Arsenal. Hur kan en storklubb som man u gå med på något sådant idiotiskt?
Barcelona Deulofeu
2016-02-19 15:11
Flavia alla klausuler Perez bakar in överallt är ju rätt intressant.

Spelare de lånar ut får inte möta dem...

Gamla tränare får inte prata negativt om dem tex Benitez då blir han utan lön...

Di maria och Özil de jag klommer på får inte säljas vidare till Barca...

Slutligen den stora anledningen till att Perez fick jobbet resten av säsongen de betalar fortfarande lön till både Benitez och Ancelotti och behövde någon billig...

Ha Ha Madrid.
Flavia
2016-02-19 15:02
Tydligen har det framkommit att Real Madrid skrev in klausuler där Manchetser United hade tvingats betala totalt €120m till den spanska huvudstadsklubben (€50m under 2015, €40m under 2016 och €30m under 2017) ifall om de sålde Di María till en valfri La Liga klubb. Men ifall om den engelska storklubben sålde argentinaren till Barcelona, hade ManU tvingats betala €30 vardera under 2018 och 2019.
Barcelona KristoferDelija
2016-02-19 14:43
@Gabriel:

Tydligen skrev du så långt inlägg så min text kom inte med hahaha.
Men det var iallafall riktigt bra skrivet hatten av.
Barcelona Gabriel
2016-02-19 14:17
Xaviesta Förstår dock inte vad KristoferDeljas qoute var av mitt inlägg var ämnar som? Det kanske hab själv kan förklara?
Barcelona DM1982
2016-02-19 13:59
Spain's National Court has closed the case of Athletic and Barcelona fans whistling the anthem at last Copa final. No offence commited. Från Barcastuff. Som om det var någon tvekan från början egentligen.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-19 13:52
Vem vill ni se mot Arsenal, Alves eller Vidal?
Barcelona Xaviesta
2016-02-19 13:52
Gabriel Jag syftade faktiskt på KristoferDelijas quote av ditt inlägg. Sett från appen kom det ut som ett kilometerlångt dravel medans det ser helt normalt och styckeindelat ut sett från datorn. Med andra ord är det ingen som.gjort fel här, bara jag som missuppfattade pga SF appen spelade mig ett spratt eftersom den är rätt oduglig. Dina inlägg är alltid en fröjd att läsa!
Barcelona neymar JR
2016-02-19 12:45
Dm1982 Samt så måste minst en från MSN vila, neymar ser ut att behöva det mest.
Barcelona DM1982
2016-02-19 12:36
Nu borde Barça fixa Las Palmas imorgon men självklart ska det vara uruselt väder imorgon. Mycket regn och blåsigt, får lite vibbar av poängtapp.
Mascherano#14 el Jefecito
2016-02-19 11:46
El Tridente

Jag blir osäker på om du försöker övertyga mig om att de spanska lagen är bättre än de engelska eller om dina frågor bara är retoriskt ställda eftersom vi verkar ha samma åsikt. Hela mitt inlägg går ju ut på att England ligger långt långt bakom Spanien vad gäller kvalité på fotbollen. Däremot är de bättre på att marknadsföra sin liga och att teckna tv-avtal. De skapar hype runt sin liga på ett helt annat sätt än vad Spanien.

Hypen tillsammans med traditionen och den geografiska närheten samt att man kan språket tror jag är den största anledningen till att det finns så många anglofiler i det här landet. Kort sammanfattat.
Barcelona El Tridente
2016-02-19 11:23
Mascherano#14

Hur många CL titlar och Europa League titlar har PL tagit? Och hur många har Spanien tagit? Då räknar vi senaste 10 åren och det är mest relevant att räkna så.

Spanien har dominerat i CL och Europa League. 1 VM guld och 2 EM guld säger detta ännu tydligare.

England och PL är inte i närheten och det är som när Zlatan kommer till Sverige och blir jämnförd med damerna av svenska journalister/dam spelare.

Man skrattar åt sånt här bara.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-02-19 11:14

Din och Gabriel's inlägg är klockrena med styckesindelning :-).

Nu om en annan sak. Sprang på ännu en video om Messi. Då DMX tar hand om soundtracket till videon var jag tvungen att kolla in. Det var inte då mycket låten som jag fastande på utan Messi's säsong hittils trots att videon bara är 3:39 sek.

Jag fastande på Messi's speed, teknik och hungern när han sätter igång.
Han är lika lätt i fötterna, samma styrka och balans som föra vårterminen. Hoppas han slipper nu alla dessa små bakslag i skadefronten. Kan inte fatta att han har varit borta 10 veckor den här säsongen men ändå spelar han lika bra som föra vårterminen.

Ville bara att ni skulle kolla in den för att först vad jag menar.
Go fortsättning...
2016-02-19 10:33
På tal om Premier League vs La liga så skrev jag ett inlägg (under ett annat nick) för drygt 3 år sedan i samband med att Messi vann guldbollen och att det bara var spelare från La liga i FIFA's världslag. Jag försökte på något sätt förstå det här med anglofilism (är det ens ett ord?)

Inlägget löd:

Angående "hatet" mot Messi och La Liga...

Grovt generaliserad historia:
I Sverige har vi länge haft en stark tradition av att följa engelsk fotboll, mycket tack vare stryktipset. Geografisk närhet spelar säkert också in. Det var hur som helst inte många svenskar som satt och kollade på spansk fotboll 1980, det kan jag lova. Däremot var det en hel del som följde den engelska ligan. Och dom hade sina favoritlag de följde. Och sedan fick dom barn och "förde över" intresset och kanske även sitt favoritlag från England på barnen. Vid denna tidpunkten sprang inte ungdomarna i skolan runt och pratade om Barcelona eller Real Madrid, dom pratade om Liverpool och Nottingham. Som sagt, detta är en aning generaliserat och självklart fanns det undantag. Men det är först "nu på senare år" som vi i Sverige börjar uppmärksamma den spanska ligan.

Vi ska också ha i åtanke att marknadsföringen av dagens Premier League är låååångt mycket bättre och större än La liga. Där finns också betydligt mera pengar i klubbarna, vilket i sej genererar medial uppmärksamhet i form av värvningar och rykten osv.

Som jag ser det så är det alltså både historian och den mediala uppmärksamheten som Premier League ligger före på. Även om vi i detta forumet (eftersom vi följer Barcelona) vet vad den spanska ligan går för så gör kanske inte den stora massan det på samma sätt. Och det räcker att jag går till mej själv, jag känner till fler spelare i tex Aston Villa än vad jag gör i tex Betis, detta trots att jag följer La liga mer än PL. Och givetvis är det media, både svensk och utländsk, som orsakar detta. Och med utländsk media menar jag engelskspråkig eftersom jag inte kan spanska, och engelskspråkig media rapporterar logiskt nog mest om engelsk fotboll. I Sverige vet vi (den breda massan) helt enkelt inte lika mycket om spansk som engelsk fotboll. Det är tex därför folk blir chockade av hur bra Cazorla är, eller Michu som många aldrig någonsin hade hört talas om innan han hamnade i England. Men vi visste. För vi kollar på tex Malaga - Rayo Vallecano eftersom vi älskar ligan. Men en PL-svenne (ursäkta uttrycket) skulle aldrig få för sej att kolla den matchen eftersom dom får för sej att Tottenham - Aston Villa är mycket bättre. Dom har tyvärr ingen aning om hur mycket fotbollsgodis dom missar pga att dom bara följer den medialt hypade ligan. (OBS! Jag säger INTE att PL är dåligt på något sätt)

Så till saken:
När FIFAs Världselva enbart består av spelare från La Liga så blir dom totalt chockade. För PL ska ju vara "världens bästa, största och mest klassiska liga". Och då börjar givetvis snacket om korruption och skämtpris runtom på olika forum. Men vi som följer spanska ligan vet att nivån på fotboll där är högre än i någon annan liga trots att 75% av svensk media handlar om PL. Vi är inte chockade över att det bara var La ligaspelare med. Men med denna teori så försöker jag förstå varför fans till lag utanför Spanien reagerar som dom gör."
2016-02-19 10:27
rANDOMhERO

Tack för ditt mycket givande inlägg. Underbar läsning, även om det nu inte innehöll styckesindelning.
Barcelona rANDOMhERO
2016-02-19 10:23
[QUOTE=Mascherano#14 el Jefecito]Även utan styckeindelning hade Gabriels klockrena inlägg varit värda att läsa igenom, även om det hade inneburit en hel del kämpande om de inte hade varit styckeindelade. Nu var det med styckeindelning och därmed bara ren fröjd att läsa någon som sätter ord på alla ens frustrerande känslor kring all denna dumlogik som anglofilerna slänger sig med. Tack för den fantastiska läsningen Gabriel! [/QUOTE] Vad babblar du om? Räcker det inte med att säga bra läsning? Börja snacka om styckesindelning.
2016-02-19 10:18
Även utan styckeindelning hade Gabriels klockrena inlägg varit värda att läsa igenom, även om det hade inneburit en hel del kämpande om de inte hade varit styckeindelade. Nu var det med styckeindelning och därmed bara ren fröjd att läsa någon som sätter ord på alla ens frustrerande känslor kring all denna dumlogik som anglofilerna slänger sig med.

Tack för den fantastiska läsningen Gabriel!
Annons: