/spanien/barcelona/forum/115.aspx/spanien/barcelona/forum/115.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2017-08-10 12:04
Blaugrana91

"Sedan förstår jag inte heller varför man inte vill att klubben ska betala några jättebelopp? Det är väl inte dina eller mina pengar? Utan det här är klubbens pengar och vi har råd, varför skulle vi då inte göra det? Det är så här marknaden ser ut och kommer fortsätta se ut, så enkelt är det.
Att Barca då skulle försöka protestera emot det genom att inte värva spelare man behöver kommer enbart bara skada klubben själva."

Det finns ett relativt enkelt svar till din fråga här. Och det är, det finns absolut inga garantier att en spelare som Dembélé exempelvis visar sig vara värd en summa på €100M, och som du vet så är våran ledning långt ifrån att vara de bästa på att sälja spelare. Det hade inte varit någon skillnad Med Dembélé om han hade misslyckats hos oss, vi hade fått tillbaka max hälften av det vi betalade för honom om han misslyckas och vi ska sälja honom, spelar ingen roll att han är ung. Det är så vår ledning fungerar, de har ingen kompetens gällande den biten.

Och klart det skadar klubben på längre sikt när vi slänger ut enorma summor pengar på spelare utan några som helst garantier att de ska lyckas. Nej, det är inte mina pengar, det är klubbens. Men klubben skadas av att investera pengar på något som det inte finns några garantier på att det kommer att ge frukt. Har du redan glömt när vi ville köpa Nolito i Januari fönstret för 1 år sedan? Hur gick det? Vi hade inte ens råd? Vi har också enorma lönekostnader, trots att Neymar lämnat oss.

Oavsett hur stor klubb Barcelona än är så kan inte Barcelona tillåta sig slänga iväg hutlösa summor pengar på spelare bara för att "det är så marknaden fungerar". Vi är en medlemsstyrd fotbollsklubb, vi ägs inte av någon rik oljeshejk från Qatar, Ryssland eller Kina. Hade vi gjort det så hade jag fullständigt skitit i hur mycket pengar vi betalade för spelare, då pengarna kommer från personens egna ficka. Men vi har inte råd att konkurrera ekonomiskt med dessa klubbar som styrs av rika personer som PSG med Nasser. Vi måste agera smartare, och för att agera smartare krävs det planering och noggrana kloka beslut.

Just nu känner jag inte det är värt att betala €100M för Dembélé, oavsett hur stor talang han än må vara och oavsett att Neymar lämnade oss. Klubbarna vet att vi har fått in mycket pengar nu och alla vill inte bara ha en bit av kakan utan de vill ta den största biten tom. Klubbarna ser att Barcelona är desperata och med våran ledning vet alla att de kan blåsa oss hur enkelt som helst.

Enligt mig vore det ett jävla statement att faktiskt sätta ner foten och öppet uttala sig om hur sjuk marknaden är och säga att Barcelona tänker sätta ner foten och inte gå med på dessa villkor. Det finns inga som helst garantier att Dembélé kommer att lyckas om han köps. Coutinho är en annan femma då jag tycker han levererat under en högre tid både i Liverpool och i Brasiliens landslag, men honom släpper inte Liverpool för om de inte kommer ett bud på 150M€ och det är verkligen inte Coutinho heller värd.

Man får tänka om helt enkelt.
Barcelona Talangfabriken
2017-08-10 12:01
Gabriel

Är helt med dig.

Sedan tycker jag att vi Barcabröder på detta forum ska visa klass och stil, och skriva respektfulla inlägg. Vissa tycker att vi ska värva några crack, andra (inkl undertecknad) tycker vi ska ta det lite lugnt och satsa på det vi har och på kollektivet. Detta forum är till för att kunna vädra olika uppfattningar, men gör det med respekt, klass och stil. Helt ok att ha olika uppfattningar.

Forza Barca!
Barcelona Soko
2017-08-10 11:57
Barcelona willing to pay £72m release clause of Marco Asensio

ps. Det går inte att läsa en artikel att den inte nämner de 222 miljoner man fått för Ney.
Barcelona Soko
2017-08-10 11:47
@messiooooxavii:

Varför tror du att det är skitsnack ?
Barcelona Bentley King
2017-08-10 11:45
Underbart inlägg!!

@Gabriel:

Barcelona Cule4life
2017-08-10 11:45
Barça kan dumpa Denis Suarez - som nobbat Napoli.

"Barça kan sälja för 12 till 14 miljoner euro.Napoli har visat intresse och är redo att matcha prislappen, men fått nobben av Suarez, enligt uppgifterna.

23-åringen vill istället stanna i Barça och kämpa för sin plats."

Denis har ambitioner iaf.
Barcelona messimal19
2017-08-10 11:41
Vad ligger utköpsklausulen på Yannick Ferreira Carrasco? Det är en spelare som man bör satsa på! 22 bast har jag för mig och är väldigt bra 1 mot 1 har för mig att han kan använda båda fötterna också men har utgångsposition på vänstra kanten
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Cule4life
Folk ska heller inte glömma hur jävla samspelt vår trupp är. Spelarna har spelat tillsammans i ååår.
Barcelona Davids3
@ || Cillessen #1:

Vart har du läst något om det?
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2017-08-10 11:33
Fcb88 Det är precis det jag menar. Du behöver inte hålla med mig men jag har gett en förklaring till varför jag tror det. Neymar är en förlust individuellt men kan vara en vinst kollektivt. Det får tiden säga. Men jag tror som sagt att vår trupp är bättre än förra säsongen visade. Har redan argumenterat för min sak så känner inte att jag behöver göra det igen.
Barcelona Fcb88
2017-08-10 11:30
@Viggo - Grande Busquets:

Du kan inte på allvar säga att den här truppen räcker, vi har till och med blivit försvagade med försäljningen av neymar.. ja, attityden är bättre jämfört med förra säsongen.. räcker de för att den kommande säsongen ska bli lyckad? Nej.. ett stort fet NEJ! Vid en eventuell skada på Messi, tror du på allvar att suarez, paco och delo ska ge oss framgångar? Kvalitén överlag på hela spelartruppen är för dålig, varför ska de vara så svårt att erkänna de bara..
Barcelona socccerfan1
2017-08-10 11:28
Okej ! Tack för info blaugrana91 :) . Hoppades på att det var anl om jag ska vara ärlig :p
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-08-10 11:26
Vad handlar detta om.
Barcelona oocbgb
2017-08-10 11:26
[QUOTE=Fcb88]Ni som säger att vi ska köra med den truppen som vi har? Är ni seriösa eller? Den räcker ingenstans.. vad är de för drömvärld ni lever i.. om den inte räckte till förra säsongen, varför skulle den göra de nu? Ni kan inte vara så naiva att ni tror att alla spelare från la masia ska komma upp och dominera på en gång.. Alla spelare som kommer därifrån är/blir inte stjärnor! herregud.. [/QUOTE] Med förra årets slutkörda spelsystem absolut. Men med en ny tränare med nya idéer kan vi absolut gå hela vägen, på alla fronter, med truppen vi har.
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2017-08-10 11:23
Jag skrev det för någon vecka sen och ska upprepa det igen extremt kortfattat: Det var inte fel på truppen utan på tränaren. Absolut kan den förstärkas, men den nonchalanta inställningen som tilläts av tränare var bortom all kritik. Denna säsong finns det tre faktorer som kommer göra att vår trupp ser mycket starkare ut denna säsong jämfört med säsongen innan: 1. Revanschsugna spelare. Messi, Suarez och fler som vill visa att Real inte ska få fortsätta ta titlar. Det har synts tydligt redan på försäsongen att det är en annan attityd. 2. Valverde. Har infört presspelet igen, har fått upp intensiteten och viktigast av allt disciplinen att göra jobbet. 3. Helt annan konkurrens idag, spelarna kommer kämpa för startplatser, vilket inte var fallet förra säsongen. Vi kan värva, men ser inte det som ett måste.
Barcelona || Cillessen #1
2017-08-10 11:22
Om det visar sig att det stämmer att klubben ger sig på asenio så hyllar jag fan ledningen. Är trött på Perez ska komma in i våra affärer enbart för att höja priset.
Barcelona Rieiro
2017-08-10 11:22
Menar väl snarare att man satsar på egna talanger, unga talanger och laget över jaget. Har definitivt inte Real som referenspunkt till det, är ju Barca som har egna ledet som DNA. Och hur kan dom inte lyckats? Det är ju när de gjort den omvändning som de har fått titlarna.
Barcelona Blaugrana91
2017-08-10 11:19
[QUOTE=socccerfan1]Vi har verkligen inte fått 222 för Neymar än... inte konstigt att vi inte har köpt något ? [/QUOTE] Enligt Rac1 är det dock inget som ska hindra klubben från att få igenom värvningarna.
Barcelona Soko
2017-08-10 11:17
Nice har sålt två spelare igår, en till Inter och en till Fiorentina trots att de har kval till CL nästa vecka. Seri nästa för Barcelona ?
Barcelona messiooooxavii
@Rieiro:

Att bli utbuade av egna fasnen match in och match ut för att man inte har ett eget spel och att Lag som LAs Palmas kommer till Bernabeu och har 60% bollinehav kallar inte jag att lyckas.

Vi vet alla hur dom har fått sina CL titlar, och sin enda ligatitel på 8 år.
Sluta ha Real som något vi ska eftersträva ..
Jag spyr av tanken
Barcelona messiooooxavii
@Rieiro:

Att bli utbuade av egna fasnen match in och match ut för att man inte har ett eget spel och att Lag som LAs Palmas kommer till Bernabeu och har 60% bollinehav kallar inte jag att lyckas.

Vi vet alla hur dom har fått sina CL titlar, och sin enda ligatitel på 8 år.
Sluta ha Real som något vi ska eftersträva ..
Jag spyr av tanken
Barcelona Blaugrana91
2017-08-10 11:16
[QUOTE=Rambla~]Du är ju för fan inte på riktigt, är du tokig eller? Värva till varje pris och skit samma vad det kostar och att all världens klubbar gör narr av oss? Snacka om att vara en glory hunter. Du vill att de ska bränna alla pengarna från Neymar på 2 spelare (fan, det räcker inte ens med de pengarna med ditt förslag) och betala överpriser utan dess like. Jeez... [/QUOTE] Jag försöker vara realistisk helt enkelt. Som sagt vi vann inget av värde förra säsongen samtidigt som vår värsta rival vann både ligan och CL. Sedan har vi nu dessutom tappat Neymar. Klubben behöver göra ett riktigt stort statement för att visa alla som tvivlar. En värvning av både Coutinho och Dembele är ett sådant. Dessutom är det nödvändiga värvningar, den trupp vi har är inte dålig men vi behöver helt klart få in mer kvalitét, det är ju fullständigt uppenbart. Att vissa här får för sig att acceptera ett mellanår efter förra säsongen är obegripligt för mig. Sedan förstår jag inte heller varför man inte vill att klubben ska betala några jättebelopp? Det är väl inte dina eller mina pengar? Utan det här är klubbens pengar och vi har råd, varför skulle vi då inte göra det? Det är så här marknaden ser ut och kommer fortsätta se ut, så enkelt är det. Att Barca då skulle försöka protestera emot det genom att inte värva spelare man behöver kommer enbart bara skada klubben själva. Det är därför det är så viktigt att Barca fortsätter jobba för större inkomster för det kommer behövas så som läget är, dags att vissa börjar inse det. Så ja släng upp €140M för Coutinho och €120M för Dembele och detta ska vara exkl. bonusar, tackar dem fortfarande nej så får det väl vara, men då har man åtminstone gjort sitt yttersta. Det är min syn på det hela.
Barcelona Rieiro
2017-08-10 11:09
Beror på hur du definierar mellansäsong? Rent sportsligt nej. Utan stora värvningar? Ja om de inte är realistiska priser. Se på hur Real lyckades. de lyckades när de fick balans i truppen med en casimero, Lucas Vasquez, asensio, nacho etc. Du bygger inte lag på endast världsstjärnor utan även spelare som krigar för klubbmärket och gör löpningar och uppoffrar sig för lagets bästa.
Barcelona Soko
2017-08-10 11:08
Liverpool have been told to make a bid for Diego Costa should Philippe Coutinho leave to join Barcleona.

The Reds rejected a £90m from Barcelona for the Brazil international last night but reports in Spain suggest a deal is close to being completed.

Barcelona messiooooxavii
2017-08-10 11:06
@Soko:

Skitsnack
Barcelona Soko
2017-08-10 11:05
@messiooooxavii:

Barca verkar vilja betala hans klausul på just 80 miljoner. Och Asensio och hans agent är öppen för flytt då han inte garanteras plats i årets Real.
Barcelona Fcb88
2017-08-10 11:04
@Rieiro:

Vi är Barcelona.. ska vi ha två mellansäsonger menar du? Inte acceptabelt för en sån stor klubb..
Barcelona messiooooxavii
2017-08-10 11:04
@Soko:

Bara Real fan skulle värdera honom till 80 miljoner, han är värd 10 miljoner euro inte mer
Barcelona Andresito
2017-08-10 11:03
Ge Deulofeu en vecka, klarar han sig mot Real Madrid så kan vi skita i att värva en ytter, annars Dembélé. Ta in Seri som en controller och ett nytt alternativ på mittfältet. Rafinha, Denis och Gomes får slåss om Iniestas plats. Funkar inte det så kan vi köpa en etablerad mittfältare, tex Coutinho, nästa sommar. Simpelt, men svårt.
Barcelona Soko
2017-08-10 11:00
Vad sägs om att köpa Asensio för 80 miljoner ?
Annons: