/spanien/barcelona/forum/11498.aspx/spanien/barcelona/forum/11498.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-11 20:40
LAM nr 10

Man kan tycka att det är rätt, men ändå lite förvånande. Han är ny i Barca B och det finns en hel del duktiga mittfältare där.

Du har helt rätt ang. Muniesa, såklart! :P Isaac Cuenca däremot tycker jag är konstigt att han inte spelar. Han känns hetare än Kiko enligt mig.. men vad vet jag. Tello är väl inte heller så pjåkig direkt, spelade ju en del i U20 (?) EM i somras. Det finns riktigt många bra anfallare i Barca B helt enkelt! Och frågan är hur mycket speltid Deulofeu får när Soriano är tillbaka.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-11 20:35
Såg inte detta förrän nu men billigare "straff" får man fan länge efter. Så jävla tydligt hur han bestämmer sig för att lägga sig ner och få ont.

Så jävla pinsamt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-11 20:35
1.70-ligan

Jag tycker det är självklart att en spelare som Espinosa spelar. Han är en riktigt stor talang, nya Iniesta. Riverola har gått igenom ungdomsakademin sen han var 6 år och är en duktig mittfältare men har inte det där lilla extra för att nå A-laget. Carmona är väl en spelare som bara köpts in för att bredda truppen, dessutom verkar han tro att han är lagets stjärna när han ska dribbla av alla med sitt oerhört tunga löpsteg. Av någon anledning gillar jag inte honom.

Muniesa är väl skadad?
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-11 20:34
GOL de Rodri! Montoyas förarbete är av hög klass!
Barcelona Blaugrana91
2011-09-11 20:34
1-3 nu!! Detta klarar dem!! ;)
Barcelona barca111
2011-09-11 20:33
Kiko är ruskigt dålig!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-11 20:31
Barcelonistas

Pedro är ju i och för sig också de stora matchernas man. Två mål mot Real förra säsongen och ett mot United. Han har så bra spelsinne så han är nästan alltid på rätt plats vid rätt tidpunkt och tar smarta löpningar. Dessutom springer han sönder sina lungor hela tiden. Det är sådana här egenskaper som man har kvar även om man är i usel form. Även om Villa gär mål i de stora matcherna och springer mycket så löper han inte i närheten av lika mycket som Pedrito. Därför är Pedro viktigare.

Jag är i alla fall 99 % säker på att någon av dem blir bänkad och att Cesc startar.

På tal om Cesc så har ju Pep uppfunnit ytterliggare en sak, för de som säger att han har så bra spelarmaterial att han inte behöver göra någonting. Det här med en falsk nia och en falsk mittfältare. När Cesc och Messi spelar samtidigt är båda två som två tior ungefär, medan Xavi och Iniesta spelar på mitten. Allt för att överbefolka på mitten och få övertaget där.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-11 20:30
0-3 från halva plan..
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-11 20:28
Rätt intressant att Espinosa går före spelare som spelare som Riverola, Carmona m.fl. Och att Muniesa inte tar plats i backlinjen eller Cuenca i anfallet. Dessa två är båda spelare som Pep har visat tilltro till.

Barcelona 1.70-ligan
2011-09-11 20:27
Fan, 0-2! Barcas usla helg fortsätter...
Barcelonistas
2011-09-11 20:09
L.A.M

Men samtidigt det är i såna här matcher som Villa är som bäst. Han kan vara fullständigt osynlig i matcherna för att sen bara placera den i bortre krysset.

Jag ser Villa-Messi-Cesc som det bästa anfallet i dagsläget, Pedro har en bra bit kvar till sin topp form och har verkligen inte varit bra inlednings vis i matcherna.
Barcelona Smogen
fan Rodri! Det där sa du göra bättre! Bra anfall annars...
Hutch
Aj aj. Underläge redan så tidigt.
Barcelona L.A.M Nr 10
Rafa tar troligen rollen som falsk nia och då blir Rodri och Kiko anfallare. nnars är det en mycket bra elva om inte den bästa. Muniesa är den enda från startelvan som jag saknar, skadad? JDS som pivote kommer styra spelet. Montoya som högerback. Det blir en riktigt tuff match men det kan nog sluta bra.
Barcelona DM1982
2011-09-11 20:07
1-0 Depor. Känns som om de är en storlek för stora för Barca B men å andra sidan är det inte så konstigt .
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
Oj, det gick snabbt...
1-0 Deportivo :(
Barcelona II Barça II
2011-09-11 20:06
Pedro har varit iskall i år. Tycker inte att han ska starta på lördag. Han måste skärpa sig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2011-09-11 20:06
Måste vara extra tungt att åka ned till segundan o få spela mot Barcas och Villareals B-lag, som en extra bitchslap liksom.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-11 20:04
Någon av Pedro ellerVilla ska bänkas på tisdag. Båda två är helt iskalla medan Cesc är i mycket bra form, även om matchen igår var hans sämsta hittils i Barcatröjan. När det gäller backarna så kan väl inte Piqué spela, och jag vill heller inte chansa med Puyol så det blir såhär:

Valdés
Alves, Mascherano, Abidal, Adriano
Xavi, Busquets, Cesc
Pedro, Messi, Iniesta

Jag tror att alla offensiva spelarna förutom Pedro kommer röra sig väldigt centralt. På pappret är Iniesta ytteranfallare men på planen tror jag vampyren, Xavi och Busquets agerar mittfältare medan Cesc och Messi har väldigt fria roller. Pedro får ligga som någon slags ytter/striker. Anledningen till att jag väljer Pedro och inte Villa är att kanariern i alla fall bidrar med något även om han är ur form, och det är hans ständiga löpande som tröttar ut motståndarna. Men hade Alexis varit tillgänglig hade jag nog troligen bänkat båda.

Hutch
2011-09-11 20:01
Vi ställer upp ned följande elva: Mino - Montoya - Bartra - S.Gomez - Planas - Espinosa - Sergi.Roberto - Dos Santos - Kiko - Rodri - Rafa.
Barcelona Smogen
2011-09-11 20:01
Angående Roma får vi ju inte glömma att dom har Gago på mittfältet, det är väl bara att låta honom starta varje match så vinner dom.
Kommer ihåg när Real just köpt honom, då sa några puerta grabbar att han var bättre än både Iniesta o Messi... ;)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-09-11 19:59
Miño, Montoya, Bartra, Dos Santos, Rodri, Roberto, Gómez, Kiko, Planas, Espinosa och Rafinha

Startelvan

Mino
Montoya, Bartra, Gomez, Planas
Roberto - J2S - Espinosa
Kiko - Rodri - Rafinha
Barcelonistas
2011-09-11 19:58
BB-Barceloneta

Alves-Puyol-Abidal

En 3 backslinje allså på tisdag, det vore något måste jag säga. Busquets kommer då förmodligen ta ett stort ansvar i det defensiva spelet.
2011-09-11 19:57
2011-09-11 19:57
Hutch

Tack :)
Hutch
2011-09-11 19:56
Stream till B-lagets match.
Barcelona Hyder
2011-09-11 19:55
Hetfield

Vet inte riktigt vilket inlägg du svara på nu men jag håller med dig. Det går inte att bara slänga ihop spelare för att kunna spela 4-3-3. Jag hade mer än gärna sett ett tvåmanna anfall med Osvaldo och Bojan där Totti släpar bakom. De två förstnämnda ska spela centralt och absolut inte på några kanter.

De Rossi, Pjanic och någon annan än Perotta bör vara mittfältarna bakom och Rosi borde förpassas till bänken. Luis har kanske lärt sig något av förlusten, det hoppas jag i alla fall.
Real Madrid BB-Barceloneta
2011-09-11 19:54
Såhär tycker jag mittfältet och forwards linan ska se ut: Iniesta. Busi. Xavi Cesc. Messi. Villa Messi och cesc har relativt fria roller medans villa är lite mer på ett ställe men hela anfallsspelet blir beroende av mycket rörelse men det brukar de här killarna vara bra på
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2011-09-11 19:54
Barca B på länken, börjar nog snart.

Hoppas att killarna i Barca B visar lite mer intresse kring att spela fotboll än vad a-laget gjorde.
Annons: