/spanien/barcelona/forum/11497.aspx/spanien/barcelona/forum/11497.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-12 12:22
Problemet är att om man tänker betala 40 miljoner för Sanchez så kan man lika gärna gå balls out och satsa på Kun. Ja ja, nu kommer argumentet att Sanchez lön ligger på ungefär hälften av det Kun tjänar, men då måste man komma ihåg att Kun är en bättre spelare och att Sanchez lön kommer att gå upp till Villa nivån förr eller senare.
,Sami
2011-07-12 12:21
Visst Sanchez är en bra spelare. Men 40 miljoner euro. Hell no!! Mitt pris till Sanchez borde vara 200 miljoner.
Barcelona Rambla~
2011-07-12 12:19
Vad bryr ni er om priset? Det har hela tiden handlat om minst €45M som Udinese velat ha. Från Barcelonas håll har man ju hela tiden försökt få ner den kontanta summan genom att försöka förhandla in olika spelare i affären. Problemet är ju bara att alla dessa spelare verkar ha nobbat Udinese. Troligen blivit erbjudna en alltför låg lön misstänker jag.
Barcelona Andreas - V.V
2011-07-12 12:15
40milj euro för Alexis Sanchez.

Ser jag Rosell ska jag ge han en smäll på kinden, allvarligt?
Åt helvete med det här om det stämmer.

Man kan ju i princip köpa Kun för dessa pengar, fattar inte.
Barcelona Rambla~
2011-07-12 12:14
Från tuttomercatoweb.

Något verkar helt klart vara på gång. Det verkar troligt eftersom Bojan antas skriva på för Roma i kväll. Det har ju sagts tidigare att man släpper inte iväg Bojan förän man har en anfallare säkrad.
Barcelona dios-maradona
2011-07-12 12:13
fan va dyr Sanchez blev isåfall kan väll inte stämma?
Atlético addeh
2011-07-12 12:09
Messi vs Costa Rica i länktips. Otrolig insats.
Barcelona Rambla~
2011-07-12 12:00
Hetfield

Om det nu mot alla odds skulle stämma, så kan vi ju konstatera att Sport och MD har gött oss med skit den senaste månaden när de rapporterat 26-28M + 9-11M i variabler.

Då kan vi känna oss blåsta. :P
Barcelona el Maestro!
2011-07-12 12:00
truten:
Wenger får säga vad han vill. Cesc lämnar Arsenal i år. Han kommer absolut inte att släppa Nasri i år men han kan inte göra mycket mer för Cescs del. Det är kört. Det vet han om det själv. Det han säger nu är en fasad. Inget annat. Jag käkar upp mina skor om Cesc inte kommer i år.
Tiki Taka
2011-07-12 11:58
Ingen chans att Rosell ger 40 M plus variabler för A.S !!! Han ger inte ens dem pengarna till Fabregas. En Madrid baserad tidning är inget att lita på :D
Atlético addeh
2011-07-12 11:57
1.70

Hade Udinese tagit en direktplats till CL tror jag inte så många hade lämnat. Nu är det en annan sak. I Zapatas fall är det dock ingen skillnad då Villarreal också kommer få kvala.

För italiensk fotboll hade det bästa varit om Roma tagit den CL-kvalplatsen, inte Udinese.
2011-07-12 11:57
Rambla

Jag hoppas verkligen att det stämmer, annars så kommer all respekt för Rosell att försvinna. Dubbelmoral att leka "vi har en stram budget" och att sen betala 40 miljoner för Sanchez.
Barcelona Rambla~
2011-07-12 11:55
Hetfield

Det står "AS" efter inom parentes. Det borde säga dig något, no?

Om man tills nu tjafsat om €26M + variabler, tror du att Rosell helt plötsligt har gått med på 40M bara så där? Känns ju ytterst tveksamt.
2011-07-12 11:51
Barcelona owner Gino Pozzo and Barcelona executives yesterday evening reached an agreement on the transfer of Alexis Sanchez (22). [as]

Barcelona will pay 40M plus variables for Udinese attacker Alexis Sanchez (22), who will sign a 5-year deal with Barcelona. [as]

VA?! 40 miljoner PLUS variabler? Vad fan håller Rosell på med? Om du kan betala så mycket för en dribbelnisse så varför jiddrar man om ett par miljoner här och där med Cesc. Jag tror att jag måste spy.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-12 11:37
gillar inte att Udinese säljer alla sina spelare. Det gör ju att de lär hålla ännu hårdare i Sanchex, men samtidigt borde de inse att de inte kommer få behålla honom och därför är det än mer oförståerligt att de säljer så pass många andra. Nu senast blev Zapata klar för Villareal.

Okej, de kanske får in mycket pengar, men de ska ju spela CL och så lätt äre inte att locka nya stjärnor till Udinese... Som sagt, förstår inte varför Pozzo inte har lagt ned mer krut på att försöka behålla de spelarna som klubben kanske KAN behålla, istället för att hålla så hårt i Sanchez som ändå garanterat är inne på sina sista dagar i klubben. Undrar hur mycket de tillslut kommer sälja honom för... Att det drar ut på tiden talar trots allt för att zubi inte kommer betala sjuka överpris.
Spanien truten
2011-07-12 11:18
Intressant intervju med Wenger där han pratar mycket om Cesc's vara eller icke vara i Arsenal. Delar av detta har ju redan pratats om men det är bättre att läsa hela intervjun.
Barcelona FC BARCELONA <3
2011-07-12 11:13
FC Barcelona #10
Okej tack för svar :)....

VIVA CHILE!!!
Barcelona FC Barcelona #10
2011-07-12 10:42
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!

Det är som du säger att den senaste matchens anfallare var klart bättre och passar mer ihop än de första två matcherna.

Kun är mer "målskytt" än Lavezzi och Tevez tillsammans och det vet nog alla.
Tevez är en kämpe, Lavezzi en som springer men till vilken nytta när de inte tar vara på sina chanser.

Vill de spela mer i CA så bör de sätta deras chanser annars bye bye..

H.Alavi - Magico!

Vi får väl hoppas att det inte är sant =P
2011-07-12 10:41
Jag som tänkte kolla på matchen igår, men jag var alldeles för trött. Tack och lov att Gago var bra (vad skulle han annars vara), jag är nöjd och glad nu.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-12 10:35
Enligt brasilianska medier har Dani Alves förlorat sin startplats i landslaget. Maicon tar över högerbackspositionen.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-12 09:58
Inget snack om saken att spelare ifrån den spanska ligan har ett bättre samspel med varandra än de som spelar utanför, men aldrig har den varit så tydlig som i den Argentinska landslaget. Trots det skulle jag vilja se vad Pastore kan dela med sig bland de andra bolltrollare.

Messi och Di maria ser ju bra mycket bättre ut än Messi och Lavezzi, Messi och Kun och Hig ser klart mycket bättre ut än Messi,Milito,Tevez. Lägg därmed till att Gago spelar före Pastore så något har Batista sett på träningen som gjort att han tycker Gago passar in bättre i nuläget. Arg spelana ifrån den spanska ligan har ett band och samspel som flyter på av det jag sett.

Vad tycker ni andra?
2011-07-12 08:35
FC BARCELONA <3

De spelar inatt 00:15 mot Peru.
Barcelona FC BARCELONA <3
2011-07-12 08:27
kära barca bröder är det någon som vet om Chiles match spelas inatt eller imorgon natt?
2011-07-12 07:38
Messssssssssssssssssssi =)
Barcelona barcetia
2011-07-12 07:36
SA JU DET!

Spelar Kun - Messi - di Maria so vinner Argentina. Sa detta innan Copa America och ni alla skrattade at mig och snackade om hur bra Tevez och Laveshit var. Told youuuuu!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-12 05:17
De puta madre Leo! Vilken jävla match han gör. Trots att Argentina briljerade inatt så får vi inte glömma bort att det var Costa Rica som stod på andra sidan.

Argentina måste höja sitt spel ytterligare om de vill vinna Copa America. Men samtidigt så spelar det ingen roll vem som är motståndaren, vinner man så stärker man lagets självförtroende.

Titta bara på hur det gick i VM 2010 för Argentina. Knock out direkt mot Tyskland. Hur slutar det mot Chile eller Uruguay? Som sagt, Argentina måste höja nivån lite till.

Börja med att förvalta chanserna. Matchen kunde ha slutat 20-0 om inte Higuain brände 90% av chanserna. Men oj vad kul det är för Higuain och vi som älskar fotboll att han är tillbaka! Underbar fotbollsspelare.
Barcelona Frodo
2011-07-12 04:47
Messi var briljant. Han borde haft 7 assist om vissa inte hade klantat till det. Tyvärr blir han aldrig frispelad utan han får nöja sig med att agera playmaker.

Även Gago och Kun var bra idag. Kun är ett monster men han har väl inte riktigt fått det erkännande han förtjänar i fotbollsvärlden.
El_PitBUL_Gary_Medel
2011-07-12 04:39
Det blir Chile, peru eller Uruguay nästa för argentina.
Barcelona B-Guden
2011-07-12 04:38
Hoppas Higuain startar nästa match också den sista jag vill ha in är Tevez
Om man ska tänka att Higuain missa mycket så han ska inte starta isåfall hade Villa varit petad för länge sen i Barca, Higuain bidrog med mycket idag även om han borde gjort en 2-3 mål så. Hna skapa mycket åt sina medspelare också med löpningarna.

Men wtf GAGO ? Han var som Busquet lugn med bollen slog inte en fel passning inge one touch precis men han var lugn och såg till att bollen kunde rulla på mitten utan att messi lära hämta den och dribbla 4-5 st

kan iaf säga av det jag set gago så trodde jag det var ett skämt att han fick starta idag. men han motbevisade mig helt
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-07-12 04:36
Messi blev matchens lirare, hoppas det fortsätter såhär och dom vinner CA, på rätt spår iaf.

+ till Messi Gago och Di Maria idag, och till Higuain som har gett dom djupledsspelet som de saknade fast han har missat lite för mycket, killen har varit skadad så han kommer undan.
Annons: