/spanien/barcelona/forum/11494.aspx/spanien/barcelona/forum/11494.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-07-14 16:54
Enligt MD verkar det som Fabregas kan komma att använda en transferrequest.

Jag hoppas det stämmer men jag tvivlar på det, men det är det enda sättet som gör att den här historian får ett slut.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-14 16:53
addeh

Japp, det är dags för honom att testa vingarna på en ny nivå för att se om han kan utvecklas ytterligare. Någon chans i Barca ser det inte ut att bli, särskilt om Cesc också kommer och Thiago flyttats upp.
Tror Zaragoza kan bli bra för J2S, och han kommer säkert trivas bra med de andra talangerna som laget knutit åt sig.
Barcelona Barca<3
2011-07-14 16:51
Vad händer med kerrison ?!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barçaroffe
2011-07-14 16:50
Blaugrana 91//

Dags att lägga ner denna såpa nu. Cesc har kontrakt med Arsenal. Det är han nog vuxen nog att stå för. Eller också betalar Barca vad Arsenal begär. Thats it. Svårare än så är det inte.

"Lidande" Det är ju löjligt i detta sammanhang. Killen har allt. Ung, framgångsrik, r i k. Proffs i en sport han älskar. etc etc. Jo, somliga har det tufft. Dags att tänka på proportioner ?
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-14 16:50
Ryo

Du kan redan nu glömma bort dina fantastisummor. Rosell har sagt att maxpriset är 40 miljoner euro.
Atlético addeh
2011-07-14 16:49
Om Caicedo nu säljs hoppas jag han blir kvar i La Liga. Spektakulär spelare.

Mojito

Det känns som det bästa för Jonathan. I B-laget finns redan gott om centrala mittfältare i Sergi Roberto, Riverola, Espinosa & Rafinha, så dos Santos känns inte helt nödvändig. Att pröva på spel i högstadivisionen i en klubb som Zaragoza, där han troligen hade fått mycket speltid, bör avgöra hur bra han egentligen är.

Jag tror inte han har någon framtid i Barcelona.
Ryo Miyaichi !
2011-07-14 16:49
Gio Style

Lite skillnad på ett lag du coachade med FAR DIN och "laget JAG coachade". Det klargör ju hela historien waterboy =P

Dåså ok, då är jag med. Men som sagt, det är ju inte som om vi hotat dom som gått till Arsenal. Vi viftar med pengar? Och? Gör inte ni samma sak med Cesc tex, att han kommer tjäna mer hos er? Ne orkar inte med hela Cesc historien mer, hosta upp 55-60 miljoner pund sen kan dom nog snacka... 30 miljoner är en skam...

Ber även om ursäkt för förolämpningen med troll, men det är så mycket folk just nu som ljuger om allt möjligt..

Peace.
Barcelona el Maestro!
2011-07-14 16:48
Sixpounder::
Du tillhör nog den stora skaran av fans som lever på drömmen om att Cesc vill egentligen stanna i Arsenal men det är Barça och media som gör honom så förvirrad som han är.
Om Cesc lämnar Arsenal i sommar kommer ni fortfarande att skylla på Barça och media.

Så här ligger det till vare sig du vill tro det eller inte:

Cesc vill återvända till Barça. Wenger vet om det. Alla i ledningen i Arsenal vet om det. Han har haft möte med Arsenal och framfört önskemålet. Barça vet om det. Det är därför man lägger ett antal bud för att värva honom.

Cesc har dock ett kontrakt med Arsenal och det är Arsenal som måste bestämma om han ska lämna eller inte. Frågan är om Wenger kan hålla kvar honom ännu en säsong? Det tror jag kommer att bli svårt.

Förhandlingar pågår. Allt hänger på om Barças vilja att höja priset så att Arsenal kan släppa honom.

Angående uttalanden från Barça spelare. De talar bara om vad Cesc har sagt. Tycker du att de ska ljuga när de får frågor om Cesc? Det tycker jag inte själv.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-14 16:35
B player Jonathan dos Santos (21) is close to joining Zaragoza. Barcelona would receive around 1M. Deal will include buy-back option. [as]
Barcelona Cataloniaboy
2011-07-14 16:34
addeh & Frodo
Tydligen utnyttjade bara Levante klausulen i kontraktet bara för att kunna sälja honom sedan, då hans värde ligger på 8 miljoner euro(kanske mer efter Copa America). Jag tycker man gör helt rätt, då man har en rent ut sagt usel ekonomi. Det kanske även blir lite pengar över till något nyförvärv, klubben brukar ju bara låna annars pga ekonomiska själ.
Barcelona Barca4eva
2011-07-14 16:33
Sixpunder

Bra skrivet.
Barcelona Gio Style
2011-07-14 16:32
Frodo

Tack, du sammanfattade det hela mycket bra med din sista mening =)
Villarreal Sixpounder
2011-07-14 16:29
Många grabbar, män, pojkar, kvinnor (Ja allt vad vi fotbollssupportrar kan vara) som verkar veta allt kring Cesc-såpan! Vi utgår från tidningar, hemsidor, sportal och allt vad det nu är, soffexperter är vi alla! Till att börja med, Puyols uttalande på officiella hemsidan?! Jag stöttar det inte på något sätt, halvsmart drag av Barcelona men samtidigt undrar jag, Vad grundar ni Fabregas oförmåga om att uttrycka sig själv? Bara häromdagen kom ett klipp från sky där han sa att han har det bra i Arsenal och inte alls känner sig otrygg. Det är nog ganska klart att JA, han vill flytta till Barcelona. Men också har han gjort det klart att JA, han vill också stanna i Arsenal. Så oavsett vad Wenger, Puyol, Guardiola, alla Fabregas vänner och fan och hans farmor, oavsett vad de än säger så är nog fabregas man nog att ta sina beslut själv. Inte ute efter bråk, bara en ynklig supporter mitt i striderna kring 2 klubbar! Peace!
Barcelona Frodo
2011-07-14 16:28
Gio Style

Riktigt bra inlägg från din sida! Intressant att höra dina egna erfarenheter också. Det är skillnad på att vifta med pengar i ansiktet och att locka med en fotbollsutbildning.
Barcelona Gio Style
2011-07-14 16:24
Mr Miyagi

Vet att det upprepades en del i mitt inlägg men orkar inte lägga ner tid på att ändra på den för din skull. Är nog bara bra om vissa saker upprepas så du vet vad jag tycker om dig.
Var förresten mellan 18-20 som ja var med och coachade dem
Barcelona Frodo
2011-07-14 16:24
addeh

Jag tror att han säljs. Levante utnyttjade väl en köprätt från City och det var en liten struntsumma. Levante har väl ekonomiska problem där de tydligen inte ens har varmvatten så jag antar att de kan få 10 gånger mer än vad han köptes för.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-14 16:21
Ungdomstalanger är en debatt som aldrig kommer att sluta. Vilka tjänar på att en 13åring lämnar till en storklubb? Spelaren hamnar i en miljö med press, men också möjlighet att bli bättre. Klubben tjänar om spelaren utvecklas. Men vad händer när spelare inte utvecklas?

Det borde finnas regler på att klubben åtminstonde ska ta hand om spelaren tills spelaren tar sin gymnasieexamen. Även fall han inte avslutar sin fotbollskarriär, så ska de finansiera hans skolgång.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-14 16:20
Glömde min bok som jag brukar läsa till och från jobbet, vad gör det när man bjuds på underhållning i all sin form via mobilen på forumet. Aldrig har 55 min passerat så snabbt. Im thunderstrucked! Blandning utav sanning,lögner,påhopp. Var det någon som hade popcorn att bjuda på?

D21
2011-07-14 16:20
Blaugrana91

Jag förstår vad du menar men det faktum att Barcelonas officiella hemsida går ut med Xavis uttalanden är oförskämt. En klubb ska inte gå ut med information om transferrykten på den officiella hemsidan innan det är officiellt, och främst då vad andra tycker om det. Det var respektlös att gå ut med, låt skvallerblaskorna skriva sådana saker istället. Jag kan förstå Arsenalfansens frustration men jag hoppas att han kommer hit.

Det är dags för culés att inse att Barcelona inte skött "förhandlingarna" respektfullt, även om Fabregas vill hit. Man utgår ifrån klubben och Xavi ska inte försöka styra förhandlingarna. Om Fabregas verkligen vill till Barcelona så får han komma ut med ett officiellt uttalande likt Aguero, det är inte svårare än så.
Atlético addeh
2011-07-14 16:17
Frodo

Tror du verkligen han lämnar Levante? Sevilla vore den enda spanska toppklubb som är i behov av en anfallare, såvida inte Rossi lämnar Villarreal då en plats blir ledig där. Känns som det finns goda chanser för att han stannar kvar i Levante.

---

Fasen, kan inte affären med Sánchez bli klar någon gång. Jag hoppas fortfarande på Kun men om någon överhuvudtaget ska bli klar ska det hända nu. Detsamma gäller Cesc, om han ändå ska hit så är det nu, inte 30 augusti. Försäsongen är otroligt viktig, dessutom har vi två titlar att spela om innan ligasäsongen drar igång.

Jobba nu!
Barcelona Blaugrana91
2011-07-14 16:15
Här loggar man in och så ser man ÅTERIGEN alla dessa patetiska Arsenalfans som kommer in här och kommenterar...

Vet ni vad? ni är så otroligt blinda, ni förnekar något som är så jälva uppenbart!

Cesc vill INTE spela mer i Arsenal, fattar ni det? Tyvärr är killen för feg för att säga det själv, därför låter han som sagt sina kompisar i Barca göra det.

Ni klagar på Xavi, men är det egentligen han som är den ni ska klaga på? Han säger bara det er KAPTEN sagt till honom, det kanske är Cesc ni ska vara besvikna på....Men nej såklart det är ju Barcelonas fel att Cesc inte vill vara kvar i den patetiska klubben Arsenal.

Ta och öppna era ögon för en sekund, Xavi säger det Cesc sagt, om ni sen tror Xavi sitter och hittar på..Visst gör det, ännu en gång försöker ni förneka sanningen.
Men Xavi går ut och säger att Cesc vill lämna, hade Cesc inte gillat att Xavi sa så hade han gått ut och dementerat det, har han gjort det? Nej.
Skavllerblaskan The Sun skrev för ett tag sen att Cesc informerat sina lagkamrater i Arsenal att han inte längre vill spela i Arsenal, går Cesc ut och förnekar det? NEJ!

Det är som sagt dags att ni öppnar era ögon, och inser att er kapten vill lämna och han vill göra det nu, idag, med än gång!
D21
2011-07-14 16:13
Men herregud, varför ska Xavi komma ut med ett sådant uttalande? Det är så himla respektlös mot Arsenal. Det som gör det ännu värre är att Barcelonas officiella hemsida går ut med det. Det är väl ingen hemlighet att han vill komma hit men att officiella sidan går ut med det, nej, det ska man inte göra helt enkelt. Jag är hoppfull om att han signar för oss i år men skulle inte bli förvånad om han stannar kvar i England.

Samtidigt avskyr jag Wenger, han är helt lost. Han vägrar släppa Nasri, vi vet vad som hände förra gången när Flamini gick på fri transfer till Milan. Sälj Nasri och tjäna 25 miljoner istället för att låta honom gå för ingenting. Jag kan förstå Arenalfansens frustration. Samma sak gäller Harry Redknapp, är det så himla svårt att förstå att Modric vill lämna så kan ni inte tvinga honom vara kvar. Vi såg att Fabregas inte kom upp till samma nivå förra säsongen. Punga Chelsea på pengarna och sälj...

Barcelona Gio Style
2011-07-14 16:10
Roy Miyachi

Ja jag har coachat ett riktigt bra lag tillsammans med far min. Under tiden som jag var 18-19 år. Ett lag som kom trea i Gothia cup och spelade i Milano youth festival där vi kom tvåa efter Inters ungdomslag, kan säga att redan i den åldern så härjar calciopoli då domarna där var köpta å det grövsta.
Gör inte bort dig nu, troll kan du vara själv. Idiot! Du är fan pinsam.
Är Villa Boas ett troll för att han coachar portugisiska mästarna vid 32 års ålder?
Gör inte bort dig och anklaga mig inte för att vara ett troll mr miyagi, gå och lägg dig innan du gör bort dig.

Vill inte outa spelarnas namn helt men det rör sig om vasalund, har du lite dator kunskaper så bör du hitta artiklar angående detta på 3 röda.
TROLL

Ja, det är skillnad på att bli erbjuden att få spela i ett lag där du kan utveckla ditt fotbollskunnande och där du får bedömma själv på om det är något du tycker passar dig, och på att säga "kom hit! Jo komigen snälla då, vi ger dig så här mycket pengar. Eller vad säger du pappa/mamma om det? Vore det inte skönt att ha så här mycket pengar?"
Du tror helt seriöst att alla människor är helt normala i huvudet? Det är de inte ska jag säga dig, och det är rätt så ofta en spelare vid så pass ung ålder får anpassa sig efter föräldrarnas önskemål.
Barcelona Barca o Mort!
2011-07-14 16:10
Vi ska väl inte vara arga på Arsenal som utnyttjar regeln, det skulle säkert vi också göra om det skulle vara tvärtom. Utan det är spanska regelförbundet vi ska vara arga på som inte ändrat den där regeln.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-14 16:07
Jag skrev en artikel för cirka ett år sedan om att vi alla är ambassadörer för våra klubbar. Vi vanliga supportrar kanske inte är de bästa ambassadörerna då vi inte har något officiellt ansvar mot klubben.

Men hela såpan med Cesc har vänt två klubbar emot varandra. Jag har länge tyckt om Arsenal och uppskattar deras fotboll i Premier League. Jag vet många Arsenalsupportrar som har tyckt om Barcelona för deras fotboll.

Nu vänder helt plötsligt fansen mot varandra på grund av en transfer som ingen har någon aning om var den kommer att sluta.

Det enda jag hoppas är att vi Barcelonasupportrar åtminstonde kan visa respekt mot Arsenalsupportrar som besöker forumet och samma gäller de Arsenalsupportrar att som kommer hit visa respekt mot oss.
Barcelona sanchezzz
2011-07-14 15:57
frodo// tackar :D
Barcelona Carles Puyi Puyol - El Gran Capitan
2011-07-14 15:55
@Gabriel

Alavi representerar oss Barca fans här på Svenskafans.
Det är krönikor som den Alavi senast skrev som gör att folk får en negativ uppfattning av Culés, speciellt här i Sverige.

Jag delar inte samma åsikt som Herr Alavi ang. Cesc såpan, men folk läser ju endast Alavis åsikter och inte mina.

Men, vill man ha uppmärksamhet och skaka om i grytan ja då är väl Herr Alavis metoder rätt så bra.

@H.Alavi - Magico!

Måste krönikan först godkännas av Klint inann den läggs upp?
Eller har ni fria händer?

Barcelona Frodo
2011-07-14 15:54
sanchezzz

Caicedo är riktigt bra och har haft en grym säsong i Levante. Han var den mest kliniska anfallaren i la liga förra säsongen sett till mål/skott och kan göra mål på halvchanser. Jag tror inte att han är något för Barca men han lär spela i en bättre klubb än Levante nästa säsong med all respekt för Levante.
Barcelona Sürer
2011-07-14 15:50
ni arsenal supportrar tycker att de respektlöst av xavi att gå ut i media och prata om cesc medans ni stöttar wenger då så fort ni förlorar poäng i ligan så skyllet han på domaren eller att motståndarna spelar fult.

ni är verkligen dom sista som ska gnälla över att våra spelare pratar
Barcelona sanchezzz
2011-07-14 15:47
Kan någon berätta lite om Felipe Caicedo i Levante? Jag har ingen vidare koll på honom men han åt upp Brasilien själv. Kan han bli lika bra som Eto när vi värva honom från Mallorca? Hade han varit något för Barca?
Annons: