/spanien/barcelona/forum/11492.aspx/spanien/barcelona/forum/11492.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-11-05 22:40
Kul för Bojan, denna Pjanic kommer i trequartista rollen är fantastisk.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-05 22:36
Skönt för Bojan att måla igen och skönt för Enrique att få lite andrum
Barcelona Silva
2011-11-05 22:28
Manchester City vann över QPR i en av Premier League's bästa matcher den här säsongen, men gissa vad Aftonbladet väljer att lyfta fram?

"Här skapar Balotelli nya rubriker..."

Balotelli är visserligen lite smågalen men det börjar bli överdrivet nu. Han filmade i straffområdet, han fick gult kort och spelet fortsatte utan några protester.

Jag gnäller och gnäller på Patrik Sjögren och Fredrik Jönsson (han som skrev artikeln) men jag dras helt enkelt till Aftonbladet och deras usla journalistik. Får väl blockera sidan på något sätt...

Sjukt mäktig bild på David Silva i länktips efter att han gjort mål.
Länktips: t.co/YCM2ZHxB
Barcelona >The Reporter<
2011-11-05 22:17
Några bra speltips inför morgondagen?
Real Madrid BB-Barceloneta
2011-11-05 22:15
Bojan målskytt för Roma, börjar lossna nu!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B-Guden
2011-11-05 21:28
DivineNerd(Man utd fan)

Berätta för mig vad Zlatan kan göra med bollen som inte messi och ronaldo kan göra ?
Sedan, vafan gjorde Zlatan i Barca jo han blev inte kungen utan var en i mängden det gilla han inte. han ioch hans agent gick ut och sa massa skit om pep. det räcker för att skita i honom
DivineNerd(Man utd fan)
2011-11-05 21:20
Ett litet inlägg från mig angående diskussionen om Zlatan. Zlatan är grym, han kan göra saker med en boll varken Messi eller Ronaldo klarar av. Alla som säger att Zlatan är en medioker fotbollspelare, Att Keita är bättre, Att han inte har varit en stor faktor till alla hans liga guld är HELT ute och cyklar. Däremot måste jag hylla Guardiola för hur han agerade. Många påstår sig säga att man tycker att ingen spelare är större än klubben, men trots det säger man saker som är direkt motsats till det. Det Guardiola gjorde var att han bevisade att Zlatan Ibrahimovic är mindre än betydelsen av Barcelona och dess framgångar.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-05 20:46
Jo men Muourinho hade såklart jättebra anledningar till sina utfrysningar. Däremot är det i Peps fall endast han som är dålig. Vart vill du komma?
Barcelona Barca4eva
2011-11-05 20:45
Snacka om att någon verkar vara smygmaräng.
Barcelona Hetfield
2011-11-05 20:44
Det verkar som att Mancini klarar av det. Mourinho tar hand om spelarna som köper hans propaganda och gör nytta, resten skiter han i.
Barcelona comprende
2011-11-05 20:42
Ingen kan ta hand om Balotelli. Canales var redan klar för Real Madrid innan Mourinho och han fick faktiskt mycket speltid i början utan att göra något utav det. Pedro Leon gjorde fel själv som inte lyssnade.

Pep verkar skita i spelare bara sådär, vad är problemet egentligen?
Barcelona Hetfield
2011-11-05 20:38
Ja, Mourinho tar ju väl hand om spelare *host* Balotelli, Canales, Pedro Leon, Granero osv.
Barcelona comprende
2011-11-05 20:33
Lite konstigt är det ändå att dom flesta spelare som lämnat under Pep har kritiserat honom. Att han inte snackar med Yaya Toure på 1 år är ju egentligen helt sjukt.

Det som är bra med Mourinho, han kan ta hand om spelarna. Herregud till och med Ronaldo har börjat jobba i defensiven. Han behandlar sina spelare som sina söner, medans Pep vänder ryggen till.

Stör mig på det.

Imorgon kommer det bli en väldigt svår match, Real Madrid kommer säkert krossa Osausna och sätta ännu mer press på oss. Bielsa mot Pep, ska bli väldigt intressant att se.

Kan hela den här Zlatan skiten ha påverkat Barcelona? Tänk att vi la ner runt 800 miljoner kronor på honom. Fan otroligt.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-05 20:29
Men attans att det blev som det blev med Yaya... kan se framför mig hur bra han skulle passa in i vårt lag just nu, när Pep experimenterar ännu mer med positionsbyten och uppskattar mångsidiga spelare. Med sin fysik, driv och teknik skulle han vara ett spännande alternativ som attackerande mittfältare, men även som pivote och back.

Är glad över de spelare vi har, men som sagt, bara synd att det blev som det blev med Yaya. Han är en unik spelare och vi har ingen med hans egenskaper i dagens barca
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-05 19:46
Frodo

De är britter och där borta tycker man att Charlie Adams är en stor spelare..
Barcelona Frodo
2011-11-05 19:25
Jag kollar på qpr-city just nu. De engelska kommentatorerna är vidriga. Efter att Kun misslyckats i en duell med en back så sa en av de att Kun inte varit med om sånt i la liga. Kuns facit i PL? 9 mål på 8 matcher.
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-11-05 17:26
Fy fan vad bra Guardiola handskar den här Zlatan smörjan, sköter det oerhört proffsigt och moget jag är relativt säker på att detta är ett svar som Zlatan verken förvänta sig eller ville få.
Roja y Azul - FCB
2011-11-05 17:23
Längesen man skrev här haha.. hoppas livet är bra..
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-05 17:11
Nej, det blir nog inte Keita som striker, även om det i ärlighetens namn hade varit intressant att se ;)
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-11-05 16:53
Bara jag som tror att vi får se följande lag mot Bilbao

VV
Alves Pique Masken Abidal
Xavi Busi Iniesta
Messi Cesc Villa

Ifall det blir någon utav Alexis eller Cuenca, så tror jag det blir den sistnämnde då han är i form och har spelat bra, men med Pep vet man aldrig. Kanske blir Keita som striker
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-05 16:44
Haha! Jag ber om ursäkt, skrev fel! I detta fallet visste jag om att vi spelar imorgon ;) Missar nämligen första halvlek pga träning..

Eluc

Nej, jag tror inte heller Alexis är redo för 90min än. Men frågan är vad som är bäst - att starta med honom och byta ut honom eller låta han hoppa in i andra?
Kanske är det bättre att starta med Cuenca. Han blir oftast bättre av att få växa in i matcherna medans Sanchez kan göra stor skillnad på kort tid om det vill sig väl.

Tycker som sagt i alla fall inte vi ska behöva slösa med resurser genom att låta Iniesta ta plats i anfallet!
Barcelona Gio Style
2011-11-05 16:39
Elbraco - Bojan y Thiago
Haha skrattade högt åt din post!

ElMaestro
Onödigt, man behöver inte vara en snorunge för att gilla en spelare för den delen heller. Vi har alla våra favoriter.

Tror att Alexis spelar mot Bilbao, men jag tror inte att han är redo för 90 minuter.
Är Pedro skadad? Villa är väl rätt så ovan i den högra anfallsrollen? Känns inte optimalt i varje fall, så det kanske strular till lite att spela Iniesta-Messi-Villa.
Känns inte helt otippat om Cuenca får chansen från start igen till höger tillsammans med Villa och Messi.
Mittfältet kan formeras på många sätt men precis som Éluc säger så ska man inte ha Cesc och Xavi tillbammans. Ser gärna Cesc från start om han är redo, gärna tillsammans med Iniesta. Vi ska inte glömma bort hur pass svår den här matchen är. Så Pep får gärna låta bli att rotera allt för friskt.
Barcelona Éluc
2011-11-05 16:39
1.70-ligan

Äh, nu får du ta och kolla tiderna! Igår trodde du att Barca B:s match skulle spelas idag och nu har du fått för dig att matchen mot Athletic spelas ikväll. =)

Håller för övrigt med om försvaret helt och hållet, men jag tror inte Alexis är redo för 90 minuter ännu, eller ens 70. Dessutom vet jag att Xavi är ovärderlig i sådana här matcher så han startar förhoppningsvis.
Barcelonistas
2011-11-05 16:38
1.70-ligan

Tyvärr så spelas matchen imon trodde ochså det var idag vi skulle spela.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-05 16:34
Imorgon hoppas jag att Mascherno/Pique bildar mittlås. Alves och Abidal på flankerna.
På mitten kanske Thiago ska vilas? Han har spelat så mycket och det känns som det är Iniestas tur nu.. i anfallet ska givetvis Messi, Villa och Alexis spela - om den sistnämde är redo. Är han inte det bör Cuenca få chansen igen. Finns ingen anledning att spela Adriano eller Iniesta på "fel" position när Isaac presterar så som han gör. Även om de också gör det bra...

Men om Alexis är 100% hoppas jag vi startar såhär:

-------------Valdes------------------
Alves-Mascherano-Pique-Abidal
------------Busquets---------------
------Iniesta--------Fabregas-----
--Messi------Villa------Alexis-----

Då har vi också en bra bänk med många jokrar att slänga in. Thiago/Cuenca/Adriano om vi jagar mer mål - Puyol/Keita om vi behöver balansera det hela lite mer och har en ledning att bevaka.
Real Madrid BB-Barceloneta
2011-11-05 16:27
Synd att Thiago, Cuenca, bartra, muniesa och planas har U21 landskamper under tiden som vi möter hospitalet i cupen. Då går bartra, muniesa och planas miste om värdefull erfarenhet. Hade varit kul om de fick känna på lite a lagsspel då, även Montoya är uttagen
Barcelonistas
2011-11-05 16:24
Barcelona is the greatest team in history, says Marcello Lippi

Manchester United, AC Milan and Ajax have all been world beaters, but the Italian feels the Camp Nou outfit is better than all of them.

"For me Barcelona are the greatest team of all time. In the history of football you have great sides like Ajax, AC Milan and Manchester United who all had great cycles, but Barcelona have won everything, and their players allowed Spain to win Euro 2008 and World Cup 2010,"
Barcelona Éluc
2011-11-05 16:22
Fabregas och Xavi ska absolut inte spela tillsammans på mittfältet. Xavi/Fabregas och Iniesta/Thiago får göra det. Blir alldeles för tempofattigt med två så lika playmakers som dem två förstnämnda, vilket vi inte minst såg mot Granada. Jag tror att Pep väljer att spela med Xavi och Iniesta på innermittfältet samt Messi, Cesc och Villa i anfallet. Dessutom lär han nog inte låta Piqué och Puyol bilda mittlås i en sådan pass svår match med tanke på att båda är matchotränade. Dessutom fick Mascherano vila mot Viktoria Plzen, vilket kan tyda på att han startar på söndag.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-05 15:55
nehjee, han är zäämzt!!

Hur pass frisk är Fabregas då? 100%?

"radio la liga: är barca en sekt?" kan ju bli jävligt underhållande eller så är det bara en aftonbladetrubrik. ska lyssna på detta sen!
Barcelona el Maestro!
2011-11-05 15:49
"Annars så tycker jag att man ska starta med Sanchez, han är bäääzt."

Hehehe, försök inte att provocera nu ynglingarna; -).

Nej, jag håller med där. Det är väl lika bra att han får chansen så att han får börja producera nu. Så att vi får se åtminstone vad han går för.

Jag är lika mycket skeptiskt mot spelare som jag inte har sett så mycket av men som har kostat en del pengar.
Lika bra att han får spela annars kommer ju lille Isaak att peta ner honom i rangordningen.
Annons: