/spanien/barcelona/forum/11491.aspx/spanien/barcelona/forum/11491.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Cigge
2011-07-14 00:57
tarrak

Tror starkt på din teori där. Rosell vill verkligen inte betala ett överpris samtidigt som Cesc inte vill vara den fula ankungen i det hela och "kräva" en försäljning. Jag sade i april någon gång att vi ännu en gång får följa ett transferfönster med Cesc i spetsen, trots att han aldrig är riktigt nära en övergång. Som sagt, jag tror inte att Cesc spelar hos er kommande säsong. Kan dock få skjuta mig själv i foten, då jag aldrig, aldrig trodde att ni skulle köpa Zlatan. Jag såg verkligen inte vad han skulle kunna tillföra hos er samtidigt som jag ansåg att budet var minst sagt horribelt. Jag hade fel då, återstår och se om jag har fel om er ännu en gång....
Barcelona Rambla~
2011-07-14 00:56
Cigge

Ja säg det. De är väl själva så övertygade om att de faktiskt kan få till en affär enligt de ekonomiska premisser de själva har lagt upp. Jag vet inte om de har fått indikationer från Cesc själv eller vad som gör de så påstridiga och beslutsamma att forstätta jaga honom. Tydligen så har de inte lärt sig av läxan från de föregående åren.

Obs! Jag har full förståelse att Arsenal är envisa och inte vill slå av på priset. Det är deras fulla rätt dessutom. Den irritation och frustation från min sida riktar sig mer mot denna utjatade följetong och inte Arsenals ovilja att inte vilja gå med på Barcelonas "villkor".
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-07-14 00:54
Rambla~

Ja visst jag håller med till 100%. Jag tycker också Fábregas bör vara värd mer med tanke på dagens marknad. Jag hoppas bara det löser sig, för jag tror nog alla spyr på denna såpan nu.
Barcelona Frodo
2011-07-14 00:54
Ännu en dag med Arsenalfans som gråter. Cry me a river! Varför ska Xavi inte svara på journalisters frågor? Han har cojones och säger saker som det är. Ska han börja ljuga när han får frågor så att det inte sårar en pissklubb som Arsenal och deras patetiska fans? Har ni hört talas om yttrandefrihet? Var klämmer skon egentligen? Arsenal har en kapten som vill spela i en annan klubb och det är det som sårar de överkänsliga fansen.
Cigge
2011-07-14 00:53
Rambla~

Absolut, jag förstår Rosell till 100% som inte vill riskera er ekonomi som Laporta gjorde, men är det inte bara att rätta sig efter ledet då? Varför detta ständiga tjat om Cesc om nu inte er president vill lägga ut de summor det rör sig om? I och för sig vrider och vänder media på mycket, men har man inte råd så är det inte mycket man kan göra. Jag håller fullständigt med dig, ni borde släppa honom och gå vidare.

westinho - Sergio #16

Jag förstår att ni försöker få ner priset, men ni måste samtidigt förstå att Wenger vill behålla sin kapten och stjärnspelare som endast är född -87. Det känns som att,i alla fall en del av er, "skyller" på att Arsenal och Wenger inte släpper Cesc till det pris ni är beredda att ge. Det hänger trots allt på att er ekonomi inte är den bästa just nu...

*Jag och en polare (som är barcafanatiker) hade nämligen en vild diskussion om det här på jobbet idag. Väldigt intressant tycker jag.
Barcelona Barcadinho.
2011-07-14 00:51
Jag ser att ni har tagit upp Xavis sista uttalande. Jag orkar inte gå in på vad han har sagt, om det är rätt att säga så eller inte, men det stör mig att klubben väljer annonsera en sådan intervju på den officiella sidan.
Sidan brukar nästan alltid vara informativ, den går nästan aldrig in i rykten, åsikter om andra personer, skvaller och allt sånt. Jag tycker att det var ett dåligt beslut av han/hon som sköter sidan att släppa in ett sånt snack.
Barcelona Essienesque
2011-07-14 00:50
Cigge

Jag var ironisk. Jag antar att han inte är klar för Barcelona än är p.g.a. att Rosell känner att han inte kan spendera hur mycket pengar som helst då hans valkampanj i stort sett gick ut på att smutskasta Laportas spenderande på spelare (och även annat) och på hur dålig Barcelonas ekonomi var.

Har svårt att se att Rosell kommer att betala 40 för Fabregas, men i slutet av Augusti så vet vi.
Barcelona Rambla~
Cigge

Fast tydligen så har de ju de ekonomiska musklerna att betala ungefär 30x högre löner för juniorer jämfört med tex Barca och Real Madrid. På så sätt så lockar de över vissa talanger från våra klubbar. De har själva gjort ett val att A-truppen ska ha en viss lönepolicy (trots att de faktiskt betalar rätt så bra löner), lite lägre jämfört med tex City, United och Chelsea. Ja, de två klubbarna med rika ägare kan väl egentligen inga andra klubbar matcha när det kommer till löner. De två är ju så illa tvungna, för annars kan de knappast locka till sig storspelare.
Barcelona Barca4eva
Gio Style

Låt han vara, han kan inte tas seriöst så som han höjer Jeffren till skyarna.
Barcelona tarrak
2011-07-14 00:48
Cigge

Om "vi" hade fått bestämma hade det inte lagts något bud överhuvudtaget. Att Rosell är väldigt mån om att hålla ner priset, beror på att han till stor del byggde sin valkampanj på att kritisera klubben för dess frikostiga spenderande. Därför måste han in i det sista pressa ner priset så långt det är möjligt. Inget konstigt med det, även om jag har lite svårt för fixeringen av den förlorade sonen.

Om jag får spekulera fritt, så tror jag att Barcelona inväntar lite draghjälp från Cesc. Att han ska göra sig omöjlig i Arsenal och sätta ner foten hel enkelt. Samtidigt tror jag att Cesc sitter och hoppas på att slippa göra just det och inväntar ett bud som gör Wenger nöjd utan att han skaffar sig ovänner bland Arsenals supportrer. Chickenrace i snigelfart, jag blir inte förvånad om det håller på några år till.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-14 00:46
Udinese attacker Alexis Sanchez (22) will join Barcelona for four seasons, with an option for a fifth year. [md]

MD är roliga, alldeles nyss skrev dem att det inte riktigt är klart än och att Chelsea var intresserade. (Vilket helt klart var en lögn då ingen annan tidning varken i Engalnd, Italien eller Spanien nämnt något om det). Nu plötsligt är det nästan klart. Dem kanske ska ta och bestämma sig för hur dem ska ha det?

Trovärdig tidning? Japp...
Barcelona Rambla~
westinho

I det här fallet har ju Arsenal rätt, hans markandsvärde borde ju ligga bra mycket högre om man jämför vad andra spelare har gått för de senaste säsongerna.
Barcelona Gio Style
Shanghai:
När ska du lära dig att Sanchez inte presterat endast en säsong? Var ordinarie och mycket viktig säsongen innan för Udinese också, samt Sydamerikanska VM-kvalets bästa spelare. Ett kval som btw pågår i mycket mer än ett år.
Cigge
Essienesque

Vill inte Cesc lämna Arsenal är det väl ingen idé att skylla på Arsenal och Wenger. Spelare från Arsenal har allt som oftast gått för underpriser, så att det är väl inte mer än rätt att försöka få ut så mycket som möjligt för sin kapten vid en eventuell försäljning?

westinho - Sergio #16

Jag förstår att de vill behålla honom, men Wenger och alla andra i Arsenal vet att de inte har särskilt mycket att sätta emot klubbar som oss. Särskilt inte när de använder sig av en strikt lönepolicy. De har ju de ekonomiska musklerna för att kunna ge deras kapten och stjärna en saftig lön, men de väljer hellre att riskera att sin kapten blir såld. Jag kan tycka att det är en dumdristig idé, de använder sig av i Arsenal för att vara en storklubb som ska slåss om titlar.

Hänger det på att ni inte vill ge Arsenal den summan som Wenger begär, så är det ju trots allt er det hänger på.
2011-07-14 00:44
Cigge

Barcelona är inte som Real Madrid. Jag förstår att ni Realsupportrar tycker det är konstigt, då ni är vana vid att Perez slänger upp vad den andra klubben vill ha direkt. 30 miljoner euro för Coentrão är ett exempel.

Barcelona tycker inte Fábregas är värd så mycket som Arsenal tycker. Därför förhandlar dom.
Barcelona Rambla~
2011-07-14 00:44
Cigge

Vi har en envis president. På ett sätt ska vi väl egentligen vara tacksamma för att han inte sprider pengar omkring sig som Laporta gjorde på slutet. Fast priset för det blir ju att den här jobbiga såpan bara fortsätter. Jag önskar att man bara lade ner hela idén på att värva honom och bara gå vidare.
Barcelona Barca4eva
2011-07-14 00:41
Cigge

Fråga Rosell.
Cigge
2011-07-14 00:40
tarrak

ag är i det närmaste säker på att Wenger säljer Cesc om han får ett bud på €40M. Han kan köpa två klasspelare eller fyra spelare av startmaterial för det priset. Så då är frågan, varför lägger ni inte ett liknande bud på honom om ni så gärna vill ha honom?
Barcelona Essienesque
2011-07-14 00:40
Cigge

Två enkla anledningar; Fabregas vill inte lämna Arsenal, då dem säkerligen kommer kamma hem en massa titlar nästa år och även p.g.a. att Barcelonas ekonomi är i spillror.

......................
Barcelona Barca4eva
2011-07-14 00:39
Denyo

Dock är han en av få som man kan ta på allvar.
Barcelona comprende
2011-07-14 00:38
Att du behöver ställa den frågan är ett större mysterium, än att vi inte kan värva Cesc.

Det är så här att på andra sidan bordet, så sitter en gråhårig gubbe som har svårt att släppa sin första erövring från La Masia
2011-07-14 00:38
Cigge

Jag kan svara. För att Arsenal helst vill behålla honom, och för att de vill ha mer pengar än vad Barca vill ge.
Barcelona Denyo
2011-07-14 00:37
Ännu en kväll med en madridsta som inte har mycket och komma med...
Barcelona tarrak
2011-07-14 00:37
Cigge

Priset.
Barcelona Lionel Messi n10
2011-07-14 00:35
Arsenal fans om det nu inte er sant so kan han ju go ut i media o neka det men so lenge han inte gor det so kanske det finns non sanning.

ps utomlands
Cigge
2011-07-14 00:35
Kan någon svara på frågan varför ni ännu inte har värvat Cesc?
Barcelona Rambla~
2011-07-14 00:31
CR-seven

Du ville ha en video där han säger att han vill spela för Barca. Varsågod, här har du en video. Nu är frågan, är det verkligen Cesc där eller är det någon skådis från Crackovia? Vad är ditt expertutlåtande?
Barcelona Blaugrana91
2011-07-14 00:31
CR-seven

Haha men Cesc har ju ett flertal gånger sagt att hans dröm är att få spela i Barca, det borde väl även du ha fattat?

Och som sagt Xavi har ju pratat med Cesc, och Cesc säger då till Xavi att han vill till Barca.
Om du sen tror att Xavi sitter och ljuger, visst gör det jag kunde inte bry mig mindre om vad du tror.

För övrigt gör du helt rätt med att säga adjö.

Adjö!
2011-07-14 00:30
Udinese attacker Alexis Sanchez (22) will join Barcelona for four seasons, with an option for a fifth year. [md]
Barcelona comprende
2011-07-14 00:29
Att Fabregas vill till Barcelona är lika säkert som att Özil ville hit med !

Vafan t om Real Madrid legenden Gago ( pga en match för Argentina ) vill hit med ! haha
Annons: