/spanien/barcelona/forum/11490.aspx/spanien/barcelona/forum/11490.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Carles Puyi Puyol - El Gran Capitan
2011-07-14 10:51
Xavis uttalande står med på officiella hemsidan, högst osannolikt att han har blivit felciterad.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-14 10:41
Clichy #22

Jag syftar mer på att Xavi blivit felciterad. Men trots det så säger inte Cesc mycket om det som sägs. Med skadan är redan skedd, Xavi är världens douchebag pga några tabloid skribenter som spicat upp sanningen med lite tabloid "sanning" och hatet mot klubben och spelarna växer.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-07-14 10:27
Don't feed the troll, bäst att bara ignorera alla gunners som kommer hit,,
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-14 10:23
Clichy #22

Okonventionella metoder?

Ja, Barca gömmer i alla fall inte spelare på någon medelhavsö för att moderklubben inte ska kunna förhandla med spelaren i fråga. *Merida* *host*

Det är det som är problemet med Arsenalfansen, man försöker spela martyrer i varenda situation och leka fotbollens ideal/moral väktare.

Vissa snackar om att Barcafansen har hybris, undra då vad gunners lider av?
PMS?

Undra om vi kan klara ett dygn utan fler diskussioner kring Cesc?
Chansen är väl lika stor som att Wenger skulle sluta köpa klippkort till la Masia.
Spanien Clichy #22
2011-07-14 10:10
¡Barca! - Crèma Catalana //

Eller starta själv en vettig diskussion som du själv är intresserad av. Styrkan med det här formatet på forumet är ju att det är fritt fram att när som helst starta nya diskussioner och ta upp det man för stunden tycker är givande att fundera kring.

ide_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success! //

Så om jag säger att ¡Barca! - Crèma Catalana tycker att du är lite trög av dig så är det inte jag som gör fel utan i första hand ¡Barca! som inte dementerar det? Jag skulle ju säga att ansvaret i första hand vilar på mig - alldeles oavsett vad ¡Barca! tycker i verkligheten.

Naturligtvis har Fabregas möjlighet att gå ut och dementare allt, men tycker du verkligen att det att han inte gör det (kanske för att han själv är sliten mellan klubbarna) kan användas som ursäkt för tex Xavis uttalanden? Är det inte mera så att var och en har ansvar för sina egna uttalanden. Eller menar du att Xavi blivit felciterad?
Barcelona NoGo™
2011-07-14 10:02
Pina (representative Udinese in Spain): "The transfer of Sanchez will happen this week. Both clubs want it. Other bids won't be accepted."

Pina (representative Udinese in Spain): "The price will be 27M plus variables. Jeffren could be part of the deal." [copa via marca sport]
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-14 09:49
Arsenal fansen

Har fabregas blivit helt stum helt plötsligt?
Han pratar ju med xavi och de andra om sin sits, skyll på honom själv som inte dementerar det som sägs om honom och klubbarna emellan. Sen att klaga på att barcelona skulle vara omoraliska ska väl inte komma ifrån er va? Ni utnjytta systemet inom "lagliga" ramar för att signa våra unga, och vi kör samma när det gäller att förhandla med "the lost son"
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-07-14 09:40
Haha vaknar och ser att Cesc diskussionen fortsätter idag också, Arsenal fans fattar ni inte att vi är trötta på snacket om Cesc. Sluta förstöra vårt forum, håll er till ert istället där ni kan snacka om vad ni vill.
Spanien Clichy #22
2011-07-14 09:11
Gabriel //

Anser du på allvar att Xavi i den här situationen är en "helt vanlig människa", ungefär som dig och mig?

Det är nog som de säger på silly-bloggen, man behöver inte vara Arsenalsupporter för att tycka att Barcelona använder okonventionella metoder i Fabregas-affären.

Om man följt med på svenskafans i några år så vet man också att det här forumet svängt fram och tillbaka flera gånger alltifrån "ingen har sagt något" och "medierna bara hittar på" till "haha där fick dem" och "det finns något som heter yttrandefrihet". Kallas väl kognitiv dissonans i facklitteraturen. Samma sak händer på alla forum, och precis som på alla forum finns det massor med vettigt folk här (lite samma händer t.ex på Liverpoolforumet just nu när man spenderat 20 miljoner vardera på Downing och Henderson). Men utifrån ser det lite lustigt ut när man vänder kappan efter vinden.

EDIT: ska passa på att ge en stor eloge till forumets upprätthållare som gör det möjligt för icke-barcelonasupportrar att komma in och diskutera. Tråkigt när så pass många forum på svenskafans inte längre är öppna för andra än de egna medlemmarna.
Barcelona Gabriel
2011-07-14 04:44
CR-seven

Du kan inte dra Mourinho som en referensmall när du pratar om yttrandefrihet. En människa i hans position måste bete sig mer diplomatiskt än så. Man kan inte komma med konspirationsteorier hej villt och anklaga en klubb på det viset. Det är kränkande och imageförstörande för FC Barcelona. Det är en ren förolämpning mot klubben, styrelsemedlemmar, tränarna, spelarna och alla fans över hela världen.

För en vanlig människa utan makten att kunna vrida och manipulera folk via medier med all världens ögon på sig är det en helt annan sak.
CR-seven
2011-07-14 04:27
El_PitBUL_Gary_Medel

2 mål är 2 mål. Sen att du säger "passningarna", såg du ens första målet?
El_PitBUL_Gary_Medel
2011-07-14 04:18
Jo men det var passningarna som var grymma.
Barcelona Barclasico
2011-07-14 04:10
måååål neymar ! där har ni han
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Trippeln
2011-07-14 03:39
Vet någon hur långt kontraktet Cesc har sträcker sig, vi kan snart börja pressa Arsenal.
Barcelona Katalano
2011-07-14 03:11
Barca4eva

Sant.. Önskar de fantastiska inläggen lite oftare dock. Iofs så väljer han oftast andra lösningar istället för inlägg vilket är bra. Snygg nick av Pato nyss. 1-0 Brasilien.
Barcelona Barca4eva
2011-07-14 03:08
Katalano

Alves inlägg är antingen fantastiska eller fullkomligt värdelösa...aldrig mittemellan.
Barcelona Katalano
2011-07-14 03:07
Är det bollen som är oval eller planen som är sketen... Bollen studsar som satan i alla fall.
Barcelona Katalano
2011-07-14 03:01
nån mer som ser Brasilien-Equador? Maicon har slagit bort bra många inlägg hittills. Tror iofs inte att Alves hade gjort det bättre... Inläggen är ju inte hans starka sida :D
Barcelona Gio Style
2011-07-14 03:01
När ska CR-seven lära sig att ingen vill ha honom här?
Som en fluga som surrar förbi örat lite då och då tills man smäller till den, kan inte red göra detsamma? ;)
Skämt åsido, men vad får du ut av att skriva här Cr-seven? Du bidrar ju med nada
Barcelona Blaugrana91
2011-07-14 02:59
tarrak

Exakt! Tänkte precis skriva ett liknande svar.
Barca har minst €45 Miljoner att handla för+pengar från ev. spelarförsäljningar. Bojan kommer ju t.ex. säljas för €12 Miljoner som läggs till budgten.Dessutom har ju bland annat Rosell sagt att man kan ta en del av pengarna från nästa års transferbudget redna nu. Så pengar finns, men det handlar mer om att man inte vill slösa för mycket.

Är det för övrigt någon som kollar Brasilien-Ecuador? Är det värt att kolla?
Barcelona tarrak
2011-07-14 02:48
CR-seven

Att vägra betala det priset som säljaren kräver, är inte det samma som sakna tillräckliga resurser. Barcelona skulle exempelvis, med lätthet kunnat betala det pris som Sporting krävde för Angel, men valde ändå att inte göra det.
Peshmerge
2011-07-14 02:34
Helt ärligt. Vi vann ligan och CL med den truppen vi hade. OM Cesc kommer så blir vi varken bättre eller sämre. Det blir ingen skyllnad. Te.x som Thiago kommer han att vara i truppen. Blir bara så att man förstärker truppen med en klass spelare. Och det är inte ens helt säker om han kommer få plats i startelvan. Jag ger fan inte en av platserna Xavi-Busquet-Iniesta har i dagens Barca.

Hellre värva Alexis Sanchez som verkar bli klar när som helst. Bara en tids fråga det! Och sedan låta Thiago bli te.x den nye Deco i laget och utveckla och samtidigt ge honom den tid han behöver som Busquet och Pedro fick av Pep. Kommer Cesc är han välkommen, kommer han inte så är det inte hela världen. Orka va så besatt av honom och överdriva så mycket.
Barcelona B-Guden
2011-07-14 02:34
CR-seven

Han bröt mot reglerna sa en massa skit om uefa, skyllde på unicef, allt utan nån sanning. Att ens jämföra det.
CR-seven
2011-07-14 02:24
Frodo

Du förstår väl att Cesc inte kommer pga att ni inte ger det Arsenal kräver, alltså har ni inte pengarna till det.
Vilken "ton" du nu menar cigge använde förstår jag inte, eftersom allt han skrev var sant.

"Människor har yttrandefrihet."

När Mourinho sa vad han tänkte så såg jag inte dig skriva det där.
Barcelona Frodo
2011-07-14 02:23
tarrak

Det stämmer precis som du säger att Mascherano var införstådd med situationen. Det känns som att vissa vill hitta ett problem som inte existerar. Mascherano lär förmodligen spela nästan lika mycket mittback som pivote nästa säsong.
Barcelona tarrak
2011-07-14 02:17
Cigge

Fast av vad man har läst och själv kunde räkna ut, så var Mascherano införstådd med att han skulle vara backup redan från början. Att med den utgånspunkten spela 45 matcher (Alves som spelade flest djorde 52) kan knappast ses som ett nederlag, tvärtom. Det var nog få som trodde att han skulle få spela så pass mycket.
Barcelona Frodo
2011-07-14 02:12
Cigge

"Cesc kan komma till er när ni har tillräckligt med pengar, när Wenger tröttnat på alla rykten eller helt enkelt när Cescs kontrakt har gått ut."

Ok? Jag vill inte ens ha Cesc i laget så jag vet inte varför du skriver det med den tonen? Hur vet du att de är de enda alternativen? Cesc kan komma när klubbarna kommer överens. Svårare än så är det inte.

Hur ska de veta att de sätter en indirekt press på Arsenal? Tror du att spelarna tänker i psykologiska banor när de får frågor av journalister? De får en fråga och svarar på det. Sen tror jag att spelarna överlever om Cesc inte kommer till klubben. Det har gått bra hittills så de lär knappast bli deprimerade om han inte anländer. Vissa konspirationsteoretiker borde andas lugnt, använda hjärnan och bara läsa citaten och inte rubrikerna som tidningarna sätter.

Människor har yttrandefrihet. Jag tror inte att spelarna kommer neka till frågor för att några överkänsliga gnällspikar på Svenskafans tycker annorlunda.
El_PitBUL_Gary_Medel
2011-07-14 02:11
Frodo// Tja, tror iallafall att Sanchez fanboys kommer att vara trevligare än Zlatan fanboys, jag tror det iallafall :/
Barcelona tarrak
2011-07-14 02:10
B-guden

Nu är det knappast så att klubben står handlingsförlamad i väntan på en ny mittfältare. Cesc-sagan är ett långsiktigt projekt där man försöker nöta ut Arsenal till att släppa honom för ett betydligt billigare pris än vad man gör begär idag. Skulle det inte ske den här sommaren, så frå det bli ett annat år. Klubben klarar sig ändå. Det är så man antagligen tänker och inget fel med det.

Hade det varit upp till mig, ser jag hellre att man satsar helhjärtat på Thiago. Arsenal ska inte ha en euro till från Barcelona, så Cesc får komma när han går som Bosman.

Angående Angel så kan jag tro att ledningen aldrig varit speciellt intresserade, utan mest ville sätta ett exempel för kommande förhandlingar om hur hårt man håller i pengarna nuförtiden.
Cigge
2011-07-14 02:08
B-Guden

Mycket bra skrivet, håller med till fullo!

tarrak

Ja, det här är bara något jag kan tänka mig hur Mascherano känner. Likt att jag inte tror att Benzema är särskilt nöjd med sin situation, även fast han går ut i media och säger att han stormtrivs. Det låter på Mourinho som att han har stort förtroende för Benzema, vilket han knappast har visat under säsongen.
Annons: