/spanien/barcelona/forum/1149.aspx/spanien/barcelona/forum/1149.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2016-02-20 14:51
[QUOTE=Flavia]Neymar i en intervju med en brasiliansk tidning A Bola: "I’m a fan of Cristiano, he’s an absolute star. He’s amazing." "It would be great to see Cristiano playing for Barcelona" [/QUOTE] Ibland är Ney lite för ödmjuk för min smak.
Postat via SvenskaFans-appen
Flavia
2016-02-20 14:47
Neymar i en intervju med en brasiliansk tidning A Bola: "I’m a fan of Cristiano, he’s an absolute star. He’s amazing." "It would be great to see Cristiano playing for Barcelona"
Barcelona Junta Dimision
2016-02-20 14:25
@Josep "Pep" Guardiola Sala:
Han kan vara kvar i PSG:s reservlag for all i care, hänger man ut sina lagkamrater på det sättet som han gjorde så ska man straffas hårt.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-02-20 14:18
Bara jag som tycker att vi borde utnyttja Serge Aurier såpan och klippa han till sommare? fine det han gjorde var idiotiskt men man lär sig av sina misstag. Hoppas verkligen LE tittat på han. Killen är klass!
Barcelona BARCA-més que un club
2016-02-20 14:01
Gäller för oss att rotera också idag vi måste ha våran anfallstrio i form till Arsenal mötet.

Arsenal lär vara taggade på tisdag med hela laget vilandes,
Barcelona Diar Shekha
2016-02-20 13:25
Arsenal vilar i princip hela laget idag.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-02-20 13:16
Hoppas verkligen Barca inte köper Nolito för vi behöver förnya vårt lag dvs bort ned gamla gubbar. Vi behöver satsa på 2 mittback helst en av dem ska vara grym. Sen en grym mittfältare som Pogba är en favorit hos mig.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-20 13:03
Man blir ju orolig. Om Nolito kommer i sommar, vad är då Luchos planer för Denis Suarez?
Barcelona Yellow cake
2016-02-20 11:47
@Deulofeu:

Jag är inne på samma spår, vill gärna se honom kvar. Har man fått skolningen i Barca har man en fin grundteknik känns det som. Sen är han duktig i huvudspelare, rätt farlig offensivt. Jag vill ju fortfarande tro att han kan bli en fin mittback om han fick lite förtroende och speltid. Kanske sälja honom med återköpsklausul i nån säsong?
Barcelona Deulofeu
2016-02-20 11:31
Sista chansen för Bartra idag? Pique vilas nu måste han leverera annars är det bara att han packar sina saker på en gång.

Jag är förmodligen en av få som vill se honom kvar i laget har har mycket bra egenskaper bolltrygg teknisk och stark i luften.

Men han är fortfarande valpig och svag trots att han är 25 bast.Som fjärde back vill jag ha honom kvar han ska spela de matcherna Pique inte gör det.

Vill gärna se spelare från de egna leden i truppen men viss kvalite måste finnas.
Han kvalar in med nöd och näppe men det är dags att steppa upp nu eller lämna.

Hoppas han får chansen idag.
Barcelona Himne del Barcelona
2016-02-20 10:51
@Deulofeu:

Ja, det låter ju som ett väldigt troligt, rimligt och smart drag. Eller inte...
Barcelona the cameroonians
2016-02-20 10:45
@Deulofeu:

(Ville inte citera ditt längre inlägg...)

Det handlar om en kortsiktig sportslig planering.

Lucho vill uppenbarligen satsa på rutinerade och säkra kort och ledningen ger dem till honom på löpande band utan att (som det verkar) fundera över om det är långsiktigt hållbart såväl sportsligt som ekonomiskt;

Bravo, Mathieu, Arda och nu Nolito. Det löper som en röd tråd.

Låt oss se hur länge denna strategin räcker. Skulle gissa på 2-3 år till. Sen blir det värre när vi dessutom kommer vara nertyngda skuldmässigt pga Espai Barca. Då får vi hoppas att la Masia värdesätts igen.
Barcelona neymar JR
2016-02-20 10:41
Gabriel Det kommer bli över 3,5 mål, vi kommer både släppa in och göra mål.
Barcelona Barca Barca
2016-02-20 10:37
Gabriel

Pm:ar dig
Barcelona Gabriel
2016-02-20 10:35
Awymard Fast vem har sagt att Barcelona vill göra sig av med Neymar? Så vitt jag vet jobbas det för fullt med en förlängning av hans kontrakt. Bara för att Lucho gillar Nolito väldigt mycket så betyder naturligtvis inte det att man vill göra sig sv med Ney.
Awymard
2016-02-20 10:32
Det är en grej jag inte riktigt förstår: varför vill Barcelona sälja Neymar och sen ta in Nolito? Blir inte laget sämre om Neymar lämnar? Jag tycker att Neymar är en bättre fotbollsspelare än Nolito, eller håller ni inte med? Varför ändra ett vinnande koncept?
Barcelona Gabriel
2016-02-20 10:23
Barca Barca Okej, men det kan alltså ta upp till 24 timmar innan ja får pengarna tillbaka? Det gör ju att jag isf inte kan lägga om ett nytt odds, med de andra matcher som spelas idag som jag hade på kupongen.
Barcelona Erik Satie
2016-02-20 10:21
Matchen verkar spelas kl 16? Var det inte 18.15 den skulle spelas?
Barcelona Barca Barca
2016-02-20 10:17
Gabriel Dom flesta betbolagen annullerar spelet om matchen inte spelas och du får pengarna tillbaka om matchen inte spelas inom loppet av 24 timmar vilket inte lär hända för barca har CL spel i veckan:)
Barcelona Gabriel
2016-02-20 09:49
Det var ju satan det här med vädret, la ett odds igår innan jag fick reda på det här med vädret om att det skulle bli över 2,5 mål i matchen idag, det lär ju inte alls hända med tanke på vilket skit väder det tydligen ska vara. Men vad händer om matchen då ställs in? Hade jag haft enbart 1, X, 2 så hade ju matchen med största säkerhet lottats. Någon med erfarenhet som vet om oddset förklaras ogiltigt ifall matchen ställs in och jag får tillbaka pengarna?
Barcelona Deulofeu
2016-02-20 09:36
Nolito värvningen kan ju också innebära att vi seriöst överväger att sälja Neymar...
Barcelona Deulofeu
2016-02-20 09:28
Nolito anländer i sommar om han ska komma borde han ha kommit under Januari månad. Till sommaren har vi massor av tid att sondera marknaden.De flesta vill ju spela för oss. Våra senaste värvningar är ju klara för kyrkogården vi håller på att bli nya Jurassic park alltså AC Milan kriminellt dåligt skött av juntan. Vi kan inte hålla på att värva spelare som är över 30 bast vi har redan alldeles för många gamlingar i truppen som bara blir sämre. Vi skulle behöva göra oss av med 5-6 spelare som passerat bäst före datum, vad gör vi jo istället värvar vi en till som dessutom "bara" kan spela på den positionen där vi har en 24 åring som varken är skadad eller behöver vila mycket.Dessutom är han en av våra viktigaste spelare. I vår trupp har vi alltså i dagsläget Bravo 32 Mathieau 32 Alves 32 Adriano 31 Vermaelen 30 Mascherano 31 Iniesta 31 Dessa är spelare som måste ersättas och det ganska snart.Främst är det ju på backsidan vi behöver värva det står ju klart ganska tydligt. Dessutom har vi en hel drös som är födda runt 87 som Messi som peakar nu men även där måste vi påbörja föryngringen. Arda värvningen och de andra typ Mathieau kan jag till viss del köpa för att Messi ska få ett lag under hans sista år som har chansen att vinna det mesta men föryngringen måste påbörjas nu. Om man ser på Madrids köpelag kommer de bara bli bättre då de flesta av dem istället är runt 24 dessutom ligger de inte så många poäng efter oss. Jag börjar faktiskt bli orolig på riktigt nu att vi fortsätter köpa spelare som håller i en eller två säsonger. Vårt lag har under många år varit byggt på spelare ur egna leden som spelat tillsammans oerhört länge.Dags att jobba mer med utlåningar så ungdomarna är redo när det är dags för pension av de äldre. Kolla Halilovic utveckling bara mer sådant tack. Samper tex ska inte spela i b-laget han kan lätt spela i de flesta lagen i la liga och måste börja få erfarenhet på högsta nivån.Detsamma gäller även Alena får han inte plats hos oss just nu måste han lånas ut han ska inte harva i b-laget eller juvenil a tills han är 20. Är de tillräckligt bra när de är 18 så låna ut dom till ett mindre lag i la liga eftersom vårt b-lag just nu suger trots senaste matchernas fina form. Hoppas matchen blir inställd idag, lite vila skulle göra gott vi är sämst på dåliga gräsmattor! Sorry för mycket negativt men som sagt vi måste rusta innan alla kommer ifatt oss vi kan inte leva på Messi för evigt!
Barcelona DM1982
2016-02-20 08:29
the cameroonians Minns en match mot Athletic på bortaplan för några säsonger sedan som Barcelona förlorade (eller blev det kryss?). Då var planen mer en pool och det var parodispel. Mascherano skulle passa hem och bollen stannade mitt på vägen så anfallaren kunde plocka upp bollen och göra mål. Sedan har jag för att planen var lika usel i en match mot Osasuna men den matchen vann Barça efter ett viljemål av Messi. Det ska ganska mycket till för att domaren ska ställa in en match. Om nu planen är helt värdelös så hoppas jag att matchen inte drar igång.
Barcelona the cameroonians
2016-02-20 07:57
Finns tyvärr risk för att dagens match kommer att ställas in. Igår fick en karneval avbrytas pga av häftigt regn och under natten har det tydligen fortsatt att komma mer nederbörd. Det är gräsmattans skick dom kommer att avgöra huruvida det går att spela eller inte. Med tanke på matchen nere i Malaga för ett par år sedan där planen påminde mer om en pool än en gräsmatta ska det dock mycket till om domarna kommer ta ett beslut som innebär att matchen skjuts upp. Hur som helst lär det inte bli något skönspel i eftermiddag, hoppas bara att det inte sker några skador för endera lagens spelare.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2016-02-20 07:54
Nöjd med en poäng?....Världens bästa lag mot Las Palmas...Njaa..3 poäng som gäller oavsett väder.
Barcelona Erik Satie
2016-02-20 07:22
Svår match idag med tanke på vädret. En poäng är inte alls dåligt.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-20 01:39
Nolito will sign for Barça in July. [sport] Lucho gillar verkligen Nolito.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-20 00:56
Reymar - Arsenal lär ju ha röta som vanligt. Minns hur vi spelade ut dom fullständigt under Pep vi borde haft 0-5 på Emirates men så lyckades deras målvakt rädda allt... Arsenals målvakt har alltid haft sån jävla tur mot oss så det är därför jag så här i efterhand nöjer mig med ett kryss. Minns sist hur rosenrasande jag blev. Frågan är också hur bra Arsenal är dom lyckades slå Bayern något överraskande hemma med 2-0.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-02-20 00:38
@Reymar:
med ödmjukhet............ är så trött på att höra från alla det blir walk in the park.
Barcelona Reymar
2016-02-20 00:35
@Barcelonistas:

Nöjd med ett kryss? Vi ska avgöra matchen redan i fösta matchen mot detta överskattade lag. Ska Mertesacker & co stoppa MSN elr hur är det tänkt? Ska träbenet Giroud skaka vårt försvar? Nej detta Arsenal ska vi sopa under mattan och helst vila spelare inför den tuffa matchen mot Sevilla.
Annons: