/spanien/barcelona/forum/11489.aspx/spanien/barcelona/forum/11489.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
CR-seven
2011-07-14 02:24
Frodo

Du förstår väl att Cesc inte kommer pga att ni inte ger det Arsenal kräver, alltså har ni inte pengarna till det.
Vilken "ton" du nu menar cigge använde förstår jag inte, eftersom allt han skrev var sant.

"Människor har yttrandefrihet."

När Mourinho sa vad han tänkte så såg jag inte dig skriva det där.
Barcelona Frodo
2011-07-14 02:23
tarrak

Det stämmer precis som du säger att Mascherano var införstådd med situationen. Det känns som att vissa vill hitta ett problem som inte existerar. Mascherano lär förmodligen spela nästan lika mycket mittback som pivote nästa säsong.
Barcelona tarrak
2011-07-14 02:17
Cigge

Fast av vad man har läst och själv kunde räkna ut, så var Mascherano införstådd med att han skulle vara backup redan från början. Att med den utgånspunkten spela 45 matcher (Alves som spelade flest djorde 52) kan knappast ses som ett nederlag, tvärtom. Det var nog få som trodde att han skulle få spela så pass mycket.
Barcelona Frodo
2011-07-14 02:12
Cigge

"Cesc kan komma till er när ni har tillräckligt med pengar, när Wenger tröttnat på alla rykten eller helt enkelt när Cescs kontrakt har gått ut."

Ok? Jag vill inte ens ha Cesc i laget så jag vet inte varför du skriver det med den tonen? Hur vet du att de är de enda alternativen? Cesc kan komma när klubbarna kommer överens. Svårare än så är det inte.

Hur ska de veta att de sätter en indirekt press på Arsenal? Tror du att spelarna tänker i psykologiska banor när de får frågor av journalister? De får en fråga och svarar på det. Sen tror jag att spelarna överlever om Cesc inte kommer till klubben. Det har gått bra hittills så de lär knappast bli deprimerade om han inte anländer. Vissa konspirationsteoretiker borde andas lugnt, använda hjärnan och bara läsa citaten och inte rubrikerna som tidningarna sätter.

Människor har yttrandefrihet. Jag tror inte att spelarna kommer neka till frågor för att några överkänsliga gnällspikar på Svenskafans tycker annorlunda.
El_PitBUL_Gary_Medel
2011-07-14 02:11
Frodo// Tja, tror iallafall att Sanchez fanboys kommer att vara trevligare än Zlatan fanboys, jag tror det iallafall :/
Barcelona tarrak
2011-07-14 02:10
B-guden

Nu är det knappast så att klubben står handlingsförlamad i väntan på en ny mittfältare. Cesc-sagan är ett långsiktigt projekt där man försöker nöta ut Arsenal till att släppa honom för ett betydligt billigare pris än vad man gör begär idag. Skulle det inte ske den här sommaren, så frå det bli ett annat år. Klubben klarar sig ändå. Det är så man antagligen tänker och inget fel med det.

Hade det varit upp till mig, ser jag hellre att man satsar helhjärtat på Thiago. Arsenal ska inte ha en euro till från Barcelona, så Cesc får komma när han går som Bosman.

Angående Angel så kan jag tro att ledningen aldrig varit speciellt intresserade, utan mest ville sätta ett exempel för kommande förhandlingar om hur hårt man håller i pengarna nuförtiden.
Cigge
2011-07-14 02:08
B-Guden

Mycket bra skrivet, håller med till fullo!

tarrak

Ja, det här är bara något jag kan tänka mig hur Mascherano känner. Likt att jag inte tror att Benzema är särskilt nöjd med sin situation, även fast han går ut i media och säger att han stormtrivs. Det låter på Mourinho som att han har stort förtroende för Benzema, vilket han knappast har visat under säsongen.
Cigge
2011-07-14 02:00
Frodo

Har aldrig sagt att de söker upp journalisterna, men de vet mycket väl om att de sätter en indirekt press på Arsenal när de säger så, eftersom de vill se sin kompis i samma lag som sig själva. Cesc kan komma till er när ni har tillräckligt med pengar, när Wenger tröttnat på alla rykten eller helt enkelt när Cescs kontrakt har gått ut.
Barcelona tarrak
2011-07-14 02:00
Cigge

När Mascherano värvades så var han införstådd med att Busquets var nummer ett, vilket han enligt utsago inte har några problem. När man summerar säsongen så har Mascherano startat 35 matcher (bla a 10 av 12 CL-matcher) och 10 inhopp, medan Busquets har 41 startade och 4 inhopp. Tror knappast att han har anledning att vara missnöjd med den fördelningen. Inte heller har jag hört att han skulle ha problem med att spela mittback.

Du brukar resonera nyktert, men det där låter mer som dina förhoppningar än något byggt på ens tillstymmelse av fakta. Hade det funnits kan jag garantera att det funnits att läsa i både AS och Marca.
Barcelona B-Guden
2011-07-14 01:54
tarrak

Jag tror alla är less på cesc storyn, Antingen höjer Barca budet i närheten av vad arsenal vill eller så köper man en annan spelare, eller väntar till Xavi är slut och om inte Thiago blommat ut då kan man köpa cesc.
Cesc är för bra för bänken och det sista jag vill är att se iniesta lira ytterforward.
Tycker faktiskt det verkar som rosell försöker uttnytja medias snack för mycket. Antingen värvar man eller så tar man en annan, liksom vad hände men Angel ? Så snål kan man fan inte vara i dagens fotboll
Barcelona Frodo
2011-07-14 01:54
El_PitBUL_Gary_Medel

Jag ser inget problem med att chilenare börjar hålla på Barca pga Sanchez. Det är bara positivt med nya fans. Jag tror däremot att många kommer störa sig på fanboys som kommer tjata om honom på samma sätt som zlatanisterna ständigt grinade.

Man ser redan nu hur många tror att Pedro kommer petas och börjar snacka skit om en befintlig Barcaspelare. Det var en annan chilenare som hackade på Bojan, Jeffren och La Masia för att de inte ville ingå i en deal med Udinese. Att hålla lite extra på Sanchez är inget fel men att trycka ner andra i laget pga honom lär störa rätt många. Så problemet är inte chilenare utan snarare fanboys. Men har man gått igenom Zlatan där vissa ville få Pep sparkad så tror jag att vi överlever Sanchez.;)
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-07-14 01:52
CR-seven

Men ingen här gillar ditt snack, pys iväg nu.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-14 01:51
CR-seven

Det är ingen idé att du kommenterar här, för dina kommentarer är lika patetiska varje gång.

Föresten borde inte du sova nu? Är ju sent för småbarn som du?
Cigge
2011-07-14 01:49
tarrak

Mascherano spelade, sett till antal minuter, ca 17 matcher i ligaspelet. Kan tänka mig, utan att ha järnkoll, att han spelade hälften som mittback. Rätta mig om jag har fel. Däremot tvivlar jag inte alls på att han ger allt vad gäller inställning när han spelar. Han är professionell och gör det han bli tillsagd. Jag tror dock inte att det är en optimal situaion för Mascherano. Likt vår Lass, skulle han vara ordinarie i så gott som alla topplag, bara det att han gnäller mindre.

Det handlar egentligen inte om er eller Arsenal som klubb. Det handlar om såpan kring Cesc. Samtidigt har jag en hel del Barcelonafans på jobbet som dagligen diskuterar Cesc, vilket givetvis kan ha med saken att göra.
CR-seven
2011-07-14 01:49
Frodo

Xavi är verkligen ingen spelare som bara "svarar" på frågorna. Han gillar snacket helt enkelt.
Barcelona Frodo
2011-07-14 01:45
Cigge

Men varför ska de säga "inga kommentarer"? De får en fråga och svarar på det. Det är inga konstigheter. Fråga? Svar. Fråga? Svar. Tack och hej. Så går det till. Hur ofta hör du "inga kommentarer"? Varför ska de ens säga det när de vet svaret på frågan?

Någon Arsenalspelare kommenterade om Gervinho på deras egna hemsida långt innan han blivit presenterad. Det var samma sak förra året med Emir Spahic som till slut aldrig blev värvad. Skillnaden är att de inte får lika mycket plats i medierna. Vissa måste vakna ur sina små bubblor de lever i. Det är väl klart att spelarna knappast söker upp journalister som vissa idioter tror.
Barcelona tarrak
2011-07-14 01:36
Cigge

Får man fråga varför du som Madirdsupporter tycker att det är jobbigt att höra Barcelonaspelare prata om en Arsenalspelare?
Cigge
2011-07-14 01:34
Frodo

Givetvis vet jag att media förvränger det mesta för att skapa rubriker. För att dra ner på skriverierna går det faktiskt att säga -inga kommentarer-, Jag får i alla fall känslan av att det indirekt blir att sätta press på Arsenal och Wenger, vilket är smart, men ack så jobbigt att höra. Jag tror mycket väl att era spelare vet om att det kommer stå på förstasidan dagen efter i diverse tidningar.
El_PitBUL_Gary_Medel
2011-07-14 01:33
Shanghai// Visst kommer fler chilenare att kolla på barca matcher men jag tror inte att man kan ta dom på allvar, jag kommer till exempel att se fler barca matcher än vad jag brukar för att se Sanchez, men det gör inte mig till en barca supporter, jag kommer alltid prioritera liverpool oavsett position på tabellen.
Barcelona tarrak
2011-07-14 01:32
Cigge

Angående Mascherano har jag svårt att se att det skulle vara något problem. Han har själv sagt att han är införstådd med att Busquets är nummer ett, visar alltid hundraprocentig inställning och har inte på något sätt visat något missnöje. Dessutom har han knappast nött speciellt mycket bänk, 35 matcher från start och 10 inhopp skiljer sig inte mycket mot vad vad han låg på i Liverpool. Lägg då till fördelarna med både klubb, klimat och kultur så har jag svårt att se hur han skulle vara missnöjd.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-07-14 01:28
The Italian team Napoli is chosen by the Board of Barca to play the classic summer tournament(Gamper) at the Camp Nou, according RAC1
Barcelona Frodo
2011-07-14 01:26
Cigge

Är du seriös? Tror du att det är våra spelare som drar upp rykten? De får frågor och svarar snällt på frågorna. Sen att Sport och EMD har något om Cesc på förstasidan varje dag är inte deras problem. De nämner inte Cesc mer än gärna som du påstår. Det är ju knappast spelarna som kallar till preskonferens för att prata om Cesc.
Cigge
2011-07-14 01:25
Rambla~

Hur dålig Kaka än har varit hos oss, har vi trots allt gått med vinst på honom. Jag är emot den sortens värvningar och hade jag fått bestämma så hade han varit såld idag. Risken är stor för att vi går för Neymar, vilket jag inte alls är för. Något som dock står skrivet i sten är att Neymar kommer ge en ordentlig avkastning, tack vare den hype som media skapat kring honom. Jag personligen hade dock valt att satsa på spelare som vi är i behov av i truppen. Neymar är med andra ord ingenting för mig.

Dock kan man ju fråga sig om Mascherano hade tänkt att få sitta så mycket på bänken som han ändå gjort? Jag tror inte att han är jättenöjd med sin situation, då han främst fått spela mittback vid behov.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-07-14 01:24
Barcelona are the only Liga club who didn't yet sign any player for the first team this summer. [via sportyou]

Seg silly season hittills. Samma trupp som när vi avslutade säsongen.
Cigge
2011-07-14 01:17
tarrak

Helt rätt! Dock är jag otroligt trött på snacket i media om att han är nära hit och nära dit om en övergång. Bland annat är jag less på hur era spelare mer än gärna nämner Cesc i pressen för att sätta i gång nya rykten. Försöker att undvika dessa, men det är svårt då det har varit en följetong under minst ett par år nu.

Jag hoppas däremot inte att ni köper Sanchez, som ni är betydligt närmare att värva. Han kommer troligtvis att bli dyr, därav tror jag inte att han heller är en värvning som blir av för er del. Han skulle dock bidra med en hel del till ert spel. En spelare som verkligen kan utmana och göra det där lilla extra som behövs när ni har kört fast. Jag vet dock inte hur ni skulle lösa situationen mellan Villa, Pedro och Sanchez. Jag är tveksam på att en rotation skulle fungera i praktiken. Jag tycker t.ex. att vi har haft problem med att få rotation på Higuain och Benzema.
Barcelona Rambla~
2011-07-14 01:16
Shanghai

Klart du får försvara Jeffren och La Masia hur mycket du vill. Jag respekterar dig lika mycket för det. :)
Barcelona Rambla~
2011-07-14 01:15
Cigge

Med andra ord så hoppas du att vi gör en Real Madrid. Köper dyrt, spelaren blir inte ordinarie och sitter oftast på läktaren (läs Kaka)? :P
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-07-14 01:15
Dembo är värd varenda krona av dom 40 miljonerna endast för hans komiska genialitet.

Jag hoppas personligen på att få se Fabregas i Barcelona nu i höst. Jag hoppas varje dag att det ska ske. Tror det blir succé.
Barcelona Shanghai - Hat är brist på fantasi
2011-07-14 01:14
Bara för att jag försvarar Jeffren och La Masia så betyder det inte att jag inte kan tas på allvar.

Som sagt minns inte riktigt vem som skrev att många chilenare kommer att heja på Barca "bara" för Sanchez och det är sant, alla chilenare hatar mig nu.:(
Barcelona Rambla~
2011-07-14 01:13
Samtidigt, vad ska Cesc göra? Ska han göra sig omöjlig och tjafsa med klubben? Han har faktiskt ett kontrakt som han själv skrivit på. Hade han vägrat stanna kvar i Arsenal så är det illa. Titta bara på Kun när han säger att han minsann inte tänker återvända till Atlético. Hur osmakligt är inte det då? Han ska visst tillbaka till Atlético tills han hittar en klubb som är villiga att hosta upp €45M för honom. Spelare ska respektera sina kontrakt. Visst, det är en sak om klubben går med på att sälja eller enas om ett pris, men så länge det inte har skett ska de bara vara tysta.
Annons: