/spanien/barcelona/forum/11488.aspx/spanien/barcelona/forum/11488.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2011-07-14 13:22
Carles Puyi Puyol - El Gran Capitan

Nej, du har fel troll. Jag och Hetfield kommer att hoppa på ert lilla "projekt" ni har i Arsenal så fort det bär frukt. Alla supportrar har väntat på att hoppa på det tåget i 6 år.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-14 13:21
Det värsta är ju att de försöker få det att låta som att det är coolt och underground att heja på Arsenal. Ja, ägs av amerikaner, tränas av en fransman och har bara en engelsman i startelvan (Wilshere).

Fan vad coolt.
Barcelona Carles Puyi Puyol - El Gran Capitan
2011-07-14 13:20
@H.Alavi - Magico!

Zlatan berättade för Moratti vad som gällde ifall Barcelona skulle lägga bud, agenten använder media för att locka Barcelona till att lägga bud.
Moratti får 500 plus Eto'o,
Inter= Win
Zlatan= Win

Fabregas har haft sin käft stängd sen dag 1.
Barcelona Frodo
2011-07-14 13:18
Arsenalfans ska prata om respekt och att sköta övergångar snyggt? Fråga vad Bourdeaux president tycker om Arsenal. Sluta leka martyrer.

Xavi gör inget fel. Han svarar bara på journalisternas frågor. Har ni problem med det så dra iväg ett mail eller nåt för det börjar kännas tröttsamt att ni ska komma hit varje dag gråtandes. Var det inte Djorou som uttalade sig om Gervinho långt innan han blivit signad? Förra året uttalade sig Sagna på er officiella hemsida om Emir Spahic som till slut inte blev värvad. Sluta inta offermentaliteten.

Ert problem är att ni har en kapten som vill bort. Det och inget annat är ert problem. Att lura sig att det är Barcelonas fel och att grina här ger inga sympatier. Låtsas inte som att ni håller på en underground-klubb och att ni ska få sympatier här när ni gråter som småbarn. Ni pratar om spelare under kontrakt och har poachat jävligt många talanger från vår akademi. Vi struntar fullständigt om ni har mindervärdeskomplex när Xavi ger intervjuer. Vi tycker inte synd om er och er klubb.

Tror ni att ni ska köra med "det är synd om oss"-taktiken på alla? När ni möter mindre klubbar klagar ni alltid på fult spel men när Wilshere sätter in farliga tvåfotstacklingar så visar han bara passion? När större och mer framgångsrika klubbar vinner eller kommer högre upp i tabellen grinar ni över klubbarnas ekonomi och att ni är de rättmätiga vinnarna. Folk har blivit trötta på att ni alltid gråter över allt och allting samt att ni ska leka martyrer i alla lägen. Ni kan inte välja båda sidorna av myntet.
Barcelona II Barça II
2011-07-14 13:17
NoGo™

Fan va nice, ser fram emot den matchen :-). Hoppas han blir klar snart, börjar bli löjligt det här.
2011-07-14 13:12
@Frodo, Hetfield - Thiago isn't going anywhere,

Era patetiska försök till att utmåla mig som troll istället för att argumentera emot visar bara vilken nivå ni håller.

När Barcelona hamnar i en svacka så ska det bli kul att se ifall ni fortfarande håller till här. Ha flamengo eller Milan som ert andra favoritlag på era profiler, ni behöver inte skämmas.
Real Madrid Mi corazón pertenece al Real Madrid!
2011-07-14 13:10
Tjena grabbar, jag är inte här för att bråka eller nåt, jag vill bara veta en sak, finns det verkligen någon här inne som tycker att Messi bättre än Ronaldo R9? Och om det finns, varför tycker du/ni det?
2011-07-14 13:08
Carles Puyi

Du har haft kul nu, vem försöker du lura? Du sitter säkert hemma med en röd tröja nu och skyddar Arsenal.

Troll.
Barcelona NoGo™
2011-07-14 13:07
II Barça II

Ja det verkar som det hehe. Om det där nu stämmer men priset är ju det som det snackats om så det är mycket möjligt att det är det slutgiltiga också.
För sista gången, jag skiter i Arsenal. När de förlorade finalen i Carling Cup så skrattade jag. Det har inget med ödmjukhet att göra, jag ogillar bara de.

Period.
Barcelona L.A.M Nr 10
Cesc kommer knappast att gå in i startelvan om han kommer. Han petar inte Xavi eller Iniesta och han är ingen pivote samtidigt som det skulle vara självmord att flytt upp Iniesta i anfallet. Man skulle förlora otroligt mycket på det.

Det känns mest som en tidsfråga innan Sánchez skriver på. Hoppas bara han blir officiell snart så han kan ansluta till truppen innan försäsongen börjar.

Samtidigt ska man absolut inte ta ut något i förskott förens affären är helt klar.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-14 13:06
Carles Puyi Puyol

What the? Vad har det med saken att göra?
Barcelona II Barça II
2011-07-14 13:05
NoGo™:

"+1friendly" vad menas med det? Ska vi köra en vänskapsmatch mot Udinese?
2011-07-14 13:04
@H.Alavi - Magico!

Zlatan sa till Moratti att endast ifall Barcelona lägger bud så drar jag.

@B-Guden

Klart Fabregas vill att dem ska säga det, men förstår inte Xavi hur fult det ser ut? Dessutom så saknar man cojones ifall man inte vågar säga det själv.

@El Kaiser de Michoacán

Döljer man sitt födelseår, vilka flera här gör på sin profil, då är EN generalisering ett faktum. Tvivlar på att folk här inne hejade på Barcelona innan r10 eller Zlatan kom.

Merida, Fabregas och alla andra talanger väljer själva sina vägar, antingen väljer man att stanna kvar och kämpa i Barcelona i hopp om att lyckas eller så väljer man en annan väg. Att wenger sedan är nöjd över värvningen är väl självklart, en spännande talang gratis, vilken klubb hade inte varit nöjd?
Tror du inte Barcelona var nöjda när Messi kom? Eller Puyol som kom vid 17 års åldern?Eller Pedro? Eller Busquets?

Att spanska klubbar inte får skriva kontakt med spelare i den åldern är inte Arsenals fel.

@Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Att stå för Barcelonas tvivelaktiga metoder gällande Fabregas är brist på ödmjukhet då du själv hade agerat som en Arsenal supporter ifall situationen hade varit omvänd och vi hade haft en Arsenal talang som kapten men som är sugen på att åka tillbaks till London och spela för Arsenal.

Ödmjukhet är att kunna erkänna när ens favoritklubb agerar fel.
"Keep it going Xavi, fuck them" är brist på ödmjukhet och är således relevant till denna diskussion.
Barcelona NoGo™
2011-07-14 13:01
The final transfer fee for Udinese attacker Alexis Sanchez (22) will be 26M+11M variables+1 friendly. Jeffren not part of the deal. [ona]

Officiellt snart?
Barcelona NoGo™
2011-07-14 13:00
David Villa #7

Yes det stämmer, det spelas mellan 8-18 December.
2011-07-14 13:00
Frodo

Misstänkte det också.
Barcelona Frodo
2011-07-14 12:59

Troll? Det är tydligt att du är ett Arsenalfan.
David Villa #7
2011-07-14 12:57
Lite OT, men är klubblags VM i December eller ?
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-07-14 12:56
B-Guden//

Men kom igen! Självklart har där funnits informell kontakt mellan Cesc entourage och Barcelona, precis som där finns i alla andra övergångar. Du tror väl inte två klubbar förhandlar en hel sommar för att sedan få höra att spelaren i fråga aldrig har varit intresserad av en övergång överhuvudtaget.
David Villa #7
2011-07-14 12:52
ardan

Håller med.
Barcelona B-Guden
2011-07-14 12:50
El Kaiser de Michoacán

Isåfall kan Barca straffas riktigt hårt för det. Dom får inte prata med cesc om övergång så länge inte Arsenal tillåter det. Chelsea straffades med 2 år transfer förbud men överklagade och fick köpa spelare endå.

Jag skulle villja att Barca fick ett transfer förbud. Skulle va roligt och se vad La Massia kunde eerbjuda under den tiden :)

BB

Cesc säger jag vill till Barca men har inga problem att stanna i Arsenal om klubbarna inte kommer överens. Alltså har wenger makten helt och hållet. för han kommer garanterat inte göra sig omöjlig i klubben som vissa spelare gör
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-07-14 12:49
ardan

Så då bänkas istället någon av Busquets, Xavi, Iniesta, Pedro eller Villa?
Barcelona ardan
2011-07-14 12:45
Hej. Jag tycker även att denna Cesc såpan börjar bli tjatig men jag ser att vissa folk här skriver att Cesc inte har en plats i startelvan.

Sedan Pep blev tränare för Barcelona har han haft Cesc högt upp på sin önskelista så jag tror att han har en plan till Cesc. Jag menar, han har velat haft honom i tre år nu o när han väl får honom då sätter Pep Cesc på bänken? Nej det tror jag inte.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-14 12:45
Håller lite med " Carles" när han säger att Xavi kan hålla informationen för sig själv, finns ingen som helst anledning att berätta det Cesc och han har pratat om. Om han sen gör det av en anledning han tycker är okej är en sak, men det uppskattas inte och ger bara dåliga vibbar utåt.

Att man kan förhandla sig till ett pris man tycker är okej ser jag inget fel på, men att gå ut till median och försöka trissa ner priset känns väl inte reko gentemot vilken klubb det än man har att göra. Är så trött på denna saga, att den aldrig kan ta slut. Är detta vad vi har att vänta med Rosell och ledningen? Från en president(Laporta) som pungar ut pengar och köper spelare till överpris, till en president som använder sig utav fula knep?

Då är vi väl den mest hatade klubben för tillfället, tough times ahead cules!
Barcelona BB
2011-07-14 12:40
Den här fabregas storyn börjar bli väldigt uttjatad, det är jum ingen hemlighet längre att han vill till Barca. Och eftersom han vill till barca så är det upp till honom att meddela det till arsenals klubbledning så de kan göra en affär. Självklart vill de ha mycket pengar för han och priset ska definitivt inte trissas ner bara för att han är gammal barca spelare. Jag tycker samtidigt att Barca lägger ner energi på fel värvning då de har flera innermittfältare av klass samtidigt som Thiago med stor sannolikhet kommer att utvecklas till en världskladsspelare. Att få fabregas till laget vore såklart en förstärkning då det blir större konkurrens av flera klasspelare men samtidigt kan det bli dålig moral i truppen med för många stjärnor på bänken kolla bara på M.City. om man ska summera det här så tycker jag att vi ska försöka få fabregas men inte till vilket pris som helst, det skulle va bättre att ta in sanchez och en bra back till.
Postat via SvenskaFans-appen
@Gogogo

Jag håller med, Barcelona agerar fult och det är det jag stör mig på.
Att han dessutom inte behövs är en annan faktor.

Jag håller på Barcelona men i detta fall tycker jag Arsenal blir fult behandlade, spelar ingen roll att dem har raggat talanger ifrån La Masia, man ska kunna sköta en eventuell transfer på ett snyggare sätt.

Vad har ödmjukhet med saken att göra? Jag ogillar Arsenal och Wenger, det står jag för. Det har inget med att vi är bättre eller har fler titlar.

Barcelona El Kaiser de Michoacán
Carles Puyi Puyol - El Gran Capitan//

"hybris är vad ni medgångs fans har fått."

Trevlig genallisering du använder.

Förövrigt är ju knappast Arsenal något fördöme (och inte Barcelona heller) i dessa frågor (se länk). Sen går Wenger ut på hemsidan lite senare och säger att han är mycket nöjd över Merida-värvningen. Man ville bara spy.

Det som retar mig just nu är att all ilska riktas mot Xavi och Barcelona från många Arsenal-fans men knappt något alls mot Cesc. Men jag antar att det är lättare att rikta sin ilska mot någon annan än den/de som man själv gillar. Klassisk psykologi.

Jag vågar dock sätta pengar på att Cesc har gjort det glasklart för Barcelona att han vill gå nu i sommar. Detta grundar jag på att annars hade Barcelona aldrig lagt ner så mycket tid och resurser på Cesc om inte han hade meddelat dom att det är nu han vill gå.
Barcelona B-Guden
2011-07-14 12:37

Varför ber inte då Cesc dom att hålla tyst i media ? Jo för han vill att dom ska säga det.
Annons: