/spanien/barcelona/forum/11485.aspx/spanien/barcelona/forum/11485.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-07-14 12:40
Carles Puyi Puyol - El Gran Capitan//

"hybris är vad ni medgångs fans har fått."

Trevlig genallisering du använder.

Förövrigt är ju knappast Arsenal något fördöme (och inte Barcelona heller) i dessa frågor (se länk). Sen går Wenger ut på hemsidan lite senare och säger att han är mycket nöjd över Merida-värvningen. Man ville bara spy.

Det som retar mig just nu är att all ilska riktas mot Xavi och Barcelona från många Arsenal-fans men knappt något alls mot Cesc. Men jag antar att det är lättare att rikta sin ilska mot någon annan än den/de som man själv gillar. Klassisk psykologi.

Jag vågar dock sätta pengar på att Cesc har gjort det glasklart för Barcelona att han vill gå nu i sommar. Detta grundar jag på att annars hade Barcelona aldrig lagt ner så mycket tid och resurser på Cesc om inte han hade meddelat dom att det är nu han vill gå.
Barcelona B-Guden
2011-07-14 12:37
Carles Puyi Puyol - El Gran Capitan

Varför ber inte då Cesc dom att hålla tyst i media ? Jo för han vill att dom ska säga det.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-14 12:34

Som jag ser det så uttalar han sig via sina vänner i Barcelona, precis som Zlatan gjorde via Raiola. Varken Arsenal eller Fabregas är änglar i den här såpan.
Barcelona Carles Puyi Puyol - El Gran Capitan
2011-07-14 12:32
@B-Guden

Xavi gör fel när han berättar personlig information (om nu Fabregas ens har sagt så) för media i hopp om att sätta press på Arsenal.
Kan väl inte vara så svårt och svara
"det har inte jag något att göra med utan det sköter klubbarna sinsemellan. Fabregas är en fantastisk spelare och endast han kan svara på vart han vill spela."

Gogogo
2011-07-14 12:29

Egentligen är väl Arsenals värdering från början snarare 50-60 miljoner (euro tror jag...) men den här sillyn verkar 40 miljoner (euro eller pund?) vara satt om man ska tro alla rykten. Även om man inte ska tro på dem så låter det ändå rimligt. Då borde väl Barcelona kunna mötas där på mitten? Med tanke på vad man lagt ut för äldre spelare som Zlatan och Villa, och vad man är beredd att erbjuda betydligt mindre rutinerade Sanchez är det svårt att förstå Barcelonas beteende.

Sen tror jag ett stort problem är Barcelonas likviditet som gör att man vill dela upp betalningen på många år. Arsenal vill ha allt nu för att kunna köpa en ersättare. Just nu är det Barcelona som inte spelar boll, och börjar man skicka in Xavi m fl blir nivån lika smutsig som förra sommaren.
2011-07-14 12:27
Att kalla sig för Barcelona supporter är väldigt lätt i dagens läge,
hybris är vad ni medgångs fans har fått.

Lär er vara ödmjuka och ha fötterna på jorden, vi kommer inte att vara på topp för alltid.
Barcelona B-Guden
2011-07-14 12:24
Att säga att Xavi gör fel när han svarar på jounalisters frågor är ju bara absurt.
Det här om dna är bara löjligt ? Tror ni han menar dna som släktingar har eller ? Han menar att cesc har gått igenom La Massia vet hur spelet är från grunden redan. Inget fel alls

Men däremot tycker jag Barca gör fel i affären och håller på på ett fult sett, Man försöker mjölka ner priset på att cesc vill till Barca endå har cesc sagt att jag stannar i england om klubbarna inte kommer överens...

Jag börjar tröttna på Cesc storyn, Antingen värvar vi honom för det han är värd eller så skiter vi i honom
2011-07-14 12:23
@Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Ja det är smart, för då sparar man ett x antal kronor istället för att slösa.
Och ja, det är hemskt med tanke på att Fabregas har flera år kvar på kontraktet.

Det är stor skillnad på att flörta året innan kontraktet går ut gentemot 4 år kvar på kontraktet. Flörtar man med Fabregas så hade det underlättat jävligt mycket ifall han själv hade kommit ut med ett uttalande och sagt i klarspråk att han vill spela för Barcelona, istället för att låta sina vänner agera som budbärare och få dem att se dumma och oproffsiga ut. Sist jag kolla så var Xavi aktiv fotbollspelare och inte en assisterande sportchef.

Vi är inte smarta då Arsenal har sagt att det är 40 miljoner som gäller och så länge Fabregas håller sin käft stängd så kommer det priset inte att ändras.

"Keep it going Xavi. F*ck them." Wow..

Barcelona real is my bitch,,arsenal too
2011-07-14 12:22
. Arsenal är den sista klubben i världen som ska snacka om respekt när de, undercover, kampar utanför La Masia och snor talang efter talang. Är inte det respektlöst? Barcelona har ingen aning om att Arsenal har sina scouter utanför La Masia utan klubben får reda på det via media.
Barcelona real is my bitch,,arsenal too
2011-07-14 12:18
Gamper matchen motståndaren uppges klar.

Fc Barcelona möter Italien baserade Napoli i Gamper matchen. Detta enligt radions RAC-1. MUNDODEPORTIVO
Gogogo
2011-07-14 12:17
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Varför skulle jag prata med en Bordeauxsupporter? Jag la inte in några värderingar, bara presenterade fakta. Bordeaux hade kunnat få rätt bra betalt, tror det ryktades om omkring €10m, men man valde det sportsliga vilket de ska ha all cred för. Chamakh ville uppenbarligen vidare och vägrade förlänga. De som ska ha skit i det här är antingen Bordeauxs styrelse eller Chamakh om man tycker det är illa att spelare går som Bosman. Jag tror det har mer att göra med att man blev jäkligt besviken på att en av lagets bästa spelare gick gratis. På samma sätt som man i Arsenal är irriterade över att Flamini gick gratis och som man kanske kommer bli irriterad över att Nasri går gratis nästa sommar om han inte förlänger. Då kommer vi höra att Nasri är en otacksam jävel, girig som tror han är bäst i världen utan att egentligen ha gjort en hel bra säsong. Speciellt om Nasri inte är så bra i kommande säsong.
Spanien Kung Bore(ll)
2011-07-14 12:17
Och där gick du över gränsen. Spärrad!/ Red
Sporting Gijon Heeermano
2011-07-14 12:15
En kort fråga Hetfield, när du säger keep it going Xavi, fuck them? Du tycker alltså det är okej och anser att det även skulle vara okej när andra lag beter sig respektlöst mot Barcelona bland annat Arsenals värvningar från La Masia,du anser att det är okej och att de kan fortsätta med sin inslagna stil?
Villarreal Tonazzi - The Pale Male
2011-07-14 12:13
Hetfield//

Ärligt talat, det enda jag minns från sommaren 2009 var att Wenger gång på gång sa att "nej, vi är långt ifrån att komma överens med Bordeaux." Uttalandena om att Chamakh ville till England stod han själv för.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-14 12:09
Ärligt, jag sätter punkt på diskussionen då den är tröttsam. Jag hoppas att Xavi fortsätter med det han gör, jag tror inte att någon i Barcelona bryr sig om Arsenal och deras känslor.

Keep it going Xavi. F*ck them.

Gogogo

Prata med en Bordeauxsupporter så ser du vad de tycker om Chamakh affären och Arsenal.
Gogogo
2011-07-14 12:06
Arsenal la bud på Chamakh när han var under kontrakt med Bordeaux, men fransmännen tackade nej. Sedan la Arsenal ett till bud när det var sex månader kvar på kontraktet men även det nekades då Chamakh ansågs vara för viktig för laget den säsongen. Sen gick han gratis. Ser inget märkligt med den affären och förhoppningsvis ansåg Bordeaux att det var värt de miljoner euro de inte fick in på en försäljning. En kort titt på Wikipedia visar att han verkade ha en rätt framträdande roll i Bordeaux sista säsongen då de gick till kvartsfinal i CL.

Förstår inte hur Chamakhaffären kan jämföras med Cesc som Barcelona varit efter i tre år eller så nu?

Men faktum är att Barcelonas spelare och ledare har agerat bättre den här sommaren än framför allt förra då varenda person runt laget hade en åsikt om Cesc. Och när en spelare som Xavi säger en sak i en så pass känslig övergång kan man lita på att det kommer citeras om och om igen. Klart saker bli uppblåsta, speciellt trams om DNA och sånt. Å andra sidan är väl Xavi inte den smartaste människan världen. Tur att han kan spela fotboll då.
2011-07-14 12:04
Vadå, det är "smart" att flörta med spelare som har 1 år kvar, men det är så hemskt när Xavi säger att Cesc vill till oss? Vad är felet då?

Om det Xavi gör är fel så är det fel med det Arsenal gjorde med Chamakh. Kontraktet spelar ingen roll, det är fortfarande fel att flörta med spelare under kontrakt enligt de.

Då kan man väl säga att vi är smarta som flörtar och ger så "låga" bud så att vi kan få honom billigare. Se, det funkar att vända på saker och ting.
2011-07-14 12:01
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Vad är det du inte förstår?

Köpa Chamakh nu eller vänta tills att kontraktet är på väg att löpa ut och få honom gratis?

Arsenal var smarta, flörta med honom året innan och på så sätt så fick man honom gratis året efter.

Till skillnad från Barca så tänker dem till innan dom lägger ut t.ex. 500 mil. plus Eto'o för en anfallare som skeppades iväg för loppis pris året efter.
2011-07-14 11:55
Du tror inte att om man tar deras lagkapten kommer att sticka de i ögat? Jag tror inte att det är deras största motivation, men nog ligger det i baktanken.

Dessutom, jag säger bara att de får behålla Cesc (för min del) om de bara slutade stå utanför La Masia som pojksugna pedofiler.

Carles

Vad är det du inte förstår? De flörtade med Chamakh redan under sommaren.
2011-07-14 11:55
och som Tonazzi - The Pale Male säger, när en spelare har mindre en 6 månader kvar på kontraktet är han fri att förhandla med vilken klubb han vill utan nuvarande klubbs godkännande.

Fabregas har fan 4 år kvar på sitt kontrakt, klart som fan Arsenal lackar.
2011-07-14 11:51
Cesc såpan har ingenting och göra med att Arsenal jagar talanger från la masia??!! Tror du att styrelsen tänker så?

"Ja, dem stjäl våra talanger från La Masia, hur ska vi hämnas?
Hmm vi jagar Cesc och försöker köpa tillbaks honom för en väldigt hög summa = Winning!"

Fabregas gjorde sitt val när han lämnade för Arsenal och det blev med facit i hand ett lyckat val.
2011-07-14 11:49
Vadå, enligt de så får man inte flörta med spelare under kontrakt. Vad spelar det för roll om Chamakh hade 1 år eller 60 år kvar. Fel är fel, de kan ju inte vrida och vända utefter deras situation.

Ge fan i att ta talanger från oss så kan ni behålla Cesc och ta er till finalen i Carling Cup.

Punkt.
2011-07-14 11:48
Chamakh satt på ett utgående kontrakt - Fabregas har 4 år kvar.
Chamak hade ett samtal med Bordeaux och berättade i klarspråk att han ville flytta till Arsenal.

Jag är inte ett Arsenal fan men jag tror att alla klubbar hade reagerat på samma sätt ifall en klubb gång på gång ältar om en och samma spelare trots att man har sagt nej till en försäljning.

Fabregas hade enkelt kunna sätta stopp för denna uttjatade transfer såpa genom att tala om för Arsenal vad han själv vill och fall han har gjort det tycker jag att det inte är mer än rätt att Arsenal då vägrar sälja för under 40 miljoner Euro då alla vet om att han är värd dem pengarna.

Att Xavi sedan spär på med oprofessionella uttalanden är bara dumt och ger ett väldigt dåligt intryck av Barcelona. Fabregas är en vuxen människa och Xavi o co. borde bara vara tysta och låta klubbarna sköta detta sinsemellan.

Dessutom så ser jag verkligen ingen plats för Fabregas i dagens Barcelona, bättre att köpa honom om 2-3 år ifall Thiago inte lyckats ersätta Xavi på ett bra sätt.
2011-07-14 11:47
Tonazzi - The Pale Male

Snälla, ni flörtade med honom redan under sommaren (året innan), det var knappast så att ni började flörta med honom under ett sent skede.

Dubbelmoral. Om ni gav fan i att ta talanger från La Masia så hade vi också slutat jaga Cesc.
Villarreal Tonazzi - The Pale Male
2011-07-14 11:45
Hetfield//

Tror du att det kanske hade något att göra med att Chamakh hade sex månader kvar på sitt kontrakt och därför var fri att förhandla med vilken klubb som helst utan Bordeaux godkännande?
2011-07-14 11:27
Seriöst, Arsenal hånglade med Chamakh när han var i Bordeaux, men då var det fan ingen som sa något. Men när Xavi säger det alla tror och tycker, då ska man hänga honom utanför Emirates.
F*ck them, jag hoppas att vi tar Cesc så att den här sagan tar slut, det börjar bli tjatigt.

Arsenalsupportrar respresenterar dubbelmoral, det går bra att flörta med andra spelare och ta talanger. Då sitter de och dunkar varandra i ryggen för bra köp och Wenger lyckas hjärntvätta sekten att han gör det bra, men om någon annan gör likadant så är de dåliga.
2011-07-14 10:51
Xavis uttalande står med på officiella hemsidan, högst osannolikt att han har blivit felciterad.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-14 10:41
Clichy #22

Jag syftar mer på att Xavi blivit felciterad. Men trots det så säger inte Cesc mycket om det som sägs. Med skadan är redan skedd, Xavi är världens douchebag pga några tabloid skribenter som spicat upp sanningen med lite tabloid "sanning" och hatet mot klubben och spelarna växer.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-07-14 10:27
Don't feed the troll, bäst att bara ignorera alla gunners som kommer hit,,
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-14 10:23
Clichy #22

Okonventionella metoder?

Ja, Barca gömmer i alla fall inte spelare på någon medelhavsö för att moderklubben inte ska kunna förhandla med spelaren i fråga. *Merida* *host*

Det är det som är problemet med Arsenalfansen, man försöker spela martyrer i varenda situation och leka fotbollens ideal/moral väktare.

Vissa snackar om att Barcafansen har hybris, undra då vad gunners lider av?
PMS?

Undra om vi kan klara ett dygn utan fler diskussioner kring Cesc?
Chansen är väl lika stor som att Wenger skulle sluta köpa klippkort till la Masia.
Annons: